Fotorelacja z przywracania mocy w DiTD

Postprzez jedrus78 » 22 sie 2007, 12:03

Dzieki za info jak tylko znajdę troche wolnego czasu ( tydziem temuZOSTAŁEM OJCEM <jupi> )spróbuje i dam znać czy pomogło. Ale z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2007, 15:35
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 Combi 2004r Diesel 136km przebieg 130 000km
Bose

Postprzez Grendel » 23 sie 2007, 22:02

maJster napisał(a):jak przez następne 60km nie pojawi się kontrolka, no to chyba będzie ok.


U mnie EGR przeczyszczony i zaślepiony – zaślepka made by xAndy (polecam!), a kontrolka świec żarowych wciąż zapala się z aptekarską dokładnością: zawsze po 120 km jazdy w mieście.
Nigdy nie gaśnie i miga ciągle ten sam błąd (P0403) – trzeba robić reset klemą i hamulcem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez xANDy » 23 sie 2007, 23:26

Grendel – trzeba zobaczyć jak jest sterowany EGR w RF3/RF4, bo na pewno nie tak samo jak w RF2. Może gdzieś tam jest problem – na przykład zagięta rurka podciśnienia albo coś...

Bo poza tym – twoja maszyna ma bardzo ładne odejście, najlepsze jakie spotkałem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez maJster » 25 sie 2007, 23:39

tak pomyślałem, że może by tak sprawdzić same solenoidy....wymontować przeczyścić, tylko nie wiem czy jest możliwość rozebrania solenoidu i wyczyszczenie wnętrza...
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Grendel » 26 sie 2007, 22:36

Obrazek

Czy to co zaznaczyłem na obrazku to są właśnie solenoidy?

maJster napisał(a):może by tak sprawdzić same solenoidy....wymontować przeczyścić, tylko nie wiem czy jest możliwość rozebrania solenoidu i wyczyszczenie wnętrza...


No właśnie, może ktoś wie czy można to rozebrać i czym czyścić. Ewentualnie ile kosztują nowe. A może jeszcze coś trzeba sprawdzić/przeczyścić/wymienić? – już pisałem, że miałem ropę w kabinie, może dostała się do kompa? – ale pewnie wtedy miałbym cały wachlarz błędów.

I ostatnie: co się stanie jeżeli zdejmę przewód podciśnienia z EGRa i odpalę motor?

PS.

xANDy napisał(a):twoja maszyna ma bardzo ładne odejście, najlepsze jakie spotkałem


Dzięki za komplement, ale na pewno nie jestem jakimś tam rodzynkiem, a poza tym przy Twojej zaślepce tak jakby nagle inne auta straciły moc :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez Riki » 26 sie 2007, 23:18

Wczoraj przy okazji wymiany przednich hamulców i zabezpieczania spodu :) zajrzałem do zaworu wastegate :] zauwazylem ze praktycznie wogole nie porusza sie (nie popycha tego hmm cięgna :P ) wiec go dobrze rozruszałem, rurkę przeczyściłem i zauwazylem ze chodzi sporo lepiej.... jako ze wczoraj nie mialem czasu na jazdy probne (ehh..i tak spedzilem przy aucie nie wychodzac z garazu 12H) dopiero dzis mialem przyjemnosc jazdy autem :) mowiac szczerze nie spodziewalem sie takiej roznicy..... turbinka byla słyszalna od ok 1800 a teraz przy 1500 juz ja slysze (jednak nie gwiżdże glosno, wysokim tonem :P takze chyba nie ma wys. obr.) auto zupelnie inaczej przyspiesza ponizej 2000rpm... i szybciej wchodzi na obroty....

xANDy jechal moim autem i sam zauwazyl pewne zamulenie ponizej 1800-2000... mysle ze teraz to nie wystepuje :)

I mam pytanie.... czy jest jakas regulacja wastegate? kolega mowil mi ze w Omedze DTI ma śrubę ktora moze regulowac wlasnie wastegate (to mozliwe?)
A moze lepiej wogole zdjac gumowa rurke od wastegate i zaślepic w tym miejscu dolot? :P (tylko czy to coś da?) szukalem na roznych forach, kazdy mowi co innego....

Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za cenne rady :)

P.S
Musze znaleźć zgubione 4KM i 9NM :P ;) a moze bedzie lepiej <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez maJster » 26 sie 2007, 23:32

tak...to są solenoidy i sprawdzić czy działają poprawnie....
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez bafanabafana » 27 sie 2007, 10:01

Riki napisał(a):turbinka byla słyszalna od ok 1800 a teraz przy 1500 juz ja slysze (jednak nie gwiżdże glosno, wysokim tonem

u mnie też już od około 1500
Riki napisał(a):Musze znaleźć zgubione 4KM i 9NM

może po tej operacji już je masz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 27 sie 2007, 10:04

