Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)
z tego co czytałem to PCM określa wyprzedzenie na podstawie czujnika położenia wału i pozycji pedału przyśpieszenia.
Określać to sobie może, ale ja pytam się czy może to skontrolować czy jest tyle ile być powinno. A to wielka różnica.
Tu może kryć się także dodatkowa odpowiedź na kopcenie, małą moc i problemy z rozruchem...
Tu może kryć się także dodatkowa odpowiedź na kopcenie, małą moc i problemy z rozruchem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
a co do pamięci rom to taki coś znalazłem
a czujnik położenia pierścienia po co
aby sterować SPV odpowiednio
a czujnik położenia pierścienia po co
aby sterować SPV odpowiednio
Czujnik położenia pierścienia jest jeden i czujnikuje nie pierścień a zębatkę w głowicy rozdzielaczowej – tak mi się wydaje... Czyli to jest teoretycznie narzędzie do przesuwania kąta wtrysku ale na ile może PCM potwierdzić, że jest tyle ile być powinno...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Czujnik położenia pierścienia jest jeden i czujnikuje nie pierścień a zębatkę w głowicy rozdzielaczowej – tak mi się wydaje... Czyli to jest teoretycznie narzędzie do przesuwania kąta wtrysku ale na ile może PCM potwierdzić, że jest tyle ile być powinno...
popatrz uważnie i skup się....
poruszam palcami tłok przesuwając pierścień,na widocznym ścięciu jest czujnik który porusza się razem z pierścieniem,więc daje info o zmianie jego położenia.
http://imageshack.us/clip/my-videos/820/87573563.mp4/
PCM może zliczać ilość impulsów pochodzących od czujnika "koła zębatego", ale może też mierzyć czas pomiędzy impulsami.na ile może PCM potwierdzić, że jest tyle ile być powinno...
Po wysłaniu sygnału do TCV, może policzyć czy w ustalonym czasie przeskoczyło ileś zębów.
Dodane.
Piszę co może, bo nie wiem co robi
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
ludzie.....
czy to naprawdę takie trudne??
nie przypomina Wam to prostej rzeczy??
APARATU ZAPŁONOWEGO
przykład:GE/KL po lifcie.
czujnik położenia wału i jeden czujnik w aparacie zapłonowym.trwale przymocowany do korpusu aparatu.żeby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu obracamy korpusem aparatu czyli zmieniamy położenie czujnika w aparacie względem osi aparatu.
nie przypomina Wam to prostej rzeczy??
APARATU ZAPŁONOWEGO
przykład:GE/KL po lifcie.
czujnik położenia wału i jeden czujnik w aparacie zapłonowym.trwale przymocowany do korpusu aparatu.żeby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu obracamy korpusem aparatu czyli zmieniamy położenie czujnika w aparacie względem osi aparatu.
Irek.k napisał(a):Tyle, że xANDy nie pyta co się fizycznie dzieje, tylko czy PCM ma możliwość skontrolowania togo co sam robi.
Przynajmniej ja to tak zrozumiałem
i cały czas staram się jak mogę....
TAK,PCM ma możliwość kontroli kąta wyprzedzenia wtrysku,którego sam dokonuje.
Tu jest wszystko o sterowaniu:
http://www.steldiesel.ru/files/tnvddenso-s-klap.pdf
Za co odpowiadają czujniki i co odpowiada za ilość i czas podania paliwa
http://www.steldiesel.ru/files/tnvddenso-s-klap.pdf
Za co odpowiadają czujniki i co odpowiada za ilość i czas podania paliwa
Neonixos666 napisał(a):Tu jest wszystko o sterowaniu:
http://www.steldiesel.ru/files/tnvddenso-s-klap.pdf
Za co odpowiadają czujniki i co odpowiada za ilość i czas podania paliwa
no to chyba pozamiatałeś

Zamiatanie zamiataniem, ale ja nie jestem mechanikiem 
Chociaż sprzątam na co dzień – ludzkie serca
Nie miałem pompy w ręku (a szkoda) bo bym sobie łatwiej to przemyśliwywał
W samej pompie znajduje się jeden czujnik – na zębatce. Rozumiem, że nie ma czujnika przesunięcia tłoka obracającego roler...
