Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)

Postprzez Neonixos666 » 23 sty 2012, 23:02

z tego co czytałem to PCM określa wyprzedzenie na podstawie czujnika położenia wału i pozycji pedału przyśpieszenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 23 sty 2012, 23:03

Określać to sobie może, ale ja pytam się czy może to skontrolować czy jest tyle ile być powinno. A to wielka różnica.
Tu może kryć się także dodatkowa odpowiedź na kopcenie, małą moc i problemy z rozruchem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 23 sty 2012, 23:07

xANDy napisał(a):PCM nie posiada potwierdzenia ani kontroli ile tak naprawdę tłok się przesunął...

a czujnik położenia pierścienia po co ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 23 sty 2012, 23:08

a co do pamięci rom to taki coś znalazłem
rom.png

a czujnik położenia pierścienia po co ??
aby sterować SPV odpowiednio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 23 sty 2012, 23:11

Czujnik położenia pierścienia jest jeden i czujnikuje nie pierścień a zębatkę w głowicy rozdzielaczowej – tak mi się wydaje... Czyli to jest teoretycznie narzędzie do przesuwania kąta wtrysku ale na ile może PCM potwierdzić, że jest tyle ile być powinno...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 23 sty 2012, 23:14

xANDy napisał(a):Czujnik położenia pierścienia jest jeden i czujnikuje nie pierścień a zębatkę w głowicy rozdzielaczowej – tak mi się wydaje... Czyli to jest teoretycznie narzędzie do przesuwania kąta wtrysku ale na ile może PCM potwierdzić, że jest tyle ile być powinno...

popatrz uważnie i skup się....
poruszam palcami tłok przesuwając pierścień,na widocznym ścięciu jest czujnik który porusza się razem z pierścieniem,więc daje info o zmianie jego położenia.
http://imageshack.us/clip/my-videos/820/87573563.mp4/
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 23 sty 2012, 23:18

na ile może PCM potwierdzić, że jest tyle ile być powinno...
PCM może zliczać ilość impulsów pochodzących od czujnika "koła zębatego", ale może też mierzyć czas pomiędzy impulsami.
Po wysłaniu sygnału do TCV, może policzyć czy w ustalonym czasie przeskoczyło ileś zębów.

Dodane.
Piszę co może, bo nie wiem co robi ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 23 sty 2012, 23:26

ludzie..... <płacze> czy to naprawdę takie trudne??
nie przypomina Wam to prostej rzeczy??
APARATU ZAPŁONOWEGO ??
przykład:GE/KL po lifcie.
czujnik położenia wału i jeden czujnik w aparacie zapłonowym.trwale przymocowany do korpusu aparatu.żeby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu obracamy korpusem aparatu czyli zmieniamy położenie czujnika w aparacie względem osi aparatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 23 sty 2012, 23:31

Tyle, że xANDy nie pyta co się fizycznie dzieje, tylko czy PCM ma możliwość skontrolowania tego co sam robi.
Przynajmniej ja to tak zrozumiałem ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 23 sty 2012, 23:34

Irek.k napisał(a):Tyle, że xANDy nie pyta co się fizycznie dzieje, tylko czy PCM ma możliwość skontrolowania togo co sam robi.
Przynajmniej ja to tak zrozumiałem ;)

i cały czas staram się jak mogę....
TAK,PCM ma możliwość kontroli kąta wyprzedzenia wtrysku,którego sam dokonuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 23 sty 2012, 23:37

Tu jest wszystko o sterowaniu:
http://www.steldiesel.ru/files/tnvddenso-s-klap.pdf

Za co odpowiadają czujniki i co odpowiada za ilość i czas podania paliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 23 sty 2012, 23:45

Neonixos666 napisał(a):Tu jest wszystko o sterowaniu:
http://www.steldiesel.ru/files/tnvddenso-s-klap.pdf

Za co odpowiadają czujniki i co odpowiada za ilość i czas podania paliwa

no to chyba pozamiatałeś <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xANDy » 28 sty 2012, 22:05

Zamiatanie zamiataniem, ale ja nie jestem mechanikiem :)
Chociaż sprzątam na co dzień – ludzkie serca :D
Nie miałem pompy w ręku (a szkoda) bo bym sobie łatwiej to przemyśliwywał :P
W samej pompie znajduje się jeden czujnik – na zębatce. Rozumiem, że nie ma czujnika przesunięcia tłoka obracającego roler...

Analizując sygnały, czujniki i zachowanie mechaniczne dochodzę do wniosku, że...
– TCV sterowane jest falą prostokątną – wypełnienie fali daje zamierzony zakres wychylenia. Ze względu na bezwładność wynikającą z zanurzenia w cieczy zawór "stoi" dość stabilnie.
– PCM koryguje mechanikę elektrycznie poprzez TCV
– PCM otrzymuje dwa sygnały obrotowe – jeden z czujnika położenia wału korbowego a drugi – z koronki w samej pompie. Wewnętrzne sygnały są cały czas – zewnętrzny (wał) tylko co pełen obrót wału (2x rzadziej). Te dwa sygnały wystarczają do ewentualnej korekcji i kontroli kąta wtrysku.

Czy teraz dobrze myślę? czy jeszcze coś mi umknęło?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Suazi3 » 28 sty 2012, 23:01

Czytam i podziwiam. Pełen szacunek.
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez kierownik » 28 sty 2012, 23:25

xANDy napisał(a):jeden z czujnika położenia wału korbowego

tylko DiTD odpala bez większych problemów nawet przy wypiętym czujniku położenia wału...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Irek.k » 28 sty 2012, 23:45

tylko DiTD odpala bez większych problemów nawet przy wypiętym czujniku położenia wału...
Tylko nie koniecznie PCM potrafi wtedy dokładnie ustawić kąt wtrysku.

Dodane
Wewnętrzne sygnały są cały czas – zewnętrzny (wał) tylko co pełen obrót wału (2x rzadziej).
Wewnętrzne sygnały są "przerywane" czterema dłuższymi (na obrót wału pompy), mogą być wykorzystane do ustawienia kąta zapłonu.
Tylko na co wtedy komputerowi te krótkie sygnały potrzebne?
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 29 sty 2012, 13:44

jakie krótkie??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 29 sty 2012, 14:01

tadziol napisał(a):jakie krótkie??


chodzi o ten pierścień na pompie, krótkie sygnały to ręby a dłuższy to przerwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 29 sty 2012, 14:07

wystarczy uważnie obejrzeć moje filmiki,a będzie wiadomo po co przerwy i w których momentach :)
no dobra......gdyby nie było przerw,to sygnał generowany przez czujnik w pompie jest jednostajny i niezmienny....jego poziom zależałby wtedy tylko od prędkości obrotowej wałka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 29 sty 2012, 15:41

Na filmie nie "znalazłem" na to odpowiedzi ;)
Sygnał jest przerywany, ale przerwy nie są równe na całym obwodzie koła. Są "krótkie" sygnały od tych zębów na kole, ale są też cztery "długie" sygnały generowane przez te cztery przerwy między zębami.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6