Na zimnym silniku połącz plus z aku z listwą świec, tak do 10 sek. i zobacz jak odpali.
Czujnik temp. jest z przodu na bloku, zasłaniają go rurki od pompy. Możesz go wypiąć i wtedy odpalić, komputer powinien włączyć grzanie świec na długo.
Sprawdzenie samego czujnika ECT(Engine Coolant Temp.) wykonuje się omomierzem, szczegóły znajdziesz w DiTD Service Manual Supplement.
Samochod nagrzany sloncem nie odpala za pierwszym razem
1, 2
Odpiołem czujnik i ... działa
Kontrolka grzania zapala się teraz na 10 sekund po czym silnik rusza od razu. Po uruchomieniu silnika kontrolka mruga, czy to oznacza że świece nadal grzeją, czy tylko brakuje mu czujnika ? Mogę to tak zostawić ? (mruganie mi nie przeszkadza)
- Od: 21 lip 2007, 11:00
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99
Wymieniłem czujnik i ... nic! Na nowym zachowuje się tak samo jak na starym. Czyżby 200 zł w plecy?
I czyżby winny był jednak komputer? Chyba trza go będzie oddać do ASO – chociaż tam wołają sobie 300 zł za samo zajrzenie do środka 
- Od: 21 lip 2007, 11:00
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99
A co mają świece do rozgrzanego silnika????Z tego co mi wiadomo świece przy ciepłym silniku wcale nie grzeją bo po co jak silnik ciepły!!!Czyż nie jest tak????W lecie to bez grzania świec auto powinno palić bez problemowo.To mazda a nie jakiś golf z lat 80 gdzie trzeba grzać 10 minut aby zapalił.Moim zdaniem wina leży w paliwie.A jak auto sie zachowuje po odpaleniu????Ja bym do przewodu paliwowego (zasilajacego) podpiął przewód ok 50 centymetrów przezroczystego i zobaczył przy odpalaniu jak postoi czy pojawiają się pęcherzyki powietrza.Albo poluzować przewody na wtryskach paliwowych i sprawdzić czy paliwo podczas kręcenia jest podawane do wtrysków.Takie są moje sugestie!!!
- Od: 14 gru 2007, 09:54
- Posty: 101
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km
Czyzby następna pompa wtryskowa ( głowica rozdzielaczowa ) padła? Mruganie kontrolki swiec oznacza błąd układu w tym przypadku czyjnika temp. zawsze wyskakuja błedy po zdjeciu wtyczki .....i zołta lampka bedzie mrugać – to taki niby Checkkmieciu napisał(a):Wymieniłem czujnik i ... nic! Na nowym zachowuje się tak samo jak na starym.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
kemot napisał(a):Z tego co mi wiadomo świece przy ciepłym silniku wcale nie grzeją bo po co jak silnik ciepły
Jak jest pompa w stanie agonalnym to grzejąca świeczka ułatwia zapłon resztek paliwa jakie ona tłoczy.
Poczytaj na Allegro o modułach sterowania świecami żarowymi w zajeżdżonych TDS-ach (BMW, OPEL)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Problem rozwiązałem taką prowizorką: założyłem sobie w kabinie wyłącznik odcinający czujnik temperatury. Odcinam czujnik, zapalam silnik – bez czujnika zapala prawie natychmiast, ale dziwnie chodzi (jakby chciał zgasnąć) i wtedy włączam ponownie czujnik – silnik od razu zaczyna pracować normalnie. Spalanie jest w normie (średnio wychodzi mi 5,75 l/100 km).
Zrobiłem test silnika i nagrałem go sobie
http://www.kmieciu.homelinux.net/kody.avi
Wyszły mi 4 kody błędów, zgodnie z tym dokumentem:
http://www24.brinkster.com/sdhartney/linc/files/FordOBDiiCodes.pdf
są to:
0115 – Engine Coolant Temperature Circuit
0180 – Fuel Temperature Sensor A Circuit
1182 – Fuel Shut Off Solenoid Circuit
1189 – Pump Speed Signal
Najbardziej niepokojący jest ten ostatni – czy to pompa czy tylko czujnik prędkości ? Nie wiem.
Zrobiłem test silnika i nagrałem go sobie
http://www.kmieciu.homelinux.net/kody.avi
Wyszły mi 4 kody błędów, zgodnie z tym dokumentem:
http://www24.brinkster.com/sdhartney/linc/files/FordOBDiiCodes.pdf
są to:
0115 – Engine Coolant Temperature Circuit
0180 – Fuel Temperature Sensor A Circuit
1182 – Fuel Shut Off Solenoid Circuit
1189 – Pump Speed Signal
Najbardziej niepokojący jest ten ostatni – czy to pompa czy tylko czujnik prędkości ? Nie wiem.
- Od: 21 lip 2007, 11:00
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GW 2.0 TDVI '99
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6