DITD nie odpala po postoju w temp poniżej 0

Postprzez dolin » 2 sty 2012, 12:04

To pompy w DITD naprawia się co 8 tys km? Lejąc najlepsze paliwo jakie się da? :/ masakra..jak dojde do przyczyny to podzielę się niezwłocznie.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Riki » 2 sty 2012, 12:55

dolin napisał(a):To pompy w DITD naprawia się co 8 tys km?


Nie, tak co 300/400.000 realnych kilometrów :)

No no.. daj znać, tutaj podzielam zdanie Kolegi Neonixos.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dolin » 2 sty 2012, 21:00

W marcu zeszłego roku robiłem remont pompy (regenerację głowicy rozdzielaczowej) w szanowanym i polecanym na tym forum serwisie we Wrocławiu. Przy okazji czyszczony była zawór SPV i wszystko co da się wyczyścić w pompie. Było to całkiem REALNE 8 (!!!!!!!!) TYS KM temu !! Auto chodziło pięknie i dalej chodzi pięknie oprócz odpalania w niskich temperaturach. A prawda o DITD jest taka, że jak coś padnie to trzeba się dowiedzieć o tym silniku więcej niż wiedzą japońce ;/ zwykły zjadacz chleba nie odpaliłby samochodu w moim przypadku. Uratowało mnie to forum i upór. Nie ma co tak wynosić do niebios tego silnika, bo problemy z pompą są powszechne i co gorsza unieruchamiają auto w wielu przypadkach. Postaram się rozwiązać problem jak najszybciej, bo jeśli znów padła pompa to może ten post uchroni niejednego dzielnego kierowce przed zdecydowaniem się na DITD.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 2 sty 2012, 21:47

Podsumujmy
Z tego co opisałeś już na forum raczej nie wskazywał bym samej pompy a coś co decyduję o dawce rozruchu na zimnym silniku. Po odpięciu czujnika temp. wiadomo że dawka jest większa i wtedy odpala a na ciepłym nie musi być odpięty bo nie potrzebuje większej dawki (czyli pompa raczej sprawna). Pisałeś że podgrzałeś czujnik temp. paliwa i SPV i odpaliłeś, na tym bym się skupił. Poza tym wyjmij ten przekaźnik i spróbuj go ogrzać do domowej temp i odpalić samochód.

Odczytywałeś kody błędów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dolin » 2 sty 2012, 22:04

Dokładnie. Z tym że odpięcie czujnika nie powodowało odpalenia "od kopa" a raczej umożliwiało odpalenie po 2- 3 próbach. Bywało, że i to nie pomagało i wtedy uratowało mnie podgrzanie czujnika temp paliwa i tego na prawo (nie SPV). Na pewno problem leży w dawce paliwa albo jakimś cudem jego braku (?) podczas próby uruchomienia. O jaki przekaźnik chodzi?
Błędy odczytywałem w marcu na sprzęcie i było czyściutko, jutro spróbuje ponownie.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 2 sty 2012, 23:27

dolin napisał(a): i tego na prawo


prawdopodobnie to czujnik obrotów pompy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dolin » 3 sty 2012, 00:40

Neonixos666 napisał(a):


prawdopodobnie to czujnik obrotów pompy[/quote]

Masz rację. Kiedyś o tym czytałem i zapomniałem. Powiedzmy, że problem tkwi w tych dwóch czujnikach albo w tym czym one sterują.. czyli dalej nie wiem za co się zabrać.. Macie jakieś pomysły na sprawdzenie tych czujników? Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić przekaźnik pod nogami pasażera i komputer, który tam właśnie się znajduje..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2012, 00:45

dolin napisał(a):prawdzić przekaźnik pod nogami pasażera i komputer, który tam właśnie się znajduje..


spróbuj ograć ten przekaźnik.
najlepiej jak wykręcisz i zobaczysz ich stan może są uszkodzone lub sprawdź na nich napięcie lub czy przewody są wszędzie całe.

błędy metodą poradnikową sprawdź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 3 sty 2012, 00:55

dolin napisał(a):W marcu zeszłego roku robiłem remont pompy (regenerację głowicy rozdzielaczowej) w szanowanym i polecanym na tym forum serwisie we Wrocławiu


Jakaś gwarancja? ja bym tam uderzał od razu.....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dolin » 3 sty 2012, 16:17

Gwarancję dostałem na 6 miesięcy..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez dolin » 3 sty 2012, 20:53

Drodzy Koledzy właśnie odczytałem błędy i dość ciekawa sprawa..wyszło
0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction DTC) i 0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit) – czyli czujnik temp cieczy i paliwa, tylko że podejrzewam, iż błędy pojawiły się kiedy odpinałem te czujniki podczas prób odpalania i podczas pracy silnika. Zobaczę, czy po skasowaniu pojawią się ponownie.


