Dławienie się silnika

Postprzez mike_mac » 23 wrz 2007, 22:30

MarekW napisał(a):jechałem nad morze i na początku DITD jechał 180km/h w drodze powrotnej tylko 140km/h i dławienie okolo 3000-3300obr (gdy jest tylko obciążenie silnika). Dzieje się tak na każdym biegu. i do 3000 obr. nie ma żadnych objawów, że coś jest nie tak. ciągnie, przyspiesza płynnie poprostu ideał


u mnie było dokładnie to samo, objawy identyczne i pomógł xeramic. nie tankowałeś ostatnio na innej stacji? a może tak jak u mnie, pociągnąłeś syf z dna zbiornika? może to tylko zbieg okoliczności, że objawy są co dokładnie takie same, a przyczyny mogą okazać sie inne.
mike_mac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2006, 14:40
Posty: 47
Skąd: Poznań/Łódź
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD RF3F '02

Postprzez MarekW » 1 paź 2007, 23:08

Raczej na 99% wykluczam paliwo bo tankuje na tej samej stacji i podczas trasy problemy się pojawiły na tym samym baku. Dam znać jak coś znajdę.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 2 paź 2007, 08:58

MarekW – mi to wygląda na zapchanie jednego wężyka doprowadzającego paliwo... takie coś bywało w mazdach szóstkach (kilka osób coś takiego miało, najczęściej przewody były zagięte albo coś).
A filtr paliwa nie jest zapchany?

Bo jeśli nie jest to sprawa "mechaniczna", to wyjdzie pewnie na pompę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 16 paź 2007, 14:37

Problem nie jest narazie rozwiazany bo nie mam czasu sie tym zajac, a ze jazda po miescie nie wymaga krecenia powyzej 3000obr to problem nie istnieje. (Pojawia sie poza miastem).

W weekend wpadlem na pewnien pomysl co to moze byc, ze traci moc. Jak wiecie lub nie od dluzego czasu przecieka mi zawor TCV poprzez zlacze elektryczne (ten od ustawiania kata wyprzedzenia zaplonu).
Zawor TCV znajduje sie od spodu pompy po prawej stronie (bardzo kiepski dostep od gory wiec pozostaje kanal, ktorego nie mam). Do tej pory to akceptowalem bo wyciek byl znikomy.

W weekend sprawdzilem ten wyciek i chyba jest troche wiekszy niz sadzilem .. bo po dokladnym wytraciu zaworu i odpaleniu silnika po paru chwilach czuc rope na wtyczce, wiec moze i to generowac zwiekszone zuzycie paliwa.

Zaczalem glowkowac co moze sie stac jak kat wyprzedzenia zaplonu nie bedzie poprawnie ustawiany i sadze, ze moze sie to objawiac strata mocy przy wyzszych obrotach. Czy mam racje?
Dlaczego?
Bo paliwo spala sie okreslony staly czas (chyba), a gdy obroty wzrastaja to powinien byc zaplon przyspieszany czy dobrze kabinuje?

Co zamierzam teraz zrobic?
– Uszczelinic wtyczke TCV silikonem i zobaczyc czy problem ustapi. (metoda tania i sprawdzona przez wielu kolegow z tego forum)
– wymienic TCV (mam juz kupiony ze szrotu, ponoc dziala i nie cieknie).

Dam znac co sie zmienilo.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Grendel » 16 paź 2007, 18:32

U mnie przed i po wymianie tego zaworu nie było takich objawów jak piszesz, a przed wymianą jego stan był podobny jak u Ciebie – skraplało się już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez MarekW » 16 paź 2007, 19:02

Wiesz, przez okolo rok tak jeżdżę i też było ok, może wyciek się powiększył.
Tak się dzieje tylko podczas obciążenia. Na luzie (bez obciążenia) to obroty wchodzą bez problemu do 5100obr/s.

Zakleję/wymienię TCV i zobaczę czy coś się zmieni.
A może moja dedukcja jest błedna ? Nie jestem znawcą silników spalinowych :–(
Może się ktoś wypowie co się zna, czy moja teoria jest choć trochę słuszna ?

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Jaksa » 16 paź 2007, 19:43

MarekW napisał(a):A może moja dedukcja jest błedna
Co prawda nie naprawiam pomp wtryskowych ale nie sadze aby wina była tego czujnika , padnięty czujnik przestawia na maxa kąt ( co słychac ) sam wyciek ON powoduje tylko bagno pod silnikiem i w kompie ( czasami puchnie dolny przewód wodny ) moze warto podjechac do kogoś kto ma tester ( nie mowię tu o ASO mazdy bo NGS nie obejmuje tak do konca pompy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MarekW » 16 paź 2007, 21:11

Przestawienie kąta jest hydrauliczne (za to odpowiedzialny jest TCV) więc może jak jest jakis drobny wyciek to kąt nie jest regulowany w pełnym zakresie? (taką mam koncepcję, że cisnienie jest niewystarczające aby w pełnym zakresie reagować na rozkazy z komputera)
Charkterystycznego klekotu jeszcze nie ma (jak padnie całkowicie TCV).

Myślę, że to dobra rada pojechać na tester. Podzwonię czy ktoś oprócz ASO ma NGS'a i koszt podłącznia nie jest zaporowy.
A co obejmuje NGS? całym sterowaniem kąta zajmuje sie komputer i chyba nie trzeba nic dodatkowego a NGS powinien odczytywać wszystkie dane ze wszystkich czujników i coś powinno być widoczne podczas dławienia sie i spadku mocy.

Pompa ma ROM, ale on tylko ma zapisane korekcje dotyczące konkretnej pompy (taka mapa zapłonu). To jest stałe i raczej nie znika samo z siebie.

Planuje zrobić jeszcze jeden test, zwykle jak błędna sytuacja trwa dłużej niż 20 sekund komputer rejestruje to jako błąd (krótszych nie bierze pod uwagę).
Więc powinno to być zasygnalizowane kodami błyskowymi. Planuje przejechać z dławiącym się silnikiem 30-40 sekund i zobaczyć czy komputer coś zasygnalizuje? czy odetnie zapłon. Do tej pory jeździłem z rodzinką i nie mogłem eksperymentować.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Jaksa » 16 paź 2007, 21:38

Sprawdzałes SPV ? moze cos z nim nie halo , jakas luzna wtyczka czy cuś :D Ja za duzo nie pomogę w temacie pomp ( nie szkoliłem się w tym temacie ) moze zagadaj z Tomkiem Rvf – trochę lizną tematu w Mabi.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 17 paź 2007, 15:30

MarekW napisał(a):Może się ktoś wypowie co się zna, czy moja teoria jest choć trochę słuszna ?
Uważam, że sporo mądrości w tym może być. Ale dla mnie jest jeszcze jeden problem – jeśli przy dużym obciążeniu (w czasie jazdy) spadnie ciśnienie wewnątrz pompy (to, które jest "pod" TCV) to pompa nie poda tyle paliwa ile trzeba, bo go nie ma, gdyż ucieka bokami. Nie wiem jak spory jest ten wyciek ale ciśnienie pod nim odpowiada za przestawianie kanałów w pompie (nie wiem jak to się fachowo nazywa).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6