Zawór TCV, naprawiać czy wymieniać?

Postprzez Riki » 14 lut 2008, 01:02

Łukasz napisał(a):co przeczytam cokolwiek to póżniej chodzę obsr...y cały tydzień


też tak mam od momentu zakupu DiTD.. <lol> nie ma to jak RF'ka w GD :D święty spokój.... <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez slud » 1 cze 2008, 10:55

CZy ktos sie może orientuje czy w szóśtkach jest montowany ten sam zawór TCV co w 626 Ditd 2001-2?oraz czy warto montować taki zaworek ze szrotów?
slud
 

Postprzez MarekW » 1 cze 2008, 13:44

ja po roku walki i uszczelnianiu TCV wymienilem go i jestem zadowolony i radze wymienic niz naprawiac bo suchy silnik to mily widok. TCV to koszt 900pln.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez slud » 1 cze 2008, 14:31

A gdzie za taka cene można go kupić,bo mi w serwisie krzykneli 400 euro
slud
 

Postprzez MarekW » 1 cze 2008, 18:35

Oczywiscie, ze w MABI lub podobno jeszcze taniej u przedstawiciela DENSO (byl kontakt na forum).
976pln kosztuje zawor TCV ten od kąta wtrysku (ale ja zaplacilem 900pln z przesylka bo dostalem rabat i jak tu narzekac na MABI)
400euro to ~1500pln to moze byc SPV choc on to kosztuje pod 1800pln .. a moze cieknie Tobie cos innego bo w pompie jest jeszcze kilka czujnikow i zaworow :–)

Coz wymiana TCV nie jest skomplikowana, SPV rowniez .. a co do innych to pewnie tez znajdzeisz cos na tym forum.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MACIEKbm » 6 cze 2008, 20:49

witam....Mam prawdopodobnie problem :( z czujnikiem TCV/ten od dołu pompy z którego często cieknie ropa/ zastanawialo mnie co cyka w okolicach pompy po włączeniu zaplonu.Okazało sie na 100% że cykanie to zasługa Tcv.brzmi jak cykanie przekażnika.Po włączeniu zapłonu ....cyk...cyk...cyk non stop w sekundowych odstępach. Czy tak powinno być? Mam wrażenie że wcześniej była cisza.. Napiszcie coś na ten temat.DZIĘKI
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MarekW » 6 cze 2008, 22:34

Wymien TCV jak cieknie bo konsekwencje moga byc nieobliczalne (do wymiany komputera, alternatora, wezy od chlodnicy wlacznie) cyka .. tego nei wiem .. ale chyba powinien ... chyba u mnie te cyka ..

Tak jakby jeszcze tego nie czytal:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6172&start=0
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Noho » 23 cze 2008, 15:14

zasilikonowałem TCV a własciwie preparatem do uszczelek pod głowice
troche droższy ale lepszy do 300 stopni
chwilowo sucho
ale zobaczymy
pasty niewiele weszło we wtyczkę
bo nie chciało się zaklesczuc
2 godziny suszyłem suszarką do włosów na małej temperaturze
a po 6 odpaliłem z trwoga czy odpali :)
a czy można rozebrac TCV?
bo mechanik mówi mi że trza wymontowac rozebrac wieczorkiem i klejem od szyb załatac a następnego dnia założyc
wszystko pewnie dobre co skuteczne
pzd
podziekowania dla Kety za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 15:44
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 2.0 diesel 2002 DiTd

Postprzez timi79 » 25 cze 2008, 09:20

Popieram zdanie tomekrvf i wolny. Próbowałem naprawiać z mechanikiem i po jego "stękaniu" stwierdziłem, że lepiej wymienię. Do tego doszła jeszcze wymiana alternatora (całkowicie wypalony).
Po wymianie i czyszczeniu kompa z oleju jest już OK, a Madzia śmiga, że aż miło.
timi79
 

Postprzez Jackus » 2 lip 2008, 23:21

Witam.
A czy wymiana zaworu TCV polega jedynie na założeniu nowego czy jest wymagana jakaś kosztowna kalibracja, która musi być dokonana w specjalizowanym warsztacie – polecali mi serwis Bosch'a w Rzeszowie albo w Bielsku.
Czy ktoś z klubowiczów może polecić mechanika/serwis z Krakowa, który mógłby wymienić taki zawór ?
Będe wdzięczny za pomoc – zwłaszcza za namiary kogoś kompetentnego w Krakowie
Pozdrawiam,
Jacek.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 22:31
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0 DiTD 110KM kombi 2002

Postprzez MarekW » 3 lip 2008, 08:55

Wymiana polega na wykreceniu starego i wsadzeniu nowego przy zachowaniu czystosci, aby jakis syf nie dostal sie do pompy...
Czyli najpierw troche myjemy okolice zaworu, mozna wydmuchac to powietrzem i juz jest gotowy do wymiany. Pozniej troche gimnastyki z odkreceniem srubek ....

