RF2F zaniana na RF4F czy sie da ?
1, 2
wiem że badyl wkładał ale jeszcze ktoś sporo wcześniej wkładał na stałe, musze o tym pogrzebać jeszcze.
Trzeba raz na zawsze sprawdzić czy od opla nadaje się na dłuższą mete bo może jest tak jak z TCV
Trzeba raz na zawsze sprawdzić czy od opla nadaje się na dłuższą mete bo może jest tak jak z TCV
tadziol napisał(a):5 otworów rozpylających
a nie 6?
tadziol napisał(a): katalizator.
właśnie, o tym zapomniałem

norma normą – prawda jest taka, że bez CR euro nigdy nie bedzie kolorowe dlatego stwierdziłem, że osprzętu jest za dużo jak na taką jednostkę
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Neonixos666 napisał(a):Trzeba raz na zawsze sprawdzić czy od opla nadaje się na dłuższą mete
nie nadaje sie – to inny zawór
Riki napisał(a):nie nadaje sie – to inny zawór
w czym on jest inny ? numer czy kształt?
Riki napisał(a):numer = charakterystyka pracy.
kiedyś też to czytałem odnośnie TCV inny numer inna charakterystyka i jakie to zło zakładać od opla a teraz okazało się coś innego. Ma ktoś jakieś doświadczenia? Wiemy że na pewno działa (przykład badyla) ale cz jest ktoś kto na tym jeździ dłużej?
Riki napisał(a):numer = charakterystyka pracy.
hmm powstrzymam się od osobistych wycieczek...
1.Dobrze więc jaka jest charakterystyka pracy zaworu SPV mazdowskiego, a jaka tego "dedykowanego" dla Opla?
2. Czym różnią się w/w "charakterystyki pracy" ?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
Neonixos666 napisał(a):ale cz jest ktoś kto na tym jeździ dłużej?
nie znam takiej osoby.
TCV to tylko przestawiacz – SPV ma więcej do zrobienia. Pompa Oplowska wg. mnie nie pracuje na tych samych dawkach co Mazda. Oficjalny importer DENSO na polskę twierdzi, że zawory TCV zamieniać można ale SPV już nie – bazuję na jego zdaniu, bo nie mam doświadczeń zaworu SPV opel w pompie mazdy.
Mam doświadczenia ale z SCV w RF7J. Zaczeło się w 2005 na zaworze 160, potem 190 następnie kilka dwusetek aż teraz mamy 260 i co? można montować (fizycznie) każdy do każdej pompy – a guzik, bo wiem, że dwie pompy poprzez założenie nieodpowiedniego zaworu zostały zniszczone (pompa wysokiego ciśnienia) i tak też oficjalnie twierdzi Holandia i definitywnie zabrania montażu innego. Trzeba spisać numer pompy. Znowu serwisy montują przeważnie 190 i ponoć auta jeżdżą. Każdy mówi co innego – ja bazuję na opinii producenta. Kiedyś on sam twierdził, że TCV się różni – to prawda, po kilku latach okazało się, że jest inaczej. Myślę jednak, że w przypadku SPV sytuacja jest nieco inna.
Neonixos666 napisał(a):Trzeba raz na zawsze sprawdzić czy od opla nadaje się na dłuższą mete
jak chcesz to zrobić?
skoro DENSO twierdzi, że jest inny – włożysz do swojego auta oplowski zawór dla testu?
znowu Tadziol twierdzi ze RF2A i RF4F już mają inne zawory...
dokopałem się użytkownik forum o nicku wk 88 w temacie zawór SPV na stronie 13/19 dok ładnie 26.11.2009 napisał, że podmienił zawory i nic się nie dzieje po 2 m-c jazdy, po około roku od tej daty potwierdzał to w temacie dotyczącym zaworu TCV( oczywiście potwierdzał, iż SPV oplowskie nie robi różnicy).
Riki nie pisz takich rzeczy, bo wprowadzasz ludzi w błąd już po raz enty. Swoje zdanie opierasz na twierdzeniach oficjalnego importera Denso na Polskę
, doświadczeniach ale na innej pompie i zaworze i tzw. "wydaje mi się".
