Problem ze spalaniem – zbyt dużo?
Czyli z tych dwóch wątków jakie znalazłem powienienem sprawdzić następujące elementy:
1. Wymienić olej + filtr powietrza (wymienione)
2. Sprawdzić rozrząd – napinacz hydrauliczny
3. Naprawa – regulacja pompy wtryskowej
4. Sprawdzić ustawienie wtrysku paliwa
5. Przeczyścić wtryskiwacze.
Czy coś pominąłem? W jakiej kolejności z uwagi na okres wakacyjny i w związku z tym ograniczone fundusze?
Moje auto mam moc, i nie dymi, ale czuć ropę jak stoi przed bramą parkingu, – nie wiem czy to jest zapach spalonej ropy czy nie, i czy taka ma być czy nie – bo diesla mam 1 raz i to od 5 miesięcy...
U kogo sprawdzić to wszystko – czy muszę to robić w serwisie mazdy, czy mój zaufany mechanik samochodowy może również coś z tego sprawdzić – ale niestety nie ma on dostępu do komputera :–( ?
1. Wymienić olej + filtr powietrza (wymienione)
2. Sprawdzić rozrząd – napinacz hydrauliczny
3. Naprawa – regulacja pompy wtryskowej
4. Sprawdzić ustawienie wtrysku paliwa
5. Przeczyścić wtryskiwacze.
Czy coś pominąłem? W jakiej kolejności z uwagi na okres wakacyjny i w związku z tym ograniczone fundusze?
Moje auto mam moc, i nie dymi, ale czuć ropę jak stoi przed bramą parkingu, – nie wiem czy to jest zapach spalonej ropy czy nie, i czy taka ma być czy nie – bo diesla mam 1 raz i to od 5 miesięcy...
U kogo sprawdzić to wszystko – czy muszę to robić w serwisie mazdy, czy mój zaufany mechanik samochodowy może również coś z tego sprawdzić – ale niestety nie ma on dostępu do komputera :–( ?
- Od: 14 kwi 2005, 15:54
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI
Wojtek – najpierw oglądnij w jakim jest stanie turbina – opis masz na linku kilka postów wyżej. Skoro wymieniłeś filtry – sprawdź to koniecznie. Sprawdzaj od filtra do turbiny (zdemontuj po prostu węże), sprawdź przy wyłączonym silniku czy turbinka jest w całości (widać to, jak zdemontujesz rurki – starczy lusterko i latarka), sprawdź drożność po kolei (od turbiny) rur do intercoolera, za intercoolerem... Wyjmij wąż końcowy i sprawdź czy turbina dmucha na obrotach.
Ile masz przekulane tym autem (jaki przebieg ma silnik)?. Możesz mieć tzw. nagar na kolektorze wlotowym i po prostu powietrze nie dochodzi w zamierzonej ilości, co powoduje wzrost zużycia paliwa. Niestety nie mam pojęcia jak zdiagnozować nagar (jego ilość) bo to wymaga praktycznie chyba wystawienia połowy silnika (trzeba zdjąć ładnych "kilka" cześci, żeby to rozmontować). Wtedy przy niskich obrotach jest OK a dopiero przy większych pojawia się problem.
Ośmielę się powiedzieć, że gdyby napinacz wariował to by silnik już dawno stanął, więc raczej nie ma się co tym zajmować – po prostu przestawiłby rozrząd i zerwałby pasek. A skoro jeździ to (może poza przesuniętym o 1-JEDEN ząbek) raczej to jest w porządku. Gdyby było przesunięcie o dwa ząbki to pewnie by nawet po prostu nie odpalił.
Ile masz przekulane tym autem (jaki przebieg ma silnik)?. Możesz mieć tzw. nagar na kolektorze wlotowym i po prostu powietrze nie dochodzi w zamierzonej ilości, co powoduje wzrost zużycia paliwa. Niestety nie mam pojęcia jak zdiagnozować nagar (jego ilość) bo to wymaga praktycznie chyba wystawienia połowy silnika (trzeba zdjąć ładnych "kilka" cześci, żeby to rozmontować). Wtedy przy niskich obrotach jest OK a dopiero przy większych pojawia się problem.