Kazdy mechanik to zrobi jak ma checi i dobra wole.
Kalibracji nie potrzeba. Wiec smialo wymien go sam jak masz dojecie do kanalu.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Jackus » 3 lip 2008, 09:48

Jeżeli tak jest to jest to dobra wiadomość... Wszystkich, których pytałem (w Mabi również) mówili, że trzeba pojechać z całą pompą na stół pomiarowy (1500PLN) bo inaczej to nie ma większego sensu – że po 1000km może być ta sama robota. Hmmm... sam nie wiem... Mam jeszcze jednego "pompiarza" do przepytania w Krakowie takiego co to ma "stół pomiarowy", więc zobaczymy co powie...
Tak czy inaczej jakby ktoś miał namiary na kogoś w Krakowie to proszę o info.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 22:31
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0 DiTD 110KM kombi 2002

Postprzez MACIEKbm » 3 lip 2008, 19:02

1500 + demontaż i montaż pompy razem 1750 za sprawdzenie <killer> MABI
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MarekW » 12 lip 2008, 22:08

jak cieknie TCV to go sie wymienia i nie ma co kalibrować. MABI moze wymienic sam zawor jak sobie tego zażyczysz, ale oczywiscie poinformuja ze moze byc roznie i lepiej zdemontowac sprawdzic i zmontować
Ja zaryzykowałem i wymieniłem sam bo mi sie do warszwy nie chciało jechać.
jak wszystko działa a tylko cieknie to jak nie wprowadzisz nowego zabrudzenia to wszystko powinno grać. Ja już zrobiłem 2000km i gra i nie cieknie. Polecam.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MACIEKbm » 13 lip 2008, 17:19

MarekW napisał(a):MABI moze wymienic sam zawor jak sobie tego zażyczysz

I nie otrzymamy wtedy gwarancji
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MACIEKbm » 13 lip 2008, 17:19

MarekW napisał(a):MABI moze wymienic sam zawor jak sobie tego zażyczysz

I nie otrzymamy wtedy gwarancji
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez MarekW » 13 lip 2008, 17:42

ale zrobią to ludzie co to wielokrotnie robili i nie sądzę aby specialnie podczas takiej wymiany dosypywali opiłków abyś wrócił po 100km.

Gwarancje dają jak wykonają wymiany zgodnie z procedurami DENSO tak sądzę. Podobno jak się rozszczelni pompę to należy ją sprawdzić na stanowisku, ale to jest moje przypuszczenie a dostępu do dokumentacji i procedur DENSO nie mam....
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MSI » 13 lip 2008, 17:42

Noho napisał(a):zasilikonowałem TCV a własciwie preparatem do uszczelek pod głowice
troche droższy ale lepszy do 300 stopni
chwilowo sucho
ale zobaczymy
pasty niewiele weszło we wtyczkę
bo nie chciało się zaklesczuc
2 godziny suszyłem suszarką do włosów na małej temperaturze


Nikt dokładnie nie opisał jeszcze procedury silikonowania – przynajmniej nie udało mi się znaleźć jawnego opisu.

Rozumiem, że po odtłuszczeniu wtyczki i gniazda należy najlepiej strzykawką wcisnąć nieco silikonu pomiędzy piny w gniazdku (czyli po stronie czujnika), należy zrobić to tak, by było jeszcze możliwe wciśnięcie wtyczki, później wciskamy wtyczkę i cierpliwie czekamy na wyschnięcie przed pierwszym odpalaniem.

1. czy silikony, masy szybowe itp nie przewodzą prądu?
2. można też wykonać ewolucję wyższych lotów: zrobić uszczelnienie pinów masą epoksydową, ew. klejem dwuskładnikowym – czy one też nie zrobią zwarcia? Przy nich należy jednak pamiętać o zrobieniu wyżłobień na ich objętość, gdyż bez takich nie ma już szans na wciśnięcie wtyczki w gniazdko – braknie miejsca

3. czy dobrym mykiem klasy 'na wszelki wypadek' ma być też rozcięcie przewodów idących od czujnika i ponowne ich połączenie przez lutowanie w koszulce termokurczliwej tak by ropka nie miała możliwości przesiąku wewnątrz kabla w kierunku komputera
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 23:50
Posty: 48

Postprzez MarekW » 13 lip 2008, 18:00

powiem tak że opcja 3 jest godna polecenia bo jak już pisałem po wciśnięciu silikonu i wtyczki zdarza się że traci sie kontakt ale jak silikon wyschnie to b. trudno zdemontować wtyczkę !!!

silikon nie przewodzi prądu.

M.
ps. polecam zakup nowego zaworu jak jeszcze reszta samochodu działa poprawnie.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Jackus » 19 sie 2008, 10:45

Zaryzykowałem i wymieniłem poza Mabi bez kalibracji.
Wymienił mi gość w Krakowie, który również kalibruje takie pompy (ma do tego stół) – sam stwierdził, że w takim przypadku nie ma co kalibrować.
Zaryzykowałem bo kilka osób dobrze się wyrażało o tym mechaniku – ma też dobrze wyposażony serwis (kilka komputerów i stół do kalibracji) – generalnie zajmuje się przede wszystkim naprawą pomp.
Jakby to kogoś interesowało kosztowało mnie to "cena zaworu w Mabi – 10% Rabat)" + 250PLN. Przejechałem 5000 i odpukać wszystko wygląda ok.
Jakby ktoś bym zainteresowany namiarami na serwis to podam.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 22:31
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0 DiTD 110KM kombi 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6