Wymiana Pompy Wtryskowej 626 DITD

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 21:57

i właśnie dlatego miło by nam było jakbyś udzielał się na forum.

Podobno boją się mechanicy tych pomp bo o nich nic nie wiedzą a tak na prawdę nie ma w nich nic szczególnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 22:09

Znajdź mechanika, który ogarnia pompy :–)
Nie jestem jakimś magikiem od pomp, bo dopiero się uczę i znam ludzi, którym do pięt nie dorastam, ale coś tam wiem. Wiecie, stary diesel (22 letni) nie pozwala o sobie zapomnieć <oczko>
Ale jakoś się tam odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=pEFQfwPjo1Y
Jednak jest to już wiekowy samochód, chociaż nie prezentuje się najgorzej http://www.audi80.pl/poczatek-nowej-his ... t31207.htm
Ale pora pomyśleć nad czymś nowszym, a nic ciekawszego niż 626 DiTD z końca produkcji nie widzę.
Co mnie samochód nauczył to Wam postaram się pomóc na forum
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Bandit » 31 maja 2011, 22:22

Oczywiście zapraszamy, DiTD to naprawdę rewelacyjny i niezawodny silnik, będzie pan zadowolony <spoko>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 22:26

Zastanawia mnie, że te pompy tak lecą. I jeszcze ten koszt naprawy 1600zł...
Coś tutaj śmierdzi, wgryzę się w ten temat i popytam się znajomego magika od pomp.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Bandit » 31 maja 2011, 22:29

trepek napisał(a): te pompy tak lecą

Wcale aż tak nie lecą, ludzie kupują auta z olbrzymimi przebiegami i nie zawsze dbają o filtry, dobre paliwo itp.
trepek napisał(a):I jeszcze ten koszt naprawy 1600zł...

Chyba więcej ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 22:33

Napewno da się podobierać części ze starych fiatów :D
A jak nie to zawsze można wywalić ECU, wsadzić pompę na linkę i zrobić mDiTD <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 22:33

Sama pompa przy poprawnym użytkowaniu jest podobno bardzo trwała a jak się nie dba to i rowerowa się zepsuje <lol>

tylko problem jest w tym że strasznie drogo życzą sobie za naprawę ale to pewnie dlatego że jest mało zakładów które się tego podejmują.

popytaj, popytaj – skorzystają wszyscy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 22:37

a pro po pompy na linkę, taką mam w busie w pracy 1.9TD, dojechałem na firmę kompletnie bez prądu, nawet na kierunki i czujniki nie było grama prądu a silnik dalej chodzi :D, niestety w ditd to by nie przeszło :P bo pompa elektronicznie sterowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 22:41

Też kiedyś jeździłem bez alternatora ;P Odpalałem na popych.
Jednak nawet i pompa na linkę potrzebuje prądu – elektrozaworek w głowiczce. Bez niego byś nie zgasił diesla.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 22:46

nie wiem bo bez prądu nie gasiłem <lol>

a jak dojechałem do firmy to zgasł mi bo z trójki ruszyć chciałem z pełną paką papieru toaletowego <lol>

a może mógłbyś zrobić mały wykład na temat działania pomp wtryskowych ze schematami, fajnie by to wyglądało w poradniku <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 22:59

Elektrozaworek to zaworek, któremu podając napięcie, otwiera się go. Przez niego płynie paliwo do pompy.
Nie ma sprawy :–)
Jak znajdę wolną chwilę to coś naskrobę. Opiszę pompę mechaniczną z LDA bo jest w sumie najbardziej zaawansowana. Ta w DiTD ma po prostu parę mechanicznych elementów zastąpionych elektronicznym nastawnikiem. Hah, przy mechanicznym pompach to sobie można dłubać, i później takie 1.6 TD może mieć i 170KM <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 23:05

No fajnie by było jakbyś to tak w kierunku pompy z ditd wszystko opisał bo to o nią szczególnie chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 23:16

Zobaczysz, że pompy są podobne w budowie ;–)
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 23:22

fajnie by było jeszcze jakbyś napisał jakie elementy najczęściej ulegają zużyciu lub uszkodzeniu, jakie są objawy zużycia poszczególnych elementów.

