Fotorelacja z przywracania mocy w DiTD

Postprzez Kety » 13 gru 2009, 00:02

Witam!
Fajna ta relacja...była. Czy można się jeszcze spodziewać tu tych zdjęć? Może ktoś z was zgrał je kiedyś na dysk i teraz mógłby je z powrotem gdzieś wrzucić? Fajna to była fotorelacja a teraz bez zdjęć to już nie to.
Pytam bo chciałem to kiedyś też zrobić, bo moja madzia przy mocnym zbutowaniu robi czarną zasłonę dymną :D
Wrażenie jest takie, że gdy naciskam na gaz to znikam...ale niestety nie dlatego, że mam takie przyspieszenie :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez mackie76 » 19 maja 2010, 10:10

Witam !

Właśnie zabrałem moją Madzię z sanatorium w Zaniemyślu.
Wyczyszczony cały układ od filtra powietrza do kolektora. Obyło się bez ściągania kolektora. Poza tym wyregulowano luzy na zaworach i wymieniono poduszkę tę przy rozrządzie.
Efekt: jest poprawa. Nie było warunków, by obiektywnie sprawdzić elastyczność ale jest zdecydowanie lepiej i ciszej. Pobieżne badanie w fatalnych warunkach pogodowych wykazało ok. 20 sek.
Polecam wizytę u p. Macieja – jak nie pomoże to napewno nie zaszkodzi.

PS. Dziękuję xAndy za wizytę w warsztacie i podzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez Riki » 24 maja 2010, 23:19

Jak widzę fotki już są :) choć chyba nie wszystkie...

Wykresy z hamowni z poprzednich stron uważam za nieaktualne – dziś GFa dostała świeżą pompę wtryskową (i przy okazji nowy rozrząd) – Di(abełek)TD :D
Czekam jeszcze na nową turbinę i stroję wszystko od nowa <jupi> później przez połowę Czerwca auto siedzi u lakiernika – po odebraniu trzeba się wybrać na hamownię.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sqader » 6 lip 2010, 16:58

a nie da sie wyjac IC bez odkrecania zderzaka?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 17:56
Posty: 33
Skąd: puławy
Auto: Mazda 6 2.0CiTD 100kW 2002r

Postprzez jaco06 » 1 sie 2010, 11:08

To zalerzy jaki masz model jesli masz taki jak ja czyli 323f 2.0 Ditd z 2000 roku to zrobisz to bez sciagania zderzaka a tak to musisz go sciagac <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Riki » 3 sie 2010, 14:27

Zdjąć zderzak w GF to prosty temat :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Madman » 22 sie 2010, 22:26

Witam wszystkich!

Od dłuższego czasu też borykam się ze spadkiem mocy w mojej 323f DiTD i coraz częściej pojawia się dymek przy dodaniu gazu. Stąd pomyślałem, że warto byłoby też wszystko ładnie wyczyścić tak jak zrobił to założyciel niniejszego tematu. Pytanie brzmi jednak ile to wszystko kosztuje i ile czasu potrzeba na wykonanie całej roboty? Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na te pytania, to będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam,
Tomek
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez werms » 30 sie 2010, 01:17

A ja mam następujące pytanie: czy ktoś kiedyś tego próbował i czy ta zabawa ma jakiś sens? http://www.liquimoly.pl/serwis/jet-clean-tronic
Znalazłem dodatkowo informację, że od niedawna owo urządzenie oprócz czyszczenia wtryskiwaczy pozwala (cyt.) "wyczyścić układ dolotowy silnika Diesla (z EGR), ponadto istnieje również możliwość czyszczenia turbiny o zmiennej geometrii". Jeżeli chodzi o koszty, to za całość (wtryski, dolot, turbo) wyjdzie ok. 820zł + koszt oleju silnikowego i filtra. Szybko i bez rozbierania auta. Pytanie tylko, czy warto?
Ciekaw jestem, jakie są (mogą być) efekty zabiegów przeprowadzonych tą maszynką <oczy> Moja Madzia, pomimo kręcenia jej na wysokie obroty i zrobienia ostatnio trasy 1500km, jest całkiem zamulona (elastyczność 80-120 km/h na 5-tym biegu 21s., spalanie na trasie 7.9l). Tankuję tylko v-power albo ultimate'a. Nie mam obecnie czasu i kaski na wstawienie jej do warsztatu i porządne czyszczenie – choć jak czytam to forum, to marzę o Zaniemyślu ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sie 2008, 22:30
Posty: 4
Skąd: Legionowo
Auto: 626GW 2.0 DiTD 110KM '00

