dużo pali

Postprzez fantom » 28 lip 2010, 22:18

freshbratek napisał(a):z tego co zauważyłem to na spalanie nie ma wpływu styl jazdy a odcinek:)
muchografia jeździ w warszawie i freshbratek jeździ w warszawie. co ich różni ???
jeden zasówa 80-90 km/h (około 20 km)po prawie pustej drodze hamując jedynie czasami przed sygnalizatorami z czerwonym światłem, ten drugi robi krótki odcinek(około 6km) i ciąglke praktycznie sie zatrzymuje bo ma niezsynchronizowane światła.60 km/h to max.
Obaj kręcą silnik w tych samych przedziałach obrotów.
który będzie miał mniejsze spalanie ????

do hebli zajże :)


Moze tak byc. Ja mieszkam w samym centrum Łodzi wiec zeby wyjechac gdziekolwiek (ulice jednokierunkowe) mam na swojej drodze tyle swiatel ile nie jeden czlowiek nie widzi w ciagu tygodnia :P
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Riki » 28 lip 2010, 23:23

Z tymi hamulcami to sa jakieś jaja :D :P

fantom jakby nie było to spala trochę za dużo..... :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez fantom » 29 lip 2010, 08:21

Riki napisał(a):fantom jakby nie było to spala trochę za dużo..... :P


Niestety... Dodam ze na trasie jest jakies 6.5...
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez arek19 » 2 sie 2010, 10:38

Z tymi hamulcami to nie jaja – u mnie nie odbija ręczny i moja żona tak sobie jeździła no i mówi ,że auto dużo spala i piszczy przy hamowaniu.Czyli warto sprawdzić czy cięgno od ręcznego wraca jak się opuści ręczny.U mnie łożyska igłowe (od ręcznego) pewnie do wymiany-doraźnie rozruszałem je i popsikałem smarem w spraju -na razie działa.A filtry i cała reszta przy tym spalaniu to też do przeglądu.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez Riki » 2 sie 2010, 12:02

Łożyska – stały temat.... :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez freshbratek » 8 sie 2010, 18:47

sprawdziłem wszystkie koła.
nie mam trudu aby nimi zakręcić.
w każdym kole jest bardziej/mniej słyszalne tarcie klocka o tarcze.
w zależności od siły koło może zrobić 1-2 obroty
kiedyś wymieniałem piasty na tyle, tam koła kręcą się lżej :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez say » 8 sie 2010, 19:49

nie ma takiego charakterystycznego przytrzymywana koła przez zaciski? (wyczuwalnie gdy kreci się lekko kołem jak kierownicą, raz w jedną raz w drugą stronę, cały czas trzymasz koło w rękach).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez freshbratek » 8 sie 2010, 21:40

tego nie wiem, ja sprawdzałem tylko obracając koło – nadając mu pęd.
zrobiłem to co prawda po deszczowej nocy co chyba nie było dobre bo na tarczy zrobił się już taki rdzawy nalot.
po przejechaniu i kilku hamowaniach kropki/nalot znikną i chyba wówczas powinienem się za te kółka brać :)

spalanie w mieszanym trybie jazdy trasa/miasto – 50/50 – 7,5l/100km
jutro śmigam w trase zobaczymy ile na zbiorniku przejadę ;)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Hersus » 12 gru 2012, 01:43

Również borykam się ze spalaniem w 323 DITD 101KM na poziomie 10 litrów na 100km po mieście Łodzi (jazda spokojna). Do pracy mam 6km i często stoi się na światach, ale żeby aż tyle paliła? Zawór EGR mam zaślepiony, wszystkie nowe filtry, wymieniony TCV, hamulce nówki. Silnik odpala bez problemu na zimnym jak i ciepłym. Lekko falują obroty o grubość wskazówki. Spalanie to wzrosło z 8 litórw po zastosowaniu środka STP do czyszczenia układu wtryskowego do diesli. Podkładki pod wtryskami wymieniłem, wtryski czyściłem z zewnątrz z nagaru. Kodów błędu nie mam oprócz zaworu EGR. Jeździłem na ropie ze Statoila, Lotosa i BP, wszędzie podobne spalanie. Na trasie natomiast bez problemu schodzę do 5 litrów ropy na 100km. Co mogę jeszcze zrobić? Na co zwrócić uwagę? Auto ma 200 tkm przebiegu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sie 2012, 23:13
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DITD RF4f 101KM

