Problem z uruchomieniem silnika
Kaszpir – musiałbyś widzieć moją mazdę po sprowadzeniu... Jak myślisz – dlaczego tak dobrze znam ten model 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Bo za duzo w niej zrobiłeśxANDy napisał(a):dlaczego tak dobrze znam ten model

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Bo za duzo w niej zrobiłeś
No tak – ale jest rzecz, którą przeoczyłem, bo jej sam NIE robiłem – i to był błąd. Kosztowny
Chyba robimy zbędny OT.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Na plus czy minus ?slawpal napisał(a):troche mnie to zaskoczyło nie powiem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
misiak76 napisał(a):U mnie jest przypadek, że auto czy zimne czy ciepłe to kręci długo i odpala po pewnym czasie. Nawet jak jest zimny to szybciej odpala. Kręci bardzo dobrze. Jak stało autko 2 dni to niestety nie odpaliło i nie obyło się bez holowania i wymuszenia odpalenia. Problem głównie rozpoczął się od czasu spotkania z drzewem (prawa lampa przednia zbita, zderzak do wymiany i nadkole). Co gorsze samochód zaczął gasnąć jak go biorę na luz. Jutro wymieniam wszystkie filtry i zobaczę co będzie się działo.
Zabawy ciąg dalszy... Nigdy więcej nie kupię samochodu z Holandii.
Samochód po wymianie filtrów chodził lepiej ale raz zgasł na światłach (korek na 5 km) i nie mogłem go odpalić. Dopiero odpaliłem na pych. Po podłączeniu do komputera okazało się, że wyskoczyło sześć błędów i jeden defekt czujnika temperatury. okazało się, że samochód w Holandii przeszedł całkowitą zmianę instalacji elektrycznej tak aby nie było widać tego błędu. Teraz idę za namową mechanika i wymienię w tym lub w następnym miesiącu instalacje elektryczna oczywiście jak dorwiemy schemat do mojego samochodu. Teraz mam komputer włączony w trybie awaryjnym i już po prostu jest extra. samochód prawie chodzi bez błędnie. Odpalił po tygodniu niejeżdżenia.
- Od: 10 sty 2008, 22:07
- Posty: 11
- Skąd: Świecie
- Auto: 626 GW TD 2.0 – 1999 r. 74kW
Odebrałem MAZDE
z serwisu po wymianie przekażnika pompy wtryskowej (650pln) samochód zapala idealnie o każdej porze także jeśli 2.0 ditd nie zapala lub ciężko zapala jak zimny to wcale nie musi być uszkodzony zawór lub pompa wtryskowa do regeneracji ale suma naprawy wynosiła 800pln a przekażnik jest wielkości połowy zapalniczki- drogie te części do MAZDY wydaje mi sie ze jest troche mułowata do 2000 obrotów chyba bede musiał przepłukać interkuler Pozdrawiam wszystkich na forum


![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
mazda premacy 2.0 diesel r.2000 66kw
- Od: 26 mar 2008, 13:50
- Posty: 13
- Skąd: Gdynia
- Auto: mazda premacy 2.0 diesel r.
jak czytam te posty o dieslach mazdy to się zastanawiam, czy dobrze zrobiłem kupując to auto, mam nadzieje, że trafiłem na zadbany egzemplarz, bo na taki wyglądał:) ale cóż różnie to bywa:( na szczęście mam jeszcze trochę odłożonych pieniędzy na ewentualne naprawy i regenerację części:) wszystko wyjdzie podczas eksploatacji:)
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
slawpal napisał(a):eśli 2.0 ditd nie zapala lub ciężko zapala jak zimny to wcale nie musi być uszkodzony zawór lub pompa wtryskowa do regeneracji ale suma naprawy wynosiła 800pln a przekażnik jest wielkości połowy zapalniczki
możliwe że mam to samo uszkodzone, a gdzie to jest kolego, możesz przybliżyć namiary
- Od: 1 lis 2007, 23:35
- Posty: 7
- Skąd: Elbląg
- Auto: 626 GF DITD RF2A 101 KM 2001 r
Ja juz jeżdze swoją madzią prawie rok i zauwazyłem pewną prawidłowość. Cieżej odpala po nocy, jak jest ciepła to pali na dotyk. Natomiast jak podgrzeje ją tak 2-3 razy (do momentu aż usłyszę puknięcie przekaźnika świec) to pali prawie tak jak na ciepłym.
