[ANKIETA] Przebiegi naszych silników, opinie i luźne rozmowy o DiTD...

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
57
85%
Nie
3
4%
Różnie bywa
7
10%
 
Liczba głosów : 67

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2012, 00:08

Ufff przed chwilą wróciłem mazdą od mechanika, składaliśmy ją chyba pół dnia, mam dość, nigdy więcej takiej wymiany :| .

Mazda śmiga pięknie, może nawet lepiej niż sporo przed wymianą, recyrkulacja spalin wyleciała i na pamiątkę tylko EGR został jako zaślepka w kolektorze :P. Odpaliła za pierwszym razem fakt że nie od razu ale trzeba jej to wybaczyć <lol> . Jutro wszelakie test i zatankowanie do pełna a w sobotę trasa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 17 lut 2012, 00:10

smile napisał(a): ciekawe czy silnik będzie dogrzany.

Wydaje mi się że ta druga opcja:
smile napisał(a):Duży obieg może być mniej wydajny

Czyli jest szansa na przegrzewanie.
Co nie zmienia faktu że wpływ może mieć bo:
smile napisał(a):Radiator cap valve opening pressure [kPa ] {kgf/cm2}: 94 – 122 { 0,95 – 1.25 a więc 1,1 +– 0,15 }

Wszystko zależy od stylu jazdy i tak jak napisałeś temperatur.
Zobaczę jak będzie się zachowywał na korku 0.9 zimą.
Dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 17 lut 2012, 10:14

a mi sie wydaje ze ta chlodnica da swietnie rade i nie bedziesz mial problemow nawet latem. przeciez nie bedziesz jezdzil caly czas pod czerwona kreske wiec az tak niebedzie potrzeba chlodzenia. zreszta w nowej masz czyste kanaliki i nowe radiatory a stara to pewnie dzialala na 60% . wiec mi sie wydaje ze da rade :) oczywiscie przy normalnym jezdzeniu a nie katowaniu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 17 lut 2012, 23:16

boczek86 to wszystko racja, prawdopodobnie nie będzie większej różnicy.
Zastanawiałem się tylko czy może mieć jakieś inne skutki, bo system chłodzenia obliczony jest na ~1 bar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 18 lut 2012, 03:46

YgooR napisał(a):czy może mieć jakieś inne skutki
to wam napisze latem :) ale jak narazie to ani plynu mi nie ubywa a wszystko dziala mi jak trzeba :)

YgooR napisał(a):bo system chłodzenia obliczony jest na ~1 bar


to w sumie jak w starej chlodnicy masz pozatykane kanaliki i mniejsza wydajnoas przez to to cisnienie rosnie. mi w starej jak mialem dziure i wlaczalem silnik to lecialo ciurkiem nie bylo to super wielkie cisnienie wiec w sumie ten 1 bar to szalu niema. sam przez slomke w mac donaldzie lepiej ciagne l wieksze cisnienie robie :P (na bank jakis debil wytnie ten tekst z kontekstu i doda do postu dnia ) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 18 lut 2012, 05:03

boczek86 napisał(a):wlaczalem silnik to lecialo ciurkiem nie bylo to super wielkie cisnienie wiec w sumie ten 1 bar to szalu niema.

He he odkręć sobie korek na chłodnicy po rozgrzaniu to zobaczysz czy jest szał :P
Miałeś małą dziurkę i dlatego był słaby sik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 20 lut 2012, 00:08

YgooR napisał(a):He he odkręć sobie korek na chłodnicy po rozgrzaniu to zobaczysz czy jest szał


tylko nie róbcie tego w domu <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Michał » 20 lut 2012, 00:49

Mam małe pytanko, a mianowicie ostatnio odkręciłem sobie na rozgrzanym silniku korek wlewu oleju, żeby sprawdzić czy leci dym i buczy czyli kwestie szczelności podkładek pod wtryskami. Dymu nie było, ale lekko buczało i co mnie zastanowiło – chlapało olejem... No może ciężko to nazwać chlapaniem, ale malutkie kropelki oleju rozsiewało po całej okolicy. Dodam tylko że Mazda miała ostatnio wymieniany olej, przejechałem nią 10 km z warsztatu do domu i dopiero wtedy sprawdziłem, jeśli to może mieć jakieś znaczenie. I teraz pytanie: to raczej normalne czy coś z moim DiTD nie tak? I czy wobec takiego stanu rzeczy moje podkładku są szczelne? Jak nie ma dymu ale jest buczenie lekkie... Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez Michał » 20 lut 2012, 01:02

