Brak mocy (73KM), słabe (wolno się zbiera) ciśnienie doładowania
z poradnika xAndy'ego:
Nie wiem gdzie w 626 jest złącze diagnostyczne – poniżej zdjęcie z 323F BJ 2002 r.
Tutaj jeszcze zamknięte:
Teraz już otwarte:
Następnie bierzemy kawałek drucika – np. rozgięty spinacz do papieru i mostkujemy w następujący sposób:
przekręcasz kluczyk w stacyjce i przez dłuższą chwilę zaświeci się kontrolka świec żarowych, a następnie zacznie mrugać co go boli.
Dostarcz nam tę właśnie sekwencję mrugnięć.
Pierwsze co należy uczynić to podnieść maskę, odnaleźć złącze diagnostyczne i kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN (GrouND oraz TestENgine). Procedura ta opisana jest na stronie klubowej w dziale obsługi – jednak w przypadku DiTD nie potrzebujemy próbnika – błędy czterocyfrowe podaje nam mrugnięciami kontrolka świec żarowych.
Nie wiem gdzie w 626 jest złącze diagnostyczne – poniżej zdjęcie z 323F BJ 2002 r.
Tutaj jeszcze zamknięte:

Teraz już otwarte:

Następnie bierzemy kawałek drucika – np. rozgięty spinacz do papieru i mostkujemy w następujący sposób:

przekręcasz kluczyk w stacyjce i przez dłuższą chwilę zaświeci się kontrolka świec żarowych, a następnie zacznie mrugać co go boli.
Dostarcz nam tę właśnie sekwencję mrugnięć.
- Od: 10 sty 2006, 15:20
- Posty: 46
- Skąd: Poznań
- Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW
w 626 jest w tym samym miejscu...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam!Zastosowałem się do instruktarzu i wskoczyłem pod maskę,odnalazłem gniazdo i zgodnie z instrukcją postąpiłem.Zmostkowałem dwa bieguny i wyświetlił mi się dziwny,,kod''bo kontrolka świeci raz dłużej raz krócej
i nic poza tym więc nie wiem o co chodzi.Czekałem dłużej ale nic się nie zmienia.Z małą przerwą świeci długo i zaraz krótko i tak stale.nie wspomnę już o miganiu poduszek 47 a żółta świeci stale.Jest na to jakieś lekarstwo?Za pomoc z góry DZIęKUJE.Mam jeszcze jedno pytanko, odnalazłem w temacie gdzieś o zaślepce zaworu ERG uszczelką bez otworu,w jakim to celu?czyżby jakieś oszustwo kompa?Pozdrawiam
i nic poza tym więc nie wiem o co chodzi.Czekałem dłużej ale nic się nie zmienia.Z małą przerwą świeci długo i zaraz krótko i tak stale.nie wspomnę już o miganiu poduszek 47 a żółta świeci stale.Jest na to jakieś lekarstwo?Za pomoc z góry DZIęKUJE.Mam jeszcze jedno pytanko, odnalazłem w temacie gdzieś o zaślepce zaworu ERG uszczelką bez otworu,w jakim to celu?czyżby jakieś oszustwo kompa?Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
No to połowa sukcesu!
Teraz tylko to zapisz.
Podam Ci przykład: u mnie pojawia się następująca sekwencja:
Długie mrugnięcie-Długie mrugnięcie-4 razy Krótkie mrugnięcie-Długie mrugnięcie-Długie mrugnięcie-3 razy Krótkie mrugnięcie
...i tak w kółko.
Daje to ni mniej ni więcej tylko błąd nr P0403 – usterka układu recyrkulacji spalin.
No, a teraz do dzieła!
Po zaślepieniu EGR (układ recyrkulacji spalin) po prostu jeździsz na czystym powietrzu a nie recyrkulowanym, tzn. np. lepiej się zbiera, ale cierpi na tym środowisko.

