Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez Bandit » 12 lis 2010, 18:51

...i pierścienie mogą zacząć przepuszczać, więc może zacząć brać oleum, a tego nikomu nie życzę
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Sebaloz » 13 lis 2010, 00:27

mapit napisał(a):wydaje mi się że na 5w20 nie warto, przy mocno obciążonym silniku zbyt niska lepkość pogorszy smarowanie.


Bzdura...

...Wydaje mi się iż nie masz pojęcia o czym piszesz. Zimowa klasa lepkości (przed "W") oznacza maksymalną lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej ujemnej temperaturze. Im niższa cyfra (przed "W") tym olej rzadszy, a co za tym idzie szybciej i sprawniej nasmaruje zimny motor.


Bandit napisał(a):...i pierścienie mogą zacząć przepuszczać, więc może zacząć brać oleum, a tego nikomu nie życzę

Zmiana lepkości oleju jak najbardziej uzależniona jest od stanu technicznego motoru oraz od zaleceń producenta.

Jako przykład podam historię z poprzednim pojazdem. FIAT punto 97' – całe życie na mineralnym 15W40. Raz skusiłem się na magnateca 10W40. Do następnej zmiany wlałem kolejne 4L, a na mineralnym między zmianami dolewałem może 0,5L. Co nie zmienia faktu, że w zimie na tym magnatecu pewnie odpalał i chodził bardzo cicho czego nie można było powiedzieć o działaniu na mineralnym...

Swoje DITD, zaraz po kupnie, zalałem syntetycznym Motulem 5W40, nie wiedziałem jaki olej był wlany wcześniej. Efekt? Zero oznak rozszczelnienia, pocenia się czy brania oleju do tego zaczął pracować ciszej, nawet dla uszu mojej małżonki :)

Jeśli motor nie bierze oleju, nie poci się to nie ma sensu zmieniać lepkości oleju, lepiej dołożyć parę srebrników i kupić olej z wyższej półki.
Fabrycznie DITD zalewane były (jeśli się mylę proszę poprawić) olejem o lepkości 5W30?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Bandit » 13 lis 2010, 00:32

Zgadza się. Fabryka lała i zaleca 5w30 dlatego ja też taki proponuję.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Sebaloz » 13 lis 2010, 00:36

Bandit napisał(a):Zgadza się. Fabryka lała i zaleca 5w30 dlatego ja też taki proponuję.


Bardziej uniwersalny będzie 5W40. Lepiej sprawdzi się w Naszych 50 stopniowych wakacyjnych upałach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Bandit » 13 lis 2010, 00:40

To na zimę 5w30, na lato 5w40 i będzie dobrze.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2010, 15:10

Moim zdaniem olej 5w30 to olej uniwersalny na każdą porę roku i na każde warunki idealny na polski klimat bo nie każdy zmienia gdy przyjdzie lato albo na zimę tylko dlatego bo temperatura się zmieniła bo to nie ekonomiczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 13 lis 2010, 15:17

Ja zmieniam 3 razy w roku ;) czyli co 10 tyś km :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2010, 16:02

No ja dwa razy ale nie patrze czy to idzie lato czy zima, czas na zmianę to się zmienia. Olej już do mnie jedzie i filtry (knecht) już zakupione w następnym tygodniu zmiana :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomimed » 14 lis 2010, 10:28

Musze powiedzieć że miałem zalany olej mobili1 5W30 do silników z pompo wtryskami <glupek2> no i masakra silnik głośniej chodził klekot nie to wytrzymania.
Po zmianie oleju na sxr elf-a 5W30 rewelacja o wiele ciszej chodzi mi silniczek <spoko> , jestem z szokoany jak olej ma wpływ na zachowanie się motoru....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez Bandit » 14 lis 2010, 10:54

tomimed napisał(a):sxr elf-a 5W30 rewelacja

Też to zauważyłem, ale przez 10 tyś ze 2 mm na bagnecie zniknęły.
tomimed napisał(a):jestem z szokoany jak olej ma wpływ na zachowanie się motoru....

a co w tym szokującego ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez tomimed » 14 lis 2010, 11:13

szokującego? hmmmm to to że niby mobil1 też jest dobrym olejem ale chyba nie dla madzi....;] :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez malkolm » 14 lis 2010, 16:23

tomimed napisał(a):Musze powiedzieć że miałem zalany olej mobili1 5W30 do silników z pompo wtryskami <glupek2> no i masakra silnik głośniej chodził klekot nie to wytrzymania.
Po zmianie oleju na sxr elf-a 5W30 rewelacja o wiele ciszej chodzi mi silniczek <spoko> , jestem z szokoany jak olej ma wpływ na zachowanie się motoru....

to ty masz mazdę z pompowtryskami?? nie wiedziałem że takowe istnieją, w 626 jest pąpa rotacyjna a w 6 CR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 15 lis 2010, 00:14

to nie był mobil 1 tylko mobil super S a pod nową nazwą super 3000 5w30, posiada on formułę do pompowtrysków aby w cienkich przewodach przy niskich tem. olej nie gęstniał. Ja leje ten olej. Praca silnika może się różnic bo elf jest hydrosyntetycznym a mobil syntetycznym olejem i to może mieć wpływ na prace. Ja tam nie narzekam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomimed » 16 lis 2010, 09:40

no jak lałem super s to silnik zdecydowanie był głośniejszy, po zalaniu elf sxr 5w30 ciszej chodzi, nie słychać tak tego traktorku :)
a jeżeli chodzi o pytanie malkolm-a to w DiTD silnik jest z wtryskiem bezpośrednim
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez Bandit » 16 lis 2010, 12:08

Myślę, że Malkolm to doskonale wie.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez tomimed » 16 lis 2010, 15:16

domyślam się .........z tym że chodziło mi o różnicę kultury pracy na tych dwóch rodzai oleju silnikowego........ :) których wcześniej opisałem .............................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez Łukasz » 16 lis 2010, 23:16

Ja tam latam na shell helix 5W40 diesel i nie zmieniam bo silniczek chodzi super i jest czyściutki w środku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Neonixos666 » 17 lis 2010, 00:12

trochę poczytałem o olejach syntetycznych i hydrosyntetycznych i muszę powiedzieć że zaskoczył mnie fakt że zarówno dexelia jak i elf o którym piszecie oraz Mobil który leje, to tak naprawdę olej mineralny poddany obróbce hydrokrakingu, to nie są oleje syntetyczne a jedynie ich właściwości są zbliżone do syntetyków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomimed » 17 lis 2010, 09:26

Hej Neonixos666 jakbyś się wybierał do Mrągowa to może małe spotkanko, byśmy porównali prace naszych motorków....co :> ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 14:07
Posty: 29
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 bj DiTD 2002 101KM

Postprzez Neonixos666 » 17 lis 2010, 12:36

A to kolega z Mrągowa jest? no możemy się spotkać pogadać. W ten weekend nie bardzo bo mam zjazd ale w następny to spoko. Dziś wymieniam olej więc na świeżo będę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6