Czyszczenie intercoolera – fotorelacja oraz WNIOSKI

Postprzez Riki » 3 cze 2007, 22:40

xANDy napisał(a):Rki widział mnie na żywo przy ołtarzu, więc może zaświadczyć



Widziałem ;) niestety z ławek....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jumper » 21 cze 2007, 02:58

Bardzo ciekawy temat. Nie wspominacie jednak nigdzie (a moze mi wyobrazni brak?) ile czasu zajmuje Wam odkrecenie / przykrecenie IC. Bo czyszczenie pewnie minimum 2-3h. Waham sie czy zrobic to samemu czy dac mechanikowi (ktos wie ile sobie licza za czyszczenie IC, ile za kolektora wlotowego?). Na pewno nie zdecyduję sie na wariant hardcorowy (z fotorelacji) bo juz teraz widze ten opadajacy zderzak i zezowaty reflektor jak to wszystko zloze do kupy ;) Jesli jednak da sie szybko i nietrudno wyjac bez rozbierania przodu – czemu nie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2007, 01:22
Posty: 11
Skąd: Swarzędz / Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW

Postprzez xANDy » 21 cze 2007, 10:04

jumper napisał(a):Jesli jednak da sie szybko i nietrudno wyjac bez rozbierania przodu – czemu nie...

Ten numer nie przejdzie w 626 – w 323 jest to możliwe ze względu na inny kształt IC i inne mocowanie.

Mało kto zajmuje się czyszczeniem kolektorów i IC (firmy tutningowe jedynie), mechanicy tego nie czynią. U mnie w Zaniemyślu mają na to metodę już opracowaną. Jedno popołudnie i zrobione.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jumper » 21 cze 2007, 10:28

xANDy napisał(a):w Zaniemyślu mają na to metodę już opracowaną. Jedno popołudnie i zrobione.

To sie pewnie do nich usmiechne. W koncu ode mnie to z pol godzinki "spacerkiem" :) Dzieki!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2007, 01:22
Posty: 11
Skąd: Swarzędz / Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW

Postprzez emer » 21 cze 2007, 11:54

Jak przyjdzie czas dla mojej magdy 323F to i ja pewnie "usmiechne się" do Zaniemyśla na kompleksowe rozrząd, pompa, EGR papa i czyszczenie nie tylko IC ... I nawet moje ok 350km nie będzie dla mnie za daleko ... ;)
Tylko powoli bym sobie chętnie kupował i kompletował części do tego rozrządu i pompe – ale gdzie kurde byłoby najtaniej i najpewniej ze wszystko będę miał OK ...
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez jumper » 12 lip 2007, 15:55

jumper napisał(a):
xANDy napisał(a):w Zaniemyślu mają na to metodę już opracowaną. Jedno popołudnie i zrobione.

To sie pewnie do nich usmiechne. W koncu ode mnie to z pol godzinki "spacerkiem" :) Dzieki!


I usmiechnalem sie :) Rzeczywiscie sprawnie i fachowo. Wprawdzie moj IC ponoc nie byl zbyt brudny, roznice czuc – przy 80kmh na V biegu zaczyna byc slychac turbinke, auto tez zbiera sie odrobine lepiej na nizszych obrotach. Jednak aby miec miarodajne porownanie musze zaczekac do tankowania, bo to co mam obecnie wlane (mix Neste + BP ultimate) jest ponizej wszelkiej krytyki – pewnie z ropa jak z alkoholem – mieszanie moze wywolac blizej nieznany efekt ;)
Tak wiec dziekuje i polecam pana Macieja z Zaniemysla, ktory poza czyszczeniem IC przyjrzal sie i zwrocil uwage na pare innych spraw, ktore za jakis czas beda wymagac uwagi, dziekuje rowniez xANDy'emu, ktory ponoc po sasiedzku wpadl i rowniez zainteresowal sie moja Madzia ;)

pozdrawiam serdecznie
Jakub Lamperski
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2007, 01:22
Posty: 11
Skąd: Swarzędz / Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW

Postprzez xANDy » 13 lip 2007, 22:35

Hehe – po drodze trzeba było zalać cały bak na statoil i wlać xeramic. Jak wypalisz takie paliwo z dodatkiem to wtedy zacząć testy. Twój IC rzeczywiście był mało zapchany choć nie był aż tak czysty jak reszta silnika od zewnątrz (przyznaj się – czyściłeś cały silnik szczoteczką do zębów?) <lol>

Ale, że mnie nie odwiedziłeś... mam dziurę w sercu... :(
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jumper » 14 lip 2007, 11:20

To mowisz ze dopiero drugie tankowanie po przepaleniu baku z xeramic'em da efekty optymalne? Niestety jadac z Zaniemysla mialem jeszcze polowke baku. W dodatku za pare dni wyjezdzam i to nie autem, wiec testy przelozone na sierpien (jesli brat nie rozbije mi wozu pod moja nieobecnosc :P)
A co do czystosci silnika, to kupilem go w takim stanie. Chyba chlopcy sprowadzajacy sie tak starali bo wszystkie na placu bily swiezoscia spod maski. Az budzilo to watpliwosci, ale na szczescie nie przejechalem sie na nich.
A dziure w serduchu zalatam nastepnym razem ;) Z checia przyjrze sie najszybszemu RF2A w 626 i poznam jego Wlasciciela (czy tam odwrotnie :P)

pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2007, 01:22
Posty: 11
Skąd: Swarzędz / Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW

Postprzez xANDy » 14 lip 2007, 13:53

jumper napisał(a):Z checia przyjrze sie najszybszemu RF2A w 626 i poznam jego Wlasciciela

Hmmm – z tym pierwszym możesz nie zdążyć, bo moje autko pójdzie w inne dobre (mam nadzieję) ręce...
Co do tankowania – xeramic podnosi liczbę cetanową paliwa, czyli de facto nieco zmniejsza moc. Bywa też, że bardziej nawet może zakopcić – ale po wypaleniu całego baku dochodzi do właściwej "wersji".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Marek podlaskie » 1 mar 2008, 22:42

Ja w ASO Mazdy zaplacilem za czyszczenie IC i EGR plus regulacja zaworow 400 zl.Ale jestem zadowolony z uslugi.Autko inaczej chodz.Pozdrawiam Marek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez Paweł Mo » 14 kwi 2008, 07:34

Riki napisał(a):
18,5

Powinno byc ok 14s.......... ;) nie przejmuj sie 2/3 DiTD "nie trzyma" serii <lol>

P.S
Właśnie znalazlem ze Auto Świat podaje 14,5s...

Wczoraj po raz pierwszy od daty zakupu postanowiłem zmierzyć moją Mazdę na V biegu.
Moc 90KM i przebieg licznikowy 122600km ;), 80-120km/h wyszło mi 15,5 sekundy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez P_iter » 15 kwi 2008, 15:45

Riki napisał(a):P.S
Właśnie znalazlem ze Auto Świat podaje 14,5s...


Byl opis Madzi w Auto Swiecie? Ktory numer? Moglbys ew. podeslas na PW skan artykulu?
Pozdrawiam
P_iter
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 23:01
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 TD, 121 DB CT

Postprzez zadra » 15 kwi 2008, 21:59

Paweł M. napisał:
Wczoraj po raz pierwszy od daty zakupu postanowiłem zmierzyć moją Mazdę na V biegu.
Moc 90KM i przebieg licznikowy 122600km , 80-120km/h wyszło mi 15,5 sekundy.


Pawle...
Nie wiem w jaki sposób mierzyłeś przyspieszenie Twojego 90 konnego autka.
Moje próby przyspieszenia wyszły podobnie (nie chwalę się, ale przyspieszałem 80-120 na V biegu w 14,8 sekundy a to tylko comprex 75KM. Oczywiście pomiar obarczony ogromnym błędem – stoper/licznik/człowiek/teren.)
Myślałem że 90koników powinno rozpędzać wozik ze 2-3 sekundy krócej.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3309 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Paweł Mo » 16 kwi 2008, 10:17

80 na zegarze, telefon ze stoperem w ręce i nacisnąłem jednocześnie gaz i stoper. Kiedy wskazówka znalazła się na 120 km/h zatrzymałem stoper i tak oto wyglądał mój pomiar.
Jak wyglądała precyzja takiego pomiaru? Hmmm..., ciężko powiedzieć, innym razem mogło by być 14,5 a jeszcze innym może 16,5. W przyszłym miesiącu będę troszkę podróżował i zobaczę jaki czas złapię na niemieckim ON. ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez kopek20 » 18 maja 2008, 15:15

moja mazda zamiesza kolami na suchym asfalcie bez problemow ;) :)
kopek20
 

Postprzez xANDy » 20 maja 2008, 09:35

kopek20 napisał(a):moja mazda zamiesza kolami na suchym asfalcie bez problemow

Bo masz wtrysk pośredni.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez malkolm2 » 20 maja 2008, 10:13

xANDy napisał(a):kopek20 napisał:
moja mazda zamiesza kolami na suchym asfalcie bez problemow

Bo masz wtrysk pośredni.

a nasze nie zamieszają?? jestem przeciwny katowaniu silników i nie próbowałem ale mi się zdaje że powinien
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Riki » 20 maja 2008, 10:32

malkolm2 napisał(a):nasze nie zamieszają


zamieszają..... ale po co? <lol> ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm2 » 20 maja 2008, 11:03

Riki sorki że nie piszę na temat ale :) kiedyś trzeba się z kimś ścignąć, w życiu nie ścigałem się na 1/4 mili a mam straszne chęci, tylko nie wiem jak to dieslem robić :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Riki » 20 maja 2008, 11:19

malkolm2 napisał(a):kiedyś trzeba się z kimś ścignąć, w życiu nie ścigałem się na 1/4 mili a mam straszne chęci,


malkolm2 :) jeśli mi tylko finanse pozwolą to na pewno przyjadę GFką do Borska (szczegóły: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52276)

Nie ukrywam że mam ochotę sprawdzić jak jedzie moje auto w porównaniu do innych DiTD :) lotnisko to nie droga publiczna.. można pojechać trochę szybciej :]

jest jeszcze trochę czasu ale powoli można już o tym myśleć ;)

Pozdrawiam

P.S
Potem posprzątam ten OT...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6