Pozdrawiam KOS
Mocne kopcenie na czarno – jaka przyczyna?
Wtryski sobie daruję bo jak zacznę szukać rzeczy do poprawienia to się uzbiera na drugi samochód
. Póki co to auto jeździ fajnie i będę robił tylko niezbędne wymiany i naprawy. A tak wogóle to jaką regulację zaworów ma ten silnik ? Bo myślałem że hydrauliczną. Gdyby ktoś miał jakiś manual do tego silnika to chętnie bym kupił bo na razie co mechanik to inne rzeczy o swoim aucie się dowiaduję. Jak popatrzyć na ich profesjonalizm to chyba zacznę sam robic co się da.
Pozdrawiam KOS
Pozdrawiam KOS
- Od: 11 lip 2005, 10:32
- Posty: 7
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD
Jak koniecznie chcesz, to się dowiem jaki jest sposób regulacji – mechanik mi to zrobił jakoś bez manuala (ma go w głowie).
PS. – mało jest mechaników, którzy znają sie na japońskich wnętrzach – co marka to rozwiązania (lewe gwinty, sterowanie itp); może okazać się, że dowiesz się absolutnie róznych wersji (sprzecznych) więc nie bądź za bardzo zdziwiony. Ten silnik to dość hmmm..... specyficzna wersja i są w nim obecne rzeczy, których w innych modelach nie znajdziesz.
PS. – mało jest mechaników, którzy znają sie na japońskich wnętrzach – co marka to rozwiązania (lewe gwinty, sterowanie itp); może okazać się, że dowiesz się absolutnie róznych wersji (sprzecznych) więc nie bądź za bardzo zdziwiony. Ten silnik to dość hmmm..... specyficzna wersja i są w nim obecne rzeczy, których w innych modelach nie znajdziesz.
xANDy napisał(a):Ten silnik to dość hmmm..... specyficzna wersja i są w nim obecne rzeczy, których w innych modelach nie znajdziesz.
-turbodoładowany diesel, turbina z waste gate sterowanym tylko nadciśnieniem doładowania(bez udziału ECU)
– bezpośredni wtrysk
-cztery zawory w pionie
-jeden wałek rozrzadu i dzwigienki(aluminiowe z rolkami)
-wtryskiwacze dwustopniowe
-system wtryskowy EDC bez przepływomierza(jak w duzych ciezarowkach – ilosc powietrza zasysanego przez silnik oceniana na podstawie czujnika cisnienia doladowania)
-pompa wtryskowa tłokowo-rozdzielaczowa DENSO V5(sterowanie dawka przez SPV, tłok przestawiacza kąta wtrysku bez czujnika połozenia ale dzieki temu ze jest w pompie czujnik predkosci obrotowej(koło sygnałowe na głównym wałku pompy), sterownik moze wyznaczyc rzeczywisty kąt wyprzedzenia wtrysku a dzęki temu nie jest potrzebny wtryskiwacz z NBF(czujnik połozenia iglicy))
Czyli nic nadzwyczajnego jak na tamte czasy
A reszta jak w silniku – zeliwny blok, tłoki panewki, korbowdy, wał korbowy itd itp. Nic nowego
Ostatnio edytowano 17 wrz 2005, 22:55 przez tomekrvf, łącznie edytowano 1 raz
ilosc powietrza zasysanego przez silnik oceniana na podstawie czujnika cisnienia doladowania
Gdzie ten czujnik jest? Czy aby nie prawie na samym końcu dolotu? Jak reanimowałem węże dolotu, znalazłem czujnik z napisem "Denso", do którego dochodziło chyba tylko powietrze. Na wysokości intercoolera od głównej rurze "zintercoolerowanego" powietrza znajduje się odejście małego wężyka (przekrój ok 3-4mm), który idzie do góry (jakieś 25 cm) i wchodzi w czujnik zamocowany na dalszym kawałku rury (mocowanie mechaniczne).
Co się stanie, gdy ten czujnik ulegnie zapchaniu (w końcu w wężach obecny jest olej w śladowych ilościach, albo przy demontażu wpadną jakieś paprochy itp.)?
tomekrvf napisał(a):Czyli nic nadzwyczajnego jak na tamte czasy
A reszta jak w silniku – żeliwny blok
akurat żeliwny blok nie za bardzo należy oznaczyć terminem "jak w tamtych czasach"...
Zdecydowana większość producentów od dawna stosuje alu+szklanki.
Aha – zawory pionowe też nie są zbyt częstym rozwiązaniem, jak również nacięcia na dźwigienkach zaworowych (żeby "wiedziały" gdzie pęknąć przy zerwaniu paska)...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
xANDy napisał(a):Gdzie ten czujnik jest?
Pokazywałem Ci go palcem w Toruniu. To jest ten na rurze którą naprawiałeś
Jak czujnik się zapcha to sterownik nie będzie widział ciśnienia doładowania i nie dorzuci paliwa. Robi się zamknięta pętla – nie ma info o większej ilości powietrza ECU nie daje paliwa i tak w koło
Czujnik mozna wyczyścic szuwaksem do odtłuszczania hamulców
megatomi napisał(a):Co to jest recyrkulator?

To z "grzybkiem" zaznaczone owalnym "kółkiem" po prawej stronie. W wersji "pełnej" jest tam jeszcze czujnik i kabelki (trzy), w wersji 90konnej jest taki jak na zdjęciu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
tomekrvf napisał(a):NOWE ORI PODKŁADKI POD WTRYSKI I PRZELEWY
Słyszałem, ze podkładki pod przelewy mozna kupic od jakiegos MAN-a?
P.S
xANDy mysle ze temat warto przenieść do dzialu Diesel
Ostatnio edytowano 9 kwi 2007, 00:14 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
tomekrvf napisał(a):Jak ktoś wam wyciąga wtryski w tym silniku naley BEZWZGLĘDNIE DAĆ NOWE ORI PODKŁADKI POD WTRYSKI I PRZELEWY.
Ups, a czym grozi zachowanie starych podkładek?
U mnie wymienione były wtryskiwacze, ale polegało to tylko na wyjęciu wtrysków i włożeniu nowych (z innego autka). To było prawie 10k km temu i nic się złego chyba nie dzieje..
- Od: 27 maja 2006, 23:02
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r
Ups, a czym grozi zachowanie starych podkładek?
Grozi to wyciekiem paliwa z przelewów do oleju.
Numer z podstawianiem podkładek zrobił rexwolf – pomierzył po demontażu i dokupił za grosze
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Bardzo fajna rzecz....Grendel napisał(a):do tego uszczelka pokrywy zaworów: RF2A-10-235
Nie będę mówił ani pisał (nie czytajcie tego) ale ja trzeci raz mam te same podkładki pod przelewy i tą samą uszczelkę pod pokrywą zaworów...
Powód był bardzo prosty – najpierw to montowałem a potem się o tym dowiedziałem, że należy dać nówki. Ale przestrzegam przed czymś takim wszystkich – następnym razem będę zmieniał i jedno i drugie. Grendel – a ile kosztowała sama uszczelka?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6