Teraz tylko to zapisz.
Podam Ci przykład: u mnie pojawia się następująca sekwencja:
Długie mrugnięcie-Długie mrugnięcie-4 razy Krótkie mrugnięcie-Długie mrugnięcie-Długie mrugnięcie-3 razy Krótkie mrugnięcie
...i tak w kółko.
Daje to ni mniej ni więcej tylko błąd nr P0403 – usterka układu recyrkulacji spalin.
No, a teraz do dzieła!
Po zaślepieniu EGR (układ recyrkulacji spalin) po prostu jeździsz na czystym powietrzu a nie recyrkulowanym, tzn. np. lepiej się zbiera, ale cierpi na tym środowisko.
- Od: 10 sty 2006, 15:20
- Posty: 46
- Skąd: Poznań
- Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW
Grendel napisał(a):po prostu jeździsz na czystym powietrzu a nie recyrkulowanym, tzn. np. lepiej się zbiera
Wydaje mi sie, ze nie powinien sie lepiej zbierac. Kiedy EGR jest otwarty i silnik ma zassac recyrkulowane powietrze o mniejszej zawartosci tlenu to komputer odpowiednio zmniejsza dawke paliwa, bo wiadomo, ze i tak sie wszystko nie dopali. Jesli zaslepisz EGR to silnik zassa co prawda czyste powietrze ale dawka paliwa zostanie taka sama i w efekcie mieszanka jest zbyt uboga niz by mogla byc.
Wydaje mi sie, ze wzrostu mocy/momentu nie bedzie ale przynajmniej sie EGR ani przewody dolotowe sadzą nie zapychają. Najlepiej by bylo jakby sie wypowiedzial ktos kto zaslepial EGR i robil jakies testy porownawcze elastycznosci silnika przed i po.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Próbowałem to jakoś odczytać ale jak pisałem uprzednio miga raz długie raz krótkie o tak cały czas,bez przerw aby to było można jakoś zinterpretować.Więc nie wiem jaki to kod.Nie miga z przerwami tylko systematycznie długie i krótkie i tak przed uruchomieniem jak i podczas pracy silnika.Zaślepiłem także EGR ale to nic nie pomogło a jakby jeszcze bardziej sie zamuliło.Nie wiem gdzie już włożyć ręce aby coś z tego wyszło.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Leszek1 – nie wiem jak Ci pomóc – bo bardziej łopatologicznie to już chyba nie umie nikt.
Dokładnie spisz JAKIE są DOKŁDANIE te mrugnięcia i niemrugnięcia – one stanowią KOD. I po tym numerze kodu błedów możesz zacząć szukać.
Co do kodu poduszek – rozwiązanie Ci podałem, więc dziwię się, że jeszcze tego nie zrobiłeś.
PS. zarówno mrugnięcia długie, krókie jak i niemrugnięcie ma swoje znaczenie. Jest to dokładnie opisane w poradniku, więc pomóż sam sobie i chociaż raz porządnie zrób zadanie domowe..
Dokładnie spisz JAKIE są DOKŁDANIE te mrugnięcia i niemrugnięcia – one stanowią KOD. I po tym numerze kodu błedów możesz zacząć szukać.
Co do kodu poduszek – rozwiązanie Ci podałem, więc dziwię się, że jeszcze tego nie zrobiłeś.
PS. zarówno mrugnięcia długie, krókie jak i niemrugnięcie ma swoje znaczenie. Jest to dokładnie opisane w poradniku, więc pomóż sam sobie i chociaż raz porządnie zrób zadanie domowe..
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Z poduszkami jakoś sobie poradzę bo umówiłem się z mechanikiem na 5.11 i ma mi podłączyć komputer i odczyta błędy,przy okazji mi sprawdzi rozrząd bo podejrzewam że mam chyba coś nie tak bo chodzi jak sieczkarnia,nie ma mocy,Może nuć pomyłka na pompie o ząb? Nie wierze tym mechanikom co go wymieniali bo od tamtej pory chodzi jak traktor a na drodze zachowuje się jak syrenka lub maluch.na V musi mieć dobrze z górki żeby jechać.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Leszek1 napisał(a):Z poduszkami jakoś sobie poradzę bo umówiłem się z mechanikiem na 5.11

