[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...
Wroce do tematu. Silnik 110km przebieg około 290 tys 
Ostatnio edytowano 13 lis 2016, 13:42 przez rosskosz7, łącznie edytowano 1 raz
-
rosskosz7
Chciałbym dodać coś od siebie na temat przebiegów naszych DITD. Kiedyś na zagranicznych forach znalazłem szczegółowy i systematyczny blog gościa który miał Mazdę 323 Bj DITD od nowości. Przy 200tys postanowił wymienić oryginalne klocki z tyłu bo z przodu wymieniał już dwa razy, bo dały o sobie znać akustyczne wskaźniki zużycia. Z tyłu natomiast tego wskaźnika nie ma to postanowił wymienić klocki od tak bo pewnie się zużyły. Klocki rzeczywiście były zużyte natomiast stan tarcz był idealny i UWAGA po 200000km zmierzył ich grubość i wyniosła ona 9.8mm
! Nowa tarcza ma 10mm. Facet zachwycił się jakością fabrycznych części eksploatacyjnych MAZDY. Ja natomiast jestem załamany i dochodzę do pewnych wniosków. Wiedząc, że moje tarcze z tyłu są pewnie jeszcze oryginalne, sądzę tak po rdzy jaka otacza miejsca gdzie nie pracują klocki, to moje tarcze po zmierzeniu mają 9.3mm albo już i mniej . Według moich obliczeń oryginalna tarcza na oryginalnych klockach (Textarach swoją drogą) zużywa się 0.1mm na 100000km
! Według tych obliczeń moja Mazda ma grubo ponad 600 tysięcy km przebiegu jak nie więcej ale liczę po cichu że klocki w zamienniku bardziej ścierają tarczę. Moje 230tysi na liczniku to pic na wodę wiedziałem o tym od początku patrząc na stan kierownicy. Także jak ktoś ma z tyłu kończące się tarcze hamulcowe to albo w optymistycznej wersji są to miękkie zamienniki bo np oryginalne tarcze zardzewiały i konieczna była ich wymiana albo to nadal oryginały a Mazda ma niestety przeogromny przebieg. Take są realia Mazda DiTD to naprawdę długodystansowiec.


Moja Mazda przebieg 132 tyś. Osobiście przejechałem ok 80 tyś. Oleje, filtry....wiadomo. wymieniłem rozrząd z pompą wody na oryginalnych częściach bo trzeba już było pro forma. I nic więcej przez ponad 9 lat 
Riki napisał(a):355.000km... bez awarii i sprzedałem auto... sąsiadowiŚmiga dalej. Bez awarii.
Twoja to była zadbana sztuka, sporo serca włożone i przy odpowiednim podejściu będzie to jeździć jeszcze długo.
Witam. Mam takie nietypowe pytanie. Dwa lata temu rozbiłem Mazdę 323f bj 90KM. Jako że była dzień po wymianie rozrządu, to kupiłem mazdę 626 gf 101KM z uszkodzonym silnikiem i zrobiliśmy przekładkę. Moje pytanie brzmi : ile ona ma teraz KM? 90 czy 101? Przekładany był sam silnik. Ogólnie Mazda to straszny muł. Dopiero zaczyna jechać po przekroczeniu 2500obr/ min.
Druga moja Mazda 626 GF też 101KM całkiem dobrze się odpycha.
Pytanie może trochę głupie, ale chciałbym wiedzieć.
Druga moja Mazda 626 GF też 101KM całkiem dobrze się odpycha.
Pytanie może trochę głupie, ale chciałbym wiedzieć.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6