Pomocy! Auto nie odpala, jak odpali to juz jedzie. serwis potrzebny.

Postprzez zjacek1 » 3 maja 2007, 09:54

kolejne co wiem to ,że do zaworu SPV dochodzi niewiele ponad 5-6 v czasami na krótką chwile pojawia się pona 100V,kable sprawdziłem te od SPV do sterownika IDM mają przejście,teraz już chyba muszę szukać sterownika na podmianke,lub mój sprawdzić w innym aucie.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2013, 08:14
Posty: 28
Auto: mazda 626 ditd 1999 gf/gw

Postprzez xANDy » 3 maja 2007, 14:15

Wedle opisów pompy – zawór dostaje 150V w impulsie po to, żeby zamknąć nagle ciśnienie a potem już do przytrzymania zaworu dostaje niższe napięcie.
Manual do pompy podaje:
"When the injection signal is input from the PCM to the IDM, the IDM actuates the SPV with a high voltage of approx. 150 V. Due to the high pull-down current (approx. 12 A) the valve closes rapidly. After a certain time the IDM reduces the actuating voltage to 12 V, resulting in a lower holding current (approx. 6 A)."
Czyli wynika z tego, że proces zamknięcia to jakieś 150V 12A (1,8 KW w impulsie) a potem podtrzymanie stanu zamkniętego to 12V 6A (72 W). Chyba, że mój angielski jest aż tak kiepski...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marek999 » 7 maja 2007, 09:37

Kiedy auto jest rozgrzane silnik nie chce zapalić. Na początku zapalał przy maksymalnym nacisnięciu gazu. Jednak po tygodniu już nawet tak nie dało rady zapalić. Ewentualnie na popych. Gdy silnik jest zimny samochód zapala. Poo za tym nic się z nim nie dzieje wszystko działa bez zarzutu tak jak wczesniej. Zaczęło się to dziać nagle podczas trasy z zza granicy.Wymieniłem pompę paliwa ale nic to nie pomogło. Diagnostyka nie wykazuje żadnych usterek. Silnik był robiony 1,5 roku temu więc wątpię zeby to była pompa wtryskowa. Czy ktoś coś na ten temat może mi napisać.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady.

Pozdrawiam, Marek
marek999
 

Postprzez marek999 » 7 maja 2007, 11:58

hej! dzieki bardzo przez przypadek znalazłem ta stronę szukając serwisów mazdy i nie wiedziałem że istnieje taki dział Diesel <glupek2> teraz juz wiem i znam nawet odpowiedz na moje pytanie.(Pomocy! Auto nie odpala, jak odpali to juz jedzie. serwis potrzebny.) dokładnie ten sam temat. Jest tam podobny temat, po za tym mechanik dzisiaj dzwonił z informacją ze to własnie zawór spv był zanieczyszczony! Dobrze ze nie muszę kupować nowego. <jupi> Dzięki za odpowiedz

Pozdro
marek999
 

Postprzez tycjan » 7 maja 2007, 13:54

marek999, kto Ci wyczyscil SPV i ile Cie to kosztowało?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez Pippi » 7 maja 2007, 22:23

Witam!
Pozwolę sobie na podłączenie się do tego wątku ze swoim problemem
cytuję z mojego wątku z "innych modeli":

Witam!
Mam nie wąski problem!! Ale zacznę od początku.
Autko niedawno zakupione, jeżdżone przeze mnie już około 500km po ok 50 km (poaliła się ciągle rezerwa) zalałem go na lotosie jak Pan Bóg przykazał i to na full (jak coś to w Pasłęku) po zalaniu zrobiłem tą resztę – 450km. No i pewnego ranka nie odpalił. Z kontrolek nie gasną tylko olej to normalne i ta od filtra paliwa. Z dwa razy diabeł odpalił po różnych cudach np otwarcie wlewu paliwa, wlewu oleju i płynu w chłodnicy. Pochodził i nagle gasł.

Potem doczytałem się w instrukcji jak się pali ta kontrolka to trzeba odwodnić filtr – tak też uczyniłem i nic. Potem mechanior znajomy wymienił mi caly filtr i pomogło na tyle że dojechałem pod dom (do niego pchałem – ludzie pchać mazdę :| normalnie szok :( )
I cóż się stało następnego dnia – znowu nie odpaliła!!

Ludziska co to może być bo zaczynam powątpiewać w tę markę.

Dzięki za odpowiedzi z mojego wątku.
*********************************************
Pozdrowionka znad morza
Mazda Premacy Active 2,0 DiTD – '03
Mazda 626 1,8i GE-'96 LPG ----> DO SPRZEDANIA
Gdańsk
*********************************************
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2004, 21:54
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 2,0DiTD '03

Postprzez xANDy » 8 maja 2007, 21:54

Trzeba wyczyścić chyba cały okład paliwowy...
Najpierw proponuję jednak wziąć kanister z dobrym paliwem, podłączyć bezpośrednio do pompy (zaraz za filtrem), włączyć stacyjkę, poczekać ze 20 sek, odpalić... sprawdzić jak się zachowuje w takim układzie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez $$$JACEK$$$ » 29 maja 2007, 01:17

Mam taki sam problem z odpalaniem mojej Mazdiczki tylko tyle ze zapala juz tylko na pych. Powiedzcie Mi czy jesli jest uszk / przytkany ten czujnik SPV to ta awaria pokazywana jest kontrolką CHECK E. ? ? ?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 00:54
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.

