Mocne kopcenie na czarno – jaka przyczyna?

Postprzez Kostia » 17 wrz 2005, 09:15

Wtryski sobie daruję bo jak zacznę szukać rzeczy do poprawienia to się uzbiera na drugi samochód :) . Póki co to auto jeździ fajnie i będę robił tylko niezbędne wymiany i naprawy. A tak wogóle to jaką regulację zaworów ma ten silnik ? Bo myślałem że hydrauliczną. Gdyby ktoś miał jakiś manual do tego silnika to chętnie bym kupił bo na razie co mechanik to inne rzeczy o swoim aucie się dowiaduję. Jak popatrzyć na ich profesjonalizm to chyba zacznę sam robic co się da.
Pozdrawiam KOS
Początkujący
 
Od: 11 lip 2005, 10:32
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: 626 GF 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 17 wrz 2005, 11:28

Jak koniecznie chcesz, to się dowiem jaki jest sposób regulacji – mechanik mi to zrobił jakoś bez manuala (ma go w głowie).
PS. – mało jest mechaników, którzy znają sie na japońskich wnętrzach – co marka to rozwiązania (lewe gwinty, sterowanie itp); może okazać się, że dowiesz się absolutnie róznych wersji (sprzecznych) więc nie bądź za bardzo zdziwiony. Ten silnik to dość hmmm..... specyficzna wersja i są w nim obecne rzeczy, których w innych modelach nie znajdziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 17 wrz 2005, 22:48

xANDy napisał(a):Ten silnik to dość hmmm..... specyficzna wersja i są w nim obecne rzeczy, których w innych modelach nie znajdziesz.


-turbodoładowany diesel, turbina z waste gate sterowanym tylko nadciśnieniem doładowania(bez udziału ECU)
– bezpośredni wtrysk
-cztery zawory w pionie
-jeden wałek rozrzadu i dzwigienki(aluminiowe z rolkami)
-wtryskiwacze dwustopniowe
-system wtryskowy EDC bez przepływomierza(jak w duzych ciezarowkach – ilosc powietrza zasysanego przez silnik oceniana na podstawie czujnika cisnienia doladowania)
-pompa wtryskowa tłokowo-rozdzielaczowa DENSO V5(sterowanie dawka przez SPV, tłok przestawiacza kąta wtrysku bez czujnika połozenia ale dzieki temu ze jest w pompie czujnik predkosci obrotowej(koło sygnałowe na głównym wałku pompy), sterownik moze wyznaczyc rzeczywisty kąt wyprzedzenia wtrysku a dzęki temu nie jest potrzebny wtryskiwacz z NBF(czujnik połozenia iglicy))
Czyli nic nadzwyczajnego jak na tamte czasy
A reszta jak w silniku – zeliwny blok, tłoki panewki, korbowdy, wał korbowy itd itp. Nic nowego
Ostatnio edytowano 17 wrz 2005, 22:55 przez tomekrvf, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tomekrvf » 17 wrz 2005, 22:54

A i jeszcze jedno
Jak ktoś wam wyciąga wtryski w tym silniku naley BEZWZGLĘDNIE DAĆ NOWE ORI PODKŁADKI POD WTRYSKI I PRZELEWY.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 18 wrz 2005, 10:13

ilosc powietrza zasysanego przez silnik oceniana na podstawie czujnika cisnienia doladowania

Gdzie ten czujnik jest? Czy aby nie prawie na samym końcu dolotu? Jak reanimowałem węże dolotu, znalazłem czujnik z napisem "Denso", do którego dochodziło chyba tylko powietrze. Na wysokości intercoolera od głównej rurze "zintercoolerowanego" powietrza znajduje się odejście małego wężyka (przekrój ok 3-4mm), który idzie do góry (jakieś 25 cm) i wchodzi w czujnik zamocowany na dalszym kawałku rury (mocowanie mechaniczne).
Co się stanie, gdy ten czujnik ulegnie zapchaniu (w końcu w wężach obecny jest olej w śladowych ilościach, albo przy demontażu wpadną jakieś paprochy itp.)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 18 wrz 2005, 10:17

tomekrvf napisał(a):Czyli nic nadzwyczajnego jak na tamte czasy
A reszta jak w silniku – żeliwny blok

akurat żeliwny blok nie za bardzo należy oznaczyć terminem "jak w tamtych czasach"...
Zdecydowana większość producentów od dawna stosuje alu+szklanki.
Aha – zawory pionowe też nie są zbyt częstym rozwiązaniem, jak również nacięcia na dźwigienkach zaworowych (żeby "wiedziały" gdzie pęknąć przy zerwaniu paska)...
:]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 18 wrz 2005, 23:56

xANDy napisał(a):Gdzie ten czujnik jest?

