Wymiana rozrządu – różne szkoły
Jestem właśnie w trakcie wymiany rozrządu po pęknięciu nie oryginalnego jak się okazało paska (chyba Dayco – ledwo czytelne po 35kkm).
Podczas wymiany zwróciło moją uwagę to, że koło od pompy wtryskowej jest ciężko obrócić by naprowadzić je na znaczniki. Ręką nie mogłem tego zrobić musiałem użyć klucza i było czuć wyraźnie 4 przeskoki zapewne od "tłoka wirowego". – nie jestem mechanikiem.
Czy to jest normalne w pompach wtryskowych do Mazd?
Dzwoniłem do dwóch znajomych mechaników i każdy twierdzi coś innego:
Jeden że to normalne. Pompa wytwarza ogromne ciśnienie i wymaga sporej siły, ręką nie przekręce tego koła.
Drugi twierdzi, że powinno dać się obrócić ręką.
Dodam, że przed pęknięciem nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, czy mocą itp.
Zauważyłem również lekki wyczuwalny luz na kole pompy poprzeczny i wzdłużny.
Proszę o pomoc.
---------------------------
Wysłałem zapytanie do hoffman.auto.pl
Poniżej fragment odpowiedzi może komuś się przyda:
"W przypadku tej pompy wtryskowej jej kręcenie jest utrudnione przez zastosowanie twardszych sprężyn (tym proszę raczej się nie martwić). Te przeskoki ( 4 ) są normalne bo zastosowana jest krzywka w środku która ma 4 fale. Luz wzdłużny jest normalny w granicach ok 2mm. Luzu poprzecznego raczej nie powinno być, a jeżeli jest to jest to spowodowane wyrobieniem sie tulejek w korpusie ( i tutaj pojawia sie problem bo w przypadku pomp Denso wymiana tulejek nie wchodzi w grę – tylko wymiana całego korpusu"...
Podczas wymiany zwróciło moją uwagę to, że koło od pompy wtryskowej jest ciężko obrócić by naprowadzić je na znaczniki. Ręką nie mogłem tego zrobić musiałem użyć klucza i było czuć wyraźnie 4 przeskoki zapewne od "tłoka wirowego". – nie jestem mechanikiem.
Czy to jest normalne w pompach wtryskowych do Mazd?
Dzwoniłem do dwóch znajomych mechaników i każdy twierdzi coś innego:
Jeden że to normalne. Pompa wytwarza ogromne ciśnienie i wymaga sporej siły, ręką nie przekręce tego koła.
Drugi twierdzi, że powinno dać się obrócić ręką.
Dodam, że przed pęknięciem nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, czy mocą itp.
Zauważyłem również lekki wyczuwalny luz na kole pompy poprzeczny i wzdłużny.
Proszę o pomoc.
---------------------------
Wysłałem zapytanie do hoffman.auto.pl
Poniżej fragment odpowiedzi może komuś się przyda:
"W przypadku tej pompy wtryskowej jej kręcenie jest utrudnione przez zastosowanie twardszych sprężyn (tym proszę raczej się nie martwić). Te przeskoki ( 4 ) są normalne bo zastosowana jest krzywka w środku która ma 4 fale. Luz wzdłużny jest normalny w granicach ok 2mm. Luzu poprzecznego raczej nie powinno być, a jeżeli jest to jest to spowodowane wyrobieniem sie tulejek w korpusie ( i tutaj pojawia sie problem bo w przypadku pomp Denso wymiana tulejek nie wchodzi w grę – tylko wymiana całego korpusu"...
- Od: 11 lip 2011, 22:45
- Posty: 2
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2003rok
Witam
Czyżby rozrządy tak potaniały
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-premacy-323-626-2-0-ditd-gat-i1771998511.html, chociaż są też po 1000zł. Co prawda pompa wody to pewnie jakiś tańszy zamiennik, ale i tak wychodzi tanio. Skąd te różnice w cenach na allegro, takie duże marży sprzedawców, czy o co chodzi?
pozdrawiam
tomek
Czyżby rozrządy tak potaniały

pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
Witam. Pasek i pompa są nie orginalne. Ten sklep posiada też orginalne zestawy. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Witam. Pasek i pompa są nie orginalne. Ten sklep posiada też orginalne zestawy. Pozdrawiam
Ale pasek Gates chyba można bez obaw zamontować skoro oryginalne to Gates Unitta.
pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
Szczerze to ja już nie wiem czy można czy nie można.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
wilkxt napisał(a):Ale pasek Gates chyba można bez obaw zamontować skoro oryginalne to Gates Unitta.
