Oj.....to był oczywiscie żart z mojej stronyxANDy napisał(a): pewność to mógłbym mieć, gdybym to sam robił
Rozgrzany silnik odpala zdecydowanie gorzej.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
dodajecie mi otuchy
to znacząco obniża koszty
to znacząco obniża koszty
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Tam jest chyba imbus 6. Jaksa – zweryfikuj mojego "nosa".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Tak.Andrzej1971 napisał(a):czy to znaczy, że wystarczy obmyć pompę, wziąć klucz i odkręcić spv
zamontować nowy i po kłopocie?
i to samo z tcv?Poprawne rozumowanie – nie trzeba NIC regulować ani dostrajać, ani podpinać kompa. Mówię to z 99,5% przekonaniem.Andrzej1971 napisał(a):jeżeli dobrze zrozumiałem to wymiana zaworów tcv i spv nie wiąże się tak naprawdę z jakimiś komplikacjami, jakie opisuja serwisy(ustawianie, regulacja, programowanie, demontaż pompy itp.)
Wreszcie jakieś optymistyczne wieści.
Pewnie tak , ale zanim dojdziesz do srubek musisz odkrecic pare innych ktore blokują dojscie do trzymajacych czujnikxANDy napisał(a):Tam jest chyba imbus 6
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
prosilem jednego formulowicza o stary SPV, co jeszcze troche "pracowaL" postaralbym sie go usprawnic. Gdyby sie zabieg udal a wiem z forum ze komus tak mozna by bylo miec taki zestaw do "sprawdzania" przesylany na próbe. Albo zrobić zrzute po 10 zl od wszystkich spisac nr i naniesc znaki(aby ktos nie podmienil) i go sobie pozyczac w razie Podejrzen. Prosto, tanio. Co Wy na to?
ps. jak montujesz sobie sam zawory tracisz na nie gwarancje.
ps. jak montujesz sobie sam zawory tracisz na nie gwarancje.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Czy za każdym razem takiego objawu (ojca 626 DiTD z 99 roku 101 PS od niedawna ma tę samą przypadlosc-na zimnym ok,na cieplym lipa), trzeba regenerowac pompe za nieziemskie sumy?Czy wystarczy wlasnie,jak sugerujecie wymienic owy czujnik na pompie, czy czujniki bo są chyba dwa z tego co opisujecie.Bo bez wymiany nie da rady zdiagnozowac czy to wlasnie on robi takie cyrki z odpalaniem.Trafnosc decyzji ma niestety duze kozysci finansowe.Podsumujcie prosze co i jak.Z góry dziekuje.
Miałem MX3 V6 i Xedos 6 V6
- Od: 15 maja 2006, 22:01
- Posty: 10
- Skąd: Gryfice
- Auto: PREMACY DiTD / 626 GF DiTD
Czujnik nie równa się zawór – sprecyzuj o co Ci chodzi...
Zawór możesz sobie podmienić na inną sztukę; jeśli to wina zamulonego SPV można go spróbować "przepchać" środkiem do czyszczenia wtrysków/układów paliwowych (oczywiście poprzez bak a nie bezpośrednio).
Zawór możesz sobie podmienić na inną sztukę; jeśli to wina zamulonego SPV można go spróbować "przepchać" środkiem do czyszczenia wtrysków/układów paliwowych (oczywiście poprzez bak a nie bezpośrednio).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy,ciężko mi sprecyzować,bo nie mam aż takiej wiedzy mechanicznej odnośnie tego ukladu zasilania i pompy.Ale jutro jade do ojca i chcemy sie temu przyjzec zanim podejmiemy decyzje o jakiej naprawie.Dlatego prosze Was o nakierowanie mnie od czego zaczac sprawdzac.Moze od tego czujnika temp.?Gdzie on dokladnie jest?A przepchanie owego zaworu srodkiem czyszczacym?Gdzie ten zawor jest.Gdyby byl tak ktos mily i mi to wyjasnil,bylbym zobowiazany.Lub moze ktos poda do siebie nr tel na prv,i jak jutro stane przed otwarta maska to mnie lekko pokieruje.Dzieki.