Skoro wystąpiły przypadki co najmniej dwóch użytkowników zaworów SPV w pompie mazdowskiej, to są podstawy żeby domniemać bądź twierdzić, że taka operacja nie grozi niczym nadzwyczajnym. Jestem gotów włożyć do swojego samochodu SPV oplowski dla testu.
Także Riki z uwagi na fakt, iż jesteś "starym" użytkownikiem forum i dużo się udzielasz, proszę Cię nie wprowadzaj w błąd pozostałych użytkowników. Gdybyś napisał odrazu nie mam doświadczenia w tej kwestii, nie podmieniałem, nie znam nikogo kto podmieniał ale wydaje mi się, że nie zahula bo tak twierdzi oficjalny importer Denso byłoby oki. Każdy a nie generalizując większość czytając taką wypowiedź odebrałby ją inaczej, niż może odebrać w ton w którym piszesz. Po raz kolejny twierdzę, że masz jakieś osobiste przesłanki aby tak pisać( kiedyś jak pracowałeś w Mabi pisałeś, że tylko oni potrafią robić pompy, potem z TCV również się upierałeś, nie wiem bo pozostałe watki mnie nie dotyczyły.)
Riki nie pisz takich rzeczy, bo wprowadzasz ludzi w błąd już po raz enty. Swoje zdanie opierasz na twierdzeniach oficjalnego importera Denso na Polskę

Skoro wystąpiły przypadki co najmniej dwóch użytkowników zaworów SPV w pompie mazdowskiej, to są podstawy żeby domniemać bądź twierdzić, że taka operacja nie grozi niczym nadzwyczajnym. Jestem gotów włożyć do swojego samochodu SPV oplowski dla testu.
Także Riki z uwagi na fakt, iż jesteś "starym" użytkownikiem forum i dużo się udzielasz, proszę Cię nie wprowadzaj w błąd pozostałych użytkowników. Gdybyś napisał odrazu nie mam doświadczenia w tej kwestii, nie podmieniałem, nie znam nikogo kto podmieniał ale wydaje mi się, że nie zahula bo tak twierdzi oficjalny importer Denso byłoby oki. Każdy a nie generalizując większość czytając taką wypowiedź odebrałby ją inaczej, niż może odebrać w ton w którym piszesz. Po raz kolejny twierdzę, że masz jakieś osobiste przesłanki aby tak pisać( kiedyś jak pracowałeś w Mabi pisałeś, że tylko oni potrafią robić pompy, potem z TCV również się upierałeś, nie wiem bo pozostałe watki mnie nie dotyczyły.)
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
Ja proszę o spokój oraz nie spekulowanie na temat innych osób.
Ja osobiście nie podpiszę się pod stwierdzeniem iż spokojnie można od opla zakładać oraz nie napisałem tak w mojej wersji poradnika. Nie mam wiedzy ani doświadczenia aby tak pisać. To co napisał Riki moim zdaniem sporo wnosi do tej sprawy owszem ja też dotarłem do informacji iż ktoś na zaworze od opla jeździ i oby jak najdłużej. Jednak jest to tak jak kolega kierownik pisze, jeden nieoryginalny rozrząd przejedzie całe 90 tyś i nic się nie stanie a drugi 30tyś i poleci. Nie ma co się wdawać w kłótnie kolega zadeklarował się że zrobi test, fajnie by było z hamownią oraz innymi sprawdzianami również w mrozy i pod obciążeniem.
Ja osobiście nie podpiszę się pod stwierdzeniem iż spokojnie można od opla zakładać oraz nie napisałem tak w mojej wersji poradnika. Nie mam wiedzy ani doświadczenia aby tak pisać. To co napisał Riki moim zdaniem sporo wnosi do tej sprawy owszem ja też dotarłem do informacji iż ktoś na zaworze od opla jeździ i oby jak najdłużej. Jednak jest to tak jak kolega kierownik pisze, jeden nieoryginalny rozrząd przejedzie całe 90 tyś i nic się nie stanie a drugi 30tyś i poleci. Nie ma co się wdawać w kłótnie kolega zadeklarował się że zrobi test, fajnie by było z hamownią oraz innymi sprawdzianami również w mrozy i pod obciążeniem.
Czasami z Wami to jak z dziećmi…
Pompy od opla i mazdy różnią się. Także pompy w mazdach bywają różne, podobnie jak i turbiny (np. zmienna geometria, która raz jest a raz jej nie ma w RF4 czy chłodzenie cieczą tylko niektórych turbin).