Michał napisał(a):Mam małe pytanko, a mianowicie ostatnio odkręciłem sobie na rozgrzanym silniku korek wlewu oleju, żeby sprawdzić czy leci dym i buczy czyli kwestie szczelności podkładek pod wtryskami. Dymu nie było, ale lekko buczało i co mnie zastanowiło – chlapało olejem... No może ciężko to nazwać chlapaniem, ale malutkie kropelki oleju rozsiewało po całej okolicy. Dodam tylko jeszcze że Mazda miała bezpośrednio przed tym sprawdzeniem wymieniany olej, przejechałem ją z warsztatu do domu z 10 km i od razu sprawdziłem, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie... I teraz pytanie: to raczej normalne czy coś z moim DiTD nie tak? I czy wobec takiego stanu rzeczy moje podkładku są szczelne? Jak nie ma dymu ale jest buczenie lekkie... Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez YgooR » 20 lut 2012, 17:41

Neonixos666 napisał(a):
YgooR napisał(a):He he odkręć sobie korek na chłodnicy po rozgrzaniu to zobaczysz czy jest szał


tylko nie róbcie tego w domu <lol>


Jeszcze sobie perski dywan zabrudzicie <lol>

Michał napisał(a):I teraz pytanie: to raczej normalne czy coś z moim DiTD nie tak?


Buczy a w zasadzie dudni powietrze wydostające się przez otwór, chlapać trochę będzie bo pod otworem obraca się wałek rozrządu który jest smarowany olejem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 20 lut 2012, 19:28

dzis kupilem MIXOL ( olej do silnikow dwusuwowych 1L ) z LOTOSU. dzis go wleje tylko ze tam niepisze dozowanie :( a co sie stanie jakbym wlal caly litr na pelny bak ?? ?? ostatno jak mialem rezerwe to wlalem caly xeramik do czyszczenia wtryskow i pojezdzilem z 50 km z wysokimi obrotami i powiem ze jakby ciszej chodzil i na nizszych obrotat ciut lepiej .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 20 lut 2012, 19:59

A ja zadam wam zagadkę, kto rozpozna co odpowiada za tą usterkę jest królem DiTD :D

-Słaba reakcja po wciśnięciu pedału przyśpieszenia
-wolno rosnące ciśnienie doładowania
-ogólne osłabienie na wyższych obrotach

czas start :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 20 lut 2012, 20:13

Dziura :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Jasiu19 » 20 lut 2012, 20:15

boost sensor na rurze od icka :D
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Neonixos666 » 20 lut 2012, 20:22

Jasiu19 napisał(a):boost sensor na rurze od icka :D


ciepło ciepło :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 20 lut 2012, 20:31

Ułamany króciec / nie założony wężyk wychodzący na BOOST SENSOR? :>

Edytuje swoją wcześniejszą odpowiedź dopiero po przeczytaniu innego wątku :P Autor zapewne wie o co chodzi :P
Odpowiedź brzmi " sparciały wężyk od boost sensora " :P
Ostatnio edytowano 20 lut 2012, 20:34 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 20 lut 2012, 20:34

smile napisał(a):Ułamany króciec / nie założony wężyk wychodzący na BOOST SENSOR? :>


mogę zaliczyć bo objawy były by takie same.
Konkretnie to pęknięty wężyk przy boost sensorze, niby nic nie widać a dziura była

Gratuluje smile :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jasiu19 » 20 lut 2012, 20:39

no ale byłem blisko :D ile ja się nauczyłem przy moim kochanym DiTD :D.Mam zamiar niedługo pompę rozbierać sam <lol2>.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez smile » 20 lut 2012, 20:43

Jasiu19 śmiało, do odważnych świat należy :)

Neonixos666 dzięki :) A tak na marginesie, to będę musiał swój obejrzeć czy na mrozach się nie osłabił czasem :) Chociaż Twój pewnie nie był obliczany na ciśnienie, jakim go traktujesz :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez say » 20 lut 2012, 21:04

przepraszam bardzo...ale pierwszy napisałem o dziurze :P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6