Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI

Postprzez Riki » 16 wrz 2008, 01:24

PiMa napisał(a):Mialem okazje przejechac się z Rikim jego autem, roznica spora była w stosunku do mojej madzi wiec robie sobie powoli rozne rzeczy


<spoko> :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wiercioch » 15 maja 2009, 22:47

a czy ktoś podałby mi opis jak sie dobrać do IC w mojej mazdzinie 2.0 diesel 2003r? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez rasher » 26 maja 2009, 08:03

Równo tydzień i 3000km po „chwilowej załamce” ciężko mi zjechać do domu i zgasić to klekocząco-bucząco-wibrujące cudeńko w czerwonym akrylu :D
Świezo upieczony właściciel 323f DiTD, do tego bez wcześniejszych doświadczeń z japońską motoryzacją (poza sterowaniem RX-8ka wujka – dzikus wankla 1.3^^), po przeczytaniu kilku tematów na forum, pierwsza myśl w chwili refleksji nad Madzią – „ …ooOoOoo ku?#@, ale się wj&$@|em... !” :|
Samochodzik kupiłem osobiście w Holandii, w zasadzie na siłę, pod wpływem upalu i pod presją czasu, przez nieco ponad 20 min: obejrzałem ,osłuchałem , test-run , papiery i tablice w urzędzie. Wszystko było względnie ok. do wjazdu na autostradę… przy przyspieszaniu (na rożnych biegach i obrotach, dostawała jakby chwilową lukę w doładowaniu/zamule) po prostu totalne zaćmienie, w życiu nie widziałem żeby samochód kopcił jak lokomotywa!! Stary sposób taty: sintetic+2stroke +/– 0.8 l. na 10 ON (w TDI bez commonraila poprawiała się kultura pracy ukł. Wtrysku+dymek ) = zero poprawy w Madzi...do tego ponad ¼ mkm przejechane i czarny olej w silniku, wątpliwy rozrząd i ok. 1200km do przejechania…
-16V w dieslu? Ciekawe jak się kręci i czy dojedzie do domu?–
Ułan się odezwał –podłoga i 4700 zmiana biegu >>>> do piątki, 180/190 km/h, i a3,a4 itp. nie dawały rady :P potem ~140 km/h. Dopiero po takim agresywnym wdepnięciu poczułem, że turbo ciśnie a silnik mruczy, do tego brak dymu <jupi> :D <glupek2>
Kopciła przy normalnej jeździe, wtryski poszły do sprawdzenia, w efekcie źle złożony wtryskiwacz dawał paliwo z ciśnieniem +50%(chyba ok. 300bar ) takie wibracje miał, że nie szło wysiedzieć-zero poprawy. W końcu usłyszałem w klekocie syk powietrza z lewej strony przy silniku…2 nerwowe dni a okazało się, że dwuskładnikowy klej epoksydowy za 12zl zakleił pęknięty na dolnym mocowaniu IC a Madzia chodzi jak zegarek(to że rezonuje trochę na niskich, pracuje na jałowym jak dostawczak oraz kilka innych drobiazgów wszyscy znają )
Nie wiem jak będzie wyglądała dalsza eksploatacja, malutko pali więc na części odłoży;) Daje naprawdę pozytywne odczucia i masę frajdy z jazdy(Golf IV,A3,Ibiza,Passat- dla mnie wymiękają :P)
Madzi magia chyba działa ;>

PS: 80-120 na V,dzisiaj zrobie lepsza jakosc
http://www.youtube.com/watch?v=tUY74FpXuCU
rasher
 

Postprzez xANDy » 1 cze 2009, 21:19

Komputer w DiTD też się uczy – jak jeździł nią ultrakapelusz, to można mieć problem z jazda pow. setki. Jak była zamulona (np. pęknięty IC albo wąż) to zanim komp przyzwyczai się do "normalnej" pracy – trzeba go ostro sportowo przegonić.


A – to też oznacza, że w normalnym jeżdżeniu MUSIMY mieć wliczone to, że raz na jakiś czas trzeba jej dac w palnik i to do czerwonej kreski niemal (np. jakaś nagła wymijanka 2/3 biegu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez radekko » 2 cze 2009, 12:36

Nie jestem pewien czy komputer się uczy. Raczej chodzi o przeczyszczenie dolotu czy coś w ten deseń. Komputer pilnuje warunków spalania. Fakt, niskie obroty zamulają, ale komputer nie jest za to odpowiedzialny. Nie demonizujmy tej małej srebrnej skrzynki, robi co do niego należy na podstawie danych jakie do niego docierają, nie ma ani grama autonomii. Bo i mieć jej nie może.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez krzych » 2 cze 2009, 13:20

radekko napisał(a):Nie jestem pewien czy komputer się uczy.

A ja jestem prawie pewien. Skoro kalibruje sobie wtryski podczas jazdy zeby maksymalnie dobrze je wykorzystywac to chocby to powoduje, ze jesli ktos na niskich obrotach jezdzi, to inaczej wtryski beda pracowac niz jak ktos na wysokich smiga. Wniosek z tego, ze zeby na wysokich smigac dobrze, nalezy przegonic go na wysokich jak mowi xANDy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Riki » 2 cze 2009, 15:03

diesel dobrze jeździ jak od czasu do czasu dostanie w palnik i tyle... mój ciągle dostaje i jeździ jak ustawa przewiduje <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 3 cze 2009, 09:31

