Samochod nagrzany sloncem nie odpala za pierwszym razem

Postprzez sboard » 2 sie 2007, 12:07

Na zimnym silniku połącz plus z aku z listwą świec, tak do 10 sek. i zobacz jak odpali.
Czujnik temp. jest z przodu na bloku, zasłaniają go rurki od pompy. Możesz go wypiąć i wtedy odpalić, komputer powinien włączyć grzanie świec na długo.
Sprawdzenie samego czujnika ECT(Engine Coolant Temp.) wykonuje się omomierzem, szczegóły znajdziesz w DiTD Service Manual Supplement.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez kmieciu » 3 sie 2007, 18:42

Odpiołem czujnik i ... działa :) Kontrolka grzania zapala się teraz na 10 sekund po czym silnik rusza od razu. Po uruchomieniu silnika kontrolka mruga, czy to oznacza że świece nadal grzeją, czy tylko brakuje mu czujnika ? Mogę to tak zostawić ? (mruganie mi nie przeszkadza)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99

Postprzez sboard » 3 sie 2007, 21:03

Mruganie oznacza brak czujnika. Komp przy braku czujnika ustawia temp. na sztywno na 60C. Lepiej sprawdzić do końca i naprawić bo teraz jeździsz cały czas na nieprawidłowej dawce paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez kmieciu » 11 sie 2007, 15:13

Wymieniłem czujnik i ... nic! Na nowym zachowuje się tak samo jak na starym. Czyżby 200 zł w plecy? :( I czyżby winny był jednak komputer? Chyba trza go będzie oddać do ASO – chociaż tam wołają sobie 300 zł za samo zajrzenie do środka :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99

Postprzez sboard » 14 sie 2007, 11:39

A czujnik nowy z ASO czy używka ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez jciepiel » 28 lut 2008, 22:38

jasqlek jak rozwiązał Pan proble nie zapalania samochodu rozgrzanego u mnie jest to samo
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 22:21
Posty: 4
Skąd: Sędziszów
Auto: mazda 626 ditd

Postprzez kemot » 28 lut 2008, 23:42

A co mają świece do rozgrzanego silnika????Z tego co mi wiadomo świece przy ciepłym silniku wcale nie grzeją bo po co jak silnik ciepły!!!Czyż nie jest tak????W lecie to bez grzania świec auto powinno palić bez problemowo.To mazda a nie jakiś golf z lat 80 gdzie trzeba grzać 10 minut aby zapalił.Moim zdaniem wina leży w paliwie.A jak auto sie zachowuje po odpaleniu????Ja bym do przewodu paliwowego (zasilajacego) podpiął przewód ok 50 centymetrów przezroczystego i zobaczył przy odpalaniu jak postoi czy pojawiają się pęcherzyki powietrza.Albo poluzować przewody na wtryskach paliwowych i sprawdzić czy paliwo podczas kręcenia jest podawane do wtrysków.Takie są moje sugestie!!!
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Grzyby » 29 lut 2008, 09:48

proszę moderatora o przyjęcie tematu
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 29 lut 2008, 12:43

kmieciu napisał(a):Wymieniłem czujnik i ... nic! Na nowym zachowuje się tak samo jak na starym.
Czyzby następna pompa wtryskowa ( głowica rozdzielaczowa ) padła? Mruganie kontrolki swiec oznacza błąd układu w tym przypadku czyjnika temp. zawsze wyskakuja błedy po zdjeciu wtyczki .....i zołta lampka bedzie mrugać – to taki niby Check
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 29 lut 2008, 14:09

kemot napisał(a):Z tego co mi wiadomo świece przy ciepłym silniku wcale nie grzeją bo po co jak silnik ciepły

Jak jest pompa w stanie agonalnym to grzejąca świeczka ułatwia zapłon resztek paliwa jakie ona tłoczy.
Poczytaj na Allegro o modułach sterowania świecami żarowymi w zajeżdżonych TDS-ach (BMW, OPEL)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez kmieciu » 4 paź 2008, 11:06

Problem rozwiązałem taką prowizorką: założyłem sobie w kabinie wyłącznik odcinający czujnik temperatury. Odcinam czujnik, zapalam silnik – bez czujnika zapala prawie natychmiast, ale dziwnie chodzi (jakby chciał zgasnąć) i wtedy włączam ponownie czujnik – silnik od razu zaczyna pracować normalnie. Spalanie jest w normie (średnio wychodzi mi 5,75 l/100 km).

Zrobiłem test silnika i nagrałem go sobie
http://www.kmieciu.homelinux.net/kody.avi

Wyszły mi 4 kody błędów, zgodnie z tym dokumentem:
http://www24.brinkster.com/sdhartney/linc/files/FordOBDiiCodes.pdf

są to:
0115 – Engine Coolant Temperature Circuit
0180 – Fuel Temperature Sensor A Circuit
1182 – Fuel Shut Off Solenoid Circuit
1189 – Pump Speed Signal

Najbardziej niepokojący jest ten ostatni – czy to pompa czy tylko czujnik prędkości ? Nie wiem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99

Postprzez MarekW » 4 paź 2008, 21:16

no jasne ze pompa ma czujnik predkosci,
pierwszy z lewej:

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 4 paź 2008, 22:03

kmieciu napisał(a):0115 – Engine Coolant Temperature Circuit

Ten błąd powstał jak wypiąłeś czujnik temperatury i poprostu został.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6