DITD nie odpala po postoju w temp poniżej 0
W marcu zeszłego roku robiłem remont pompy (regenerację głowicy rozdzielaczowej) w szanowanym i polecanym na tym forum serwisie we Wrocławiu. Przy okazji czyszczony była zawór SPV i wszystko co da się wyczyścić w pompie. Było to całkiem REALNE 8 (!!!!!!!!) TYS KM temu
Auto chodziło pięknie i dalej chodzi pięknie oprócz odpalania w niskich temperaturach. A prawda o DITD jest taka, że jak coś padnie to trzeba się dowiedzieć o tym silniku więcej niż wiedzą japońce ;/ zwykły zjadacz chleba nie odpaliłby samochodu w moim przypadku. Uratowało mnie to forum i upór. Nie ma co tak wynosić do niebios tego silnika, bo problemy z pompą są powszechne i co gorsza unieruchamiają auto w wielu przypadkach. Postaram się rozwiązać problem jak najszybciej, bo jeśli znów padła pompa to może ten post uchroni niejednego dzielnego kierowce przed zdecydowaniem się na DITD.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
- Od: 30 gru 2011, 00:19
- Posty: 67
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A
Podsumujmy
Z tego co opisałeś już na forum raczej nie wskazywał bym samej pompy a coś co decyduję o dawce rozruchu na zimnym silniku. Po odpięciu czujnika temp. wiadomo że dawka jest większa i wtedy odpala a na ciepłym nie musi być odpięty bo nie potrzebuje większej dawki (czyli pompa raczej sprawna). Pisałeś że podgrzałeś czujnik temp. paliwa i SPV i odpaliłeś, na tym bym się skupił. Poza tym wyjmij ten przekaźnik i spróbuj go ogrzać do domowej temp i odpalić samochód.
Odczytywałeś kody błędów?
Z tego co opisałeś już na forum raczej nie wskazywał bym samej pompy a coś co decyduję o dawce rozruchu na zimnym silniku. Po odpięciu czujnika temp. wiadomo że dawka jest większa i wtedy odpala a na ciepłym nie musi być odpięty bo nie potrzebuje większej dawki (czyli pompa raczej sprawna). Pisałeś że podgrzałeś czujnik temp. paliwa i SPV i odpaliłeś, na tym bym się skupił. Poza tym wyjmij ten przekaźnik i spróbuj go ogrzać do domowej temp i odpalić samochód.
Odczytywałeś kody błędów?
Dokładnie. Z tym że odpięcie czujnika nie powodowało odpalenia "od kopa" a raczej umożliwiało odpalenie po 2- 3 próbach. Bywało, że i to nie pomagało i wtedy uratowało mnie podgrzanie czujnika temp paliwa i tego na prawo (nie SPV). Na pewno problem leży w dawce paliwa albo jakimś cudem jego braku (?) podczas próby uruchomienia. O jaki przekaźnik chodzi?
Błędy odczytywałem w marcu na sprzęcie i było czyściutko, jutro spróbuje ponownie.
Błędy odczytywałem w marcu na sprzęcie i było czyściutko, jutro spróbuje ponownie.
- Od: 30 gru 2011, 00:19
- Posty: 67
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A
dolin napisał(a): i tego na prawo
prawdopodobnie to czujnik obrotów pompy
Neonixos666 napisał(a):
prawdopodobnie to czujnik obrotów pompy[/quote]
Masz rację. Kiedyś o tym czytałem i zapomniałem. Powiedzmy, że problem tkwi w tych dwóch czujnikach albo w tym czym one sterują.. czyli dalej nie wiem za co się zabrać.. Macie jakieś pomysły na sprawdzenie tych czujników? Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić przekaźnik pod nogami pasażera i komputer, który tam właśnie się znajduje..
- Od: 30 gru 2011, 00:19
- Posty: 67
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A
dolin napisał(a):prawdzić przekaźnik pod nogami pasażera i komputer, który tam właśnie się znajduje..
spróbuj ograć ten przekaźnik.
najlepiej jak wykręcisz i zobaczysz ich stan może są uszkodzone lub sprawdź na nich napięcie lub czy przewody są wszędzie całe.
błędy metodą poradnikową sprawdź.
dolin napisał(a):W marcu zeszłego roku robiłem remont pompy (regenerację głowicy rozdzielaczowej) w szanowanym i polecanym na tym forum serwisie we Wrocławiu
Jakaś gwarancja? ja bym tam uderzał od razu.....