Po skasowaniu – CZYSTO
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2012, 21:47

dolin napisał(a):Drodzy Koledzy właśnie odczytałem błędy i dość ciekawa sprawa..wyszło
0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction DTC) i 0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit) – czyli czujnik temp cieczy i paliwa, tylko że podejrzewam, iż błędy pojawiły się kiedy odpinałem te czujniki podczas prób odpalania i podczas pracy silnika. Zobaczę, czy po skasowaniu pojawią się ponownie.


Po skasowaniu – CZYSTO


Jeśli były odpinane to masz rację że pojawiły się za Twoją przyczyną. A czy przy podpiętych wszystkich przewodach i próbie odpalania, myga kontrolka świec?

Gdzieś czytałem że nawet jeśli czujnik odczytuje złe parametry a mieszczą się one w pewnym przedziale to nie wyrzuci błędu ale to raczej nie tyczy się twojego przypadku.
Interesuje mnie ten paten z suszarką, próbowałeś jeszcze raz tak odpalać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dolin » 3 sty 2012, 22:52

Przy podpiętych czujnikach kontrolka sygnalizuje tylko grzanie świec. Suszarki póki co nie musiałem używać, gdyż po dzisiejszej nocy (we Wrocku koło 5st C) Madzia odpaliła idealnie – potwierdzenie, że problem występuje dopiero podczas przymrozków (ostatnio byłem w górach, gdzie temp spadała w nocy poniżej zera). Ciągle wydaje mi się, że jednak coś musi przymarzać...przecież to dziwne, że granica między poprawnym odpaleniem a chechłaniem to akurat 0 stC....
Jutro sprawdzę jeszcze ten przekaźnik, bo dziś nie miałem czasu się bawić..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 3 sty 2012, 23:00

Ktoś miał taki problem też z przekaźnikiem B5B4 który działał tak jak to opisałeś, wystarczyło go ogrzać w domu i włożyć do samochodu i działał idealnie. Pokombinuj tak z tym przekaźnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dolin » 3 sty 2012, 23:04

Jutro na pewno spróbuje. Tylko że u mnie nie ma B4B5..od sterowania pompą są dwa w komorze silnika (chyba za filtrem paliwa) i jeden pod nogami pasażera koło komputera.. Te z komory rozbierałem i wyglądały normalnie.. pozostał ten jeden. Jak nie zagada normalnie to do warsztatu.. :(
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez kierownik » 3 sty 2012, 23:47

do tego trzeciego też się dostaniesz sam, chwilka roboty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 4 sty 2012, 00:08

sorry,że się wtrącam,ale.....świece żarowe ok?
nie napotkałem w opisie wzmianki o ich stanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 4 sty 2012, 00:15

Z obserwacji tego, jak zachowuje się silnik świece raczej odrzucam. Były wymieniane pare miesięcy temu..ich niesprawność objawiałaby się niemożliwością odpalenia akurat od 0st C w dół? Mogę powiedzieć, że przekaźnik od świec na pewno pracuje dobrze, bo słyszę jego "pykanie".

Jak szybko i łatwo :) sprawdzić poprawność działania świec? (Bez ich wykręcania, bo wole sam nie grzebać)
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez tadziol » 4 sty 2012, 00:25

dolin napisał(a):Jak szybko i łatwo :) sprawdzić poprawność działania świec? (Bez ich wykręcania, bo wole sam nie grzebać)

-mierząc spadek napięcia na akku
-uważnie obserwując lampkę na podsufitce,powinna zauważalnie przygasnąć w momencie załączenia zapłonu
-grzejąc kilkukrotnie świece lub zasilić je bezpośrednio z akku bez zapalania silnika,a za chwilę dotykać po kolei każdą w miejscu mocowania w głowicy.ich korpusy przewodzą ciepło,czułe paluszki to poczują hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dolin » 4 sty 2012, 00:45

Na pewno jutro to sprawdzę ;)
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6