Ośmielę się powiedzieć, że gdyby napinacz wariował to by silnik już dawno stanął, więc raczej nie ma się co tym zajmować – po prostu przestawiłby rozrząd i zerwałby pasek. A skoro jeździ to (może poza przesuniętym o 1-JEDEN ząbek) raczej to jest w porządku. Gdyby było przesunięcie o dwa ząbki to pewnie by nawet po prostu nie odpalił.
Samochód ma przejechane 148 000 – czyli jak na diesla to chyba jeszcze nie jest dużo. W sobotę bedę rozmawiał z kolegą mechanikiem, też ma turbo diesla tyle że nie mazdę, mam nadzieje że zasada działania jest taka sama – pokaże mu posty – i mam nadzieję, że coś wykombinuje. Ostatnim razem jak sam coś robiłem w samochodzie to narobiłęm szkód.....
- Od: 14 kwi 2005, 15:54
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI
jak kupowałem moje autko (28 listopada 2004) to miał 146 300 a teraz ma 161 800. Takie przebiegi to nie problem dla TDi (DiTD). Trzeba jednak uczciwie przyznać, że są to już wysilone jednostki i nie osiągną takich przebiegów jak wolnossące jednostki, które wykręcają milion albo dwa.... Im większa moc z silnika, tym krótszy czas jego życia. Oczywiście technologia idzie naprzód i poprawia się jego wytrzymałość (technologia wykonania) ale jednak "zużycie" TDi jest większe... Widziałem ten silnik po 360 tys km i mogę spokojnie powiedzieć, że był mało zużyty 
Witam,
Chyba mam ten sam samochod (626 2.0 DiTD GF '98). Mam juz prawie 240 tysiecy i ostatnio (średnio) 5.5L ON przy klimie na 50%, 3 osobach w samochodzie i prędkości ok. 120 kmh. Takze nawet przy wzroscie przebiegu silnika nie ma strasznego wzrostu zuzycia ON. Pozdrawiam.
Chyba mam ten sam samochod (626 2.0 DiTD GF '98). Mam juz prawie 240 tysiecy i ostatnio (średnio) 5.5L ON przy klimie na 50%, 3 osobach w samochodzie i prędkości ok. 120 kmh. Takze nawet przy wzroscie przebiegu silnika nie ma strasznego wzrostu zuzycia ON. Pozdrawiam.
-
molest
A mi pali około 5,5 do 6 litrów. Chyba że wiozę na dachu kajaki to i 7 l, ale wtedy opory powietrza są duże.
A tak a propo mam od niedawna 626 2,0 Ditd 2000 rok po face liftingu i nie wiem ile ma koni?
raz pisza 100, 110 i 115 i badż tu mondry.Czy silnik ma intercoolera?
i co oznacza Ditd?
Moze ktoś wie bo ja nie wiem a w holenderskich papierach nie było mocy silnika.
A tak a propo mam od niedawna 626 2,0 Ditd 2000 rok po face liftingu i nie wiem ile ma koni?
raz pisza 100, 110 i 115 i badż tu mondry.Czy silnik ma intercoolera?
i co oznacza Ditd?
Moze ktoś wie bo ja nie wiem a w holenderskich papierach nie było mocy silnika.
- Od: 29 lip 2005, 09:43
- Posty: 35
- Skąd: Police
- Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r
Ostatnio odwiedziłem wybrzeże i wyszło mi spalanie 5.3L. Przejechałem blisko 900 km z czego ok 200 w korkach trójmiasta. Cały czas był włączony klimatronik a samochód kompletnie załadowany. Dużo? Mało? prawdę mówiąc spodziewałem się wartości ok 5L ale i tak wynik jest niezły.
Ja też mam DiTD sprowadzone z Francji i w papierach mam 88kW czyli 120KM.
Ty masz ten sam silnik co ja więc normalnie powinienes miec 110KM z intercoolerem.
