Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI

Postprzez xANDy » 23 maja 2008, 13:23

malkolm2 napisał(a):a nasze nie zamieszają??

Im niższe ciśnienie wtrysku tym większy moment obrotowy "na dole". Dokładniej rzecz ujmując – wtrysk pośredni "pakuje" całą dawkę paliwa na raz, więc stąd bierze się duży moment na dole (zakładając, że silnik jest z turbinką). Wtrysk bezpośredni+podniesienie ciśnienia wtrysku (automatyczne) wymusza dawkowanie (dawka pilotująca, główna itp.) to osłabia ciąg silnika przy niższych rpm ale i wycisza hałas. Im głośniejszy diesel (mowa o bezpośrednim wtrysku) na wolnych obrotach, tym lepszy ciąg silnika od dołu. Dlatego DiTD tak ładnie warczą i tak dobrze ciągną. CD już ciszej chodzi ale i słabszy jest na dole – ale i tak ciągnie jak smok w porównaniu z innymi jednostkami, np. TDCI.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez martinez07 » 1 cze 2008, 22:56

Witam!

Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi w tym wątku (i nie tylko), umówiłem sie z p.Gawlakiem z Zaniemyśla na piątek. Moze dzięki Jego 'czarodziejskim' sztuczkom, uda sie polepszyć elastyczność mojej Madzi, która obecnie posiada na V biegu 22 sek do 120km/h...
Oczywiście zdam po tym relacje :)

pozdrawiam.

ps.
dziękuje xANDy za namiary :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez martinez07 » 7 cze 2008, 00:29

Dzisiaj odwiedziłem w Zaniemyślu warsztat p.Gawlaka – Madzia została fachowo obsłużona, a elementy czyszczone wyglądały jak nówki z półki.

Efekt?

Było 22 sek do 100km, teraz jest 16-17 sek (naszemu Kapelanowi Klubowemu wyszło 16 sek, mi 17 sek :) )
Autko nabrało większej elastyczności, nawet udało się kilka razy na suchym asfalcie zakręcić kołami w miejscu ruszając z jedynki :)

Mam tylko nadal problem z klimą – strasznie obciąża silnik – przy ruszaniu potrafi nawet go zdławić na tyle, że zgaśnie :(

W każdym razie chciałem serdecznie podziękować za super obsługę p.Gawlakowi i jego załodze, oraz oczywiście naszemu niezastąpionemu xANDy 'emu :)

Wniosek – jeśli chcesz aby Twoje autko odżyło, polecam wizytę w Zaniemyślu – nie dosyć że zostaniesz obsłużony fachowo, to na dodatek przesympatycznie :)
A do tego ksiądz Andrzej przekaże Ci masę ciekawych informacji i spostrzeżeń dotyczących Twojego autka :)

pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez Riki » 7 cze 2008, 01:28

martinez07 gratuluję :) pomoc p. Gawlaka (jak i całego zespołu) oraz xANDy-ego jest niezastąpiona :)

Od mojej wizyty w Zaniemyślu minął już rok a GFka przez ten czas przejechała w różnych warunkach 20tys.km...po tym czasie muszę jednoznacznie stwierdzić.. BYŁO WARTO.. auto ma się coraz lepiej, spala coraz mniej (!) i co ważne... baardzo przyjemnie jeździ :D z czasem jestem coraz bardziej zadowolony z auta... na dzień dzisiejszy mocy mi w zupełności wystarcza ale... poczekamy zobaczymy ;) :D gdyby nie xANDy dalej bym miał tylko namiastkę tego co daje mój ulubiony klekot DiTD.. tak czasami go odpalam tylko dlatego żeby posłuchać silnika.. :]

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MACIEKbm » 7 cze 2008, 06:14

Riki napisał(a):tak czasami go odpalam tylko dlatego żeby posłuchać silnika..

Też tak bym robił....tylko czasami nie chce odpalić :(
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez Łukasz » 16 cze 2008, 22:44

Ostatnio aż sam z ciekawości sprawdziłem przyspieszenie na 5 tym biegu w 3 osoby moją Premaską i nic nie było czyszczone jak narazie.Nawet jestem zadowolony bo tych sekund nie było aż tak dużo :D .Aha ,i gazu nie wciskałem do oporu bo nie mam takiego zwyczaju... Oto film: http://pl.youtube.com/watch?v=_7TNiAHsg ... 17&index=0
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez lukaszp » 18 cze 2008, 15:42

Ja po wyczyszczeniu Intercoolera nie zauważyłem żadnej zmiany, nie był zasyfiony jak niektórzy pisali.
Natomiast kolektor jest gorszy (jest ok 4mm nagaru). EGR już zaślepiłem a teraz czyszczenie kolektora mnie czeka.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Riki » 21 cze 2008, 19:02

Łukasz ładnie Ci to autko jedzie ;) hmmm... podobnie jak moje :P

lukaszp jaki masz czas 80-120km/h 5b?