Miałem MX3 V6 i Xedos 6 V6
- Od: 15 maja 2006, 22:01
- Posty: 10
- Skąd: Gryfice
- Auto: PREMACY DiTD / 626 GF DiTD
gt4 – podałeś BARDZO mało danych więc nawet nie wiadomo co Ci poradzić, bo poza tym, że coś jest z działaniem motoru to nic nie wynika.
Na pompie masz zawór SPV – taki duży walec, pionowo "wbity" w pompę na jej prawym brzegu – ten czyści się środkami do czyszczenia układów paliwowych (lejesz go do baku i przejeżdżasz kilkaset km).
TCV to zawór zamontowany "od spodu" pompy, odpowiedzialny częściowo za synchronizację i produkcję dawki paliwa. On lubi przeciekać albo po jakimś czasie paść.
Każdy z nich daje inne objawy – więc póki nie opiszesz konkretnie objawów – trudno coś dopomóc. Nikt z nas wróżką nie jest...
Na pompie masz zawór SPV – taki duży walec, pionowo "wbity" w pompę na jej prawym brzegu – ten czyści się środkami do czyszczenia układów paliwowych (lejesz go do baku i przejeżdżasz kilkaset km).
TCV to zawór zamontowany "od spodu" pompy, odpowiedzialny częściowo za synchronizację i produkcję dawki paliwa. On lubi przeciekać albo po jakimś czasie paść.
Każdy z nich daje inne objawy – więc póki nie opiszesz konkretnie objawów – trudno coś dopomóc. Nikt z nas wróżką nie jest...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Napomnialem wczesniej juz ze na cieplym nie chce odpalac i podczas jazdy ma takie napady spadku mocy,po czym znowu idzie normalnie.Ale generalnie zaczelo sie od tego ze nie odpalała na cieplym,a jak juz to po dlugim kreceniu.Stąd podejrzenie ze to pompa.Co myslisz o tym?
Miałem MX3 V6 i Xedos 6 V6
- Od: 15 maja 2006, 22:01
- Posty: 10
- Skąd: Gryfice
- Auto: PREMACY DiTD / 626 GF DiTD
Dodam jeszcze ze gdzie sie nie zajedzie to kazdy chce tą pompe regenerować.Tak było np w Pile,bo tam blisko ojciec mieszka.I zrobili tam pomiar cisnienia na pompie i jest ono duzo za niskie.Zrobiono tez taki myk,jak nie chciala zapalic na ciepłym oczywiscie,to schlodzono pompe,polewajac ją zimną wodą i zapaliła odrazu.Więc......Generalnie chodzi mi o w miare trafna diagnoze,by nie dawac zbednie komus zarobic i zbednie nie wymieniac czegos,czego nie potrzeba.
Miałem MX3 V6 i Xedos 6 V6
- Od: 15 maja 2006, 22:01
- Posty: 10
- Skąd: Gryfice
- Auto: PREMACY DiTD / 626 GF DiTD
Witam,
od dzis mam podobny problem ze swoja mazda, od razy pomyslalem, ze napewno pomoc znajde u "Was".
Sprawa wyglada tak: Od kad sa mrozy badz tez niskie temp. miga mi lampka od podgrzewaczy- to pewnie maly problem, bo auto odpalalo normalnie.