Postprzez Neonixos666 » 12 gru 2012, 19:21

to bardzo mały dystans do tego ciągłe przyśpieszanie i zwalnianie to nic dziwnego że takie spalanie jest. Środek STP nie ma tu nic do rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 12 gru 2012, 20:17

Hersus napisał(a):Również borykam się ze spalaniem w 323 DITD 101KM na poziomie 10 litrów na 100km po mieście Łodzi (jazda spokojna). Do pracy mam 6km i często stoi się na światach, ale żeby aż tyle paliła? Zawór EGR mam zaślepiony, wszystkie nowe filtry, wymieniony TCV, hamulce nówki. Silnik odpala bez problemu na zimnym jak i ciepłym. Lekko falują obroty o grubość wskazówki. Spalanie to wzrosło z 8 litórw po zastosowaniu środka STP do czyszczenia układu wtryskowego do diesli. Podkładki pod wtryskami wymieniłem, wtryski czyściłem z zewnątrz z nagaru. Kodów błędu nie mam oprócz zaworu EGR. Jeździłem na ropie ze Statoila, Lotosa i BP, wszędzie podobne spalanie. Na trasie natomiast bez problemu schodzę do 5 litrów ropy na 100km. Co mogę jeszcze zrobić? Na co zwrócić uwagę? Auto ma 200 tkm przebiegu.

10l/100 to n apewno za dużo!moja 626 pali na krotkich dystansach 8 l,a w trasie wakacyjnej to 5 bierze załadowana :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 12 gru 2012, 22:40

wystarczy że coś nie tak będzie w aucie i spalanie może drastycznie wzrosnąć w zimę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hersus » 13 gru 2012, 01:13

ale latem było podobnie sporo, może ubytek mocy i momentu na to wpływa ale z testów elastyczności od 80 do 120 madzia idzie 14 sekund, czyli w sumie znośnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sie 2012, 23:13
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DITD RF4f 101KM

Postprzez tomxl » 13 gru 2012, 19:41

Szybkie pytanko !!
Jaka powinna byc orientacyjna roznica w spalaniu latem i zimą na tej samej trasie np. do pracy ?

Drugie pytanie jaka jest rożnica w spalaniu przy mniejszym i wiekszym aucie : Mazdzia 323F i dalej 626 GF i 626 GW ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2012, 19:58

od litra do dwóch gdzieś :) zależy od warunków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 14 gru 2012, 00:12

Neon, a Twoja Magdalena ile teraz pali? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez smile » 14 gru 2012, 00:19

Neonixos666 napisał(a):wystarczy że coś nie tak będzie w aucie i spalanie może drastycznie wzrosnąć


może Ci hamulec gdzieś trzyma?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2012, 17:45

Krzysiek24 napisał(a):Neon, a Twoja Magdalena ile teraz pali? :)


ona mi nie wylicza ile jeżdżę i ja jej nie wyliczam ile łyka :P .

ogólnie teraz mniej jeżdżę i krótkie odcinki tak że myślę że około 6.5- 7L
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hersus » 8 sty 2013, 06:43

Hamulce robiłem latem i mam wszystkie dobre. Udało mi się zejść ze spalaniem do 8 litrów po Łodzi, ale i tak mnie to martwi. Zastanawiam się, czy jest sens ruszać (regenerować) pompę skoro, auto pali za każdym razem bez względu na warunki. Błędów w ECU nie mam. Może warto oddać wtryski do czyszczenia myjką ultradźwiękową i to pomoże?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sie 2012, 23:13
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DITD RF4f 101KM

Postprzez seba626 » 8 sty 2013, 12:38

10/100 to troszke za dyzo. ja do pracy mam jakies 8km i optymalna temperature auto osiaga praktycznie jak dojezdzam na miejsce, w tym czasie zatrzymuje sie w 2miejscach no i nie butuje max do 2300obr/min. spalanie mam jakies okolo 7 litrow -w lecie jest to o litre mniej i zagrzewa sie w ciagu 2km a nie w ciagu 6km a nawet 7.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6