To, że mechanicznie da się coś zamontować nie oznacza, że jest prawidłowe. Zawory SPV mają inna charakterystykę pracy – dostosowaną do charakterystyki pompy i wtrysków. Zawór po prostu inaczej reaguje na ciśnienie i napięcie. W jedną stronę zawory działają (zazwyczaj) a w drugą (zazwyczaj) nie. Większość pomp w RF2 odpali na oplowskim zaworze. Większość – bo nie wszystkie (co już zostało udowodnione). Większość będzie jeździć ale zmienia się nieco punkt pracy i charakterystyka silnika. Inaczej sprawa wygląda w RF4, gdzie podmiana może sprawić więcej niespodzianek. Montaż mazdowskiego SPV do opla zazwyczaj powoduje zamilknięcie silnika.
Różnica w silnikach RF2 i 3/4 jest znacząca, choć dla zwykłych śmiertelników mało przejrzysta. Osprzęt w nowszym modelu jest baaardzo rozwinięty (jak na owe czasy, w których powstał i z drobnymi zmianami wsadzony do RF5/7 w Mazda 6). W porównaniu z protoplastą zmienia się punkt momentu obrotowego (inne ciśnienie, inne wtryski, inny program) za to mocy jest więcej (ale moment obrotowy jest później i jest krótszy niestety). Nie da się dokładnie powiedzieć, który element odpowiada najbardziej za taką sytuację, ale pewnie każdy po trochu. Jak ktoś chce to może sobie eksperymentować, ale na własny rachunek po prostu.
SPV od opla a (właściwie isuzu) dostosowany jest do wyższego ciśnienia (i jest produkowany na Węgrzech! a nie w Japonii) a to powoduje przesunięcie jego punktu pracy (inną odpowiedź na sygnał sterowania). Może to również wpływać na szybsze zużycie pompy. Może ale nie musi. Z jakiegoś powodu te zawory NIE SĄ zamienne oficjalnie. To, że nie każdy silnik działa na zamienionym zaworze powinno być dla niektórych konkretną wskazówką. Pompa przecież działa na kilku poziomach ciśnienia – wtryski są dwusprężynowe przecież; budowanie ciśnienia zależy również od zaworu SPV, więc musi mieć on wpływ na całość działania (pompy i silnika).
Zadaniem sprzedawcy nie jest eksperymentować na silnikach kupujących – bo potem ktoś stwierdzi, że niewłaściwa część uszkodziła mu silnik. Podobnie miała się sprawa przez jakiś czas z rozrządami do DiTD od Bosh’a, który w końcu naprawiał niektóre silniki, które padły na ich paskach. Kto ma pokrywać koszty zerwania rozrządu, gdy akurat nie trafił na „akcję serwisową bosh’a”?? (tak jak ja...). Zadaniem sprzedawcy nie jest psucie silnika/samochodu klientowi. Co innego, jak przychodzi klient i sam chce inną część – sam odpowiada za ewentualne skutki.
Proszę pamiętać – zawory SPV od opla i mazdy nie są takie same i niech nikt takich bzdur nie pisze. Zawory od opla często działają na pompach w mazdach, ale nie zawsze. Nieznany jest ich wpływ na trwałość pompy.
Wolno eksperymentować na własną rękę w tej dziedzinie i dzielić się wnioskami.
Nie wolno poniżać kogoś, kto z konkretnych, świadomych powodów odmawia takiej "zabawie".
Pompy od opla i mazdy różnią się. Także pompy w mazdach bywają różne, podobnie jak i turbiny (np. zmienna geometria, która raz jest a raz jej nie ma w RF4 czy chłodzenie cieczą tylko niektórych turbin).
To, że mechanicznie da się coś zamontować nie oznacza, że jest prawidłowe. Zawory SPV mają inna charakterystykę pracy – dostosowaną do charakterystyki pompy i wtrysków. Zawór po prostu inaczej reaguje na ciśnienie i napięcie. W jedną stronę zawory działają (zazwyczaj) a w drugą (zazwyczaj) nie. Większość pomp w RF2 odpali na oplowskim zaworze. Większość – bo nie wszystkie (co już zostało udowodnione). Większość będzie jeździć ale zmienia się nieco punkt pracy i charakterystyka silnika. Inaczej sprawa wygląda w RF4, gdzie podmiana może sprawić więcej niespodzianek. Montaż mazdowskiego SPV do opla zazwyczaj powoduje zamilknięcie silnika.
