DITD nie odpala po postoju w temp poniżej 0

Postprzez smile » 31 sty 2012, 19:10

siwy-84 napisał(a):na cieplym zawsze odpala od strzala


To nie mam pomysłu...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dolin » 1 lut 2012, 10:43

Siwy-84 i gryzon – nie chcę Was martwić, ale ta sytuacja doprowadziła do tego, że bez względu na to, czy naprawię auto, czy nie, to mam zamiar jak najszybciej je sprzedać. Tyle nerwów, ile mi napsuła ostatnio ta Mazda wystarczy w zupełności. Póki co jestem na etapie szukania SPV na podmianke, rozważam nawet kupno nowego zaworu – grata, który nawet nie chce zapalić nie opłaca się sprzedawać, szczególnie, że wszystko w tym aucie zostało już zrobione (łącznie z regeneracją głowicy rozdzielaczowej i wymianą kompletnego rozrządu).
Bg_wolf – uważaj na elektrosol – w ogóle nie odparowuje i trudno się go pozbyć później z tych styków.
Suazi3 – dzięki za fotę!
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2012, 10:57

Ja Cie rozumem bo nie ma nic gorszego jak samochód w który włożyło się sporo kasy i serca nie działa jak trzeba, niestety prawdopodobnie trafiłeś na taki egzemplarz o który nie dbał poprzedni użytkownik. Mam nadzieję że to tylko SPV i po podmiance będzie śmigał zdrów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 1 lut 2012, 11:25

dolin napisał(a):wszystko w tym aucie zostało już zrobione

to szkoda sprzedawać...

dolin napisał(a):elektrosol

ja używam jakiegoś "Kontakta" do czyszczenia styków (coś takiego)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez dolin » 1 lut 2012, 11:42

Pewnie, że szkoda ale po mojej zabawie z SPV nie mogę odpalić auta w żaden sposób a samochód jest mi potrzebny. W najbliższym czasie też nie mam czasu sie tym zajmować, bo wyjeżdżam na 2 miesiące..będę w domu tylko weekendami. Znalazłem nowy, oryginalny SPV we Wrocku za 1200 – dziś go kupie i zamontuję..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez kierownik » 1 lut 2012, 11:43

szkoda, że nie masz kogoś blisko z takim autem, kto by poszedł na chwilową podmianę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2012, 11:45

trzymam kciuki żeby mazda odpaliła od strzała :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dolin » 1 lut 2012, 11:53

Dzięki, oby tak było...

A kilka osób z DiTD by się znalazło ale nie mam zamiaru mieć na sumieniu kolejnego DiTD, który po zabiegach z wykręcaniem zaworu się obrazi.. Nie chcę po prostu zepsuć koledze samochodu. Wole już kupić ten zawór – w końcu wykluczyłem już chyba wszystkie opcje i został ten SPV.. Poza tym mam nadzieję, że w razie czego uda mi się go odsprzedać.. :)


Koledzy, czy od zaworu FSO wtyczkę wyciąga się zwyczajnie poprzez pociągnięcie, czy jakoś się ją wykręca albo jeszcze inaczej? Nie chcę niczego urwać..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez bg_wolf » 1 lut 2012, 17:44

dolin napisał(a):Bg_wolf – uważaj na elektrosol – w ogóle nie odparowuje i trudno się go pozbyć później z tych styków.


Dzięki...ja kupiłem Kontakt S 61 i jak narazie odpala.

Przeczyściłem i przy -17 stopni działa...ale pożyjemy...zobaczymy :D
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Suazi3 » 2 lut 2012, 12:03

czekam z niecierpliwością na wieści od Dolina czy zawór SPV wymieniony i wszystko śmiga?
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez gryzon » 2 lut 2012, 14:26

sprawdziłem u mechanika zawór SPV i jest wszystko dobrze. Zacząłem jeszcze raz szukać przyczyny w paliwie i to była słuszna koncepcja. w filtrze zmienianym w grudniu straszny syf,przy dużym mrozie paliwo w ogóle nie dochodzi do wtrysków. według mnie układ paliwowy jest brudny i dlatego nie chce palić nawet przy małych mrozach.dziś zamontuję nowy filtr, i podłącze paliwo do przewodu zasilającego bezpośrednio z bańki a nie z baku.zobaczymy może się uda zapalić.
gryzon
 

