pamięć eprom pompy wtryskowej
1, 2
raczej eprom jest do ustawień pompy by wszystkie pracowały podobnie i raczej nie ma tam immo.
Neonixos666 napisał(a): raczej nie ma tam immo.
Na pewno nie ma tam immo
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):Na pewno nie ma tam immo
wiesz coś więcej na temat EPROM?
Witam
przyszła kostka EPROM o numerach: 131700-0011
po zamontowaniu i skasowaniu błędów pozostaje błąd 1649 Injection pump EPROM – malfunction
Zapytałem sprzedawcę czy to kostka na pewno do mojego samochodu czy może do wersji sprzed liftingu – po kilku telefonach stwierdził że to jest właściwa kostka, mało tego że kostki są zamienne między pompami i pompy są zamienne między wersjami przed i po lifcie.
Jako że kostka wg sprzedawcy jest właściwa to na wtorek przyjdzie druga do testów bo może jest walnięta.
To na co jeszcze zwróciłem uwagę to kolory kabli dochodzących do kości EPROM – w oryginale mam pomarańczowy, fioletowy i żółto-zielony, a w tym co przyszła jest czerwony, zielony i zółto-zielony.
Czy może to wskazywać na inną wersję kostki, inną serię, inaczej zaprogramowaną?
Gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny błędu – doczytałem na forum że w kablach, ale te zostały wymienione.
na razie jeżdżę w ogóle bez tej kostki eprom – czy może lepiej ją wsadzić mimo błędu komputera do czasu wymiany na inną?
przyszła kostka EPROM o numerach: 131700-0011
po zamontowaniu i skasowaniu błędów pozostaje błąd 1649 Injection pump EPROM – malfunction
Zapytałem sprzedawcę czy to kostka na pewno do mojego samochodu czy może do wersji sprzed liftingu – po kilku telefonach stwierdził że to jest właściwa kostka, mało tego że kostki są zamienne między pompami i pompy są zamienne między wersjami przed i po lifcie.
Jako że kostka wg sprzedawcy jest właściwa to na wtorek przyjdzie druga do testów bo może jest walnięta.
To na co jeszcze zwróciłem uwagę to kolory kabli dochodzących do kości EPROM – w oryginale mam pomarańczowy, fioletowy i żółto-zielony, a w tym co przyszła jest czerwony, zielony i zółto-zielony.
Czy może to wskazywać na inną wersję kostki, inną serię, inaczej zaprogramowaną?
Gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny błędu – doczytałem na forum że w kablach, ale te zostały wymienione.
na razie jeżdżę w ogóle bez tej kostki eprom – czy może lepiej ją wsadzić mimo błędu komputera do czasu wymiany na inną?
-
teris
i jak z ta kostka
problem rozwiazany 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
W mojej też jest błąd p1649, a diagnozowalem bo przy około 3tys obrotów szarpie jakby nie distawala paliwa, poniżej jest żwawa nawet na felgach 17"
. Całkiem odłaczylwm pamięć Rom i żadnej różnicy.
Ma ktoś inny pomysł co to?
. Całkiem odłaczylwm pamięć Rom i żadnej różnicy.

Ma ktoś inny pomysł co to?
-
mateuszb250
Witam
Jakiś czas temu opracowałem emulator tego epromu, jak wiadomo są w nim zapisane dane kalibracyjne pompy i odtworzenie danych przy całkowitym uszkodzeniu nie jest możliwe.
Podczas testów uzyskałem w pewnym sensie "uniwersalne" dane do emulatora na których auto zachowuje się 100% ok, niestety nie zapisałem numerów org. eeprom z którym pracowałem
w związku z tym nie mam pewności czy mój emulator zastąpi każdy numer owego dongla.
Reasumując poszukuje kogoś kumatego , najlepiej warsztatowca zajmującego się mazdą z okolic Warszawy aby dokończyć i ewentualnie, rozwinąć ten projekt.
Na ten moment jeździ kilka samochodów z zamontowanym emu i jest ok, ale trzeba to jakoś usystematyzować.
Proszę pisać na email: ecuserwis(małpa)ecuserwis.pl
P.S.
Żeby nie płodzić następnych tematów, mam też w 100% rozpracowany system immobilisera starych Mazd (wszystkie na zewn. immoboxach 1995-2002) ) emulacja, synchronizacja,część RFID.
Marcin
http://www.ecuserwis.pl
Jakiś czas temu opracowałem emulator tego epromu, jak wiadomo są w nim zapisane dane kalibracyjne pompy i odtworzenie danych przy całkowitym uszkodzeniu nie jest możliwe.