Różnica w silnikach RF2 i 3/4 jest znacząca, choć dla zwykłych śmiertelników mało przejrzysta. Osprzęt w nowszym modelu jest baaardzo rozwinięty (jak na owe czasy, w których powstał i z drobnymi zmianami wsadzony do RF5/7 w Mazda 6). W porównaniu z protoplastą zmienia się punkt momentu obrotowego (inne ciśnienie, inne wtryski, inny program) za to mocy jest więcej (ale moment obrotowy jest później i jest krótszy niestety). Nie da się dokładnie powiedzieć, który element odpowiada najbardziej za taką sytuację, ale pewnie każdy po trochu. Jak ktoś chce to może sobie eksperymentować, ale na własny rachunek po prostu.
SPV od opla a (właściwie isuzu) dostosowany jest do wyższego ciśnienia (i jest produkowany na Węgrzech! a nie w Japonii) a to powoduje przesunięcie jego punktu pracy (inną odpowiedź na sygnał sterowania). Może to również wpływać na szybsze zużycie pompy. Może ale nie musi. Z jakiegoś powodu te zawory NIE SĄ zamienne oficjalnie. To, że nie każdy silnik działa na zamienionym zaworze powinno być dla niektórych konkretną wskazówką. Pompa przecież działa na kilku poziomach ciśnienia – wtryski są dwusprężynowe przecież; budowanie ciśnienia zależy również od zaworu SPV, więc musi mieć on wpływ na całość działania (pompy i silnika).
Zadaniem sprzedawcy nie jest eksperymentować na silnikach kupujących – bo potem ktoś stwierdzi, że niewłaściwa część uszkodziła mu silnik. Podobnie miała się sprawa przez jakiś czas z rozrządami do DiTD od Bosh’a, który w końcu naprawiał niektóre silniki, które padły na ich paskach. Kto ma pokrywać koszty zerwania rozrządu, gdy akurat nie trafił na „akcję serwisową bosh’a”?? (tak jak ja...). Zadaniem sprzedawcy nie jest psucie silnika/samochodu klientowi. Co innego, jak przychodzi klient i sam chce inną część – sam odpowiada za ewentualne skutki.
Proszę pamiętać – zawory SPV od opla i mazdy nie są takie same i niech nikt takich bzdur nie pisze. Zawory od opla często działają na pompach w mazdach, ale nie zawsze. Nieznany jest ich wpływ na trwałość pompy.
Wolno eksperymentować na własną rękę w tej dziedzinie i dzielić się wnioskami.
Nie wolno poniżać kogoś, kto z konkretnych, świadomych powodów odmawia takiej "zabawie".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Czasami z Wami to jak z dziećmi…
a kimże jesteśmy,jak nie trzódką forumową
xANDy napisał(a):Nie wolno poniżać kogoś, kto z konkretnych, świadomych powodów odmawia takiej "zabawie".
słuszny epilog mądrego kazania

to już większa rzeźba
Czy ja wiem? Mając dobrą budę DITD bez silnika i np. "szóstkę" ze sprawnym silnikiem, ale np. po dachowaniu... Przekładamy wiązkę, PCM, silnik z osprzętem i kilka "drpbiazgów"... i mamy DITD przygotowaną do startów w amatorskich wyścigach
a MZR-CD można spokojnie zrobić na 150-170 KM bez większych modyfikacji
Neo... Ty osiągnąłeś 150 KM ze 101KM DITD.. to pomyśl ile można wycisnąć mając za bazę jednostkę o mocy 120-130 KM na comanrailu 
Ja akurat miałem 136KM, można by było więcej gdyby pobawić się trochę. Masz rację że z RF5 wyciśnie się więcej ale taki przeszczep podwaja wartość auta
. Mi się marzy 2.2 pod maską
zrobić 200KM to pestka.
Dobra panowie koniec fantazji bo się robi bałagan i temat o tuningu
Dobra panowie koniec fantazji bo się robi bałagan i temat o tuningu
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6