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez lukaszp » 21 cze 2008, 23:50

Po dziejszym wyczyszczeniu kolektora wyszło mi jakieś 13,5s. Tylko że droga nie była idealnie płaska (troszke pod górkę).
Jeszcze będę mierzył :)
A z kolektorem nie miałem wiekszych problemów, nie trzeba było wykręcać żadnych szpilek (1,5godz demontaż),
Ale trochę się zdziwiłem bo to błoto było największe tylko przy wlocie z EGR , a dalej nie było już tak źle.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez szuwarek » 5 wrz 2008, 22:59

Witam wszystkich czyszczących intercoolery, u mnie po całej 'zabawie' specjalnie mocy nie przybyło,ale mam lepsze samopoczucie że silnik zdrowo oddycha. Wskazówki tu umieszczone uratowały mój cienki portfel :) WIELKIE DZIĘKI I CHWAŁA WSZYSTKIM ZA BEZINTERESOWNOŚĆ .Udało mi sie oszczędzić gumy przy śrubach IC, a mało brakowało urwałbym ten przedni zderzak <glupek2> (śruba w lewym nadkolu). Trzeba pamiętać o tych oparach w IC, ja jak odpaliłem silnik po złożeniu wszystkiego do kupy to myślałem że jestem na przylądku Canaveral na florydzie <lol> ,a IC suszył sie ze 2 godziny na słońcu. ;)
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Postprzez PiMa » 8 wrz 2008, 15:36

No to jadę się czyścić w piątek (12.09) oczywiście do Zaniemyśla.

Obecnie 80-120 = 21s. Z pomiarów na hamowni w Borsku wyszło mi 75KM i 185Nm (no tragedia, wiem)

Mama nadzieje ze wizyta w Zaniemyślu coś poprawi.

No i mam nadzieje na poznanie osobiście xANDy'iego.
PiMa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:00
Posty: 24
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 8 wrz 2008, 15:52

PiMa to Ty jesteś posiadaczem srebrnej BJtki? ;)


PiMa napisał(a):Mama nadzieje ze wizyta w Zaniemyślu coś poprawi.


Napisz pozniej jakie wnioski po czyszczeniu :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez PiMa » 8 wrz 2008, 16:02

TAK , mieliśmy okazję spotkać się w Borsku
PiMa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:00
Posty: 24
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez xANDy » 9 wrz 2008, 17:09

PiMa napisał(a):No i mam nadzieje na poznanie osobiście xANDy'iego
Postaram się zahaczyć o warsztat :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez PiMa » 10 wrz 2008, 08:47

Bede zaszczycony :)
PiMa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:00
Posty: 24
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez PiMa » 14 wrz 2008, 14:49

No i jesteśmy PO.
Podziękowania dla xANDy za wizytę w warsztacie. Bardzo miło było poznać Legendę tego Forum.

Czyszczenie intercooler'a , dolotów , jakiegoś zaworka w pompie, regulacja zaworów, wymiana filtrów (paliwo, powietrze).

Wnioski:

No cóż , nie chciał bym na razie nic konkretnego powiedzieć. Poczekajmy troszkę.
Efektu natychmiastowego w każdym razie nie nie ma. Było 21s (80-120) i tyle jest
Silnik pracuje nieco ciszej – prawdopodobnie regulacja zaworów.
Pojawił się problem z zapalaniem natomiast. Do tej pory palił od razu teraz jak dłużej stoi (po nocy) odpala za drugim razem.
Czekam cierpliwie na efekty.
Jeśli przywrócenie mocy będzie wymagało zrobienia pompy to ?????? przy 20% wartości auto to chyba nieopłacalne.
PiMa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:00
Posty: 24
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez bodzioklb » 14 wrz 2008, 15:58

nie rozumiem skad te kompleksy... przeciez ditd nawet daje rade

porownywalem osiagi z passatem 115 km i audi a4 125...silniki mocniejsze ale wcale nie az tak szybkie...dopiero powyzej 140 km lepiej sie rozpedzaly :/

co do osiagow mazdy z 2.0 DiTD to tez nie jest zle 185km/h na prostej to przyzwoity wynik

z gorki jak sie rozpedze to autko utrzyma nawet 205 na rownej drodze /ale zeby sie bujnac do 205km/h jest porzebny zjazd z gorki bo na rownym to tylko do 185 mi sie rozpedzi/


p.s.:185km/h mialem udokumentowane przez niemiecka policje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez PiMa » 14 wrz 2008, 19:00

bodzioklb nie mam kompleksow ,
mój egzemplarz jeździ max 165
i nie tak bardzo chodzi o szybkość co o dymanikę

stąd podjęte działania doprowadzenia silnika do parametrów choć zbliżonych do fabrycznych
PiMa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:00
Posty: 24
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez bodzioklb » 14 wrz 2008, 19:58

ja u siebie cudow nie robilem przy aucie...wyczyszczony intercooler, dolot powietrza i lekko wypolerowany kolektor, duzo daja tez oponki -obecnie mam bridgestone turanza er300 i autko jakby lepiej sie toczy.
Oczywiscie wymienione sa tarcze i klocki , przeczyszczone i wypolerowane tloczki w zaciskach hamulcowych – co spowodowalo ze tloczki elegancko wracaja i nie ma juz lekkiego tarcia klockow o tarcze...

niby to pierdoly ale suma sumarum daje efekty :D

co do filtra powietrza – odkad stosuje mahle lx936 lepiej mi sie auto zbiera – moze to subiektywne odczucie ale na innych filtrach jakby lekko zmulony silnik byl

co do oporow powietrza to obecny zderzak lepiej sie wbija w opory powietrza w czasie jazdy bo ma wieksze wloty – jedynym minusem tego jest wiekszy szum z komory silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez PiMa » 15 wrz 2008, 08:12

mam zrobione wszystko to co napisałeś, filtry kneht'a, oponki yokohama

może szkam dziury w całym, a może nie. Mialem okazje przejechac się z Rikim jego autem, roznica spora była w stosunku do mojej madzi wiec robie sobie powoli rozne rzeczy
PiMa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:00
Posty: 24
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6