Słaba moc 626 V 2.0 TD 99" kombi

Postprzez orfeusz » 22 lip 2012, 18:56

Ale widzę,że kolega ma filtr powietrza od benzyny zapewne,bo do diesla wygląda on zupełnie inaczej
viewtopic.php?f=89&t=128551
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez Neonixos666 » 22 lip 2012, 19:16

dzul napisał(a):Szukałem na alledrogo i nie znalazłem takiego elementu.


ja szukałem i znalazłem jedne takie kolanko ale w takiej cenie że szok
http://allegro.pl/dolot-mazda-323-2-0-d ... 47439.html
gościu źle pisze bo to jest właśnie do 626 a nie do 323

nie ustawisz niczym kąta wtrysku, chyba że przestawiając pompę na mocowaniach, ale ja proponuje nie kombinować z tym. Wywalenie kata to dobry pomysł, pamiętaj też iż czystość w układzie dolotowym i paliwowym to droga do lepszej pracy silnika.

orfeusz napisał(a):Ale widzę,że kolega ma filtr powietrza od benzyny zapewne,bo do diesla wygląda on zupełnie inaczej
viewtopic.php?f=89&t=128551


racja stary był od benzyny, mam nadzieję że nowy już odpowiedni siedzi bo jak nie to wymiana :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 22 lip 2012, 19:18

dzul napisał(a):Będzie czas to wytnę uszkodzony element kolanka i wstawię kawał gumy. Tylko muszę dobrą średnice znaleźć. Szukałem na alledrogo i nie znalazłem takiego elementu.

kup przewód do baku paliwa ,,Lublin" koszt 30 zł ,te uszkodzenie co masz to standard w ditd
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 22 lip 2012, 19:21

pioczel napisał(a):,te uszkodzenie co masz to standard w ditd


może sprecyzuje że to standard w 626 z ditd bo 323 i premacy tego problemu nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 22 lip 2012, 19:37

Szukając tego elementu sam doszedłem do wniosku, że niemal każda próba montowania tego elementu uszkadzała go. Łączenie plastiku z gumą to kiepski pomysł japońców.
Zamówiłem komplet filtrów i je wymieniłem. Filtr powietrza był niemal identyczny. Zamawiałem do diesla firmy jpn. Filtr paliwa denkerman. Kabinowego nie było wcale zamontowanego, więc po prostu włożyłem nowy.
Ten przewód od lublina na pewno będzie pasował?
250zł za kolanko. Jednak wole przeróbkę.
Teraz nie sprawdzę filtra powietrza, ale chyba zrobione mnie w balona, albo po prostu do słabszej wersji czyli 101km takie powinny być. Filtr paliwa na pewno by nie pasował z benzynki. Filtr kabinowy nie robi różnicy. Jak się to ma do filtru oleju? jaka różnica miedzy dieslem, a benzyną?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez orfeusz » 22 lip 2012, 21:33

Filtry do 90KM,101KM i 110 KM są takie same.Ty masz typowy od benzyny.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez dzul » 22 lip 2012, 21:44

Nie rozumiem dlaczego wielu sprzedawców oferuje filtry do benzyny jako do diesla i to o mocy 90 i 101. Zaś do 110 nie spotkałem takiego. Przykład http://allegro.pl/filtr-powietrza-sb221 ... 22407.html
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez orfeusz » 22 lip 2012, 22:15

MAZDA: 626 V (GF/GW) *RF **2.0 TDi ***81/110 ****10/00->09/02
MAZDA: 626 V (GF/GW) *RF **2.0 TDi ***74/101 ****04/98->11/00
Oferują go do wszystkich naszych diesli,chyba tylko dlatego że pasują w obudowę filtra,a Polak jak to Polak patrzy by oszczędzić te 10zł i go kupuje.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez dzul » 22 lip 2012, 22:37

Dzięki, że mnie uświadomiliście z tym filtrem.
Przeglądałem forum i zaniepokoiło mnie to kolanko. Wchodzą w nie śrubki od boost sensora. Zdjęcie poniżej:
boost.JPG
boost

Zaś gwint w kolanku, w który wchodzi jest plastikowy! i nie wchodzi wewnątrz kolanka. Po prostu jest zamocowany jak zwykła śruba. Drugi gwint do mniejszej śruby, której nie ma na foto, jest normalny. Zdjęcie kolanka jutro.
Powinienem się niepokoić, czy tak ma być,że otwór na grubszą śrubę jest plastikowy, a nie metalowy jak ten obok?

