Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5
witam
jestem znów po wizycie u P.Gawlaka w Zaniemyślu. W aucie zrobione czyszczenie wtrysków, wymiana podkładek przelewowych, oleju, wszystkich filtrów. Wtryski były już brudne. Auto jak zwykle nabrało dużej mocy i wigoru. jak zawsze po serwisie u P.Gawlaka autko przyspiesza pięknie jak nowe z salonu.
Dziękuję za Wszystko
Andrzej
jestem znów po wizycie u P.Gawlaka w Zaniemyślu. W aucie zrobione czyszczenie wtrysków, wymiana podkładek przelewowych, oleju, wszystkich filtrów. Wtryski były już brudne. Auto jak zwykle nabrało dużej mocy i wigoru. jak zawsze po serwisie u P.Gawlaka autko przyspiesza pięknie jak nowe z salonu.
Dziękuję za Wszystko
Andrzej
Mazda cenię to autko
- Od: 29 mar 2008, 19:21
- Posty: 40
- Skąd: Koszalin-Gdańsk
- Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM
Dobra, wszyscy wiedzą, że w Zaniemyślu znają się na mazdach, ale koniec już tego OT. To jest temat o pompie wtryskowej 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Spotkałem na austriackiej stronie takie cuś:
http://www.gebrauchtwagen-markt.at/motor-und-getriebe/32325-einspritzpumpe-f-mazda-ditd-90-ps-rf2a.html
(jeśli link wygasł – tu była pompa za 1000,– EUR)
Jak oddasz starą pompę dostaniesz 120 EUR zwrotu.
Cena nie za bardzo zgadza się z tym co podaje się powszechnie na forum (20.000,– pln i więcej)
Co o tym myślicie? Może warto nabyć drogą kupna i śmigać swoją Premaską jeszcze wiele lat. Czy to się opłaca, czy potem trzeba będzie wymieniać po kolei: turbinę, wtryski, pierścionki na tłoczkach, itp? Wiem, że wiele zależy oczywiście od użytkowania itp, ale z tego co jest na forum wywnioskowałem, ze przeciętnie w 10-11 letnim DiTD zaczyna słabnąć właśnie pompa.
Jakie jest wg. waszego doświadczenia, wiedzy najsłabsze ogniwo (poza polskim paliwem) naszych DiTD? Mam ambicję zrobić moją Madzia 500.000 km i tak sobie kombinuje... zakładając oczywiście przestrzeganie "poradnika silników Diesla".
Edit:
Nie widzę potrzeby zakładania kolejnego tematu o tym samym !
Bandit
http://www.gebrauchtwagen-markt.at/motor-und-getriebe/32325-einspritzpumpe-f-mazda-ditd-90-ps-rf2a.html
(jeśli link wygasł – tu była pompa za 1000,– EUR)
Jak oddasz starą pompę dostaniesz 120 EUR zwrotu.
Cena nie za bardzo zgadza się z tym co podaje się powszechnie na forum (20.000,– pln i więcej)
Co o tym myślicie? Może warto nabyć drogą kupna i śmigać swoją Premaską jeszcze wiele lat. Czy to się opłaca, czy potem trzeba będzie wymieniać po kolei: turbinę, wtryski, pierścionki na tłoczkach, itp? Wiem, że wiele zależy oczywiście od użytkowania itp, ale z tego co jest na forum wywnioskowałem, ze przeciętnie w 10-11 letnim DiTD zaczyna słabnąć właśnie pompa.
Jakie jest wg. waszego doświadczenia, wiedzy najsłabsze ogniwo (poza polskim paliwem) naszych DiTD? Mam ambicję zrobić moją Madzia 500.000 km i tak sobie kombinuje... zakładając oczywiście przestrzeganie "poradnika silników Diesla".
Edit:
Nie widzę potrzeby zakładania kolejnego tematu o tym samym !
