Tak własnie wygląda napinacz po 120 tysiącach ( przynajmniej w/g liczników ktore widziałem )magicadm napisał(a):i to strasznie zaolejony śmieć
Wymiana rozrządu – różne szkoły
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pytanie: Dlaczego? Dlaczego jest tak mało odporny? Czemu mi się wydaje, że napinacze w starszych Mazdach trzymały się lepiej...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
W ogóle obecne samochody są mało trwałe nie ma to jak GD/BGRiki napisał(a):pewnie dlatego są bardziej trwałe
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):W ogóle obecne samochody są mało trwałe
Niestety tak to juz jest
Jaksa napisał(a):nie ma to jak GD/BG to były auta
wiem wiem
Kupiłem mazdę 323 ditd z 1999 roku.
Mam zamiar wymienić rozrząd ponieważ nie było książki serwisowej. na liczniku mam 112 tyś km przebiegu, jutro tata ma zdjąć pokrywę i sprawdzić jak wygląda pasek, ale czytałem że samo odkręcenie pokrywy powoduje jakieś uszkodzenia i trzeba wymieniac cały rozrząd.Czy to prawda??
Druga sprawa to to czy wogóle wymieniać ten rozrząd. Z tego co wyczytałem tu serwisy nie przykładają się, albo nie wiedzą jak to dobrze zrobić.
nomen omen mój ojciec jest mechanikiem lecz raczej od fiatów i polonezów więc watpię że wymieni rozrząd bez pomocy wykfalifikowanego gościa!
Co robić, sam nie wiem....
Oryginalne części są drogie, a zamienniki wytrzymują ponoć 5-6tyś km.
Czy jest wogóle jakaś rada, jakieś rozwiązanie na wymianę paska???
Wcześniej miałem stare volvo i chyba wróce do niego bo z ta mazdą same problemy ponieważ ten rozrząd to jakiś temat dziwny! Kazdy plecie co innego i nie wiadomo czy wogóle odkręcać pokrywę czy poczekać aż pęknie pasek bo z tego co tu wyczytałem to i tak nie uchronne.
A gdzie się podziała niezawodność mazdy??????????
Mam zamiar wymienić rozrząd ponieważ nie było książki serwisowej. na liczniku mam 112 tyś km przebiegu, jutro tata ma zdjąć pokrywę i sprawdzić jak wygląda pasek, ale czytałem że samo odkręcenie pokrywy powoduje jakieś uszkodzenia i trzeba wymieniac cały rozrząd.Czy to prawda??
Druga sprawa to to czy wogóle wymieniać ten rozrząd. Z tego co wyczytałem tu serwisy nie przykładają się, albo nie wiedzą jak to dobrze zrobić.
nomen omen mój ojciec jest mechanikiem lecz raczej od fiatów i polonezów więc watpię że wymieni rozrząd bez pomocy wykfalifikowanego gościa!
Co robić, sam nie wiem....
Oryginalne części są drogie, a zamienniki wytrzymują ponoć 5-6tyś km.
Czy jest wogóle jakaś rada, jakieś rozwiązanie na wymianę paska???
Wcześniej miałem stare volvo i chyba wróce do niego bo z ta mazdą same problemy ponieważ ten rozrząd to jakiś temat dziwny! Kazdy plecie co innego i nie wiadomo czy wogóle odkręcać pokrywę czy poczekać aż pęknie pasek bo z tego co tu wyczytałem to i tak nie uchronne.
A gdzie się podziała niezawodność mazdy??????????
DiTD – zwala z nóg!!:)
- Od: 4 sie 2006, 00:27
- Posty: 11
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw
Rozrząd trzeba zrobić bez dóch zdań i rzeczywiście z całym szacunkiem dla Twojego tatki lepiej żeby to był ktoś kto juz to robił. Sam pasek nie wystarczy, trzeba sprawdzić reszte współpracujących części. Mazda jest niezawodna a jak zrobisz rozrząd to masz spokój na 90tyś km. No i fakt że trzeba zrobić to na dobrych częściach. Teraz troche zainwestujesz ale mówie Ci nie będzisz żałował bo autko daje dużo radośći w czasie jazdy! Aha no i jeszcze jedno... masz 90 a nie 101 kM
Popytaj na forum gdzie dobrze jest to zrobić w okolicach Iławy. Pozdrawiam
Popytaj na forum gdzie dobrze jest to zrobić w okolicach Iławy. Pozdrawiam
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy 
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
Tu masz wszystko:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=107348&highlight=#107348
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=107348&highlight=#107348
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Mam 74 KW, tak pisało w brifie i tak mam w dowodzie rejstracyjnym! A czym różnią się te wersje!????