Mam 3 świece oryginalne i jedną kupiłem (zammiennik) bo sie spaliła. Czy to ma jakieś znaczenie?
Powiedzcie czy jak palicie DITD rano to grzejecie swiecami silnik??
Ja grzeje min raz.
Jak sie powinno robić I jak powinien palić bez podgrzania??
Mam 3 świece oryginalne i jedną kupiłem (zammiennik) bo sie spaliła. Czy to ma jakieś znaczenie?
Powiedzcie czy jak palicie DITD rano to grzejecie swiecami silnik??
Ja grzeje min raz.
Jak sie powinno robić I jak powinien palić bez podgrzania??
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
lukaszp napisał(a):Powiedzcie czy jak palicie DITD rano to grzejecie swiecami silnik??
Witam!Tak, grzeje raz.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik i po jednym grzaniu silnik pali Ci tak samo jak jest nagrzany, czy troszkę ciężej??
Bo mi troszke ciężej. Jak jest nagrzany to pali od pierwszego obrotu, a rano 2-3 obrót.
Nie wiem, czy tak powinno być?? Nie jest to absolutnie uciązliwe, tylko coś takiego zauważyłem.
Bo mi troszke ciężej. Jak jest nagrzany to pali od pierwszego obrotu, a rano 2-3 obrót.
Nie wiem, czy tak powinno być?? Nie jest to absolutnie uciązliwe, tylko coś takiego zauważyłem.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
lukaszp napisał(a):topik i po jednym grzaniu silnik pali Ci tak samo jak jest nagrzany,
Tak
lukaszp napisał(a):czy troszkę ciężej??
i mam nadzieje, że się nie zmieni na gorsze.
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
czy zimna czy lato pali po zgasnieciu lampki od razu,
moge sprawdzic czy bez grzania tez? Na starym aku w tegie mrozy z 5 sek chyba musialem pokrecic oczywiscie nie podgrzewajac wczesniej.
PO prostu sprawdzmy jaka tem na i bez grzania, jak pisal xAndy pali i juz.
moge sprawdzic czy bez grzania tez? Na starym aku w tegie mrozy z 5 sek chyba musialem pokrecic oczywiscie nie podgrzewajac wczesniej.
PO prostu sprawdzmy jaka tem na i bez grzania, jak pisal xAndy pali i juz.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
lukaszp napisał(a):Nie wiem, czy tak powinno być
Nie powinno.... mi zawsze....
rexwolf napisał(a):czy zimna czy lato pali po zgasnieciu lampki od razu,
kiedyś było na dworze -10 i na starym aku (jeszcze oryginał) gdy podgrzewałem świeczki nie chciał zapalić... (prąd szedł na świece i brakowało na sam rozruch) więc nie czekałem w ogóle aż lampka zgaśnie... odpał jak w benzynie.... 2 obroty i zapalił

Moje odpalało bez świec całe lata – ja kręciłem nie czekając na świece (chyba, że było mocno poniżej zera, to wtedy gwoli szacunku – podgrzewałem). Odpalała bez tego tak samo jak ze świecami.
PS. pierwsze 9 miesięcy (od jesieni do lata) odpalałem z wyłączonymi świecami (obwód przekaźnika odłączony).
PS. pierwsze 9 miesięcy (od jesieni do lata) odpalałem z wyłączonymi świecami (obwód przekaźnika odłączony).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
To mnie panowie nie pocieszyli.
Ale chyba narazie nie będe szukał przyczyny, chyba że sie pogorszy.
Ale jaki może być powód tego że pali troszkę gorzej jak jest zimny? Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Ale chyba narazie nie będe szukał przyczyny, chyba że sie pogorszy.
Ale jaki może być powód tego że pali troszkę gorzej jak jest zimny? Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Wydaje mi sie, że może to być coś z paliwem.
Tankowałem jakieś 4 baki niby dobre paliwo, na takiej mało znanej stacji.
Teraz już drugi bak wlałem Shela i jest lepiej. Zobacze co dalej.
Jak myślicie, to może być wina paliwa?
Tankowałem jakieś 4 baki niby dobre paliwo, na takiej mało znanej stacji.
Teraz już drugi bak wlałem Shela i jest lepiej. Zobacze co dalej.
Jak myślicie, to może być wina paliwa?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Witam wszystkich, ponieważ pierwszy raz jestem na forum.Na wstępie muszę dodać, że to jest mój pierwszy diesel.
