Instrukcja/fotorelacja czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez Bandit » 13 sty 2011, 19:41

poflek napisał(a):ilość dodatkowej roboty jest zbyt duża i wcześniej odkręcisz tą problematyczną śrubę niż sciągniesz rozrząd a później pompe.

Ale kółko zębate pompy zostaje. Odczepia/odkręca (nie pamiętam już dokładnie) się je od pompy i wyjmuje pompę bez kółka), więc rozrządu nie trzeba ruszać ;) wyjęcie pompy trwa dużo szybciej niż dostanie się do tej paskudnej śruby <ok> i nie trzeba się wysilać ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 13 sty 2011, 19:49

A czy to prawda że trzeba pompę zdejmować w RF4F aby zdjąć kolektor?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 13 sty 2011, 20:06

Neonixos666 napisał(a):w RF4F

W RF4F nie wiem. W RF2A nie trzeba, ale po co się męczyć, łatwiej wyjąć pompę :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 13 sty 2011, 20:11

Aha czyli zdejmując pompę nie ruszamy rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 13 sty 2011, 23:41

Neonixos666 napisał(a):Aha czyli zdejmując pompę nie ruszamy rozrządu?

<spoko> Tak jak mówisz :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez poflek » 14 sty 2011, 09:41

Bandit napisał(a):wyjęcie pompy trwa dużo szybciej niż dostanie się do tej paskudnej śruby <ok> i nie trzeba się wysilać ;)

Mimo wszystko z tą szybkością bym się kłócił:D No to mamy dwie szkoły już :) Ja nie sciągałem i następnym razem również bym jej nie ruszał.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 09:59

Szkoły dwie, efekt ten sam ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez pioczel » 14 sty 2011, 11:04

kilka postów wyżej kolega @robertss pisał o skuteczności środku do czyszczenia dolotu,, EGR 3 – DIESEL'' wynn's
czy może ktoś potwierdzić skuteczność tego specyfiku za 30 pln?? czy w ogóle to coś da :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez YgooR » 14 sty 2011, 17:09

pioczel napisał(a):kilka postów wyżej kolega @robertss pisał o skuteczności środku do czyszczenia dolotu,

Taki temat był już na forum i możesz poczytać: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=75700
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 16 sty 2011, 22:46

W kwestii zdejmowania pompy – polecam jakimś kluczem pneumatycznym "śrubę trzeba zerwać" poza tym należy uważać, aby nie przeskoczył rozrząd.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez elmo2 » 6 sie 2011, 13:58

Witam! Właśnie wziąłem się za operacje "czyszczenie kolektora" i powiem ze nie jest to takie proste bez wyjmowania pompy. Zrobiłem trochę inaczej niż kolega w fotorelacji ową felerna śrubę wykręciłem od spodu zdejmując rozrusznik(trochę trzeba się pomęczyć),uważam ze od spodu jest dużo łatwiej wykręcić bynajmniej w swoim przypadku (silnik RF2A) nie widziałem możliwości odkręcania śrub od "góry" drugi problem to szpilki niestety je tez jakoś wykręciłem i kolektor zszedł nie jest to łatwa operacja aczkolwiek z dostępem do dobrych kluczy i miejsca jest możliwa. Pozdrawiam
elmo2
 