Bandit
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
U mnie regeneracja pompy kosztowała 2500 zł brutto. Objawy przed regeneracją standardowe, nie odpala na ciepłym i mało mocy zwłaszcza na niskich obrotach. Diagnoza Jaksy pompa (jak się potem okazało diagnoza słuszna – ale to u Niego normalka:–). Wizja – Mabi, poczytałem forum, zadzwoniłem do Mabi i ... się załamałem, mimo, że Pani byla bardzo miła i mimo tego, że mają promocję na regenerację pomp. Znów z powrotem na forum i znalazłem: Radosław Reszka, Modlińska 181 W-wa, robi Denso i tańszy od Mabi. Pojechałem (po wyjęciu czujnika) i Pan Radosław mówi "proszę szykować 2500 – mniej więcej, ale raczej nie mniej". Po dwóch dniach telefon – SPV, jakaś pompka w środku (ale nie głowica rozdzielaczowa), czyszczenie, kalibracja i coś tam jeszcze – razem 2500. Dostałem 6m-cy gwarancji na pompę i 12 m-cy na SPV (bo nowy). Po regeneracji hmm... zorientowałem się, że kończą mi się zimówki i lewy przegub
Polecam Pana Radosława (ale wstępnie, bo tak na 100% to za najbliższe 100 tys. km), no i jego ceny.

Polecam Pana Radosława (ale wstępnie, bo tak na 100% to za najbliższe 100 tys. km), no i jego ceny.

-
Promo44
A z ciekawości Promo44 ile Ci zaśpiewali w Mabi?? Ciekawy jestem co u nich oznacza słowo promocja?
Ciekawe czy to rzeczywiście nowa??
Mimo że to 4000zł a nie 10 000zl to i tak duzy wydatek ;/ Ale jeśli nowa to biorąc pod uwagę wydatek w Mabi, chyba bardziej opłacalne...
pompa za 1000,– EUR
Ciekawe czy to rzeczywiście nowa??
Mimo że to 4000zł a nie 10 000zl to i tak duzy wydatek ;/ Ale jeśli nowa to biorąc pod uwagę wydatek w Mabi, chyba bardziej opłacalne...
- Od: 7 sie 2009, 22:39
- Posty: 67
- Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.
Czy pompa RF2A pasuje do 626 i Premacy? Trzeba uważać z takimi pytaniami, bo jak temat był już to nas wyrzuca z forum, abo poddadzą torturom
A tak poważnie, jak się pojawi xANDy, albo Say, to pewno się dowiemy.
A tak poważnie, jak się pojawi xANDy, albo Say, to pewno się dowiemy.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
xANDy się już nie pojawia
Silnik RF2A jest taki sam czy to w 626 czy w premacy, więc pompa będzie pasować.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Sorka, że zapomniałem wspomnieć o Banditcie. Proszę o wybaczenie. A co znaczy to oczko odnośnie xANDyego? Szkoda, że się nie pojawia, wiedział troszku o DiTD.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Kopalnia wiedzy o DiTD – xANDy z powodu obowiązków służbowych nie ma czasu zaglądać już na forum i ja też nad tym ubolewam.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Bandit napisał(a):xANDy się już nie pojawiaSilnik RF2A jest taki sam czy to w 626 czy w premacy, więc pompa będzie pasować.
A to ciekawe,bo nie każdy RF2A jest chyba taki sam,różnią się przecież mocą.Ja mam 101 KM a w linku podanym przez Enzoo:
http://www.gebrauchtwagen-markt.at/moto ... -rf2a.html
wyrażnie jest napisane że do 90KM,więc do końca nie wiem czy ta by pasowała,chociaż Rikki pisał że najważniejszy jest numer 5001 a ta z linku i moja mają takie numery na tablice znamionowej.Ale dlaczego na Austriackiej stronie podają że ta pompa jest do 90KM?
- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
xxxROMxxx napisał(a):nie każdy RF2A jest chyba taki sam,różnią się przecież mocą
Myślę, że różnica 10 koni spowodowana jest zmianą w komputerze, a nie samą pompą (ewentualnie pamięć pompy może się różnić, ale jest to część łatwo wymienna).
xxxROMxxx napisał(a):Ale dlaczego na Austriackiej stronie podają że ta pompa jest do 90KM?
