Zawór SPV
Dziękuję że ktoś oprucz mnie bierze czynny udział w pogawędce. Ok. Jak 150V w ułamkach sekundy to może być. Jest tam sterowanie impulsowe. Ale gdy elektronik podłączył podczas kręcenia rozrusznikiem, do SPV 12V z akumulatora to odpalił jak trzeba. Więc możliwe że SPV był zamulony. Zainwestowałem i kupiłem całą pompę od Opla (Wizualnie identyczna- czytałem o nich na forum).A co chodzi o paliwo to dzisjaj spuszczę i zaleję na Statoilu. A może dostane namiary na Warsztacik co szybko i tanio to zdiagnozuje. Czytałem o takim w Płocku więc prawie na miejscu. 
- Od: 24 sie 2007, 08:35
- Posty: 10
- Skąd: Płock/Warszawa
- Auto: 323F 2.0DiTD
Zmieniam post
Ostatnio edytowano 30 gru 2007, 17:42 przez dariusz 80, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 sie 2007, 08:35
- Posty: 10
- Skąd: Płock/Warszawa
- Auto: 323F 2.0DiTD
Tak podaje serwisówka. Praktyka pokazuje coś dokładnie odwrotnego.MarekW napisał(a):Jak SPV nie dziala to samochod nie pali i koniec
To jest dokładnie dowód tego, co mówisz – kilka stron wcześniej jest o tym dość dokładnie napisane.dariusz 80 napisał(a):Ale gdy elektronik podłączył podczas kręcenia rozrusznikiem, do SPV 12V z akumulatora to odpalił jak trzeba
Hmmm – nie wiem na jakim forum, ale tego nie kojarzę a jako-tako (po japońsku) orientuję się w temacie...dariusz 80 napisał(a):Zainwestowałem i kupiłem całą pompę od Opla (Wizualnie identyczna- czytałem o nich na forum).
Pompa od opla to zapewne bosh, a tutaj denso. Nie wiem jak chcesz ją podłączyć.
Raczej z owocami zabawy handlarzy...dariusz 80 napisał(a):walczę z takim fajnym "japońskim" autem
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
a tu sie xANDy mylisz w Oplach byl osprzet denso tzw silnik isuzu :–) pompa wizualnie identyczna ale u nas jest denso v5 a w oplu jest v5 pilot. Nie wiem czym sie roznia.
A co do SPV to xANDy przesledz problemy ludzi, ktorzy na poczatku mysleli, ze to SPV a na koniec diagnoza fachowcow skupiala sie na czyms totalnie innym. Do SPV mozna podlaczyc/odlaczyc +12V i powinien byc slyszalny klik (maksymalnie 30 sekund aby sie nie spalil).
Zawor SPV decyduje o czasie wysokiego cisnienia czyli wielkosc dawki. Chyba jako zaparkowany jest otwarty wiec silnik nie odpali bo pompa nie wytworzy cisnienia. A jak sie zatrze jako zamkniety to juz nie wiem co bedzie czy silnik odpali
??? tu moja wiedza sie konczy. Ale jak by sie potwierdzilo, ze przy na stale zamknietym spv silnik kreci to by mozna wywalic spv do kosza i jezdzic :–)))) (zartuje).
Koniec mojego wymandrzania :–)
Marek
A co do SPV to xANDy przesledz problemy ludzi, ktorzy na poczatku mysleli, ze to SPV a na koniec diagnoza fachowcow skupiala sie na czyms totalnie innym. Do SPV mozna podlaczyc/odlaczyc +12V i powinien byc slyszalny klik (maksymalnie 30 sekund aby sie nie spalil).
Zawor SPV decyduje o czasie wysokiego cisnienia czyli wielkosc dawki. Chyba jako zaparkowany jest otwarty wiec silnik nie odpali bo pompa nie wytworzy cisnienia. A jak sie zatrze jako zamkniety to juz nie wiem co bedzie czy silnik odpali
Koniec mojego wymandrzania :–)
Marek
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Nowbody is perfect. Nigdy nie udało mi się dotrzeć do tego jakie tam były silniki (osprzęt) w wypadku motorów 2.0 diesel.MarekW napisał(a):a tu sie xANDy mylisz w Oplach byl osprzet denso tzw silnik isuzu :–)
SPV jest zagadką, która i tak się wymyka oficjalnym "papierom". Trzeba próbować. Zresztą ta przypadłość zamulania się tego zaworu tyczy się i innych marek/producentów pomp wtryskowych z bezpośrednim wtryskiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W oplach były pompy Denso w silnikach isuzu 1.7, wizualnie identyczne ale parametry chyba inne. Co chodzi o problem z odpalaniem to mam jeszcze kilka hipotez na chwilę obecną do sprawdzenia. 1-paliwo, 2-zanieczyszczenie pompy, 3- chyba najgorsze PADŁA POMPA, a naprawa to połowa wartości samochodu. Napiszcie namiary na warsztat w Płocku gdzie "tekla" naprawiał pompę. SPV jest chyba OK bo sprawdzałem, że przy odłączonym pompa niepodaje paliwa, gdy podłączyłem to podaje, ale nie wiem czy odpowiednie dawki.
