Wymiana Pompy Wtryskowej 626 DITD
i właśnie dlatego miło by nam było jakbyś udzielał się na forum.
Podobno boją się mechanicy tych pomp bo o nich nic nie wiedzą a tak na prawdę nie ma w nich nic szczególnego.
Podobno boją się mechanicy tych pomp bo o nich nic nie wiedzą a tak na prawdę nie ma w nich nic szczególnego.
Znajdź mechanika, który ogarnia pompy :–)
Nie jestem jakimś magikiem od pomp, bo dopiero się uczę i znam ludzi, którym do pięt nie dorastam, ale coś tam wiem. Wiecie, stary diesel (22 letni) nie pozwala o sobie zapomnieć
Ale jakoś się tam odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=pEFQfwPjo1Y
Jednak jest to już wiekowy samochód, chociaż nie prezentuje się najgorzej http://www.audi80.pl/poczatek-nowej-his ... t31207.htm
Ale pora pomyśleć nad czymś nowszym, a nic ciekawszego niż 626 DiTD z końca produkcji nie widzę.
Co mnie samochód nauczył to Wam postaram się pomóc na forum
Nie jestem jakimś magikiem od pomp, bo dopiero się uczę i znam ludzi, którym do pięt nie dorastam, ale coś tam wiem. Wiecie, stary diesel (22 letni) nie pozwala o sobie zapomnieć
Ale jakoś się tam odpycha:
http://www.youtube.com/watch?v=pEFQfwPjo1Y
Jednak jest to już wiekowy samochód, chociaż nie prezentuje się najgorzej http://www.audi80.pl/poczatek-nowej-his ... t31207.htm
Ale pora pomyśleć nad czymś nowszym, a nic ciekawszego niż 626 DiTD z końca produkcji nie widzę.
Co mnie samochód nauczył to Wam postaram się pomóc na forum
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
Oczywiście zapraszamy, DiTD to naprawdę rewelacyjny i niezawodny silnik, będzie pan zadowolony 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
trepek napisał(a): te pompy tak lecą
Wcale aż tak nie lecą, ludzie kupują auta z olbrzymimi przebiegami i nie zawsze dbają o filtry, dobre paliwo itp.
trepek napisał(a):I jeszcze ten koszt naprawy 1600zł...
Chyba więcej
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Sama pompa przy poprawnym użytkowaniu jest podobno bardzo trwała a jak się nie dba to i rowerowa się zepsuje
tylko problem jest w tym że strasznie drogo życzą sobie za naprawę ale to pewnie dlatego że jest mało zakładów które się tego podejmują.
popytaj, popytaj – skorzystają wszyscy

tylko problem jest w tym że strasznie drogo życzą sobie za naprawę ale to pewnie dlatego że jest mało zakładów które się tego podejmują.
popytaj, popytaj – skorzystają wszyscy
a pro po pompy na linkę, taką mam w busie w pracy 1.9TD, dojechałem na firmę kompletnie bez prądu, nawet na kierunki i czujniki nie było grama prądu a silnik dalej chodzi
, niestety w ditd to by nie przeszło
bo pompa elektronicznie sterowana
nie wiem bo bez prądu nie gasiłem
a jak dojechałem do firmy to zgasł mi bo z trójki ruszyć chciałem z pełną paką papieru toaletowego
a może mógłbyś zrobić mały wykład na temat działania pomp wtryskowych ze schematami, fajnie by to wyglądało w poradniku

a jak dojechałem do firmy to zgasł mi bo z trójki ruszyć chciałem z pełną paką papieru toaletowego

a może mógłbyś zrobić mały wykład na temat działania pomp wtryskowych ze schematami, fajnie by to wyglądało w poradniku

Elektrozaworek to zaworek, któremu podając napięcie, otwiera się go. Przez niego płynie paliwo do pompy.
Nie ma sprawy :–)
Jak znajdę wolną chwilę to coś naskrobę. Opiszę pompę mechaniczną z LDA bo jest w sumie najbardziej zaawansowana. Ta w DiTD ma po prostu parę mechanicznych elementów zastąpionych elektronicznym nastawnikiem. Hah, przy mechanicznym pompach to sobie można dłubać, i później takie 1.6 TD może mieć i 170KM
Nie ma sprawy :–)
Jak znajdę wolną chwilę to coś naskrobę. Opiszę pompę mechaniczną z LDA bo jest w sumie najbardziej zaawansowana. Ta w DiTD ma po prostu parę mechanicznych elementów zastąpionych elektronicznym nastawnikiem. Hah, przy mechanicznym pompach to sobie można dłubać, i później takie 1.6 TD może mieć i 170KM
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
No fajnie by było jakbyś to tak w kierunku pompy z ditd wszystko opisał bo to o nią szczególnie chodzi.
fajnie by było jeszcze jakbyś napisał jakie elementy najczęściej ulegają zużyciu lub uszkodzeniu, jakie są objawy zużycia poszczególnych elementów.
Ludzie trochę więcej by się dowiedzieli
Ludzie trochę więcej by się dowiedzieli
Powiem tak – smarowanie jakie daje ON powinno wystarczyć w zupełności. Jednak paliwa są jakie są, o filtry się nie dba (bo po co wydawać przez zimą te 30-50zł na nowy filtr paliwa
). Najczęściej tłokorozdzielacz ulega zużyciu, czyli element w kształcie walca z odpowiednimi nacięciami i otworami, którego zadaniem jest tłoczenie paliwa pod bardzo wysokim ciśnieniem. Po rozgrzaniu dostaje luzów (rozszerzalność termiczna metali) i nie tłoczy paliwa pod odpowiednim ciśnieniem na wtryski, przez co samochód załapuje muła. Wystarczy polać zimną wodą pompę i wsio działa, aż do ponownego rozgrzania.
Jest to element wykonany z olbrzymią precyzją i z metalu, którego tokarz się nie chwyci bo mu ostrza zniszczy w tokarce
Więcej opiszę w poradniku, to taki aperitif przed daniem głównym.