Analizując sygnały, czujniki i zachowanie mechaniczne dochodzę do wniosku, że...
– TCV sterowane jest falą prostokątną – wypełnienie fali daje zamierzony zakres wychylenia. Ze względu na bezwładność wynikającą z zanurzenia w cieczy zawór "stoi" dość stabilnie.
– PCM koryguje mechanikę elektrycznie poprzez TCV
– PCM otrzymuje dwa sygnały obrotowe – jeden z czujnika położenia wału korbowego a drugi – z koronki w samej pompie. Wewnętrzne sygnały są cały czas – zewnętrzny (wał) tylko co pełen obrót wału (2x rzadziej). Te dwa sygnały wystarczają do ewentualnej korekcji i kontroli kąta wtrysku.
Czy teraz dobrze myślę? czy jeszcze coś mi umknęło?
Chociaż sprzątam na co dzień – ludzkie serca
Nie miałem pompy w ręku (a szkoda) bo bym sobie łatwiej to przemyśliwywał
W samej pompie znajduje się jeden czujnik – na zębatce. Rozumiem, że nie ma czujnika przesunięcia tłoka obracającego roler...
Analizując sygnały, czujniki i zachowanie mechaniczne dochodzę do wniosku, że...
– TCV sterowane jest falą prostokątną – wypełnienie fali daje zamierzony zakres wychylenia. Ze względu na bezwładność wynikającą z zanurzenia w cieczy zawór "stoi" dość stabilnie.
– PCM koryguje mechanikę elektrycznie poprzez TCV
– PCM otrzymuje dwa sygnały obrotowe – jeden z czujnika położenia wału korbowego a drugi – z koronki w samej pompie. Wewnętrzne sygnały są cały czas – zewnętrzny (wał) tylko co pełen obrót wału (2x rzadziej). Te dwa sygnały wystarczają do ewentualnej korekcji i kontroli kąta wtrysku.
Czy teraz dobrze myślę? czy jeszcze coś mi umknęło?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):jeden z czujnika położenia wału korbowego
tylko DiTD odpala bez większych problemów nawet przy wypiętym czujniku położenia wału...
Tylko nie koniecznie PCM potrafi wtedy dokładnie ustawić kąt wtrysku.tylko DiTD odpala bez większych problemów nawet przy wypiętym czujniku położenia wału...
Dodane
Wewnętrzne sygnały są "przerywane" czterema dłuższymi (na obrót wału pompy), mogą być wykorzystane do ustawienia kąta zapłonu.Wewnętrzne sygnały są cały czas – zewnętrzny (wał) tylko co pełen obrót wału (2x rzadziej).
Tylko na co wtedy komputerowi te krótkie sygnały potrzebne?
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
tadziol napisał(a):jakie krótkie??
chodzi o ten pierścień na pompie, krótkie sygnały to ręby a dłuższy to przerwa.
wystarczy uważnie obejrzeć moje filmiki,a będzie wiadomo po co przerwy i w których momentach 
no dobra......gdyby nie było przerw,to sygnał generowany przez czujnik w pompie jest jednostajny i niezmienny....jego poziom zależałby wtedy tylko od prędkości obrotowej wałka.
no dobra......gdyby nie było przerw,to sygnał generowany przez czujnik w pompie jest jednostajny i niezmienny....jego poziom zależałby wtedy tylko od prędkości obrotowej wałka.
Na filmie nie "znalazłem" na to odpowiedzi 
Sygnał jest przerywany, ale przerwy nie są równe na całym obwodzie koła. Są "krótkie" sygnały od tych zębów na kole, ale są też cztery "długie" sygnały generowane przez te cztery przerwy między zębami.
Sygnał jest przerywany, ale przerwy nie są równe na całym obwodzie koła. Są "krótkie" sygnały od tych zębów na kole, ale są też cztery "długie" sygnały generowane przez te cztery przerwy między zębami.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6