Przeglądałem chyba wszystkie tematy, spisałem wszystkie uwagi, ale niestety nie mogę rozwiązać swojego problemu.
Madzia paliła po kupnie w marcu, kiedy było poniżej 5C po ok 5s. Wymieniłem wszystkie świece (2 były spalone) i teraz na zimnym i ciepłym pali po ok.3-4s. Filtr paliwa i powietrza nowe.
1.Mechanik stwierdził, że świece grzeją b.krótko 1-2s, ale było ponad 20C, to powinna zapalić bez podgrzewania świec. A może świece grzeją bez względu na temperaturę silnika i może padł przekaźnik świec? Na krótko odpaliła lepiej, ale nie na "dotyk".
2.Podładowałem akumulator i w tej chwili ma 12.3V, ale kręci dobrze.
3.Elektryk podłączył do X431 i wywaliło tylko błąd P0403 EGR circiut malfunction, czujnik temperatury silnika – odczyt prawidłowy.
4.Odłączyłem czujnik temperatury i odpaliła rano przy T=17C na "dotyk" jak benzynowy, ale niestety po starcie cały czas włączone są wentylatory chłodnicy i klimy.
Z odłączonym czujnikiem nie można więc jeździć.
Znalazłem na necie informacje, że po odłączeniu czujnika temperatury nie ma problemu z zapalaniem, bo pompa podaje dużą dawkę paliwa i również, że przekaźnik świec współpracuje z czujnikiem temperatury. Jeżeli jest uszkodzony czujnik to diesel ciężko pali, bo przekaźnik podgrzewa świece za każdym razem.
A co się dzieje jak przekaźnik jest uszkodzony, to przecież nie grzeje świec i wtedy też ciężko będzie palić?
Jak sprawdzić czy przekaźnik świec i czujnik temperatury jest dobry, TECH-em lub KTS-em?
A może to podobny problem jak u slawpala z przekaźnikiem pompy wtryskowej.
Proszę o cenne wskazówki, żeby podpowiedzieć fachowcom na co maja zwrócić uwagę, bo chyba sam problemu nie rozwiążę.
Pozdrawiam
Jarek
Przeglądałem chyba wszystkie tematy, spisałem wszystkie uwagi, ale niestety nie mogę rozwiązać swojego problemu.
Madzia paliła po kupnie w marcu, kiedy było poniżej 5C po ok 5s. Wymieniłem wszystkie świece (2 były spalone) i teraz na zimnym i ciepłym pali po ok.3-4s. Filtr paliwa i powietrza nowe.
1.Mechanik stwierdził, że świece grzeją b.krótko 1-2s, ale było ponad 20C, to powinna zapalić bez podgrzewania świec. A może świece grzeją bez względu na temperaturę silnika i może padł przekaźnik świec? Na krótko odpaliła lepiej, ale nie na "dotyk".
2.Podładowałem akumulator i w tej chwili ma 12.3V, ale kręci dobrze.
3.Elektryk podłączył do X431 i wywaliło tylko błąd P0403 EGR circiut malfunction, czujnik temperatury silnika – odczyt prawidłowy.
4.Odłączyłem czujnik temperatury i odpaliła rano przy T=17C na "dotyk" jak benzynowy, ale niestety po starcie cały czas włączone są wentylatory chłodnicy i klimy.
Z odłączonym czujnikiem nie można więc jeździć.
Znalazłem na necie informacje, że po odłączeniu czujnika temperatury nie ma problemu z zapalaniem, bo pompa podaje dużą dawkę paliwa i również, że przekaźnik świec współpracuje z czujnikiem temperatury. Jeżeli jest uszkodzony czujnik to diesel ciężko pali, bo przekaźnik podgrzewa świece za każdym razem.
A co się dzieje jak przekaźnik jest uszkodzony, to przecież nie grzeje świec i wtedy też ciężko będzie palić?
Jak sprawdzić czy przekaźnik świec i czujnik temperatury jest dobry, TECH-em lub KTS-em?
A może to podobny problem jak u slawpala z przekaźnikiem pompy wtryskowej.
Proszę o cenne wskazówki, żeby podpowiedzieć fachowcom na co maja zwrócić uwagę, bo chyba sam problemu nie rozwiążę.
Pozdrawiam
Jarek
- Od: 9 mar 2008, 18:44
- Posty: 5
- Skąd: Olkusz
- Auto: Mazda Premacy 2,0TDVI 2000r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6