- Od: 24 sie 2007, 08:35
- Posty: 10
- Skąd: Płock/Warszawa
- Auto: 323F 2.0DiTD
dariusz 80 napisał(a):Napiszcie namiary na warsztat w Płocku gdzie "tekla" naprawiał pompę
Spójrz w PORADNIK
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Chyba się wyjaśniło. Po odłączeniu czujnika temp. pali aż miło. Niestety to nie zbyt dobra wiadomość, wg mnie pompa dała ciała 
- Od: 24 sie 2007, 08:35
- Posty: 10
- Skąd: Płock/Warszawa
- Auto: 323F 2.0DiTD
A skąd masz ściągnięte auto...?
Bo na przykład holendrzy lubią jeździć dobrymi, drogimi samochodami na opale.......

Bo na przykład holendrzy lubią jeździć dobrymi, drogimi samochodami na opale.......
to niestety bardzo prawdopodobna możliwość. Płock, Wrocław, Mabi...dariusz 80 napisał(a):Po odłączeniu czujnika temp. pali aż miło. Niestety to nie zbyt dobra wiadomość, wg mnie pompa dała ciała

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Niestety masz rację. A oddać 3500zł w Mabi to lipna perspektywa
Poczekam jeszcze i sprawdzę na dobrym paliwie. A ile można jeżdzić z wyłącznikiem czujnika temp?
- Od: 24 sie 2007, 08:35
- Posty: 10
- Skąd: Płock/Warszawa
- Auto: 323F 2.0DiTD
Trudno powiedzieć... aż do zajechania pompy. Handlarze kupują na zachodzie auto z uszkodzoną pompą (za przysłowiowe grosze), odcinają/symulują czujnik i sprzedają. Zaniedługo pompa odmawia posłuszeństwa i wtedy jest lament – a mazda to takie lipne auto...dariusz 80 napisał(a):A ile można jeżdzić z wyłącznikiem czujnika temp?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dariusz 80 napisał(a): Po odłączeniu czujnika temp. pali aż miło. Niestety to nie zbyt dobra wiadomość, wg mnie pompa dała ciała
miałem to samo...pali bo myśli że na dworze jest siarczysty mróż i wali maksymalną dawkę paliwa...jednym słowem po wyłączeniu czujnika przełącza się w tryb awaryjny...wiatraczek pewnie zapiernicza aż miło....niestety to chyba jest pompa
dariusz 80 napisał(a):A oddać 3500zł w Mabi to lipna perspektywa
mam to już za sobą...Mabi – 3100 PLN..."padła dawka"– słowa ku.... z Mabi
xANDy napisał(a):A ile można jeżdzić z wyłącznikiem czujnika temp?
ja przejechałem ponad 8000 km i nic się nie stało
pozdrawiam i życzę szczęśliwego rozwiązania ( tzn. nie Mabi)
- Od: 21 lis 2006, 12:12
- Posty: 39
- Skąd: Warszawa
- Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM
Ciekawi mnie co dokladnie mabi zrobilo opisujac problem "padla dawka"?
Ktos jest madry? Nie byl to SPV wiec co?
Na jakims formu o oplach (silnik isuzu) przeczytalem cos ciekawego:
Ze czesto sie psuje w pompach denso jakies polaczenie/styk w module ROM. Modul jest dokrecony do pompy i mozna go odlaczyc i otworzyc jakas aluminiowa pokrywe. Pozniej lupa lub dobre oko, aby sprawdzic polaczenia, cos pisali o styku 2 i 3.... jak jest cos nie tak to nalezy to podlutowac i zobaczyc czy dziala :–). Napisali ze na 4 przypadki 3 byly spowodowane takim problemem. Komputer zapisywal to jako blad/awaria SPV.