Teoretycznie tak, ale dla Mazdy paski mogą być dodatkowo wzmacniane lub z innych (lepszych) materiałów. Trzeba porównać te paski i zobaczyć czy jest jakaś różnica.
W DITD pasek jest bardzo obciążony i jego wytrzymałość ma ogromne znaczenie.
Pozdrawiam
YgooR napisał(a):wilkxt napisał(a):Ale pasek Gates chyba można bez obaw zamontować skoro oryginalne to Gates Unitta.
W DITD pasek jest bardzo obciążony i jego wytrzymałość ma ogromne znaczenie.
Pozdrawiam
No chyba jak w każdym dieslu z podobna pompą.
Zastanawia mnie ta kwestia pasków, bo jak przeglądam rózne aukcje opisy i zdjęcia to wychodzi na to, że oryginalny mazdy oprócz napisu Gates PowerGrip HTD 5510XS-153x27mm ma jeszcze napis mazda i oznaczenie kodowe. Te nieoryginalne nie mają tylko napisu mazda, a różnica w cenie to około 200zł. Poczytam jeszcze i zadecyduje, który kupić.
W każdym bądz razie chyba nie będę frajerem, któy zpłąci 200zł za napis mazda na pasku, albo będę frajerem jak mi się pasek nieoryginalny urwie.
pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
wilkxt napisał(a):o chyba jak w każdym dieslu z podobna pompą
Nie do końca, gdyby było podobnie nie byłoby tematów typu "pękł mi pasek".
W DITD ten pasek musi wykonać trochę więcej pracy, dlatego taka ważna jest jego wytrzymałość.
YgooR napisał(a):wilkxt napisał(a):o chyba jak w każdym dieslu z podobna pompą
Nie do końca, gdyby było podobnie nie byłoby tematów typu "pękł mi pasek".
W DITD ten pasek musi wykonać trochę więcej pracy, dlatego taka ważna jest jego wytrzymałość.
Ale paski pękają w wszystkich silnikach nie tylko w DiTD, zwłaszcza jak się nieumiejętnie założy.
pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
Oczywiście masz rację, zerwanie paska rozrządu może zależeć od rolek, napinacza, pompy wody i wielu innych czynników. Jednak na forum wszystkie przypadki pęknięcia paska dotyczyły zamiennika, czasami warto dołożyć więcej i spać spokojnie, niż ryzykować remont wielokrotnie przewyższający ten koszt.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
YgooR napisał(a):Oczywiście masz rację, zerwanie paska rozrządu może zależeć od rolek, napinacza, pompy wody i wielu innych czynników. Jednak na forum wszystkie przypadki pęknięcia paska dotyczyły zamiennika, czasami warto dołożyć więcej i spać spokojnie, niż ryzykować remont wielokrotnie przewyższający ten koszt.
Pozdrawiam
Sama racja, a dodam tylko że często sam pasek nie pęka tylko przeskakuje gdy oszczędzi ktoś na napinaczu. Są przypadki również braku osiowości paska przez stare rolki a ten wyciera obudowę i sam siebie.
Jak by nie patrzył to raczej zdecyduje się na ten zestaw
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-626-323-premacy-2-0ditd-i1784270924.html?source=oo, jest komplet wiec myslę, że będzie ok
pozdrawiam
tomek

pozdrawiam
tomek
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
Ja po raz drugi założyłem orginalny zestaw (oczywiście drugi zestaw bez pompy wody). Rozrząd kupiłem w sklepie dj parts. W linku który dołączyłeś napinacz hydr. jest w szarym pudełku. Jak kupowałem rozrząd to Pan ze sklepu powiedział, że te napinacze są regenerowane. Nie wiem czy to jest prawda. Mój napinacz był w takim opakowaniu jak rolki. Jak bedziesz zamawiał rozrząd zapytaj o datę produkcji napinacza. Data wybita jest w jego dolnej części. Zdjęcia są w poście pt. "Rozrzad- oryginal czy zamiennik?" na ostatniej stronie.