Ludzie trochę więcej by się dowiedzieli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 23:32

Powiem tak – smarowanie jakie daje ON powinno wystarczyć w zupełności. Jednak paliwa są jakie są, o filtry się nie dba (bo po co wydawać przez zimą te 30-50zł na nowy filtr paliwa <glupek2> ). Najczęściej tłokorozdzielacz ulega zużyciu, czyli element w kształcie walca z odpowiednimi nacięciami i otworami, którego zadaniem jest tłoczenie paliwa pod bardzo wysokim ciśnieniem. Po rozgrzaniu dostaje luzów (rozszerzalność termiczna metali) i nie tłoczy paliwa pod odpowiednim ciśnieniem na wtryski, przez co samochód załapuje muła. Wystarczy polać zimną wodą pompę i wsio działa, aż do ponownego rozgrzania.
Jest to element wykonany z olbrzymią precyzją i z metalu, którego tokarz się nie chwyci bo mu ostrza zniszczy w tokarce ;)
Więcej opiszę w poradniku, to taki aperitif przed daniem głównym.

Obrazek

Cała sekcja tłocząca – głowiczka, tłokorozdzielacz i fala. Czy to D/TD/TDI/DiTD etc Bosch czy Denso to zawsze tak samo wygląda. Różnią się kształtem, wysokościami i nacięciami.

Kształt fali:

Obrazek

Porównanie dwóch tłoczków:

Obrazek
Ostatnio edytowano 31 maja 2011, 23:41 przez trepek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 23:38

Czekamy na więcej <rotfl>


To rozwiązanie pytania dla tych którzy nie wiedzą dlaczego po rozgrzaniu silnik nie chce odpalać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 23:45

Neonixos666 napisał(a):To rozwiązanie pytania dla tych którzy nie wiedzą dlaczego po rozgrzaniu silnik nie chce odpalać.


Jesteś w błędzie ;) Znajomy mi kiedyś powiedział, że przy zjechanej głowiczce może odpalać bez problemu ale potem (jak on to zwykł mówić) hopki są.
Z tego co się zdąrzyłem zorientować to ECU w silniku Mazdy w plusowych temp. potrafi podgrzać świece więc jak to robi to pewnie i ustawia większą dawkę startową i nieco przyśpiesza kąt wtrysku (po odłączęniu wtryczki od czujnika temp. myśli, ze jest syberia za oknem i daje wszystko na maksa – problem znika na ciepłym silniku). Na ciepłym silniku tego nie robi i są problemy. Rozwiązania szukałbym w sprawdzeniu statycznego kąta wtrysku, być może jest lekko opóźniony i stąd problem z odpaleniem (i dymek z rury zaraz po odpaleniu, biały/szary/niebieskawy).
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2011, 23:48

tylko że po naprawie pompy wszystko jest w jak najlepszym porządku. I nikt nie wie co konkretnie jest przyczyną tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 31 maja 2011, 23:56

Ale skoro samochód nie słabnie po rozgrzaniu (a jest to słabnięcie bardzo zauważalne, but w podłogę a samochód i tak nie chce jechać) to nie jest to tłoczek.
A jak nie tłoczek i nie fala to nie ma innych równie kosztownych rzeczy do napraw w pompie bo te dwie są najdroższe. Może być problem w nastawniku i przyśpieszaczu kąta wtrysku (absolutnie każdy diesel ma funkcje zimnego startu czyli wcześniejszego podawania paliwa, wywołuje to większe naprężenie w układzie tłokowo-korbowy silnika oraz wyższą temp. co ułatwia samozapłon mieszanki w zimne dni, u mnie przyśpieszaczem steruję wyciągając wajchę spod kierownicy u Was zajmuje się tym ECU). Tutaj też może leżeć problem.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Bandit » 1 cze 2011, 00:32

trepek napisał(a):Więcej opiszę w poradniku,

Pisz w tym temacie bo wiedza jest podana pięknie, ja później rozbuduję poradnik diesla o to zagadnienie <spoko>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6