Nagły spadek mocy

Postprzez Riki » 30 maja 2010, 22:16

W RF2A nie ma przepływki – i dobrze. Po przeczytaniu całego wątku od deski do deski, po wyciągnięciu wniosków stawiam na pompę – być może się mylę (oby) ale tak myślę. Piszę to z własnego doświadczenia.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mart1982 » 31 maja 2010, 15:43

Riki, staralem sie posprawdzac wszystko co sie da, pompe zostawilem na koniec...najdziwniejsze po analizie roznych przypadków na forum jest to, ze nie ma problemow z zapalaniem ani na zimnym ani na cieplym silniku (fakt, ze nie odpala od pol obrotu walem), a to chyba najbardziej charakterystyczna oznaka padajacej pompy...Poza tym nie kopci, dopiero jak wcisne na jalowym pedal do dechy, ok. 4500 obrotów wywala czarna chmure, nie szarpie podczas jazdy, spadaja obroty przy porannym odpaleniu na ok.1-2 sek i potem jest ok
Zastanawiam sie jeszcze nad sprawdzeniem czujnika doładowania (boost sensora), o ktorym byla mowa wyzej, samej turbiny (choc z tego co czytalem raczej turbiny w tych autach rzadko padaja) i ewentualnie wtryskow (czy w tym przypadku kupienie i wymiana używanych wtryskiwaczy ma sens??)
moze to czyszczenie układu paliwowego Forte cos zapchalo
mam caly czas nadzieje ze to jednak nie pompa
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez topik » 31 maja 2010, 20:07

mart1982 napisał(a):(czy w tym przypadku kupienie i wymiana używanych wtryskiwaczy ma sens??)


Witam. Moim zdaniem nie ma sensu. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez tomek_yoo » 17 cze 2010, 14:02

Witam
Potrzebuje pomocy :(
Posiadam Mazde 323F BJ 2002 2.0 DITD 2002 i mam problem z turbina.
Podczas jazdy usłyszałem dziwny świst z okolic turbiny, stwierdzono ze została uszkodzona jedna z łopatek :( (auto jeździło bez zarzutów wkręcało się od 1500 tys nawet z uszkodzona turbina)
Turbina została zregenerowana i ponownie zamatowana ale auto jakoś zostało zamulone, turbinę czuć teraz od około 2200tys nie mam pojęcia co możne być przyczyna możne za małe ciśnienie doładowania??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2008, 20:58
Posty: 17
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2002r

Postprzez Misiek43 » 18 cze 2010, 13:09

NIestety ja i ja mam podobnie... jako tako zaczyna jechać powyżej 2200 albo i więcej... Z miejsca ruszam jak czołgiem (na światlach czuje się bardzo ponizony <glupek2> ). Turbina wydaje się że pracuje dobrze więc zostaje pompa... Dodam że nie przerywa pali z pierwszego kopa nawet zima, nie kopci, silnk pracuje równo jak zegareczek, filtry wszystkie powymieniane... Mam nadzieje że to nic kosztownego... MIejscowy magik od silników twierdzi że to coś z pompą, zapchane sitko na wlocie lub uszkodzona cewka... Jak zaprowadze auto i się wyjasni to dam znac .. moze komuś to pomoże bo widze że te DITD tak maja bardzo często. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez say » 18 cze 2010, 13:45

Warto przestudiować, już osławiony w tym dziale, temat czyszczenia dolotu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez mart1982 » 22 cze 2010, 18:20

Panowie, mechanik stwierdził-albo turbina, albo pompa do regeneracji! nie ma 100% pewnosci...pozostaje decyzja od czego zaczac...turbina podobno dmucha tak jak trzeba (czyli ok. 0, 85bara) ale dopiero w zakresie obrotow powyzej 3500 – pytanie czy w zwiazku z powyszym turbina moze mimo to wymagac regeneracji ?? regeneracja obu elementow to zbyt duzy koszt jak dla mnie...co robic?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez topik » 22 cze 2010, 18:49

Witam. Sprawdziłeś węże ssące i wężyki podciśnieniowe? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez mart1982 » 22 cze 2010, 19:10

wezyki podmienilem wszystkie na nowe, weze te grube do i od intercolera byly wyciagane, czyszczone razem z intercolerem i sprawdzone na oko czy nie maja jakis przetarc dziur – nic nie stwierdzilem ;/
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez say » 23 cze 2010, 07:06

Kolektor dolotowy czyściłeś? Chyba nie o to też warto zrobić zanim zaczniesz wydawać konkretne pieniądze.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez mart1982 » 23 cze 2010, 08:28