Ostatnio edytowano 25 sie 2011, 19:40 przez topik, łącznie edytowano 2 razy
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
coś tani ten rozrząd
topik napisał(a):Ja po raz drugi założyłem orginalny zestaw (oczywiście drugi zestaw bez pompy wody). Rozrząd kupiłem w sklepie dj parts. W linku który dołączyłeś napinacz hydr. jest w szarym pudełku. Jak kupowałem rozrząd to Pan ze sklepu powiedział, że te napinacze są regenerowane. Nie wiem czy to jest prawda. Mój napinacz był w takim opakowaniu jak rolki. Jak bedziesz zamawiał rozrząd zapytaj o datę produkcji napinacza. Data wybita jest w jego dolnej części. Zdjęcia są w poście pt. "Rozrzad- oryginal czy zamiennik?" na ostatniej stronie.
W djparts maja taki zestaw za 580, wiec podobnie (ciekawe czy napinacz w szarym pudełku czy nie), co do napinacza to faktycznie sprawdzę datę produkcji.
Neonixos666 napisał(a):coś tani ten rozrząd
jak dodasz 200 za oryginalny pasek i około 150 za oryginalna pompe to wyjdzie standardowa cena.
pozdrawiam
tomek
tomek
- Od: 7 sie 2011, 14:26
- Posty: 26
- Skąd: Bytom
- Auto: 323F 2.0 DiTD 2001r.
wilkxt napisał(a):ak dodasz 200 za oryginalny pasek i około 150 za oryginalna pompe to wyjdzie standardowa cena.
tez tak myślałem

Riki napisał(a):A jaką masz datę na napinaczu?
Witam. 11-01-20. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam,
temat jest już poruszany i po przeczytaniu postów z 2005 roku proszę o info,a właściwie aktyualizację i ,być może, potwierdzenie tego co jest w tych postach napisane.
Podajcie namiary na mechanika we Wrocławiu, który wymieni rzetelnie rozrząd z pompą wody za mniej niż 300zł w aucie Mazda 6 2003 rok diesel 2.0 ? Szukam od jakiegoś czasu,ale każdy ma ceny wygórowane, a podobno jest kryzys gospodarczy (tylko nie przejawia się w chęci zarobku i zwiększenia liczy klientów oraz pozytywnych opinii, a jedynie na podnoszeniu cen- MASAKRA).
Poza tym proszę o podpowiedź, czy lepiej jest wymienić rozrząd na częściach oryginalnych czy może być zamiennik?
Kończy mi się termin wymiany rozrządu dlatego proszę o szybką odpowiedź.
I jeszcze jedno pradopodbnie mam do wymiany koło dwumasowe, bo przy zimnym silniku słychać metaliczne stukanie w okolicy silnika, a jak już nabierze odpowiedniej temperatury to jest OK (chociaż na biegu jałowym troche telepie w środku). Czy rzeczywiście to jest koło dwumasowe do wymiany czy może coś innego? Prosze o radę.
Pozdrawiam
temat jest już poruszany i po przeczytaniu postów z 2005 roku proszę o info,a właściwie aktyualizację i ,być może, potwierdzenie tego co jest w tych postach napisane.
Podajcie namiary na mechanika we Wrocławiu, który wymieni rzetelnie rozrząd z pompą wody za mniej niż 300zł w aucie Mazda 6 2003 rok diesel 2.0 ? Szukam od jakiegoś czasu,ale każdy ma ceny wygórowane, a podobno jest kryzys gospodarczy (tylko nie przejawia się w chęci zarobku i zwiększenia liczy klientów oraz pozytywnych opinii, a jedynie na podnoszeniu cen- MASAKRA).
Poza tym proszę o podpowiedź, czy lepiej jest wymienić rozrząd na częściach oryginalnych czy może być zamiennik?
Kończy mi się termin wymiany rozrządu dlatego proszę o szybką odpowiedź.
I jeszcze jedno pradopodbnie mam do wymiany koło dwumasowe, bo przy zimnym silniku słychać metaliczne stukanie w okolicy silnika, a jak już nabierze odpowiedniej temperatury to jest OK (chociaż na biegu jałowym troche telepie w środku). Czy rzeczywiście to jest koło dwumasowe do wymiany czy może coś innego? Prosze o radę.
Pozdrawiam
trochę piszesz w temacie nie o twoim silniku ale to nic, bo zasada jest jedna. Zawsze rozrząd w mazdach w dieslu (czyt. DiTD i CiTD) wymieniamy tylko na oryginalny częściach!!!
Co do stuków to zapraszam do tematów związanych z twoim silnikiem w dziale CiTD, tam jest sporo informacji i radze poczytać.
Co do stuków to zapraszam do tematów związanych z twoim silnikiem w dziale CiTD, tam jest sporo informacji i radze poczytać.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6