Dławienie przy zimnym silniku

Postprzez Riki » 12 lis 2007, 21:24

xANDy napisał(a):weź miernik elektryczny, wyciągnij wtyczkę z czujnika na bloku, i zmierz opór na zimnym silniku


Zrobię jak napisałeś :) ale....nie dziś, jeszcze nie mam auta pod domem..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Daro1 » 12 lis 2007, 21:36

Ważne rzeczy piszecie Riki jak pomierzysz napisz
bedę z uwagą śledził posty. A założyciel wątku Cromags?
masz może juz jakieś odpowiedzi związane z problemem?
Początkujący
 
Od: 10 maja 2007, 08:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r

Postprzez Riki » 12 lis 2007, 21:43

Daro1 napisał(a):Riki jak pomierzysz napisz


Napiszę... ale nie obiecuje kiedy.... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez WoMa » 16 lis 2007, 09:28

Witajcie

Mam ten sam problem – pomimo tego, że od przyjazdu auta z Niemiec tankowałem na Shell'u :–( Czy ten sławny xeramic to jest to: http://www.parys.pl/shop/xeramic/xerami ... sel_2.html?

pozdr.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez xANDy » 16 lis 2007, 17:45

Tak – to ten "wszech-sławny" xeramic.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Daro1 » 18 lis 2007, 13:18

Wojtek Maj napisał(a):Mam ten sam problem

Diagnozowałes już gdzies ten problem ? napisz cos więcej.
Ja złamałem sie i na piątek jestem umówiony do ASO na badanie.Auto zaprowadzę dzień wcześniej aby po nocy objawy dławienia były dobrze widoczne.jak coś znajdą dam znać.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 maja 2007, 08:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r

Postprzez cromags » 19 lis 2007, 12:28

Witajcie, od czasu założenia wątku nic się nie zmieniło. Samochód zapodałem Jaksie, podpięli chłopaki pod aparaturę i niby pompa jest ok, a szarpie dalej – im zimniej tym gorzej. Xeramic nie wlewałem jeszcze ale wątpię by coś to dało, filtry mam wymienione. Dwóch mechaników twierdzi "na oko", że to zawór SPV, zatem będą koszty. Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 15:40
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Toyota RAV4 2.0
Mazda 6 2.0 CiTD polift

Postprzez WoMa » 19 lis 2007, 14:17

Daro1 napisał(a):
Wojtek Maj napisał(a):Mam ten sam problem

Diagnozowałes już gdzies ten problem ?


Nie diagnozowałem – to auto mojej żony ;) . Najpierw zaleję xeramic, a jak przyjdą lepsze czasy (wiosna) – zajmę się przyczyszczeniem całego dolotu, intercoolera itd. – zgodnie z instrukcją Riki'ego z forum.

pozdr.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez xANDy » 19 lis 2007, 15:21

SPV ulega zamuleniu – w niektórych przypadkach czyszczenie xeramic'iem prosto z baku pomaga, niektórym niestety nie. Spróbować warto – bo koszt znikomy a potrafi ożywić zawór (niejedna osoba to przeżyła na własnej skórze i portfelu).

Wojtek Maj napisał(a):zajmę się przyczyszczeniem całego dolotu, intercoolera itd. – zgodnie z instrukcją Riki'ego z forum
Hmm – no nie wiem jak to w kwestii autorstwa... <lol>
Popatrz sobie tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 028#683028
(to w kwestii czyszczenia).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez WoMa » 19 lis 2007, 15:49

xAndy napisał(a):Hmm – no nie wiem jak to w kwestii autorstwa... <lol>


Pamiętam, pamiętam o Twoim autorstwie :)

o czyszczeniu tego wszystkiego – chodziło mi właściwie o cały proces "przywracania" mocy: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36261....

ale to wiosną....

Mam nadzieję, że zalanie tym xeramic'iem wystarczy, ponieważ auto cały czas tankowałem na Shell, a ma tylko ~187 000 km (niemiecka ksiażka skończyła się na 140 000 – reszta km moja... no chyba że podrobili książkę)
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez Daro1 » 19 lis 2007, 19:55

Wojtek Maj napisał(a):no chyba że podrobili książkę)

A to niestety mozliwe duzo juz słyszałem o takich przypadkach.
A wracając do mnie sprawdzałem zgodnie z sugestia XAndego bezpieczniki.W boxie obok stacja daiagnostycznego zauwazyłem obok bezpieczników przekażniki i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że (patrząc od g.óry) brak jest przekażnika z prawej strony a w jego miejsce włozona jest w/g mnie nieoryginalna wtyczka z której wychoidza trzy kabelki i ida w wiazke. Moze to bedzie trop.
A co do nieuczciwych sprzedawców jezeli na badaniu a ASO wyjdzie mi ,że odmłodził licznik a zepsuta bedzie pompa to prawdopodobnie po wstepnym monicie jezeli nie dojdzie do ugody złożę zawiadomienie o oszustwie.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2007, 08:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r

Postprzez Martines » 20 lis 2007, 12:44

Witam!
Ja mam podobny problem z silnikiem, tylko że dławienie się silnika występuje przy temperaturze delikatnie poniżej zera. Mój mechanik twierdzi że wytrąca sie parafina z paliwa w pompie paliwowej i dlatego może się dławić. Czy ktoś mi może powiedzieć przy jakiej temperaturze proces wytrącania parafiny z napędu występuje?