Komputer w DiTD się uczy.
Nie znam mechanizmu ale znam efekty.
Wiem jak przyjeżdża auto do warsztatu – wiem jak wyjeżdża i robi rundy po okolicy – z każdym kółkiem jest lepiej. I mam tez pewność, że im dłużej jeździła mazda na "słabej wersji" tym dłużej trzeba ją "przekonywać" by zachowywała się "agresywniej".
Szczególnie śmiesznie to widać i słychać w RF4, gdy po kilkunastu kilometrach od wyczyszczenia pojawia się sterowanie turbiny i pchanie coraz większej ilości powietrza.
Często jest tak, że auto ma 80-120 np. 25sek. i to jest czas powtarzalny wielokrotnie. Potem następuje pełne czyszczenie czy regulacje itp. jedzie sie na tę samą drogę – pierwszy przejazd 22sek, drugi 20, trzeci 19, czwarty 18... Ale gdybym jechał bardzo delikatnie to nie miałbym 20 sek. i za 10tym razem nawet.
Więc – palnik, czerwone pole blisko, ostra przegazówa, fachowa wymiana biegów i życie wraca
:]

Moja kombica miała 14 sek na piatce. Jak ja kupowałem, to piątki się nie włączało na trasie – chyba, że z górki....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krzych » 3 cze 2009, 10:54

xANDy napisał(a):Moja kombica miała 14 sek na piatce

A ile powinno byc na czworce 80-120? Ja mam jakos 7 sek, na piatece nie testowalem, bo troche slabo 80 na piatce jedzie (1600-1800 obr?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez xANDy » 3 cze 2009, 11:36

exMoje kombi DiTD to inne auto niż obecne GY CD.
Moja ma 10 sek 80-120 na V biegu – czyli na najwyższym. Ty masz skrzynię na 6 biegów czyli inaczej rozłożone przełożenia i trudno mi powiedzieć jak to powinno być. Na V biegu chyba powinno byc 9 sek.

Przy pomiarach uwaga na wiatr i pochyłość drogi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez krzych » 3 cze 2009, 11:40

xANDy napisał(a):Na V biegu chyba powinno byc 9 sek.

Ale w mojej czy w Twojej skrzyni te 9 sek? Rozumiem ze w mojej.. :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez xANDy » 3 cze 2009, 11:42

Ktoś kiedyś robił takie testy i – jeśli mnie pamięć nie zawodzi – było to 9 sekund. Po pierwsze – licząc względem mojej skrzyni – Twoja piątka jest między moją piątką a czwórką, więc moment masz lepszy. Po drugie – Twój silnik ma wyższy moment obrotowy (ale za to DPF zjada część tego momentu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kubańczyk » 3 mar 2010, 21:49

Skąd olej w intercoolerze, czy jest połączony z silnikiem czy oddzielnie się wlewa olej do turbosprężarki (mam wyciek z intercoolera) <nie>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez pawlo1030 » 3 mar 2010, 22:03

kolego olej w intercolerze pojawia się przez turbo najczęściej jeśli ma nieszczelność. turbo ma smarowanie olejowe z silnika. nic się do niego nie wlewa.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez topik » 4 mar 2010, 00:03

Witam. Kubańczyk o wycieku z intercoolera w M 6 jest na forum. Sprawdź czy jest peknięty. W zeszłym roku była prowadzona akcja serwisowa która miała na celu wymianę pękniętego intercoolera. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez AlbatrosGrodno » 10 mar 2010, 12:19

Czy ktoś z kolegów zlecał czyszczenie IC jakiemuś mechanikowi na śląsku?Myślę nad tym intensywnie...może ktoś pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez krzych » 10 mar 2010, 12:34

MazVagTech? (w podpisie) – nie wiem czy sie tym zajmuja, ale pewnie mogliby :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kubańczyk » 10 mar 2010, 18:05

topik napisał(a): o wycieku z intercoolera w M 6 jest na forum.


Jest na forum, ale temat wycieku z IC bardzo szybciutko zszedł na temat o kosztach wymiany rozrządu, nic się tam niedowiedziałem :|

powtórze pytanie: czy w disel-owskiej mazdzie 6s (121) turbina jest połączona z silnikiem, chodzi mi konkretnie o to że w przypadku wycieku oleju z intercoolera zostanie on uzupełniony z komory silnika automatycznie, czy osobno się wlewa olej do turbiny??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2009, 14:57
Posty: 16
Skąd: Opole/UK
Auto: Mazda6 s 2.0 disel(121) 2003UK

Postprzez pawlo1030 » 10 mar 2010, 18:36

kolego jak byś poczytał dokładniej to byś wyczytał że turbina ma smarowanie z silnika ,olej jest doprowadzony i odprowadzony rurkami .nic się nie dolewa zwłaszcza do intercolera i turbiny. sprawdź olej w silniku czy nie ubywa? tam się dolewa olej <nauka>. tak jak pisałem wcześniej w intercolerze nie powinno być oleju , jeśli tam jest to wina turbiny bo nie sądzę że ktoś go tam celowo wlał <co?>
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez thy » 10 mar 2010, 21:11

pawlo1030 napisał(a):w intercolerze nie powinno być oleju

To akurat jest kwestia dość dyskusyjna, osobiście ujeżdżam DiTD, nie ukrywam, że w dolocie mam 'względnie mokro', a na bagnecie nie ubywa oleju... no cóż, turbina z definicji zapier... na smarowaniu olejowym jak pawlo1030 wyżej napisał i [bardzo niewielką] część ze swego smarowania MUSI wrzucić w dolot w postaci tzw. oparów. Nic się na to nie poradzi. Złym układem jest, gdy w dolocie jest tegoż oleju za dużo, wtedy warto zainteresować się stanem turbiny.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6