Już wiem czemu to kolanko takie drogie, które pokazał mod. Jest na nim boost sensor. Używka 150-200zl.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 23 lip 2012, 00:54

olej te mocowanie boost sensora i przyczep go gdzieś na trytytkę żeby nie wadził i już. Co do tego kolanka co podałem link to cena jest za kolanko a sensor jest gratis :P.

co do filtrów to ja używam tylko knecht, jakoś oryginału a cena bardzo dobra. Wciskanie filtra powietrza od benzyny to standard, pasuje do puszki jednak jeśli chodzi o przepustowość jest to spora różnica, warto też kupować lepsze filtry bo ważne jest też spasowanie z obudową filtra. Co do filtra paliwa może tańszy w zimę sprawia mniej problemów ale za to przepuszcza więcej syfu a ma to znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 23 lip 2012, 02:17

Martwiłem się, że ta śruba widoczna na zdjęciu jest jakimś ważnym elementem boost sensora i bez niego czujnik nie będzie działał, a to po prostu zwykłe mocowanie, które nie wpływa na sam czujnik?
Jak złoże auto do kupy w weekend, odłączę BS, wtedy się okaże.
Czytając tematy na forum, moje objawy są podobne jak przy uszkodzonym BS.
NIe pali się kontrolka check engine, ale na to są patenty.
Niezbędne będzie podpięcie pod kompa. Tylko najpierw uporam się z dolotem. Filtr pójdzie na koniec. Przez źle dobrany filtr nie stracę 10 kucy.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 23 lip 2012, 11:43

dzul napisał(a):NIe pali się kontrolka check engine, ale na to są patenty. Niezbędne będzie podpięcie pod kompa.


w tym silniku nie ma tej kontrolki a jej funkcje przejeła kontrolka świec żarowych. Sprawdzić błędy możesz sam, pocztaj w poradniku. Racja że twoje objawy są jak by BS nie działał ale dziurawy układ to to samo jak by BS nie działał i tak brak dołdowania i tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 23 lip 2012, 21:31

Oto zdjęcie kolanka i zaznaczony otwór śruby, o który się niepokoiłem. Ktoś ma taki sam?
Załączniki
rura.JPG
mocowanie boost sensora
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 23 lip 2012, 22:10

olej to, dobierz z czegoś kolanko i składaj go do kupy :) ciekaw jestem czy będzie różnica po poskładaniu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 23 lip 2012, 22:30

Czyszcząc intercooler, zrozumiałem dlaczego układ dolotowy jest tak ważny i wpływa na moc. Układ dolotowy to metry powyginanych węży, a gdzieś po "środku" nich podłączony jest IC. Zagięcia na rurach powodują spadek przepływu, ale to nic przy intercoolerze, który powoduje największy zator ciśnienia. O ile reszta układu jest szczelna, to jakoś to powietrze skompresuje się i uwolni z mocnym ciśnieniem. Jeżeli zaś pojawia się nieszczelność na układzie dolotowym, to ciśnienie ucieka najłatwiejsza drogą, tam gdzie nie ma takich oporów przepływu.
Dziura za czujnikiem doładowania, może mieć decydujący wpływ, gdyż komputer odczyta ciśnienie z czujnika. Wyliczy potrzebną mieszankę powietrza z ropą, a faktycznie pojawi się mniej powietrza co za tym idzie jest mniej efektywne spalanie, czyli mniejsza moc i większy wir w baku.
Rury dolotu są dosyć grube, więc tam spadek ciśnienia nie musi być znaczący. Największe zwężenia posiada IC. Dlatego jego czyszczenie daje takie rezultaty.
To tylko moje wnioski. Jak jestem w błędzie to poprawcie mnie.
Ostatnio edytowano 25 lip 2012, 18:33 przez dzul, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez dzul » 24 lip 2012, 22:09

znalazłem coś co przydałoby się przy naprawie
http://allegro.pl/lacznik-silikonowy-57 ... 29881.html
średnica wewnętrzna kolanka jest 55mm. 2mm różnicy jest znaczące w tym przypadku. Czy dając 2 szybkozłączki powinny załatwić sprawę?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez seba626 » 26 lip 2012, 08:54

ja mam zrobione dokladnie za pomoca tego lacznika, wystarczy zmierzyc srednice i zlozyc na metalowe opaski (jakkolwiek to sie zwie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez dzul » 26 lip 2012, 19:05

jakie zakładałeś 54mm czy 57mm?
gdyby oba końce były metalowe to dałbym 54. ale wydaje mi się, że z czerwonym silikonem i dobrymi opaskami dam rade z tym 57.
Dla jasności wąż naprawiany ma 55mm
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez seba626 » 26 lip 2012, 19:10

kupilem dwie srednice i jedna lezy w szafce, zaraz pojde i zmierze ktora mi zostala
57 lezy w szafce czyli dalem ta mniejsza srednice 54
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez dzul » 28 lip 2012, 15:17

Zamontowałem złączkę. Skleiłem IC klejem epoksydowym AUTOWELD z cx80 i go wyczyściłem.
Rezultat: Znaczny przyrost mocy! W końcu auto normalnie jeździ. Nie wgniata w siedzenie. Delikatnie spali kapcia.
Sprzęgło strasznie się ślizga. Ale po zabiegu jest bardziej elastyczne. 80-120 na V biegu powyżej minuty. Ni jak się to ma do waszych 20s.
Wymiana sprzęgła i filtru pow. powinna jeszcze bardziej ożywić madzie?
Co z katalizatorem? Wycięcie go da więcej mocy? Boję się, że zwiększy spalanie.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6