Cała sekcja tłocząca – głowiczka, tłokorozdzielacz i fala. Czy to D/TD/TDI/DiTD etc Bosch czy Denso to zawsze tak samo wygląda. Różnią się kształtem, wysokościami i nacięciami.
Kształt fali:

Porównanie dwóch tłoczków:


Jest to element wykonany z olbrzymią precyzją i z metalu, którego tokarz się nie chwyci bo mu ostrza zniszczy w tokarce
Więcej opiszę w poradniku, to taki aperitif przed daniem głównym.

Cała sekcja tłocząca – głowiczka, tłokorozdzielacz i fala. Czy to D/TD/TDI/DiTD etc Bosch czy Denso to zawsze tak samo wygląda. Różnią się kształtem, wysokościami i nacięciami.
Kształt fali:

Porównanie dwóch tłoczków:

Ostatnio edytowano 31 maja 2011, 23:41 przez trepek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
Czekamy na więcej
To rozwiązanie pytania dla tych którzy nie wiedzą dlaczego po rozgrzaniu silnik nie chce odpalać.
To rozwiązanie pytania dla tych którzy nie wiedzą dlaczego po rozgrzaniu silnik nie chce odpalać.
Neonixos666 napisał(a):To rozwiązanie pytania dla tych którzy nie wiedzą dlaczego po rozgrzaniu silnik nie chce odpalać.
Jesteś w błędzie
Z tego co się zdąrzyłem zorientować to ECU w silniku Mazdy w plusowych temp. potrafi podgrzać świece więc jak to robi to pewnie i ustawia większą dawkę startową i nieco przyśpiesza kąt wtrysku (po odłączęniu wtryczki od czujnika temp. myśli, ze jest syberia za oknem i daje wszystko na maksa – problem znika na ciepłym silniku). Na ciepłym silniku tego nie robi i są problemy. Rozwiązania szukałbym w sprawdzeniu statycznego kąta wtrysku, być może jest lekko opóźniony i stąd problem z odpaleniem (i dymek z rury zaraz po odpaleniu, biały/szary/niebieskawy).
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
tylko że po naprawie pompy wszystko jest w jak najlepszym porządku. I nikt nie wie co konkretnie jest przyczyną tego.
Ale skoro samochód nie słabnie po rozgrzaniu (a jest to słabnięcie bardzo zauważalne, but w podłogę a samochód i tak nie chce jechać) to nie jest to tłoczek.
A jak nie tłoczek i nie fala to nie ma innych równie kosztownych rzeczy do napraw w pompie bo te dwie są najdroższe. Może być problem w nastawniku i przyśpieszaczu kąta wtrysku (absolutnie każdy diesel ma funkcje zimnego startu czyli wcześniejszego podawania paliwa, wywołuje to większe naprężenie w układzie tłokowo-korbowy silnika oraz wyższą temp. co ułatwia samozapłon mieszanki w zimne dni, u mnie przyśpieszaczem steruję wyciągając wajchę spod kierownicy u Was zajmuje się tym ECU). Tutaj też może leżeć problem.
A jak nie tłoczek i nie fala to nie ma innych równie kosztownych rzeczy do napraw w pompie bo te dwie są najdroższe. Może być problem w nastawniku i przyśpieszaczu kąta wtrysku (absolutnie każdy diesel ma funkcje zimnego startu czyli wcześniejszego podawania paliwa, wywołuje to większe naprężenie w układzie tłokowo-korbowy silnika oraz wyższą temp. co ułatwia samozapłon mieszanki w zimne dni, u mnie przyśpieszaczem steruję wyciągając wajchę spod kierownicy u Was zajmuje się tym ECU). Tutaj też może leżeć problem.
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
trepek napisał(a):Więcej opiszę w poradniku,
Pisz w tym temacie bo wiedza jest podana pięknie, ja później rozbuduję poradnik diesla o to zagadnienie

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6