Podczas testów uzyskałem w pewnym sensie "uniwersalne" dane do emulatora na których auto zachowuje się 100% ok, niestety nie zapisałem numerów org. eeprom z którym pracowałem
Reasumując poszukuje kogoś kumatego , najlepiej warsztatowca zajmującego się mazdą z okolic Warszawy aby dokończyć i ewentualnie, rozwinąć ten projekt.
Na ten moment jeździ kilka samochodów z zamontowanym emu i jest ok, ale trzeba to jakoś usystematyzować.
Proszę pisać na email: ecuserwis(małpa)ecuserwis.pl
P.S.
Żeby nie płodzić następnych tematów, mam też w 100% rozpracowany system immobilisera starych Mazd (wszystkie na zewn. immoboxach 1995-2002) ) emulacja, synchronizacja,część RFID.
Marcin
http://www.ecuserwis.pl
-
ecuserwis
Czy ktoś orientuje się może, jak to jest, że po skasowaniu błędów (zdjęcie klemy), przekręcam kluczyk (bez odpalania), a ECU zgłasza już błąd p1649?
Wszystkie inne błędy się kasują.
Czy ktoś wie jak to można zdiagnozować?
Na stykach 1 i 2 mam 10 Ω
Może ktoś się orientuje co powinno się pojawić na wtyczce przychodzącej do czujnika po przekręceniu kluczyka? Może to pozwoliłoby zdiagnozować, czy bląd nie leży czasem po stronie ECU?
Gdy sprawdzalem okolice ECU, nie wyglądało jakby miało mieć jakiś problem (w sensie zalanie itp.)
Czy ktoś probówał może użyć kostki pamięci z Opel Astra 2 II G Corsa C Combo Meriva.Z silnika 1.7 DTI Y17DT/Isuzu.
Teoretycznie symbol na kostce jest ten sam, ale w sumie to nie wiem czy lepiej jeździć z błędem/z odpiętą kością, niż tą dedykowaną do Isuzu?
Gdyby ktoś z forumowiczów miał czasem zapasową do odsprzedania do RF2A, to będę wdzieczny za info ( mnie cały symbol to 131700-0011, dodatkowo napis z boku to 8T 19)
Dzięki.
Wszystkie inne błędy się kasują.
Czy ktoś wie jak to można zdiagnozować?
Na stykach 1 i 2 mam 10 Ω
Może ktoś się orientuje co powinno się pojawić na wtyczce przychodzącej do czujnika po przekręceniu kluczyka? Może to pozwoliłoby zdiagnozować, czy bląd nie leży czasem po stronie ECU?
Gdy sprawdzalem okolice ECU, nie wyglądało jakby miało mieć jakiś problem (w sensie zalanie itp.)
Czy ktoś probówał może użyć kostki pamięci z Opel Astra 2 II G Corsa C Combo Meriva.Z silnika 1.7 DTI Y17DT/Isuzu.
Teoretycznie symbol na kostce jest ten sam, ale w sumie to nie wiem czy lepiej jeździć z błędem/z odpiętą kością, niż tą dedykowaną do Isuzu?
Gdyby ktoś z forumowiczów miał czasem zapasową do odsprzedania do RF2A, to będę wdzieczny za info ( mnie cały symbol to 131700-0011, dodatkowo napis z boku to 8T 19)
Dzięki.
- Od: 21 gru 2015, 21:31
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 2.0 kombi rf2a
Dziś miałem możliwość podmienić pamieć pompy na inną, sprawną (Dzięki Neonix;)
Po podmianie i skasowaniu błędów, błąd zniknął, ale po przejechaniu kilku km znów się pojawił.
Próbowałem skasować, zdejmując klemę, ale komputer bez zapalania silnika wykrył błąd, ale gdy odczekałem chwilę, już bez kasowaniu błędów, znów zniknął.
Byłbym wdzięczny za informacje jak można sprawdzić czy przewody dochodzące do pamięci są OK (którędy powinny iść do komputera/jakie wartości powinienem mieć na wtyczce w pozycji ACC i na zapalonym?).
A może komputer potrzebuje chwilę, żeby się "oswoić" z nową pamięcią?;)
Dzięki!
Po podmianie i skasowaniu błędów, błąd zniknął, ale po przejechaniu kilku km znów się pojawił.
Próbowałem skasować, zdejmując klemę, ale komputer bez zapalania silnika wykrył błąd, ale gdy odczekałem chwilę, już bez kasowaniu błędów, znów zniknął.
Byłbym wdzięczny za informacje jak można sprawdzić czy przewody dochodzące do pamięci są OK (którędy powinny iść do komputera/jakie wartości powinienem mieć na wtyczce w pozycji ACC i na zapalonym?).
A może komputer potrzebuje chwilę, żeby się "oswoić" z nową pamięcią?;)
Dzięki!
- Od: 21 gru 2015, 21:31
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 2.0 kombi rf2a
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6