Dostałeś link, zrób z niego użytek.
Możesz sobie podłaczać peceta, mac'a i inne urządzonka ale nic Ci to nie da przy poduszkach.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam!Auto jest u mechanika i nie wiem kiedy odbiór ale zaglądałem pod tunel środkowy w poszukiwaniu owych przewodów do przecięcia i o dziwo znalazłem tam dwie kostki ale w żadnej nie ma takich kolorów.mam Mazda 626 2.0 DiTD z 1999r przed liftingiem i być może w 323 są inne kolory tych kabelków więc narazie nic nie ciąłem.jak wróci z naprawy popstrykam fotki tych kostek bo być może nie o te chodzi co ja znalazłem. Choć stosowałem się do zaleceń xANDy i szukałem w określonym miejscu.Jak wróci z warsztatu zajże raz jeszcze i dam znać.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Mazda wróciła z warsztatu i nic nie poradzili.Dalej efekt muła,mechanik sugeruje że coś z pompą jest nie tak.Dzwoniłem do Nadarzyna do gościa co para się takimi pompami i on sugeruje sprawdzenie wtryskiwaczy.Opisałem mu zachowanie mojego silnika i twierdzi że mogę sobie zmieniać pompy jak chcę i tak to nic nie da.Podobno są tam wtryskiwacze dwu sprężynowe i potrzeba odpowiedniego stołu do ich sprawdzenia a mi sprawdzano na normalnym próbniku.Gość twierdzi że pokazało wtedy pierwszy stopień otwarcia wtrysku a nie ma tego właściwego.Może kupić nowe wtryski?bo nie wiem gdzie sprawdzą mi te.Gość mówił żeby ją przyprowadzić do niego do Nadarzyna po 19.11 to zajrzy do niej.Nie wiem co już mam począć z tą zakała.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Cześć Grendel!Zaślepiłem EGR podkładką z kręgielitu ale efekt żaden więc chciałem ją wyjąć ale okazało się że ją normalnie wydmuchało i otwór pojawił się na nowo.Z czego zrobić taka zaślepkę aby się nie zniszczyła?Spróbuje raz jeszcze.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
co to jest??Leszek1 napisał(a):kręgielitu
Widzisz Leszek – wszyscy słuchają się nawzajem – zaślepkę robi się z blachy (najlepiej stalowej ocynkowanej) grubości min. 0,5mm, może być 1mm, za gruba jest niepraktyczna bo potem ciężko dociągnąć śrubami zawór, żeby dobrze przylegał.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam!kontrolki poduszek,,naprawione"nie świeci żółta a czerwona gaśnie jak trzeba.Drażni mnie ta od świec bo nadal mruga.ale z tym poradzę sobie bo umówiłem się w serwisie Mazda w Olsztynie i sprawdzę jeszcze tam tych fachowców może oni coś poradzą.Dziwi mnie fakt że jak zdjąłem przewód [rureczkę] od sensora doładowania{ten na rurze dolotowej z trzema kabelkami}i ustami wdmuchiwałem powietrze to miałem wrażenie jakby silnik lepiej się zbierał.Może być przyczyną turbawka?Ale siadła by tak szybko w czasie wymiany rozrządu i naprawy pompy?Słyszałem że w Bielsku Białej jest ktoś od pomp,może jakieś namiary.Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
W Bielsku to jest http://www.alwi.pl, ja zrobilem pompe w http://www.hoffman.auto.pl
- Od: 29 mar 2007, 23:12
- Posty: 11
- Auto: 626 DiTD '98 liftback
Witam!Czy jest jakaś możliwość pod regulowania dawki paliwa w pompie wtryskowej w Mazda 626 2.0Ditd z 1999r Wolno się zbiera i nie ma mocy a dopiero po uzyskaniu ok 2.300 obr. zaczyna ciągnąć i przy niskich jak i wysokich obrotach nie puści nawet dymka.Pompa była regenerowana i po założeniu jej dziwnie osłabła.Rozrząd sprawdzony i jest OK.Jaka może być tego przyczyna?Pozdrawiam.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Leszek1 napisał(a):Pompa była regenerowana
Co Ci robili w tej pompie?
Leszek1 napisał(a):Jaka może być tego przyczyna?
Przyczyn może być wiele
Myślę że chwilowo trzeba skupić się na problemie samej pompy a ewentualnie później szukać innych dróg rozwiązania problemu.. jeśli rozrząd jest OK, dolot, turbo nie dotykane i przedtem było OK to raczej można je wykluczyć.. ale skoro nie puszcza dymku a jedzie tylko w zakresie najlepszego momentu obr. to może poprostu podawana jest zła dawka paliwa? zbyt uboga przez co auto nie ma mocy ale nie kopci.. pewnie źle Ci ją zaprogramowali..
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6