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 14:29

gryzon napisał(a):Zacząłem jeszcze raz szukać przyczyny w paliwie i to była słuszna koncepcja. w filtrze zmienianym w grudniu straszny syf,przy dużym mrozie paliwo w ogóle nie dochodzi do wtrysków

jakiej firmy był? bo coś się często ostatnio słyszy o zapchanych Knechtach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez dolin » 3 lut 2012, 10:07

Kupiłem zawór dopiero wczoraj i wieczorem go wkręciłem. Mazda odpaliła (dosłownie) od pół obrotu i od razu zgasła – zapewne przez zapowietrzony układ. Za drugim razem już nie zgasła :) To wszystko przy temperaturze -10. Oczywiście od razu się przejechałem. Spostrzeżenia – auto jest bardziej elastyczne, nie wiem jakim cudem ale dźwięk turbiny słyszę od 1500 obr i to na zimnym silniku.. Inaczej również gaśnie silnik – wcześniej delikatnie zarzucało autem a teraz po przekręceniu kluczyka momentalnie gaśnie , tak jakby "spokojniej". Dziś rano przy -9 (w garażu) odpaliłem od strzała. Mam nadzieję, że problem odpalania na mrozie zażegnałem raz na zawsze..
Pewne jest, że stary SPV dogorywał, bo widzę różnicę w pracy silnika ale co do dopalania na mrozie dalej nie mam 100% pewności, więc czekam...


Gryzon – w jaki sposób został sprawdzony SPV? To że działa w określonych warunkach nie oznacza, że będzie działał poprawnie w każdych – patrz mój przypadek... Zapewne mechanik sprawdził tylko, czy zawór reaguje na doprowadzone napięcie.. Mimo wszystko mam nadzieję, że rozwiążesz problem bez wydawania 1200 zł na nowy SPV..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez bg_wolf » 3 lut 2012, 11:27

dolin napisał(a):wydawania 1200 zł na nowy SPV


Tyle zapłaciłeś za nowy SPV <płacze> ??
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez dolin » 3 lut 2012, 11:46

Nowego taniej nie znalazłem nigdzie. NIESTETY
Można spróbować z używką, ale: 1. jeśli wiesz, że jest sprawny
2. nawet jeśli jest sprawny, to nie wiadomo jak długo

Fakt, że silnik bardzo dobrze pracuje na nowym zaworze – różnice wyraźnie widoczne, no i problem odpalania na mrozie mam nadzieje już mnie nie spotka..
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Neonixos666 » 3 lut 2012, 11:51

no to dobrze że są efekty bo gorzej by było jak byś wydał tyle kasy i nic by to nie dało. Oby już nie było problemu z odpalaniem <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dolin » 4 lut 2012, 12:11

Odpaliłem już 3 razy autko na mrozie poniżej -10 i tak Mazda jeszcze nigdy nie odpalała :) Wczoraj nawet przekręciłem kluczyk od razu na start bez grzania świec – odpaliła po niecałym obrocie wałem (oczywiście po kilkunastogodzinnym postoju) <jupi> kontrolka świec jeszcze się paliła a silnik już chodził :) ogólnie motorek jak pisałem wczesniej jest żwawszy i oby tak dalej ! <ok>
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Postprzez Irek.k » 4 lut 2012, 12:31

Masz stary SPV, może jakieś próby regeneracji? ;)

Przy sprawnej cewce najprawdopodobniej usterką jest nieszczelność przy zamkniętym zaworze. Może da się to jakoś "dotrzeć", tak jak zawory w głowicy?
By trzeba się przyjrzeć elementom "zamykającym" pod lupą, czy widać tam coś co by wskazywało na nieszczelność.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Suazi3 » 4 lut 2012, 13:11

Gratuluję Dolin, nie ma nic lepszego jak auto na którym można polegać. Mam pytanie o namiary na sklep, hurtownię części, gdzie kupowałeś SPV za 1200zł jak pamiętam. Myślisz może o próbie naprawy starego SPV. Widać na nim, ze jest przepalony? Pozdrawiam
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez dolin » 4 lut 2012, 13:26

Mam nadzieję, że teraz zaufanie do samochodu trochę odbuduję, bo ta sytuacja z nieodpalaniem na mrozie totalnie mnie zniechęciła do tego auta.. :) podejrzewam, że źle złożyłem SPV (stwierdzam po porównaniu z nowym), i jest możliwy powrót do poprzedniego stanu. Do stanu pełni sprawności raczej nie ale uzasadnię później jak doślę parę zdjęć wnętrza – mam pewne podejrzenia co do powodu zawieszania się zaworu..

SKLEP – www.autojapan.pl – HENPOL
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 00:19
Posty: 67
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GW DiTD 90KM RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6