Fotorelacja z przywracania mocy w DiTD

Postprzez kierownik » 21 lip 2008, 12:21

Andrzej1971
jaki koszt operacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Andrzej1971 » 22 lip 2008, 15:43

koszt 2800 brutto
w tym tcv (powiedzieli-1120zł)
dławik (200zł)
i napisali na fakturze 122zł filtr z wymianą (filtron <lol> <lol> )

ale jestem zadowolony
gdybym wysyłał do mabi było by więcej
jestem z Wrocka
to po co kombinować
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez Andrzej1971 » 31 lip 2008, 16:16

wyczysciłem intercooler
rura wlotowa do niego była zgnieciona
więc trudno by była szczelna
tzn coś jak jajko rozgnieciona
profilaktycznie każdy powinien sobie obejrzeć intercooler
o ile ma mułowate auto

jest coraz lepiej
został tylko egr

ale czasu brak


javascript:emoticon('<g%C5%82aszcze>')
głaszcze

żona mnie zrypała
a wczoraj się nie odzywała
bo nie odbierałem komórki
ale jak tu odebrać jak łapy całe czarne aż po łokcie od smarów, olei itp
chciałem zrobić intercooler
nie zdążyłem do domu na dobranockę javascript:emoticon(':)')
usmiech
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez Riki » 31 lip 2008, 16:31

Andrzej1971 <spoko>


Andrzej1971 napisał(a):nie odbierałem komórki
ale jak tu odebrać jak łapy całe czarne aż po łokcie od smarów, olei itp


łeeee to tylko telefon :P umyje się (chociaż nie lubie mieć brudnego tel <lol> jak chyba każdy)... ja tam bym odebrał :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez lukaszp » 31 lip 2008, 18:04

Andrzej1971 napisał(a):uszkodzony dławik – śrubka obok spv (na lewo od spv)
objawy jakie mnie trapiły i zostały opisane przez pompiarza
, że pewnie były
słaby silnik , słabo się zbierał, dymił
gość powiedział , że dławik utrzymuje ciśnienie w pompie
nie wiem czy to dławik, czy całość – czyścił pompę
ale pomogło

Tylko wyczyścił czy kupił nowy ten dławik?
ja jak czyściłem kolektor to odkręcałem tą rurkę z dławikiem i zauważyłem tam drobniutkie siteczko i było ono zasyfione strasznie.
Wziąłem ropy i go wypłukałem ale zauważyłem również że to sitko jest nieszczelne.
Co mam zrobić.
Można kupić to nowe???
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 1 sie 2008, 08:57

Dzwoniłem dziś do pompiarzy w Rzeszowie (Hoffman) i zapytałem o owo siteczko.
Facet powiedział, że ludzie o tym nie wiedzą i przyjeżdżają z niby zajechanymi pompami a okazuje się że wystarczy wyrzucić to sitko i autko jeździ bez problemu.
U mnie jest ono dziurawe (ktoś pewnie już miał problem) a ja go całkiem wyrzuce bo i tak nie spełnia swojej roli a tylko ogranicza przepływ paliwa.
Facet kazał mi go wyrzucić i mówił ze lepiej zmienić częściej filtr paliwa niż zakładać to nowe.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez MarekW » 1 sie 2008, 09:14

a czy powiedzial ze da sie takie siteczko nabyc droga kupna ?
Ja bym nie wyrzucal tylko wymienil, skoro ktos to wymyslil i bylo zasyfione to znaczy ze ten syf nie wpadl do pompy, kwestia aby od czasu do czasu siteczko wymieniac.

czy aby dobrac sie do siteczka to wystarczy odkrecic te srube na powrocie paliwa do pompy?

M
ps. moze by ktos fotki pstryknal?
ps. Jak rozumiem siteczko jest pod Overflow Screw?

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 1 sie 2008, 10:28

To sitko nie jest na przelewie tylko na zasilaniu.

MarekW napisał(a):Ja bym nie wyrzucal tylko wymienil, skoro ktos to wymyslil i bylo zasyfione to znaczy ze ten syf nie wpadl do pompy, kwestia aby od czasu do czasu siteczko wymieniac.

Nie wiem teraz co robić, U mnie i tak jest dziurawe więc nie filtruje paliwa, więc czy jest czy go nie ma to na jedno i to samo wychodzi..
Pytałem czy mają coś takiego to powiedzieli mi że mają jakąs używke ale mowili że wyciągnęli to komuś wiec dobre to pewnie nie jest.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez MarekW » 1 sie 2008, 10:37

czyli na fotce to jest ten inlet .. a moze wiesz gdzie dokladniej to sie miesci to siteczko?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 1 sie 2008, 10:43

To jest śruba z lewej strony SPV, Idzie do niej rurka zasilająca.
Siteczko jest w środku śruby, jak go nie zauważysz po odkręceniu sruby to znaczy ze jest strasznie zasyfione.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 3 sie 2008, 18:11

lukaszp napisał(a):jest śruba z lewej strony SPV, Idzie do niej rurka zasilająca.