Kilka dni temu, zaczol sie taki problem, ze musialem pokrecic 3-5s rozrusznikiem nim odpalil, przedtem palil od "strzala", silnik zawsze uruchomialem zimny. Dzis przytrafilo mi sie isc do sklepu, wiec zgasilem silnik. Przyszedlem chcialem odpalic krece, krece- NIC! Zdenerwowany poszedlem poszukac pompki paliwa ( kiedys slyszalem, ze jest takowa w tym silniku) pompowalem, krece dalej NIC! Mysle, pewnie jak na zimnym odpal, to poczekam az ostygnie, po ~40 min czekania ( oczywiscie w miedzy czasie probowalem krecic) nagle zaczal "zaskakiwac" ale dalej nic- mysle jest dobrze, bo daje jakis glos. Czekam nastepne 10 min, podeszlem krece, krece az tu oraz "zawyrcal" i odpalil. Pojechalem do domu, zgasilem, pomyslalem sprobuje odpalic- zalapal bezproblemowo ( czynnosc powtarzalem kilukrotnie- od razu palil) , poszedlem zjesc obiad przychodze znow poprobowac- teraz juz nie pali, krecilem dosc dlugo i nic. Nastepnie po 4 h poszedlem znow go odpalic i teraz po tych ~6 sek. krecania zapalil ( czynnosc znow powtorzylem kilka razy- palil bezproblemowo- od razu). Czytajac te forum, przeczytalem, ze cieknie ten caly TCV, a u mnie wszystko lacznie z pompa i pod pompa suchutkie.
Teraz mam pytanie, czy to standardowy objaw uszkodzenia zespolow pompy? Glownie chodzi mi o to, ze jak odpali, to zaraz po zgaszeniu znow odpala bardzo dobrze, ale juz po krotkiej ( 15-25min) przerwie nie odpala.
Co o tym myslicie? Jakies spostrzezenia? Moze to tylko filtr? Autem zrobilem juz jakies 6 tys km. Dodam, ze potem auto jezdzi normalnie, ma moc i wszystko tak jak zawsze.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam.
od dzis mam podobny problem ze swoja mazda, od razy pomyslalem, ze napewno pomoc znajde u "Was".
Sprawa wyglada tak: Od kad sa mrozy badz tez niskie temp. miga mi lampka od podgrzewaczy- to pewnie maly problem, bo auto odpalalo normalnie.
Kilka dni temu, zaczol sie taki problem, ze musialem pokrecic 3-5s rozrusznikiem nim odpalil, przedtem palil od "strzala", silnik zawsze uruchomialem zimny. Dzis przytrafilo mi sie isc do sklepu, wiec zgasilem silnik. Przyszedlem chcialem odpalic krece, krece- NIC! Zdenerwowany poszedlem poszukac pompki paliwa ( kiedys slyszalem, ze jest takowa w tym silniku) pompowalem, krece dalej NIC! Mysle, pewnie jak na zimnym odpal, to poczekam az ostygnie, po ~40 min czekania ( oczywiscie w miedzy czasie probowalem krecic) nagle zaczal "zaskakiwac" ale dalej nic- mysle jest dobrze, bo daje jakis glos. Czekam nastepne 10 min, podeszlem krece, krece az tu oraz "zawyrcal" i odpalil. Pojechalem do domu, zgasilem, pomyslalem sprobuje odpalic- zalapal bezproblemowo ( czynnosc powtarzalem kilukrotnie- od razu palil) , poszedlem zjesc obiad przychodze znow poprobowac- teraz juz nie pali, krecilem dosc dlugo i nic. Nastepnie po 4 h poszedlem znow go odpalic i teraz po tych ~6 sek. krecania zapalil ( czynnosc znow powtorzylem kilka razy- palil bezproblemowo- od razu). Czytajac te forum, przeczytalem, ze cieknie ten caly TCV, a u mnie wszystko lacznie z pompa i pod pompa suchutkie.
Teraz mam pytanie, czy to standardowy objaw uszkodzenia zespolow pompy? Glownie chodzi mi o to, ze jak odpali, to zaraz po zgaszeniu znow odpala bardzo dobrze, ale juz po krotkiej ( 15-25min) przerwie nie odpala.
Co o tym myslicie? Jakies spostrzezenia? Moze to tylko filtr? Autem zrobilem juz jakies 6 tys km. Dodam, ze potem auto jezdzi normalnie, ma moc i wszystko tak jak zawsze.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam.
-
xsc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6