Drodzy Koledzy właśnie odczytałem błędy i dość ciekawa sprawa..wyszło
0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction DTC) i 0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit) – czyli czujnik temp cieczy i paliwa, tylko że podejrzewam, iż błędy pojawiły się kiedy odpinałem te czujniki podczas prób odpalania i podczas pracy silnika. Zobaczę, czy po skasowaniu pojawią się ponownie.
Po skasowaniu – CZYSTO
0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction DTC) i 0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit) – czyli czujnik temp cieczy i paliwa, tylko że podejrzewam, iż błędy pojawiły się kiedy odpinałem te czujniki podczas prób odpalania i podczas pracy silnika. Zobaczę, czy po skasowaniu pojawią się ponownie.
Po skasowaniu – CZYSTO
- Od: 30 gru 2011, 00:19
- Posty: 67
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A
dolin napisał(a):Drodzy Koledzy właśnie odczytałem błędy i dość ciekawa sprawa..wyszło
0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction DTC) i 0180 (Fuel Temperature Sensor A Circuit) – czyli czujnik temp cieczy i paliwa, tylko że podejrzewam, iż błędy pojawiły się kiedy odpinałem te czujniki podczas prób odpalania i podczas pracy silnika. Zobaczę, czy po skasowaniu pojawią się ponownie.
Po skasowaniu – CZYSTO
Jeśli były odpinane to masz rację że pojawiły się za Twoją przyczyną. A czy przy podpiętych wszystkich przewodach i próbie odpalania, myga kontrolka świec?
Gdzieś czytałem że nawet jeśli czujnik odczytuje złe parametry a mieszczą się one w pewnym przedziale to nie wyrzuci błędu ale to raczej nie tyczy się twojego przypadku.
Interesuje mnie ten paten z suszarką, próbowałeś jeszcze raz tak odpalać?
Przy podpiętych czujnikach kontrolka sygnalizuje tylko grzanie świec. Suszarki póki co nie musiałem używać, gdyż po dzisiejszej nocy (we Wrocku koło 5st C) Madzia odpaliła idealnie – potwierdzenie, że problem występuje dopiero podczas przymrozków (ostatnio byłem w górach, gdzie temp spadała w nocy poniżej zera). Ciągle wydaje mi się, że jednak coś musi przymarzać...przecież to dziwne, że granica między poprawnym odpaleniem a chechłaniem to akurat 0 stC....
Jutro sprawdzę jeszcze ten przekaźnik, bo dziś nie miałem czasu się bawić..
Jutro sprawdzę jeszcze ten przekaźnik, bo dziś nie miałem czasu się bawić..
- Od: 30 gru 2011, 00:19
- Posty: 67
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A
Ktoś miał taki problem też z przekaźnikiem B5B4 który działał tak jak to opisałeś, wystarczyło go ogrzać w domu i włożyć do samochodu i działał idealnie. Pokombinuj tak z tym przekaźnikiem.
Jutro na pewno spróbuje. Tylko że u mnie nie ma B4B5..od sterowania pompą są dwa w komorze silnika (chyba za filtrem paliwa) i jeden pod nogami pasażera koło komputera.. Te z komory rozbierałem i wyglądały normalnie.. pozostał ten jeden. Jak nie zagada normalnie to do warsztatu.. 
- Od: 30 gru 2011, 00:19
- Posty: 67
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A
Z obserwacji tego, jak zachowuje się silnik świece raczej odrzucam. Były wymieniane pare miesięcy temu..ich niesprawność objawiałaby się niemożliwością odpalenia akurat od 0st C w dół? Mogę powiedzieć, że przekaźnik od świec na pewno pracuje dobrze, bo słyszę jego "pykanie".
Jak szybko i łatwo
sprawdzić poprawność działania świec? (Bez ich wykręcania, bo wole sam nie grzebać)
Jak szybko i łatwo
- Od: 30 gru 2011, 00:19
- Posty: 67
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A
dolin napisał(a):Jak szybko i łatwosprawdzić poprawność działania świec? (Bez ich wykręcania, bo wole sam nie grzebać)
-mierząc spadek napięcia na akku
-uważnie obserwując lampkę na podsufitce,powinna zauważalnie przygasnąć w momencie załączenia zapłonu
-grzejąc kilkukrotnie świece lub zasilić je bezpośrednio z akku bez zapalania silnika,a za chwilę dotykać po kolei każdą w miejscu mocowania w głowicy.ich korpusy przewodzą ciepło,czułe paluszki to poczują

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6