Tutaj zaszła pomyłka, ponieważ to nie jest zasilanie ale przelew. Czyli musze gdzieś nabyć cały dławik w takim razie.Andrzej1971 gdzie kupiłeś ten dławik?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez MarekW » 3 sie 2008, 23:35

czyli jednak, jest to przelew i siteczko w śrubce jest dławikiem tak ?
czy tam jest jakiś zaworek przepuszczający tylko w jedna stronę?

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 4 sie 2008, 10:27

MarekW napisał(a):czyli jednak, jest to przelew i siteczko w śrubce jest dławikiem tak ?
czy tam jest jakiś zaworek przepuszczający tylko w jedna stronę?

Siteczko jest w śrubie, a rolę dławika pełni sprężynka i i śrucik, który jest dociskany cały czas do gniazda za pomocą tej sprężynki. Czyli do otwarcia przepływu potrzebne jest ciśninie.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez MarekW » 5 sie 2008, 14:28

Wyglada na to, ze ten dlawik/siteczko mozna zakupic w ASO MAZDY bo ta czesc wystepuje w ich katalogu pod nazwa:

Over flow valve: czesc numer 24-225A, (RF2A-13-VF3) cena ASO ~280pln, a w Rosji 21euro?? (ma może ktoś znajomego w Moskwie co by mogł odebrać taką część, wielkości sruby 8 i waga z 50g?, proszę na priv)

pompa w katalogu mazdy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/004 ... 67590.html


dodatkowo jest filtr pod zaworem FSO (S5A1-13-VF5) ciekawe czy sie on tez potrafi zapchac?

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 13 sie 2008, 14:46

Obrazek

Tak wygląda rozebrana ta "śrubka", w której jest jakby zaworek zwrotny i sitko...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 13 sie 2008, 22:26

MarekW sprawdź proszę PW ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomekrvf » 14 sie 2008, 00:04

W tym króćcu jest zawór który ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie wewnętrzne w pompie. Myślę że taki zawór przelewowy można kupić w Bosch serwisie za mniej niż 50PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MarekW » 14 sie 2008, 07:07

bo tyle to powinno kosztowac ..mniej niz 50pln a nie 280pln !!

to co znalazlem na sieci:
The most common problem related to the injection pump is the Overflow valve, located at the return line connection.

Dodatkowo znalazlem ze ten zaworek powinno sie zmnieniasc co 100k mil czyli ~160tys km. i jest ogolnie zrodlem duzej liczby problemow jak nie dziala poprawnie.

Pozostaje pytanie czy zawor Bosch'a ma takie same parametry co DENSO? Zadaniem tego zaworu przelewowego jest utrzymanie odpowiedniego cisnienia wewnatrz pompy.
To oznacza ze otwarcie tego zaworu nastepuje przy pewnym okreslonym cisnieniu .. jakim?
Niby pompa Denso jest robiona na licencji Bosch'a wiec ... Tomek daj wiecej informacji skoro znasz te pompy .. i moze da sie dobrac cos za mniejsza kase

M.

PS xANDy a gdzie jest to siteczko bo na zdjeciu widac tylko mechanizm zaworu?
PS.2 xANDy mozesz podac wymiary tego zaworu, aby dobierajac od BOSCHa bylo latwiej. czy podkladka to fi. 12?
Ostatnio edytowano 15 sie 2008, 19:43 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MarekW » 15 sie 2008, 19:37

Dziś odkręciłem ten zawór przelewowy i jak na moje oko to nie był zaszlamiony, siteczko które jest wewnątrz było stalowo jasne, sprężynka i walec poruszały się bez problemów. Ciekawe czy ta sprężynka może stracić swoje właściwości? i otwierać zawór przy niższym ciśnieniu ? wiem, że jest procedura sprawdzenia tego zaworu, ale ani nie mam pompki podcisnienia ani manometru aby przebadać czy zawór działa poprawnie i nie wiem jakie powinno być prawidłowe ciśnienie otwierające ten zaworek?
Po zmontowaniu wszystkiego auto odpaliło i nawet jeździ .. zobaczymy jak długo.

Czas operacji 5-10min.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 15 sie 2008, 20:13

MarekW napisał(a):PS xANDy a gdzie jest to siteczko bo na zdjeciu widac tylko mechanizm zaworu?
Siteczko to ten "złoty" wkład w wydrążonej dziurce w śrubie.
MarekW napisał(a):PS.2 xANDy mozesz podac wymiary tego zaworu, aby dobierajac od BOSCHa bylo latwiej. czy podkladka to fi. 12?
Nie mogę podać, bo nie mam takiej pompy ani zaworka pod ręką. Te zdjęcia pochodzą z Premacy DiTD, która akurat była we warsztacie. Zawór został przeczyszczony bo przez sitko nie było widać "drugiej strony".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6