Poza tym jeśli rozrząd wytrzymuje 90 tyś (czyli norma) dlaczego z tej mazdy DiTD ronią takiego złoma, piszą niestworzone rzeczy, że paski pękają, pompy siadają i wogóle! Przecież to auto jest w czołówce Raportów DEKRA i TUV?????!!!
Poza tym jeśli rozrząd wytrzymuje 90 tyś (czyli norma) dlaczego z tej mazdy DiTD ronią takiego złoma, piszą niestworzone rzeczy, że paski pękają, pompy siadają i wogóle! Przecież to auto jest w czołówce Raportów DEKRA i TUV?????!!!
DiTD – zwala z nóg!!:)
- Od: 4 sie 2006, 00:27
- Posty: 11
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw
Wg wszystkich opisów tego samochodu masz jednak 90KM, 101KM pojawiło się po liftingu czyli 2001/2002. Byłeś sam po samochód, czy kupiłeś go kogoś kto sprowadza? Masz pewność, że nie jest bita? Teraz w naszym wspaniałym kraju fałszuje się nawet książki serwisowe o czym nieraz pisano w prasie i w necie. Ja też mam książkę ale mimo to samochód po kupnie dałem do mechanika na kompleksowy przegląd. I z tego co udało się ustalić wszystko się zgadza ze stanem faktycznym. Co do bez/awaryjności tych samochodów to musi ona z czegoś wynikać prawda? Albo ktoś dbał o samochód i robił to wszystko co powinno być robione albo olewał to wierząc, że skoro to mazda to wszystko zniesie, a potem sprzedał samochód. Ze swoją nie mam żadnych problemów poza jedną rzeczą, którą wymieniłem, pompą vaco. Pracowała głośno mimo, że nie miała śladów uszkodzeń, wymieniłem ją profilaktycznie bo napędzana jest z rozrządu. Pytałem kilka serwisów i mieli dwóch klientów pytających o takie pompy, ale nie wymieniali żadnych i nie znają przypadku żeby taka pompa się rozsypała ciągnąc za sobą zerwanie rozrządu. Człowiek który mi to wymieniał ściąga rozbite mazdy na części i też nie znał przypadku w którym taka pompa odmawia posłuszeństwa a wymieniał ją u mnie jako drugiego klienta. Ja jednak wolałem profilaktykę, mam spokój i ciszę. Być może to jakaś wada. Samochód to w końcu dość złożone urządzenie i ma prawo coś się psuć. Po sprowadzeniu auta dałem je do mechanika, który wiele lat pracował w mazdzie, na kompleksowy przegląd. Rozrządu nie wymieniałem, było to robione wcześniej w serwisie w Holandii, napinacz też był tam wymieniany. Paski pękają ale zamienniki a nie oryginały. Ja tez z początku czytając to forum przeraziłem się, ale teraz po 12 tyś km przeszło mi i wszystko jest ok. Tankując dobre paliwo i serwisując auto nie powinieneś mieć problemów. Proponuję żebyś poczytał fora innych marek i porównał. I jeszcze jedna uwaga, mechanicy od mazd z którymi rozmawiałem i którzy znają to forum twierdzą, że część opisywanych tu problemów wynika z tego, że niektóre auta były bite a potem prawie dobrze poskładane, a prawie robi różnicę 
mike_mac
- Od: 6 kwi 2006, 14:40
- Posty: 47
- Skąd: Poznań/Łódź
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD RF3F '02
Moja mazda nie była bita, silnik pracuje równo, bez żadnych trzsków, bulgotów i innych. W oryginalnej książce i dowodzie rejestracyjnym z holandii wszędzie było napisane 74kw.
Wiec raczej jest 74kw, w końcu w Holandii raczej by nie kłamali. Silnik jest oryginalny od nowości!
Czyli co w 1999 nie mogła mieć 101km, to dlaczego ja w briefie z 1999 mam 101 Km?