Wszystkie 626 RF2A wychodzące na właśnie na Austrię (i tylko na Austrię) mają 90 KM (nie dam głowy czy nie Szwajcarię), ale dlaczego to nie wiem.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
mart1982 napisał(a):A z ciekawości Promo44 ile Ci zaśpiewali w Mabi?? Ciekawy jestem co u nich oznacza słowo promocja?
W Mabi w promocji sama regeneracja pompy (rozebranie, wyczyszczenie, założenie nowych części, kalibracja) to 740 złotych brutto, do tego nowe uszczelki, plus części, plus zdjęcie i założenie. Sama regeneracja wydaje się stosunkowo tania, ale wstępna wycena całości (przy założeniu, że to głowica rozdzielaczowa) dała około 3000 zł brutto bez montażu (nie mam szczegółowej rozpiski, bo gdzieś posiałem). Pani w Mabi uczuliła mnie jednak, że do tego może dojść wymiana SPV za ok. 1700 zł (co akurat u mnie miało miejsce) i ewentualnie inne części.
-
Promo44
Na forum tez ktos oddawal pompe do Reszki i potem padla
Mocno byl nie zadowolony ... poszukaj
Mocno byl nie zadowolony ... poszukaj
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Niestety,po próżnej walce aby pompy nie oddawać do regeneracji(wymieniony nawet SPV) jest ona nieunikniona
Dzisiaj dzwoniłem do Hoffmana z Rzeszowa i umówiłem się że na początku następnego tygodnia do nich wyślę.Za diagnozę powiedzieli mi 70zł,i po niej powiedzą mi ile będzie kosztować naprawa.Dodam że z racji zamieszkania dzwoniłem do znanego pompiarza z Białegostoku,który dobrze robi pompy do tdi,i pan był bardzo miły dopóki nie powiedziałem że jest to pompa Denso
Dodał że zna tylko jedną firmę,która naprawia pompy,oczywiście Mabi.Ja spróbuje w Rzeszowie 

- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
Witam!
Jestem już po regeneracji pompy,i muszę przyznać, że moja Madzia urodziła się ponownie
.Auto zaczeło ładnie palić(wcześniej tylko po wypięciu czujnika) i dostało niesamowitej mocy,wyrywa nawet z dwójki.Elastyczność 80-120km/h 5bieg-14,4s
(średnia z sześciu pomiarów)wcześniej 23s.Hoffman z Rzeszowa spisał się na medal,tylko cena trochę wysoka,bo 2300zł
ale w Mabi pewnie było by o wiele więcej.Po oddaniu pompy zadzwonili do mnie i powiedzieli że pompa jest tylko bardzo zasyfiona i koszt to tylko 1200zł co mnie bardzo ucieszyło,ale radość nietrwała długo,bo na drugi dzień znów telefon i okazało się,że gdy wrzucili pompę na stół pobierczy i rozgrzali pompę ,zaczeły zanikać dawki paliwa,i niestety diagnoza to głowiczka rozdzielacza.Bałem się że do tego dojdzie jeszcze zawór SPV,bo pompę wysłałem z zaworem od opla,ale nie
,więc ten od opla pasuje na 100 procent.Polecam Hoffmana,bo radość teraz jazdą Madzią jest bezcenna
Muszę teraz ustawić dokładnie tylko kąt wtrysku,bo mechanik zrobił to na oko.
Jestem już po regeneracji pompy,i muszę przyznać, że moja Madzia urodziła się ponownie


- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
A dlaczego Hoffmann nie ustawił od razu kąta wtrysku? Czy do tego potrzebne jest auto i pompa na miejscu? A'propos: jak się przesyła pompę pocztą? Nie musi być zalana ropą (korozja)?
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Hoffman niemógł ustawić kąta wtrysku,bo to się robi gdy pompa jest założona na aucie
,a ja wysłałem kurierem samą pompę.Przecież w pompie cały czas była ropa,ja jej nie spuszczałem,a jeśli nawet to przez jeden dzień korozja jej nie uszkodzi,bo tyle czasu zajął transport do Hoffmana,a po drugie oni i tak ją całą czyszczą.Z powrotem dostałem pompę zalaną ropą i na końcówkach,nakręcone były koreczki 
- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6