Grendel napisał(a):przy zaślepce tak jakby nagle inne auta straciły moc :D
No... miałem to w mojej GW nawet i bez zaślepki (choć przydałaby się juz teraz). Każde auto w które wsiądę wydaje mi się niezwykle mułowate :|
Grendel napisał(a):na pewno nie jestem jakimś tam rodzynkiem
Ty nie – ale Twoja madzia....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 27 sie 2007, 10:08

bafanabafana napisał(a):u mnie też już od około 1500
Chciałem to też napisać, ale... nie mam już tej madzi :(
Riki napisał(a):Musze znaleźć zgubione 4KM i 9NM
bafanabafana napisał(a):może po tej operacji już je masz



A Ty bafanabafana w końcu dowiedz się co Ci "podkręcili" w silniku. Tych Twoich dodatkowych 15 źrebaków nie woziłeś dotąd w bagażniku, więc może coś by się wymyśliło. Może właśnie przy okazji
Riki napisał(a):czy jest jakas regulacja wastegate? kolega mowil mi ze w Omedze DTI ma śrubę ktora moze regulowac wlasnie wastegate (to mozliwe?)
zrobili Ci przy okazji taką rzecz właśnie?

PS. jak wygląda spalanie przed i po tych magicznych operacjach na motorze?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bafanabafana » 27 sie 2007, 10:26

xANDy napisał(a):Chciałem to też napisać, ale... nie mam już tej madzi

jak mogłeś się jej pozbyć...tyle zdrowia Cię kosztowała...no bez serca normalnie ;)
xANDy napisał(a):A Ty bafanabafana w końcu dowiedz się co Ci "podkręcili" w silniku. Tych Twoich dodatkowych 15 źrebaków nie woziłeś dotąd w bagażniku, więc może coś by się wymyśliło.

uwierz mi że z chęcią bym się dowiedział ale jakoś nie widzę nikogo kto mógłby na to pytanie odpowiedzieć
xANDy napisał(a):regulacja wastegate?

zupełnie nie wiem o co to jest i o co chodzi (jestem zielony) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez Riki » 27 sie 2007, 21:40

bafanabafana napisał(a):u mnie też już od około 1500


Czułem :D ;) .....Twoja pieknie jezdzi.. u Ciebie poprostu wgniata w fotel...


bafanabafana napisał(a):może po tej operacji już je masz

Podjechałbym na hamownie ponownie ale..... poczekam jeszcze troche ;)


xANDy napisał(a):A Ty bafanabafana w końcu dowiedz się co Ci "podkręcili" w silniku

No wlasnie... :] Grabowski pewnie cos grzebal... ;) (nie wydluzyl tylko czasu grzania swiec) to mocy nie dodaje... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez topik » 5 wrz 2007, 16:12

Witam!Riki ta dźwigienka porusza się na biegu jałowym przy 1500 odr/min.?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez psiwak » 5 wrz 2007, 21:21

Witam,

Nie wiem jak to jest dokladnie rozwiazane w silnikach samochodowych ale w lotniczych stosuje sie zawory – upusty za sprezarka, lub przed turbina. Dzieki takim zaworom mozna kontrolowac cisnienie oraz predkosc i przyspieszenie turbiny. Podozajac "tym" tokiem rozumowania

xANDy napisał(a):...– jak łatwiej jest stworzyć ciśnienie – dmuchając w balonik czy w wielką beczkę...? Jeśli za turbiną jest zbyt duża pojemność – to dmuchawka nie wytworzy potrzebnego ciśnienia!


Latwiej pojecie wzgledne :) Na pewno szybciej wytworzymy w baloniku, ale to ma tez i drugie dno tzn z balonika jest kiepski akumulator cisnienia tzn w momencie "depniecia" mozna skorzystac z zapasu powietrza zanim turbina osiagnie wieksza predkosc – wydajnosc.

xANDy napisał(a): Gdy ktoś daje większy IC (dużo większy) to zmienia też turbinę na większą, bo za mała turbina nie wytworzy ciśnienia.


Jak zastosujemy wiekszy IC to mozemy wykorzystac go jako akumulator oraz mamy wieksza powierzchnie wymiany ciepla co moze wplynac na nizsza temperature. Turbina powinna byc przewymiarowana a upustem mozna kontrolowac cisnienie – przynajmniej tak mi sie wydaje :).
Oczywiscie jezeli damy duzo za dzuy IC to niestarczy wydatku zeby uzysakc odpowiednie cisnienie.


Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 20:47
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2000r

Postprzez Riki » 5 wrz 2007, 21:52

topik napisał(a):!Riki ta dźwigienka porusza się na biegu jałowym przy 1500 odr/min.?


Nie...
Wykonuje maly ruch dopiero przy ok 2600obr.min (wastegate dzieki nadciśnieniu wypycha dźwigienkę w strone turbinki) :)



psiwak napisał(a):Nie wiem jak to jest dokladnie rozwiazane w silnikach samochodowych ale w lotniczych stosuje sie zawory – upusty za sprezarka, lub przed turbina


Mowisz o zaworze blow off.... stosuje sie to rowniez w autach ;) ale u nas w DiTD tego nie ma...


psiwak napisał(a):Jak zastosujemy wiekszy IC to mozemy wykorzystac go jako akumulator oraz mamy wieksza powierzchnie wymiany ciepla co moze wplynac na nizsza temperature


Dokładnie :) bardzo wazne jest takze aby IC mialo dobry przeplyw powietrza...