ROM ma informacje o dawce wiec moze pojsc w tym kierunku
? Moze ma ktos taki ROM i moglby zrobic foki jak to wewnatrz wyglada?
Nie mowie zeby to rozkrecac i na sile lutowac, ale moze jak i tak nie dziala to warto sprobowac. Choc nie recze za rezultaty. Jak bedzie gorzej to reklamacji nie uznaje.
Marek
Ktos jest madry? Nie byl to SPV wiec co?
Na jakims formu o oplach (silnik isuzu) przeczytalem cos ciekawego:
Ze czesto sie psuje w pompach denso jakies polaczenie/styk w module ROM. Modul jest dokrecony do pompy i mozna go odlaczyc i otworzyc jakas aluminiowa pokrywe. Pozniej lupa lub dobre oko, aby sprawdzic polaczenia, cos pisali o styku 2 i 3.... jak jest cos nie tak to nalezy to podlutowac i zobaczyc czy dziala :–). Napisali ze na 4 przypadki 3 byly spowodowane takim problemem. Komputer zapisywal to jako blad/awaria SPV.
ROM ma informacje o dawce wiec moze pojsc w tym kierunku
Nie mowie zeby to rozkrecac i na sile lutowac, ale moze jak i tak nie dziala to warto sprobowac. Choc nie recze za rezultaty. Jak bedzie gorzej to reklamacji nie uznaje.
Marek
Ostatnio edytowano 27 sie 2007, 16:05 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):Ze czesto sie psuje w pompach denso jakies polaczenie/styk w module ROM. [...]
Napisali ze na 4 przypadki 3 byly spowodowane takim problemem. Komuter zapisywal to jako blad/awaria SPV.
Hmm – czy wymieniając SPV firma MABI dobiera się też do tego ROM'u?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mysle, ze MABI dobiera sie do wszystkiego (co dotyczy sterowania pompa: elektronika i mechanika).
Skoro ROM jest integralna czescia pompy to nie widze nic dziwnego.
Z drugiej strony to chyba niezly ubaw maja pracownicy MABI czytajac nasze wymadrzenia :–).
Moze jakis pomocny glos z MABI lub chec wspolpracy z nami
?? Oczywiscie w ramach naszej pozytywnej edukacji.
M.
Skoro ROM jest integralna czescia pompy to nie widze nic dziwnego.
Z drugiej strony to chyba niezly ubaw maja pracownicy MABI czytajac nasze wymadrzenia :–).
Moze jakis pomocny glos z MABI lub chec wspolpracy z nami
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):Moze jakis pomocny glos z MABI lub chec wspolpracy z nami

Spotkanie z kierownikiem MABI nie nastraja do radości ani nawet do życia. Twierdzą to wszyscy, którzy mieli z nimi kontakt. Coś więcej i to konkretniej potrafi powiedzieć tomekrvf.
Oni są zbyt mądrzy aby odczuwali potrzebę zaglądania tutaj...MarekW napisał(a):chyba niezly ubaw maja pracownicy MABI czytajac nasze wymadrzenia :–).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Nie mialem przyjemnosci z MABI, ale mimo wysokich cen, nieprzyjaznego interfejsu to daja gwarancje na swoja prace i skutecznie rozwiazuja problemy z pompami denso.
Mam nadzieje, ze dominacja jednego ASO od Denso sie kiedys skonczy i wszystkim to wyjdzie na dobre.
Jak bym mial warsztat to bym chcial wiedziec co klienci o nim sadza :–)
Internet to kopalnia wiedzy i moze ona wplynac na poprawe interfejsu lub jego pogorszenie.
M.
Mam nadzieje, ze dominacja jednego ASO od Denso sie kiedys skonczy i wszystkim to wyjdzie na dobre.
Jak bym mial warsztat to bym chcial wiedziec co klienci o nim sadza :–)
Internet to kopalnia wiedzy i moze ona wplynac na poprawe interfejsu lub jego pogorszenie.
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Może ROM to dobry kierunek, ale na chwile obecną mało informacji. A co chodzi o odłączenie czujnika

to troche dziwne, że skoro jest info że jest mróz, a załącza się wentylator. Może macie więcej info o ROM? Skorzystambafanabafana napisał(a):...wiatraczek pewnie zapiernicza aż miło
- Od: 24 sie 2007, 08:35
- Posty: 10
- Skąd: Płock/Warszawa
- Auto: 323F 2.0DiTD
xANDy napisał(a):Krótki poradnik o Dieslach [...] – poszukaj właśnie tam
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6