Dodatkowo zamówiłem na allegro ceramizery do silnika i paliwa. Zmienie olej dziś i filtr! Powietrza nie wiem bo słyszałem że zamienniki bulgoczą w tej pokrywie.
Olej półsyntetyk, najpewniej serwisowy opla, bo mam do niego dostep tanio. Co do rozrządu to skoro ma 112 tys , a licznik nie był cofany, był zmieniany mimo że pewności nie mam! Najlpiej odkręce pokrywe i przyjże się mu, jak to zawsze robiłem i się sprawdzało.
Nie będę poprostu do końca wieżył tym wszystkim co wieżą w buga w maździe i inne mają przypadki bo poskładali z dwóch jedną! Podejżewam że mazda będzie ok.
Nie chcę codziennie prosić taty żeby mi swoją megane pożyczył bo nie wiem czy mi pasek nie pęknie albo inne duperele, w końcu top mazda nie DACIA i wieżę że mnie nie zawiedzie!
Wiec raczej jest 74kw, w końcu w Holandii raczej by nie kłamali. Silnik jest oryginalny od nowości!
Czyli co w 1999 nie mogła mieć 101km, to dlaczego ja w briefie z 1999 mam 101 Km?
Dodatkowo zamówiłem na allegro ceramizery do silnika i paliwa. Zmienie olej dziś i filtr! Powietrza nie wiem bo słyszałem że zamienniki bulgoczą w tej pokrywie.
Olej półsyntetyk, najpewniej serwisowy opla, bo mam do niego dostep tanio. Co do rozrządu to skoro ma 112 tys , a licznik nie był cofany, był zmieniany mimo że pewności nie mam! Najlpiej odkręce pokrywe i przyjże się mu, jak to zawsze robiłem i się sprawdzało.
Nie będę poprostu do końca wieżył tym wszystkim co wieżą w buga w maździe i inne mają przypadki bo poskładali z dwóch jedną! Podejżewam że mazda będzie ok.
Nie chcę codziennie prosić taty żeby mi swoją megane pożyczył bo nie wiem czy mi pasek nie pęknie albo inne duperele, w końcu top mazda nie DACIA i wieżę że mnie nie zawiedzie!
DiTD – zwala z nóg!!:)
- Od: 4 sie 2006, 00:27
- Posty: 11
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw
jychu napisał(a):Czyli co w 1999 nie mogła mieć 101km, to dlaczego ja w briefie z 1999 mam 101 Km?
Wklej fotkę silnika – wszystko się wyjaśni – różnice widać na pierwszy rzut oka.
jychu napisał(a):Dodatkowo zamówiłem na allegro ceramizery do silnika i paliwa.
Jeeeezzzzzuuuu, a po co??????????????????????

Nie lej tego!!!!!!
jychu napisał(a):Powietrza nie wiem bo słyszałem że zamienniki bulgoczą w tej pokrywie.
Co to za herezja???
jychu napisał(a):Olej półsyntetyk, najpewniej serwisowy opla, bo mam do niego dostep tanio
Ja polecam 5W30 – mam 130 tys km i nie bierze ani grama oleju. Opla olejów nie znam, ale polecam ELFa – lany jest w ory.
jychu napisał(a):Nie będę poprostu do końca wieżył tym wszystkim co wieżą w buga w maździe
Uwierz tym, którym strzelił pasek.
jychu napisał(a): w końcu top mazda nie DACIA i wieżę że mnie nie zawiedzie!
Jak o nią prawidłowo zadbasz.
Widze, że Kolega jest w tym samym punkcie co ja połtora roku temu
Powodzenia
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Nie chcę codziennie prosić taty żeby mi swoją megane pożyczył bo nie wiem czy mi pasek nie pęknie albo inne duperele,
Oprócz mazdy mam do dyspozycji Renault Megane 1.9 dci. Wczoraj urwało się mocowanie amortyzatora, auto ma 112 tyś. Dokładnie tyle co mazda. Ale między nimi jest przepaść na korzyść Mazdy.
Wymien rozrząd, napinacz (tylko oryginały), rolki (NTN) i będziesz miał spokój, zapomnisz o serwisie.
Koszt ok. 1400 zł.