U mnie w GFce chce wogóle jakby obejść wastegate (aby część spalin na wyższych obr. silnika "nie uciekała" przez byepas..)
...ale to jeszcze nie koniec :P :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez otiks » 5 wrz 2007, 23:22

Riki napisał(a):U mnie w GFce chce wogóle jakby obejść wastegate (aby część spalin na wyższych obr. silnika "nie uciekała" przez byepas..)
...ale to jeszcze nie koniec język usmiech


Ale wategate ma właśnie za zadanie nie dopuścić do przekroczenia pewnych obrotów (ciśnienia doładowania) na sprężarce i tym samym uchronić turbinkę i silnik przed uszkodzeniem. Czytałem gdzieś że w TDI ktoś się bawił długością cięgna wastegate aby przedłużyć zakres pracy turbiny na wysokich obrotach ale robił to dokładnie mierząc ciśnienie doładowania. Zrobienie tego na oko może się źle skończyć dla całego silnika. Ja bym się dwa/trzy razy nad tym zastanowił a przede wszystkim dokładnie sprawdził bezpieczny zakres obrotów dla turbiny i max bezpieczne ciśnienie doładowania. O ile pamiętam to w TDI fabrycznie mają 0,8bara a oni podciągali to do 1-1,2. Ich turbiny podobno mogą pracować do 2,5, jak jest z turbinami w Mazdzie to nie mam pojęcia.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Riki » 5 wrz 2007, 23:29

otiks napisał(a):Ale wategate ma właśnie za zadanie nie dopuścić do przekroczenia pewnych obrotów (ciśnienia doładowania) na sprężarce i tym samym uchronić turbinkę i silnik przed uszkodzeniem


Dokładnie :)


otiks napisał(a):Czytałem gdzieś że w TDI ktoś się bawił długością cięgna wastegate aby przedłużyć zakres pracy turbiny na wysokich obrotach ale robił to dokładnie mierząc ciśnienie doładowania

Tez o czyms takim czytalem.. (moze nawet ten sam artykuł :D )
Oczywiście robiąc to trzeba zmierzyć ciśnienie doładowania.. nasze turbinki dmuchaja 0,35bara takze duzo mniej niz te z VAG-a (tam siedza Garrety u nas IHI)


jak jest z turbinami w Mazdzie to nie mam pojęcia.


Rozmawiałem z czlowiekiem ktory zajmuje sie takimi modami ;) mowi ze nic sie nie powinno sie stać... to sa ponoc male przyrosty a turbina ma jakis zapas... jednak ja wole miec pewnosc i z tym troche poczekam... :] (wszystko w swoim czasie :D )
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez maniek24 » 24 wrz 2007, 17:26

Riki moja mazda też jest zamulona pochodzi z Reichu i ma już duży przebieg nie wiem dokładnie bo na pewno cofniety jest ale coś około 400tyś rozrząd już dwa razy wymieniałem raz z pompą ale zdecydował bym się też na takie wyczyszczenie i przywrócenie mocy w silniku,jakie koszta poniosłeś tej operacji nie wliczają rozrządu i pompy wody???
Maniek
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 22:40
Posty: 12
Skąd: Gouda
Auto: Mazda 6 1.8 sport

Postprzez Riki » 25 wrz 2007, 14:03

Riki napisał(a):jednak ja wole miec pewnosc i z tym troche poczekam


Decyzja zapadła.... nic nie robie z wastegate :) podobno nic to nie daje, moze tylko wiecej palić.... zreszta sprawdzalem i w RF2A nie ma zadnej śruby regulacyjnej wychylenia dźwigienki zaworu.... także zrobilem juz chyba wszystko aby powrócić do mocy seryjnej... teraz czas na montaż modułu ;)


maniek24 napisał(a):ma już duży przebieg nie wiem dokładnie bo na pewno cofniety jest ale coś około 400tyś


Spoooro :) powiem Ci ze przy takim przelocie czyszczenie jest wrecz konieczne..... NA PEWNO bedzie lepiej ale czy bedzie jedzila tak jakby miala 200tkm? nie wiem :) najpierw sprawdzil bym kondycje turbinki... dymi? moze podjedz najpierw na hamownie... jaki masz czas elastycznosci na 5b (80-120km/h)?

Co do kosztow to zapraszam na PW ;)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 15 paź 2007, 12:27

elo!
nie wiem czy ktoś uwierzy, ale też rozruszałem tą dźwigienkę od wastegate i też zauważyłem poprawę. nie sprawdzałem jeszcze czy coś to zmieniło w osiągach, ale na pewno wcześniej słyszę turbinkę – wcześniej słyszalny "świst – gwizd" był przy ok. 2200 obr/min, a teraz przy ok 1800.. nawet 1700... :)
jeszcze sprawdzę osiągi, ale i tak jestem happy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6