Wracając do turbawki i zaworu wastegate... bo mały OT sie zrobił
Trochę cytatów w celu przypomnienia pewnych kwestii:
xANDy napisał(a):patrząc na moc i turbinę (doładowanie), to jest nieprawidłowe – powinno być w miarę stałe i od ok 1600 rpm wynosić 0,3-0,4.
W wielu wypowiedziach
xANDy przytaczał wartość 0,35bar – skąd to się wzięło?
Oczek napisał(a):Jak 2 lata temu w Vtechu badali ciśnienie doładowania to wyszło nawet dużo większe niż powinno być w RF2A (zamiast stałego 0,35 ciśnienie dochodziło nawet do 0,9).
I mnie się wydaje, że jest wszystko OK ale o tym niżej...
Jeszcze przypomnę testy:
Oczek napisał(a):Sprawdziłem dziś jak przy jakim ciśnieniu reaguje ten zawór. Po wielokrotnych próbach w końcu udało mi się stwierdzić, że:
– mniej więcej przy 0,5 bara ten bagnet ino dygnie, ale bardziej na bok niż w kierunku turbiny i wogóle tak, że ciężko to wogóle zauważyć
– natomiast przy ok. 1,4 bara następuje reakcja w kierunku turbiny
– przy 1,5 bara można już powiedzieć że ruszył zdecydowanie na kilka mm
– przy 2,0 bara osiąga chyba swoje max.
Riki napisał(a):Takie ciśnienie doładowania w DiTD? to niemożliwe
A powiadam wam, że możliwe
Jeżeli miałoby być ciśnienie stałe 0,35bar to jaki byłby sens w ciśnieniu całkowitego otwarcia zaworu wastegate, które wynosi 2,5bar
Dowód (Mazda 626 RF-Turbo Workshop Manual Supplement, strona F2-9):
Jeszcze dodam, że mam zamontowany ciśnieniomierz i faktycznie jak dostanie buta

to idzie wskazówka na 1bar (oczywiście pod obciążeniem) i ani 1mm dalej.