Wracając do Renault do tej pory wymieniono (auto z 2003 roku): turbo (2 podejścia), akumulator, wielokrotne naprawy zawieszenia.
DiTD
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
Miałem volvo wczesniej, zalałem ceramizery i silnik naprawde zaczął lepiej chodzic , miał lepsze sprężanie, przestał brać olej i wogóle poprawiło się spalanie i dynamika! Nigdy tego nie użyłeś zapewne więc dlatego pisze, że to herezja!
Co do rozrządu rozmawiałem z mechanikiem z serwisu mazda przed chwilą. Pozwiedział, że to nie prawda że zamienniki paska pękają, powiedział że to jakaś paranoja!
W dodatku zapewnił mnie, że wymiana napinacza w tym aucie to bezsens ponieważ jest on niezniszczalny jeśli się umie zakładać rozrząd! Poza tym stwierdził, że wiekszość ludzi mówi tak ponieważ na fora internetowe logują sie zazwyczaj użytkownicy powypadkowych aut, jak również Ci ktorzy mają tak zwane słabe model, czyli auta, które notorycznie się psują, tzw. czarne owce tej serii!
Wieże i jemu i wam, dlatego postąpię z moim autem jak z każdym- olej opla, rozrząd bez napinacza, ceramizery i wio!!!!!1
Co do rozrządu rozmawiałem z mechanikiem z serwisu mazda przed chwilą. Pozwiedział, że to nie prawda że zamienniki paska pękają, powiedział że to jakaś paranoja!
W dodatku zapewnił mnie, że wymiana napinacza w tym aucie to bezsens ponieważ jest on niezniszczalny jeśli się umie zakładać rozrząd! Poza tym stwierdził, że wiekszość ludzi mówi tak ponieważ na fora internetowe logują sie zazwyczaj użytkownicy powypadkowych aut, jak również Ci ktorzy mają tak zwane słabe model, czyli auta, które notorycznie się psują, tzw. czarne owce tej serii!
Wieże i jemu i wam, dlatego postąpię z moim autem jak z każdym- olej opla, rozrząd bez napinacza, ceramizery i wio!!!!!1
DiTD – zwala z nóg!!:)
- Od: 4 sie 2006, 00:27
- Posty: 11
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw
jychu napisał(a):Co do rozrządu rozmawiałem z mechanikiem z serwisu mazda przed chwilą. Pozwiedział, że to nie prawda że zamienniki paska pękają, powiedział że to jakaś paranoja!
rozmawiałem z mechanikiem, który na wyraźne życzenie klientów założył zamienniki, pękły dwa z trzech. Trzeci klient po zawiadomieniu o losie wcześniejszych zdecydował się na oryginał, coś jakby realna ta paranoja... ale to Twoje auto.
jychu napisał(a):W dodatku zapewnił mnie, że wymiana napinacza w tym aucie to bezsens ponieważ jest on niezniszczalny jeśli się umie zakładać rozrząd!
i to jest wiara w markę... no jak masz silną wiarę to ok... superman też był niezniszczalny
jychu napisał(a):Poza tym stwierdził, że wiekszość ludzi mówi tak ponieważ na fora internetowe logują sie zazwyczaj użytkownicy powypadkowych aut,
czyli ja i kilka innych osób i Ty jesteśmy w mniejszości... no, no logika... to po co Ty się logujesz?
jychu napisał(a):jak również Ci ktorzy mają tak zwane słabe model, czyli auta, które notorycznie się psują, tzw. czarne owce tej serii!
tu też jest całkiem ciekawa logika... rozmyta...
mam czarną, ale mam nadzieję, że to nie ta owca
jychu napisał(a):Wieże i jemu i wam, dlatego postąpię z moim autem jak z każdym- olej opla, rozrząd bez napinacza, ceramizery i wio!!!!!1
bądź silny w wieŻe.... miłej jazdy...
mike_mac
- Od: 6 kwi 2006, 14:40
- Posty: 47
- Skąd: Poznań/Łódź
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD RF3F '02
magicadm napisał(a):jychu napisał:
Powietrza nie wiem bo słyszałem że zamienniki bulgoczą w tej pokrywie.
Co to za herezja??
To prawda co napisał jychu... miałem to samo, (filtr chyba byl JC) teraz o wiele ciszej w aucie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6