Jak można uciszyć i polepszyć pracę silnika?

Postprzez qidd » 18 kwi 2007, 16:01

Dziekuje:)
xeramic do czyszczenia wtryskow – zakupiony :) zastosuje przy najblizszym duzym tankowaniu ...
zobaczymy czy cos da i na ile ... ale jezeli testowales i okazuje sie skuteczny dla ukladu wtryskow .. to ok :)
zwlaszcza ze mam juz przejechane ponad 200 000 km (madzia z 2001 :) )
komore kola zapasowego sprawdze... hmmmm ... ciekawe – ale masz racje – tam przeciez tworzy sie kapitalne pudlo rezonansowe :)
a co do luzow na zaworach?
to mam po prostu zlecic regulacje? bez sprawdzania czegokolwiek?


pozdrawiam
qidd
*******************
MAZDA 626 2.0 DI '01
SEDAN
*******************
Początkujący
 
Od: 20 cze 2006, 17:02
Posty: 20
Skąd: Krakow
Auto: MAZDA 626 2.0 DI '01

Postprzez xANDy » 18 kwi 2007, 19:35

Regulację luzów zaworowych robi się co 30kkm, wdechowe (ssące) 0,15mm, wydechowe 0,35mm. Nie wiadomo kiedy ostatnio miałes to robione – ile już przejechałeś nim sam? (tam raczej trzeba mieć nowe podkładki pod przelewy – oryginały 5szt to ok 130zł a od man'a to 10zł razem)
Wygłuszenie komory zapasówki najlepiej zrobić farbą wygłuszającą (noxudol 3100) i to maxymalnie, a na to jakiś filc położyć. Maty bitumiczne też się nadają ale są spoooro cięższe.
Drzwi wygłuszałem też farbą (spray'em) co też miało swoje zalety, i chociaż na pewno nie jest tak skuteczne jak maty bitumiczne to jednak nie zwiększa się tak masa i jest to proste do nałożenia (fotorelacja na forum).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez k.el » 30 kwi 2007, 21:35

xANDy napisał(a):podkładki pod przelewy – oryginały 5szt to ok 130zł a od man'a to 10zł razem


Różnica w cenie jest oczywista!
A jakość? Czy spełniają swoją rolę?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez xANDy » 30 kwi 2007, 21:37

Podkładka ma kształ ósemki "8" – jest wykonana z miedzi pokrytej chyba cynkiem. Najważniejszym elementem jest MIEDŹ. Więc każda miedziana podkładka spełni tutaj swoje zadanie – byle pasował rozmiar.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 30 kwi 2007, 21:39

k.el skąd jesteś?


k.el napisał(a):Czy spełniają swoją rolę?

Spełniają :)

P.S
www.dieselcentrum.pl tu kupicie podkładki pod przelewy... wystarczy powiedziec ze od MAN-a ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2007, 21:49

xANDy napisał(a):Więc każda miedziana podkładka spełni tutaj swoje zadanie
Nie kazda :P pod korki spustowe są do <dupa> ciekną co widac gołym okiem....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MadziaForever » 10 wrz 2007, 13:21

sołtys napisał(a):
jychu napisał(a):to naprawde działa!


na podświadomosc i wyobraznie :]


Nie dokońca, ale sołtys pewnie lepiej wie <lol> ile razy to lałeś??? :P

ale Diesla w życiu niewyciszy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Marek61 » 13 wrz 2007, 08:06

Wyciszy troszkę wyciszy :) Ja wybitnie nieufnie podchodziłem do wszystkich dodatków do paliwa ,a za rekomendowany Xeramic mogę dziś tylko XandY-emu podziękować.Silnik w mojej Premacy pracuje pięknie,równo i jak na diesla cicho.Poprzednio trzepotał i klekotał jak bociek przed odlotem do ciepłych krajów.Od zalania przejechałem 10kkm i nowa buteleczka X czeka na tankowanie .Poleciłem ten środek kilku uzytkownikom diesli różnej maści i zebrałem jak najlepsze opinie.Warto spróbować.
Teraz będę poprawiał audio wiec dołożę maty na drzwi – fachowiec obiecuje również wyciszenie auta.
Jak lecę swoim klekotem przez Pisz co sobote -nie słychać mnie prawda? :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez Aloo » 13 wrz 2007, 09:53

Mam pytanko – ten wspanialy Xeramic to dokladnie, ktory produkt bo widze dwa: DODATEK DO DIESLA
FIRMY XERAMIC i Xeramic Extra Cleaner Diesel.