Postprzez gnat74 » 27 wrz 2010, 17:09

Witam.
Tez mysle o przeczyszczeniu dolotu...Zwiedzajac forum mojego poprzedniego wozu znalazlem takie cos... http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ
Co myslicie o tym??
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 17:52
Posty: 14
Skąd: Kłodzko
Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)

Postprzez Irek.k » 27 wrz 2010, 17:28

Żeby znać skuteczność, trzeba by zobaczyć dolot wewnątrz przed i po.

Czyściłem ręcznie, skrobiąc i myjąc dosyć mocnym środkiem do mycia silników. Zajęło mi to jakieś pół godziny i na podstawie tego, nie wierzę że popsikanie czymkolwiek wyczyści to co było w środku. Chyba że dolot jest trochę przybrudzony, jednak wtedy nie powinien mieć znaczącego wpływu na pracę silnika.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez marsel » 5 lis 2010, 01:56

u mnie turbiny w ogóle nie słychać :| dziwne bo w taty hyundaiu świszczy jak się lekko gazu da, a tutaj nic tylko klekot słysze, nie dymi, jak depne to troche puści bąka ale w normie mi się zdaje, dynamika hmm nie jest zła, ale depnięcie jest dopiero od 2000obr, a niektórzy pisza już o 1500
czym to może być spowodowane?? co sprawdzić najpierw?
ja chce słyszeć świst :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Bandit » 5 lis 2010, 22:14

marsel napisał(a):ja chce słyszeć świs

jak sobie założyłem zegar http://allegro.pl/wskaznik-cis-doladowa ... 85084.html to się głośniej zrobiło trochę jak się turbo rozkręciło. Po za tematem powiem, że polecam każdemu taki gadżet założyć. Mi na przykład od razu powiedziało, że dolot rozszczelniony jak mi w trasie kolanko poszło.
P.S.
W przyszłym tygodniu ( przy zmianie oleju) dokładam jeszcze to http://allegro.pl/zegar-wskaznik-temper ... 61877.html
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez malkolm » 7 lis 2010, 18:02

a jak (gdzie) myślisz ten czujnik oleju zamontować??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Bandit » 7 lis 2010, 19:05

malkolm napisał(a):a jak (gdzie) myślisz ten czujnik oleju zamontować??

w miskę oleju podczas wymiany. Nawiercić, nagwintować.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez malkolm » 8 lis 2010, 23:11

Bandit napisał(a):
malkolm napisał(a):a jak (gdzie) myślisz ten czujnik oleju zamontować??

w miskę oleju podczas wymiany. Nawiercić, nagwintować.

a czy przypadkiem miska nie jest z cienkiej blaszki?? coś mi się wydaje że będziesz musiał zrobić coś ala spust oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Bandit » 8 lis 2010, 23:39

malkolm napisał(a):a czy przypadkiem miska nie jest z cienkiej blaszki?? coś mi się wydaje że będziesz musiał zrobić coś ala spust oleju

Zgadza się jest b. cienka dlatego będzie trzeba dać podkładki miedziane i nakrędkę od środka (może uda się ją spawnąć na stałe)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Irek.k » 8 lis 2010, 23:48

Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez arteek » 12 wrz 2011, 23:25

czy moze ktos wrzucic zdj zaslepionego egr? tej calej podkladki?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Postprzez Riki » 16 wrz 2011, 18:30

Ooo ktos odgrzebał ten stary temat :) wypadałoby go w sumie zaktualizować troszki....

arteek – nie mam teraz pod ręką, a co chcesz wiedzieć? podkładka jest kształtu przyjmijmy cytryny i fabrycznie w środku ma otwór, zakładasz druga podkładkę (docinasz z blachy, może być minimalnie gtubsza nawet) na wzór OE i..... działa.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez arteek » 19 wrz 2011, 13:13

Szkoda, ze nikt tego nie robi we Wroclawiu. Chetnie bym zobaczyl i poobserwowal. Nie bardzo rozumiem czy wystarczy odkrecic dwie srubki od EGR i bedzie po sprawie?
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 18:35
Posty: 18 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 626 GF 99' 2.0 DITD 110km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6