Postprzez rominik » 10 lis 2011, 10:51

Wlasnie jestem po rozebraniu kolektora. Jest to rzeczywiscie problem, ale nie az taki wielki.
Przede wszystkim nie potrzeba odkrecac calkowicie egr. Te dwie 12-ki to pestka. Problemik-odkrecenie 2 szpilek, ale bierzemy 2 nakretki 13(-te odkrecone nie nadaja sie gdyz sa za grube)-trzeba z nich zrobic przeciwnakretki (aby sie lepiej zespolily od strony skrecania ze soba mozna je troche wymlotkowac na plytce chodnikowej-powierzchnia bedzie bardziej szorstka). Dobra – wykrecamy te dwie szpilki od egr.
Wyzej bylo dokladnie opisane jak rozbroic pompe, kabelki,itp wiec nie bede o tym pisal.
Problemem sa te sruby za pompa :wziolem klucz nasadkowy 12-13 podgrzewajac go dobrze(nawet nie do czerwonosci) wymlotkowalem w ksztalcie rozciagnietej litery s, aby latwo sie zmiescil za pompa. Jeszcze jeden kluczyk jest potrzebny 12 kopytkowo- oczkowa – i ja tez trzeba lekko przegiac by doszla do gornej 12-ki druga od lewej. Dalej: ta gorna nakretka po lewej to nie problem trzeba miec tylko dobra mala grzechotke z odp. przedluzka(zaznaczam dobra grzechotke bo trza sie troche przylozyc) W jaki sposob sie odkreca to jest opisane.Problem wykrecenia szpilki-ja zalatwilem przeciwnakretkami-dalo sie bez problemu troche ginekologa- balem sie wsadzac zabke miedzy glowice a kolektor bo mozna uszkodzic uszczelke.
Dalej: jest jeszcze taka szpilka po drugiej stronie ale zalatwiamy ja tez przeciwnakretkami.
Tak – poniewaz nie wszystkie sruby da sie od razu wyciagnac z kolektora wiec trza je w nim zostawic odkrecone(2 sztuki).
Gdy kolektor jest juz odkrecony – lekko(z czuciem) odchylamy egr i zwracajac uwage na rurke odplywu paliwa z glowicy kombinujemy wyciagniecie kolektora.
Osobiscie nie wyciagalem egr bo bede go zaslepial gdy zobaczylem jaki syf zrobil a zaslepie go stalowa blaszka z puszki od piwa powtarzam stalowa.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez Neonixos666 » 11 lis 2011, 00:37

stalowa stalową ale ja bym proponował coś solidniejszego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 11 lis 2011, 18:36

a od kiedy puszka piwa to blacha stalowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez say » 11 lis 2011, 20:25

raczej do kiedy :)...jakoś do 2 wojny światowej :D.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 12 lis 2011, 00:58

Buszki z blachy stalowej są używane do dziś np. żubr rozlewa swoje piwo do puszek stalowych, są one oczywiście zabezpieczane antykorozyjnie ale to puszka stalowa :) wszelakiego rodzaju konserwy to puszki stalowe które są pokrywane cyną. Wystarczy magnes i można sprawdzić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 12 lis 2011, 13:00

akurat piłem wczoraj żubra i puszka jak każda inna była – znaczy alu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rominik » 14 lis 2011, 19:05

No coz czasy na swiecie sa teraz oszczedne i w holandii gdzie obecnie mieszkam piwo rozlewaja do puszek stalowych i jest ok.Ale, ale przejechalem 1000 km i blaszka byla ok dolozylem druga bo 666 mnie zganil za co wielkie dzieki i zajalem sie IC no bo wiadomo ze trzeba przeciscic – nie bylo problemu jest rozebrane i sie suszy tylko dwie sruby spieprzylem na dole i zastanawiam sie co zrobic bo mam czas bo do roboty dojezdzam skuterem wiec madzia moze czekac.jak macie jakies propozycje to bede wdzieczny.W trakcie czyszczenia IC wyszly jaja ale to musze opisac gdzie indziej wiec zapraszam i mysle ze wreszczie madzia bedzie miala orgazm .Wszystkich pozdrawiam i dziekuje za wszystkie porady bo bym sobie nie dal rady
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 20:15

to znaczy te dwie śruby na których przykręcasz EGR'a do kolektora dolotowego (na klucz 12 z tego co pamiętam)? obrobiłeś szpilki? domyślam się, jakby o gwint w nakrętkach chodziło, to nie byłby wielki problem...
jeśli to szpilki, to zależy jak bardzo są ściachane – jeśli mocno, to zawsze możesz przejechać narzynką na rozmiar mniejszy (chyba z M8 na M6, ale nie jestem pewien) i dać mniejsze nakrętki z podkładkami, ale siły dokręcania nie będziesz miał tak dużej, bo jeszcze łatwiej je ukręcisz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rominik » 14 lis 2011, 22:05

Nie nie Kierownik chodzi mi o sruby od intercoolera ktore sie znajduja na dole przy chlodnicy i te wlasnie ukrecilem i pytanie :czy mozna nawiercic w to miejsce gdzie byly wkrecone te sruby albo obok aby wkrecic inna srube by trzymala IC z chlodnica czy nie dowierce sie przypadkiem do plynu chlodniczego.Chyba ze ktos ma lepszy pomysl jak zamocowac IC do chlodnicy.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6