Wymiana paska i wałka rozrządu

Postprzez kierownik » 5 paź 2011, 22:41

ustawiasz rozrząd na znaki – mam nadzieję, że wiesz jakie, bo jest inaczej niż np w benzynie w GE ;)
wystarczy poszukać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez theboost » 6 paź 2011, 01:36

Tak wiem na jakie znaki tylko po ustawieniu pierwszego tłoka w GMP te znaki powinny się pokrywać a tak nie jest. I pomyślałem żeby ustawić pierwszy tłok czyli zgrać znaki na wale korbowym a następnie zdjąć pasek i wyrównać znaki na pompie i wałku rozrządu bo są trochę "za wcześnie".
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez kierownik » 6 paź 2011, 08:29

kolego – i tak to będziesz ściągał przecież cały rozrząd? nie wiem jak to wcześniej było, ale dla Ciebie jest ważne jak to powinieneś ustawić. nie masz możliwości przestawienia kółka pompy względem pompy, tak samo z kółkiem wałka, więc albo coś było skopane, albo coś się dogadać nie możemy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez theboost » 6 paź 2011, 10:34

No właśnie ewidentnie widać, że wcześniej ktoś zrobił to nie tak no chyba, że pasek jakoś się wydłużył. Czyli tak jak mówisz wystarczy zdemontować rozrząd, poustawiać znaki i zakładać nowy? I jeszcze jedno. Przy wymianie pompy wody trzeba chyba zdjąć całą tą metalową osłonę od strony silnika a co za tym idzie również koło od pompy wtryskowej?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez pioczel » 6 paź 2011, 16:06

theboost napisał(a):mówisz wystarczy zdemontować rozrząd, poustawiać znaki i zakładać nowy

dokłanie tak :D tylko jeszcze pamiętaj o napinaczu żeby odkręcić i ściśnąć .po założeniu paska wyciagasz zawleczke i sie napina,kluczek przekręcisz wal i sie wszysto do końca spasuje samo...ja wymieniałem rozrząd sam 1-wszy raz w życiu i wbrew pozorom jest to łatwa sprawa :D na kółkach masz wyrażne znaki oraz pompę i wałek blokujesz na śruby m8
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez theboost » 6 paź 2011, 16:52

Napinacz daje nowy także jest już ściśnięty. @pioczel wymieniałeś też pompę wody? Bo zastanawiam się czy trzeba zdjąć tę blachę, na której są m.in. znaki do ustawiania kół czy może pompa wyjdzie jakoś do tyłu? I ponawiam pytanie dotyczące wałka rozrządu: czy trzeba do jego wyjęcia rozmontowywać pompę vacuum? I może podpowie ktoś jak odkręcić kolektor dolotowy bo przy okazji bym go wyczyścił (strasznie zaolejony i mnóstwo sadzy), tak żeby zrobić madzię i przez dłuższy czas tam nie zaglądać <faja> .
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez pioczel » 6 paź 2011, 17:31

pompy wody nie zmieniałem,także stopnia trudności nie znam
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez kierownik » 6 paź 2011, 22:50

theboost napisał(a):wystarczy zdemontować rozrząd, poustawiać znaki i zakładać nowy?

tak
nie wiem co jeszcze więcej trzeba robić przy wymianie wałka, ale temat rozrządu za to był już wałkowany :P

theboost napisał(a):Przy wymianie pompy wody trzeba chyba zdjąć całą tą metalową osłonę od strony silnika a co za tym idzie również koło od pompy wtryskowej?

nie trzeba – jest trudniejszy dostęp do śrub od pompy oraz oczyszczeniem bloku ze starej uszczelki, ale nie ma z tym większego problemu jak powyginasz dobrze łapki ;)

theboost napisał(a):I może podpowie ktoś jak odkręcić kolektor dolotowy

odkręcasz śrubki i schodzi <lol> a tak serio, to bez specjalnego kluczyka na przedłużce chyba nie dasz rady, bo niektóre śruby są mocno pochowane. no chyba, że Ci się chce odkręcać pompę, to z dostępem nie ma problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez theboost » 6 paź 2011, 22:58

No właśnie martwi mnie to czy trzeba odkręcać pompę przy ściąganiu dolotu ale widzę, że jest jakaś nadzieja <jupi> a właśnie zamówiłem całą walizkę kluczy nasadkowych z grzechotkami także może coś z tego będzie. Pewnie trzeba do tego zrzucić przewody wysokiego ciśnienia czy trzeba je odkręcać od pompy czy dadzą się jakoś przesunąć?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 6 paź 2011, 23:00

theboost napisał(a):przewody wysokiego ciśnienia


i tak musisz je odkręcić bo kolektor nie wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez theboost » 17 paź 2011, 19:28

Odświeżę temat.
Wyjąłem dziś wtryski (opornie ale wyszły). Czy można je jakoś wyczyścić np. wymoczyć w czymś pokroju dodatku stp? I czy jest jakiś patent na czyszczenie gniazd wtryskiwaczy tak aby nic do środka nie wpadło?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 17 paź 2011, 19:52

theboost napisał(a):czyszczenie gniazd wtryskiwaczy


frezowanie gniazd

a co do wtrysków to z wierzchu normalnie wyczyść.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez theboost » 17 paź 2011, 22:27

Do frezowania to trzeba chyba zdjąć głowicę. Także wyciągnę wszystkie brudy, wyczyszczę dokładnie, nowe podkładki i powinno być ok.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 17 paź 2011, 23:48

nie trzeba zdejmować głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez darek74 » 19 paź 2011, 23:14

theboost napisał:
Wyjąłem dziś wtryski (opornie ale wyszły).
Mam pytanko co do wtrysków, w jaki sposób są one zamontowane na gwincie cza jak. Chciałbym wymienić podkładki pod wtryskami przy okazji jak będę regulować zawory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez kierownik » 20 paź 2011, 10:13

jak odkręcisz śruby z elementami dociskającymi wtryski oraz przewody paliwowe wysokiego ciśnienia, to teoretycznie powinny Ci rękami wyjść do góry. w praktyce często są zapieczone i trzeba je "rozruszać", bądź podważać jak się ma czym i o co ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez theboost » 12 lis 2011, 01:33

Dzięki panowie za pomoc. Pasek i wałek wymieniony a przy okazji podkładki pod wtryski (już z nich dmuchało). Jeszcze tylko przejrzeć alternator na dniach ale madzia już śmiga. Szkoda tylko, że ceny ON tak podskoczyły.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6