Dolot był czyszczony i brak poprawy... dziwi mnie bardzo ze turbina daje odpowiednie doladowanie ale dopiero ok. 3500 obr. a powinna zdecydowanie wczesniej wydaje mi sie...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez marmarki » 23 cze 2010, 20:54

W mojej Mazdzie 626 2.0 diesel 2000r. było to samo. Spadek mocy i świszczenie turbiny. Regeneracja turbiny rozwiązała problem całkowicie.
marmarki
Sprzedam Mazdę http://mazda626.com.pl/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2010, 18:20
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez mart1982 » 23 cze 2010, 20:59

Problem w tym ze u mnie turbina nie świszczy, nie gwizdze ani nie wydaje innych niepokojacych dzwiekow rozniacych sie od tych kiedy auto mialo moc...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez marmarki » 23 cze 2010, 21:22

To zostaje jeszcze pompa...
marmarki
Sprzedam Mazdę http://mazda626.com.pl/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2010, 18:20
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez Misiek43 » 12 lip 2010, 11:23

Byłem dzis ze Swoją M podpiac ją pod kompa... Zero błedów ani nic co by wskazywało przyczyne zamulenia... Sam nie wiem co mam już robić a auto jak nie jechało tak nie jedzie... Jutro chyba wywale katalizator... Tylko takie pytanie czy jest on jeden czy 2 ?? Mam 323F BJ z 2003 r. DiTD ... No i czy takie manewry są dość skomplikowane??
Ostatnio edytowano 13 lip 2010, 13:17 przez Misiek43, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez topik » 12 lip 2010, 17:27

Misiek43 napisał(a):Jutro chyba wywale kolektor... Tylko takie pytanie czy jest on jeden czy 2 ?? Mam 323F BJ z 2003 r. DiTD ... ??


Witam. Miałeś chyba na myśli katalizator? W Twojej Mazdzie są dwa katalizatory. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Misiek43 » 12 lip 2010, 18:16

topik napisał(a):
Misiek43 napisał(a):Jutro chyba wywale kolektor... Tylko takie pytanie czy jest on jeden czy 2 ?? Mam 323F BJ z 2003 r. DiTD ... ??


Witam. Miałeś chyba na myśli katalizator? W Twojej Mazdzie są dwa katalizatory. Pozdrawiam



Tak Katalizator ;–) Sorry za przejęzyczenie... Jednak 2 sa... to troche kłopotliwe w robocie bedzie... Czy Jest moziwe wywalenie obu i czy jest to dobry pomysł ? ;-0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez mart1982 » 22 lip 2010, 22:10

Wracajac do sprawy braku mocy w aucie – sprawdziłem ostatnio spalanie w trasie – pełen bak (to chyba 55l) jazda w trasie, z klimą, 1/3 drogi w korkach nad polskie morze ;/
zrobilem 780 km i zapalila sie rezerwa (na rezerwie chyba mozna jeszcze 100 km zrobic), wiec licze ze na calym baku jakies 880 km czyli wychodzi 6,25/100km. Jak na jazde w trasie to chyba przyduzo....?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez Misiek43 » 23 lip 2010, 07:49

mart1982 napisał(a):Wracajac do sprawy braku mocy w aucie – sprawdziłem ostatnio spalanie w trasie – pełen bak (to chyba 55l) jazda w trasie, z klimą, 1/3 drogi w korkach nad polskie morze ;/
zrobilem 780 km i zapalila sie rezerwa (na rezerwie chyba mozna jeszcze 100 km zrobic), wiec licze ze na calym baku jakies 880 km czyli wychodzi 6,25/100km. Jak na jazde w trasie to chyba przyduzo....?


Zależy jeszcze jak jesteś załadowany i w ile osób ;–) a zakładam ze sam tej drogi nie pokonałeś... Moim zdaniem przy załadowanym aucie to takie spalanie jest ok... Moja pali więcej nawet jak jadę na pusto ale to już w moim temacie tu nie będę się powtarzał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Postprzez mart1982 » 23 lip 2010, 08:10

Wydaje mi sie, ze jednak pali za duzo. W zeszlym roku kiedy auto bylo sprawne, turbina ciagnela juz od 1700obr. jechałem do Chorwacji autostrada, srednia predkosc ok. 160km/h, klimatyzacja, w aucie 5 osob i bagaze – wtedy spalila mi 5,7l. To jak by nie patrzec 0,5l roznicy!! Domyslam sie, ze wynika to z faktu, ze dostaje jako takiego przyspieszenia dopiero kolo 3000obr dlatego nizej musze go gnieść zeby pojechac....Ale na co wskazywaloby takie zwiekszone spalanie? Bardziej pompa czy jednak turbina??
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6