DiTD (Direct injection Turbo Diesel) czyli po prostu turbo diesel z bezposrednim wtryskiem.
Ja też mam DiTD sprowadzone z Francji i w papierach mam 88kW czyli 120KM.
Ty masz ten sam silnik co ja więc normalnie powinienes miec 110KM z intercoolerem.
DiTD (Direct injection Turbo Diesel) czyli po prostu turbo diesel z bezposrednim wtryskiem.
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
a mi pali tak jak jezdze ;–) jak spokojnie ( 80%miasto 20% trasa ) to 5,5-5,3. jak dynamiczniej to ok 6-6,5 a np na autostradzie przy 170-180km/h to zechla nawet ok 8l/100km – i tego nie wziąłem pod uwagę .... aż do tego stopnia że po przejechaniu bramki z opłatami Madzia postanowiła stanąć z powodu braku pożywienia
– a popchnąć samemu potfora to nie lada wysiłek i jeszcze pod górke i jeszcze +35stC
- Od: 24 lis 2004, 11:23
- Posty: 23
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2.0 ditd
"Ja też mam DiTD sprowadzone z Francji i w papierach mam 88kW czyli 120KM.
Ty masz ten sam silnik co ja więc normalnie powinienes miec 110KM z intercoolerem."
Witam własnie zobaczylem ze u mnie tez jest 88KW, moja Mazda tez byla sprowadzana z Francji 2001r, aktualnie stoi u lakiernika, przez jakiegos palanta musialem uciekac do rowu i walnołem w drzewko. Przekonalem sie ze Mazda to mocne i bezpieczne auto.
Ty masz ten sam silnik co ja więc normalnie powinienes miec 110KM z intercoolerem."
Witam własnie zobaczylem ze u mnie tez jest 88KW, moja Mazda tez byla sprowadzana z Francji 2001r, aktualnie stoi u lakiernika, przez jakiegos palanta musialem uciekac do rowu i walnołem w drzewko. Przekonalem sie ze Mazda to mocne i bezpieczne auto.
- Od: 7 lis 2004, 06:38
- Posty: 23
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 TDI 2001r
moja Maleńka śmoczyca pali prawie 20l gazu/100km mam jednak głęboka nadzieję, że po przeczyszczeniu przepływomierza i to sie zmieni;) Całuski dla Wszystkich ania
MAŹDZINKI SĄ SUPER;)
- Od: 30 kwi 2005, 23:59
- Posty: 19
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: MAŹDZINKA626,2.OL, AMERYKAŃSKA
Dołączę kilka swoich uwag. Posiadam od lutego 2002 roku DiTD GF produkcja 1999 rok model 100 Km (74 kW). Miałem problemy z zaworem elektromagnetycznym pompy wtryskowej (naprawa w Mabi), gdzie również ustawili silnik i wymienili filtryi na oryginalne. Moje wyniki – po naprawie nie są rewelacyjne. może dlatego, że jeżdżę głównie po Warszawie i mam raczej ciężką nogę. Tankuję Shell Diesel Extra.
Jazda miejska – lato cały czas z właczoną klimą 7,1 – 7,2 l
Jazda miejska – zima z włączonym grzaniem max 8,2
Jazda pozamiejska – 3 osoby prędkość przeciętna 90 km/h 5,8l
Kiedyś zapłaciłem mandacik na Katowickiej i wracałem wolniej z Tych 70-80. Spalił 4,7 l.
Jazda miejska – lato cały czas z właczoną klimą 7,1 – 7,2 l
Jazda miejska – zima z włączonym grzaniem max 8,2
Jazda pozamiejska – 3 osoby prędkość przeciętna 90 km/h 5,8l
Kiedyś zapłaciłem mandacik na Katowickiej i wracałem wolniej z Tych 70-80. Spalił 4,7 l.
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
slawekp napisał(a):
Miałem problemy z zaworem elektromagnetycznym pompy wtryskowej (naprawa w Mabi)
Jaki był objaw tego "problemu i jaka była cen napraawy?
Co było wymieniane – sam zawór czy coś extra?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6