Pokazywałem Ci go palcem w Toruniu. To jest ten na rurze którą naprawiałeś
Jak czujnik się zapcha to sterownik nie będzie widział ciśnienia doładowania i nie dorzuci paliwa. Robi się zamknięta pętla – nie ma info o większej ilości powietrza ECU nie daje paliwa i tak w koło
Czujnik mozna wyczyścic szuwaksem do odtłuszczania hamulców
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 19 wrz 2005, 11:29

mozna wyczyścic szuwaksem do odtłuszczania hamulców

czyli również rozpuszczalnikiem benzynowym?
Gdy się zapcha to objaw jest taki, że nie jest w stanie miec obrotów? czy w ogóle gaśnie..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez megatomi » 21 mar 2007, 09:44

xANDy napisał(a):Czujnik to osobna sprawa (ja nie mam czujnika w intercoolerze tylko na wężu 30 cm przed recyrkulatorem)

Co to jest recyrkulator?
Początkujący
 
Od: 25 sty 2005, 10:31
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF/GW 2,0 Dti 2000

Postprzez PageUp » 21 mar 2007, 10:25

slozy do "dopalania spalin" w komorze spalania. Czyli wpuszcza Ci spaliny do komory aby je dopalic i byly mniej trujace dla srodowiska :)
The Jimi Hendrix experience :)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2007, 16:21
Posty: 24
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 2.0i Kombi :)

Postprzez xANDy » 21 mar 2007, 20:52

megatomi napisał(a):Co to jest recyrkulator?

Obrazek
To z "grzybkiem" zaznaczone owalnym "kółkiem" po prawej stronie. W wersji "pełnej" jest tam jeszcze czujnik i kabelki (trzy), w wersji 90konnej jest taki jak na zdjęciu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 9 kwi 2007, 00:00

tomekrvf napisał(a):NOWE ORI PODKŁADKI POD WTRYSKI I PRZELEWY


Słyszałem, ze podkładki pod przelewy mozna kupic od jakiegos MAN-a? :) mozna je śmiało założyć? jesli tak to jaki maja wymiar, moze wiecie od jakiego modelu MAN-a pasuja do DiTD? :) podejzewam ze ori podkładki swoje kosztuja...

P.S
xANDy mysle ze temat warto przenieść do dzialu Diesel :) ;)
Ostatnio edytowano 9 kwi 2007, 00:14 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Styniu » 10 kwi 2007, 12:03

tomekrvf napisał(a):Jak ktoś wam wyciąga wtryski w tym silniku naley BEZWZGLĘDNIE DAĆ NOWE ORI PODKŁADKI POD WTRYSKI I PRZELEWY.


Ups, a czym grozi zachowanie starych podkładek?
U mnie wymienione były wtryskiwacze, ale polegało to tylko na wyjęciu wtrysków i włożeniu nowych (z innego autka). To było prawie 10k km temu i nic się złego chyba nie dzieje..
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez magicadm » 10 kwi 2007, 12:15

Ups, a czym grozi zachowanie starych podkładek?

Grozi to wyciekiem paliwa z przelewów do oleju.
Numer z podstawianiem podkładek zrobił rexwolf – pomierzył po demontażu i dokupił za grosze :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 10 kwi 2007, 15:51

Dzięki magicadm :) napisałem do Niego.....
A wiecie moze ile kosztuja ori?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grendel » 10 kwi 2007, 21:22

Ja płaciłem ok. 23 PLN za szukę (potrzeba 5 szt.) nr części: RF2A-13-833A
do tego uszczelka pokrywy zaworów: RF2A-10-235

Sorry, ale nie zdążyłem zrobić fotki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez Riki » 10 kwi 2007, 21:33

Grendel dzieki za info... :) w takim razie szukam nie ori :P moze ktos zna wymiar tych podkładek? :] napisalem do kolegi rexwolfa ale na razie cisza... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 11 kwi 2007, 10:08

Grendel napisał(a):do tego uszczelka pokrywy zaworów: RF2A-10-235
Bardzo fajna rzecz....
Nie będę mówił ani pisał (nie czytajcie tego) ale ja trzeci raz mam te same podkładki pod przelewy i tą samą uszczelkę pod pokrywą zaworów...
Powód był bardzo prosty – najpierw to montowałem a potem się o tym dowiedziałem, że należy dać nówki. Ale przestrzegam przed czymś takim wszystkich – następnym razem będę zmieniał i jedno i drugie. Grendel – a ile kosztowała sama uszczelka?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 11 kwi 2007, 14:04

xANDy pewnie cos ok 95zł.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grendel » 11 kwi 2007, 21:19

Riki napisał(a):xANDy pewnie cos ok 95zł....


smutna, ale prawda :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6