Na razie uzywam Skyyd'a i jestem zadowolony ale trzeba lac do kazdego baku co jest meczace i czasami o tym zapominam.

PS co ile tankowan lejecie tego Xeramic'a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2006, 15:38
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Auto: Dodge Magnum SXT

Postprzez Marek61 » 13 wrz 2007, 10:01

Niby małe ma znaczenie który z tych środków.Ja na logikę zaproponowałbym Xeramic Extra Cleaner .Lejesz do zbiornika zawartosć 250 ml buteleczki ,nastepnie tankujesz ON w ilości na jaką pozwala zbiornik.Preparat jest na 60 l ON.I nie dotankowując w międzyczasie auta wyjeżdżasz "zaprawione" paliwo do rezerwy.Pózniej jedziesz 10.000 km i po przejechaniu tegoz powtarzasz czynność.Tak więc nie wymaga to częstych zabiegów.Pzdr. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez xANDy » 13 wrz 2007, 16:19

Prawdę mówiąc nie należy przesadzać z Xeramiciem – raz na rok (dosłownie) albo na 20-30kkm. On nie jest "obojętny" dla pompy – bo "wyjada" złogi itp. Przy okazji obniża chwilowo smarowanie co powoduje jednak zużycie mechaniczne elementów. Jeśli preparat ma co "wyjadać" to dobrze ale jeśli już nie ma nic do czyszczenia to przestaje to być obojętne dla pompy/wtrysków. Skydd jest nominalnym dodatkiem do paliwa a xeramic – awaryjnym.
Prosze o tym nie zapominać.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez k.el » 24 wrz 2007, 14:48

jaką średnicę mają podkładki pod przelewy?
Bo dieselcentrum mają 6 i 8 mm?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez xANDy » 25 wrz 2007, 08:47

k.el – zapytaj na PW Riki'ego – on ma kilka w ręku jeszcze, to może zmierzyć.

Diesel – jak można uciszyć i polepszyć pracę silnika?

Bo tak wracając do tematu.... jest na to jedna metoda – sprzedać klekota a kupić wersję z V6 w benzynie.

Tylko potem ten płacz na stacji benzynowej <płacze>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Paweł Mo » 25 wrz 2007, 09:07

Hmm... mimo wszystko uważam, że z tą głośnością nie jest źle. Jest kilka punktów które są źródłem hałasu: komora koła zapasowego, chłodnica, mocowanie akumulatora, nieoryginalny filtr powietrza (tzn. taki który na obwodzie pasowanym ma metalowy pasek). Swoimi sposobami doszedłem co powoduje hałas i przy pomocy filcowych podkładek naprawdę w znacznym stopniu wyciszyłem samochód (roboty było w sumie na 15 minut). Poza tym w trasie przy prędkości 100km/h i powyżej ten samochód jest naprawdę cichy. Osobiście jestem bardzo zadowolony z diesla, a że chodzi głośniej od benzyniaka to trudno się mówi, taka jest cecha diesli, tak one pracują i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.

P.S. Jak znajdę chwilkę czasu to porobię zdjęcia i opiszę w jaki sposób wyciszyłem swoją Madzię.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Riki » 25 wrz 2007, 09:55

k.el napisał(a):jaką średnicę mają podkładki pod przelewy?
Bo dieselcentrum mają 6 i 8 mm?



xANDy napisał(a):zapytaj na PW Riki'ego – on ma kilka w ręku jeszcze, to może zmierzyć


k.el wg mnie maja 8mm... :) skad jestes? :P jesli z Wawy to wpadaj do mnie zostalo mi jeszcze 10szt także dam Ci połowę ;)

xANDy napisał(a):jest na to jedna metoda – sprzedać klekota a kupić wersję z V6 w benzynie.


Mi np. by brakowało tego klekotu i świstu turbinki... :( :P traktorek jest fajny ;)

Pozdro
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6