Postprzez xANDy » 29 maja 2007, 09:36

$$$JACEK$$$ – pomimo cennego nazwiska nie wiadomo jakie masz autko ;P
Nie ma czegoś takiego jak CZUJNIK SPV – jest zawór – można go czyscić ale raczej ultradźwiękami. W dieslach nie ma kontrolki Chech Engine – takowe błędy pokazuje miganie kontrolki świec żarowych.
Ta kontrolka nie pokazuje uszkodzenia tego zaworu.

SPV w naszym kraju zapycha się od jakości paliwa... Dlatego mazda praktycznie nie oferowała tego diesla w Polsce tłumacząc kiepską jakością paliwa. I chyba mieli rację...


Proponuję środek o nazwie xeramic – wielu już pomógł (ten i tylko ten).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez $$$JACEK$$$ » 29 maja 2007, 11:25

dzięki za odp. jak pisałem ta wiadomośc to byłem juz zmeczony i myliłem pojęcia ( 2 w nocy i 5 godzin czytania inf. na tym forum ) Znalazłem kogoś kto ma u nas taka myjkę -własnie zabieram sie za wyjmowanie SPV. ps. moze by go po myjce jeszcze pomoczył troche w tym specyfiku XERAMIC ??? Pytasz jakie mam to auto ! mam dwie Mazdiczki 626: 97r 1.8 model do 97 ( najlepsze auto jakie znam ) i 99r DiTD . TĄ 97 mam 3lata i przejechałem nią 160tyś. km i poza wymianą łączników stabilizatora i oczywiście olei itp. NIC !!!!! na tomiast z DiTD zrobiłem 50 tyś ( 300 tyś org przeb. ) i ZONK mam tylko nadzieje ze to SPV po myjce będzie działac !
DODAM JESZCZE ze z tego forum dowiedziłem sie znacznie więcej niz od 5 mechaników ( MAGIKÓW ) Dzieki pozdrawiam ! Dam znac jakie będą efekty moich poczynań.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 00:54
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.

Postprzez $$$JACEK$$$ » 31 maja 2007, 12:45

Witam – jak wcześniej pisałem poddałem moje SPV czyszczeniu w myjce ultradzwiękowej i po montażu oato odpaliło <jupi> -3 razy i przestało :( Umyłem więc jeszcze raz SPV i znowu odpaliło pare razy i przestało ! Nie wiem czy to ma związek ale przestało palić jak było rozgrzane. próbowałem też odpalić na odpiętym czujniku temp. przy pompie! BEZ ZMIAN
Mój znajomy ma 323f DiTD z 2002r.mógł bym zrobić podmiankę by mieć powność że to SPV tylko pytanie czy mogę to zamienić ? Może macie jeszcze jakieś rady by uzdrowić mojego dieselka <prosze> POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 00:54
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.

Postprzez xANDy » 31 maja 2007, 13:16

Te pompy różnią się nieznacznie między innymi właśnie sposobem montażu zaworu SPV (chyba inna uszczelka), więc nie mam pewności, czy to będzie możliwe – trzeba poszukać na forum, ktoś już próbował.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Issues » 16 wrz 2007, 20:11

Witam, mam podobny problem co kolega Pippi po przejechaniu ok 1500km (tankowalem tylko na orlenie) silnik 2.0 DiTD z dnia na dzień przestał zapalać (na zimno) jak złapie to chodził bez problemu.

Po testach i prubach doszlem że jeden z zaworów łapie lewe powietrze i zapowietrza układ tylko jest problem z lokalizacją :| tego niecnego uszkodzenia ,Ale jak podpompuje sie ręczną pompką odpala i chodzi jak zloto a i jeszcze jedno w zbiorniku paliwa wytwarza sie podciśnienie czy to normalne??????????
Ostatnio edytowano 22 wrz 2007, 09:11 przez Issues, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 19:42
Posty: 50
Skąd: Łochów
Auto: M6 2.0 mzr-cd 121KM 03r. oraz MB W203 05 1.8K. M3 1.6pb 09,1.6dx2 07/09 2.0MZR-CD 09 , W163 400cdi 02, V50 2.0D 05.

Postprzez Leszek1 » 16 wrz 2007, 20:56

Witam! poszukuje zaworu SPV może ktoś mógłby pomóc? <pomocy>
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2007, 22:53
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.

Postprzez Danzet » 17 wrz 2007, 22:47

witam, potrzebuję pomocy przy moim dieslu. Mam auto od niedawna i odpalało na początku bez zastrzeżeń, Potem zaczął się pojawiać taki problem że po nocy auto odpalało bez problemu i miało ok 800 obr ale gdy ruszałem z miejsca dławiło się gasło a potem trzeba było walczyć by chciało znowu zapalić. Uznałem że może to z powowdu że zrobiło się chłodniej więc co rano odpalałem auto wchodziło na 800 obr i czekałem ok 20-30 sek i wchodziło na 1000 obr i wówczas ruszałem i nie było problemu po nagrzaniu silnika obr spadały do normy, ąż pewnego dnia gdy ciałem rozpocząć codzienny rytuał zapalania auta okazało się że auto zapaliło a za chwilę zgasło i był spory problem z odpaleniem poczytałem wiele interesujących rzeczy na forum i zakupiłem paski od wspomagania, alternatora oraz comprexa, filtr paliwa, powietrza i szykowałem się do wymiany ale auto na drugi dzień znowu wywineło taki numer co dnia poprzedniego więc wziąłem się za wymianę pasków i filtrów i oto co zrobiłem wymieniłem wymienione wyżej paski, przeczyściłem wszystkie kanały od intercoolera do sprężarki, wyczyściłem intercooler benzyną ekstrakcyjną wg porad z forum (w kanałach i intercoolerze był olej :() następnie wymieniłem filtr powietrza oraz filtr paliwa. Wszystko poskładałem i auto nawet nie zawarczało piłuję i nic. Doczytałem się na forum żeby obejść filtr paliwa bo może się zapowietrzać na pompce więc tak zrobiłem za pomocą zwykłego filtra przepływowego i przy okazji wymieniłem świece żarowe, a auto jak nie zapalało tak nie zapala.
Teraz kilka spostrzerzeń i uwag: auto od samego początku kopciło na czarno, comprex nie ma luzów na łożyskach i obraca się bez oporu, świece są w pełni sprawne i z pewnościa dochodzi do nich prąd, pompa przetłacza paliwo bo gdy poluzowałem nakrętki mocujące przewody do wtrysków i kręciłem rozrusznikiem to dawały pod dużym ciśnieniem a kilka razy nawet zaskoczył ale strasznie warczał i zaraz gasnął. Teraz gdy auto trochę odstało mam wrażenie że kręcoć rozrusznikiem pompa daje pod niższym ciśnieniem co może świadczyć że paliwo się cofnęło i pompa musi je na nowo zaciągać, na przelotowym filtrze paliwa paliwo się nie cofa. Co to może być bo auto jest mi potrzebne do pracy a tu lipa. Czy to zapowietrzenie, czy wina wtrysków, czy może jeszcze coś innego. Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2006, 19:59
Posty: 7
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Ford Mondeo 1,8 16v 2001r.

Postprzez MACIEKbm » 18 maja 2008, 14:12

Latino napisał(a):2: Które kabelki należałoby zewrzeć żeby 'oszukać' pompę przy starcie – czy chodzi o czujnik temperatury czy jakiś inny?

Raczej trzeba rozpiąć kabelek z wiązki do czujnika temperatury....
Przyłaczam się do prośby który???? są trzy
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez andrzej.j » 18 maja 2008, 14:53

Witam.
Ta pompa nie tylko mnie wykończy(ale to tak obok tego tematu).
Miałem też podobny problem, u mnie i jak podejrzewam u innych to zawór SPV.
Z góry na zaworze jest styk który bardzo często ulega przypaleniu(powód występuje tam duże napięcie ,lub obluzowanie sie kostki na styku).W moim przypadku pomogło wypiaskowanie styku.Chodzi właśnie o dobrą diagnozę bo zawór sam w sobie może być sprawny.Proszę zwrócić na to uwagę.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez latko » 3 maja 2010, 15:26

Zjacek napisał(a):ja mam odpięty czujnik temperatury i wtedy auto odpala i w miarę normalnie pracuje,a czy może ktoś napisać czy można zdjąć(odkrecić) głowice rozdzielaczową (chyba tak to sie nazywa) bo rozumiem,że zawór SPV mozna bez przeszkód wykreic/ć i po załozeniu spowrotem nic sie nie zmieni.czy nic sie nie przestawi po zdjęciu głowicy rozdzielaczowej.No i kolejne pytanie,czy to "wycieranie"sie głowicy to może być sprawa "nagła"?jechałem do niemiec,przed granica dotankowałem na stacji ORLEN potem w niemczech był ARAL,i wracajac ponownie Orlen po zrobienie 3000 auto przestało odpalać na ciepłym silniku.


zrobilem tak tez w swoim samochodzie, odpala normalnie tyle ze wlacza sie wnetylator chlodzenia. Moze ktos wie jak sobie z tym poradzic ?
latko
 

Postprzez say » 3 maja 2010, 19:20

Naprawić pompę. Doraźnie po odpaleniu wpinać (włączać) czujnik temp.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6