Z góry dziękuję za info
Martines
 

Postprzez badolog » 21 lis 2007, 21:09

ojjoj u mnie na zimnym silniku tez robi kangury po rozgrzaniu jest ok panowie moze ktoś powie wreszcie co robic w takim przypadku ???
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez slawekp » 22 lis 2007, 10:18

badolog napisał(a):ojjoj u mnie na zimnym silniku tez robi kangury po rozgrzaniu jest ok panowie moze ktoś powie wreszcie co robic w takim przypadku ???


Witam,
Dorzucę swoje trzy grosze ponieważ rownież miałem taką usterkę. Szarpało na zimnym. Po rozgrzaniu wszystko wracało do normy. Analizowałem opisy takich przypadków na forum i z opisu wyglądało, że możebyć to usterka zaworu SPV. Przypadkiem dziś zajrzałem do szuflady, aby sprawdzić co uległo wymianie w trakcie serwisu (MABI). Otóż w pudełku jest element produkcji Denso, zawór o angielskiej nazwie VALVE ASSY INJECTION. Z opisów na forum jest to (moderatorzy i eksperci wybaczcie za błąd) elektromagnetyczny zawór kąta wtrysku paliwa. Koszt elementu ok 1800 PLN do tego robota 700-800 (trzeba rozbierać pompę). Razem z serwisem pompy trzeba się liczyć z wydatkiem ok. 3000 PLN (MABI). Mam nadzieję, że to coś innego. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 16:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez Daro1 » 22 lis 2007, 18:03

slawekp napisał(a):Razem z serwisem pompy trzeba się liczyć z wydatkiem ok. 3000 PLN (MABI). Mam nadzieję, że to coś innego

No i ja mam taka nadzieję.
Musze wam jednak napisać ,że dzisiaj Madzia zszokowała mnie zupełnie.Jak pisałem wcześniej miałem dzisiaj zaprowadzić ją do ASO gdzie po nocy pod chmurką miała być przebadana.Dodam jeszcze ,ze przez dwa dni nie było mnie w domu , auto użytkowała żona .Dzisiaj uruchomiłem silnik i jakie było moje zdumienie gdy jadąc NIE BYŁO dławienia .Nie mogłem uwierzyc ale po odstaniu w pracy 8 godzi silnik znowu płynnie przekraczał 2000 i nic go nie dławio.Zobaczymy jak będzie jutro a na razie badanie w ASO przełożyłem na wtorek.Trzymajcie kciuki
Początkujący
 
Od: 10 maja 2007, 08:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r

Postprzez WoMa » 23 lis 2007, 11:48

Mój też od 2 dni przestał się dławić......
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez cromags » 23 lis 2007, 19:11

Mój niestety nie przestał :(
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 15:40
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Toyota RAV4 2.0
Mazda 6 2.0 CiTD polift

Postprzez Daro1 » 24 lis 2007, 19:52

Jeden dzień przerwy i wszystko wraca do normy tzn do dławienia we wtorek ASO nie ma rady ((((((((
Początkujący
 
Od: 10 maja 2007, 08:17
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r

Postprzez Grzechmazda 323fD » 29 lis 2007, 17:35

Mi pomogl xeramic. Wlalem do pelna verwy dodalem xeramic. Wyjezdzilem caly bak przy okazji wszystkie wsuwki od kabli przy silniku potraktowałem WD40 (najlepsze smarowidlo i odrdzewiacz) i od 2 tygodni chodzi idealnie nie szarpie a przecierz są mrozy. Xeramic jest ok to nie jest zaden doktor tylko preparat do czyszczenia silnik co dalo sie zauwarzyc pracuje ciszej. Polecam i nie ma sie co obawiac ze bedzie gorzej.
Moja mazda: 323 TDVi okolo 180000 km a moze wiecej kto to wie
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez boren » 4 gru 2007, 20:33

Podajcie na forum jak sie zakonczyla przygoda z szarpaniem. U mnie jest dokladnie tak samo, wiec po protstu dopoki jest zimny to go nie krece powyzej 2000 rpm...ale tez chcialbym wiedziec co mi w przyszlosci grozi
Początkujący
 
Od: 18 lut 2007, 11:34
Posty: 4
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 626 GF 1999 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron