Rozgrzany silnik odpala zdecydowanie gorzej.

Postprzez colorfun » 29 wrz 2006, 13:54

Jaksa napisał(a):
colorfun napisał(a):nigdy nie spalila mi wiecej jak 5,6 l
Trasa czy miasto ?

Jest to spalanie maksymalne, jakie mialem od poczatku posiadania auta.
Na trasie pali 5.2 l. W miesicie niewiele wiecej.
Fakt, nie przekraczam 3 tys. obr.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2005, 19:23
Posty: 16
Skąd: Piła
Auto: 626 2.0 Ditd 98' kombi

Postprzez xANDy » 29 wrz 2006, 15:48

Jeden raz miałem 8/100 – gdy jechałem ok 50km bez czujnika położenia wału korbowego i pompa "na ślepo" podawała paliwo nie wiedząc gdzie dokładnie jest tłok. Zazwyczaj mieszczę się w cyklu mieszanym (większość miasto) w 5,7/100.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez colorfun » 29 wrz 2006, 18:41

Jak pisalem wczesniej, przez 15 miesiecy zrobilem 626 35tys. Autko sprawuje sie wspaniale. Chce jednak dmuchac na zimne. Napiszcie prosze, co, w ramach przegladu, musze zrobic po takim przebiegu. Czy po prostu czekac, az cos zacznie szfankowac? (olej wymieniam co 10 tys., filtry oczywiscie). pzdr!
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2005, 19:23
Posty: 16
Skąd: Piła
Auto: 626 2.0 Ditd 98' kombi

Postprzez xANDy » 29 wrz 2006, 19:55

Po 30 tysiącach musisz ustawić zawory (nie musisz, ale lepiej jak to zrobisz). Wpływa to na głośność pracy silnika i jego wytrzymałość. Do tego warto zrobić przegląd zawieszenia. I właściwie nic innego w tym momencie nie przychodzi mi do głowy.
Możesz jeszcze wlać do pełnego baku paliwa Xeramic do ON (dodatek uszlachetniający do paliwa albo do czyszczenia wtrysków) bo jako chyba jedyny naprawdę działa.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez colorfun » 29 wrz 2006, 21:55

Ile kosztuje usluga regulacji zaworow i jaki jest stopien jej skomplikowania?

PS.
Mamy tu w Pile Serwis Diesla, ponoc sa mistrzami w regeneracji pomp. Z ciekawosci zapytalem, czy dali by rade z moja pompa (ktora na szczescie jest sprawna <jupi> ). Twierdza, ze bez wiekszych problemow... Gdzies na forum z kolei czytalem, ze tylko MABI to potrafi. ;)
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2005, 19:23
Posty: 16
Skąd: Piła
Auto: 626 2.0 Ditd 98' kombi

Postprzez xANDy » 29 wrz 2006, 22:00

Jeśli tak mówią to albo nie wiedzą co mówią, albo nie mają pojęcia co to jest za pompa, albo nie spotkali się jeszcze z nią, albo.... będziemy tam wysyłać naszych!

Zawory regulowałem sam – teoretycznie jak jesteś uparty możesz to zrobić "w garażu" ale nie polecam. Można robić to bez zdejmowania przelewów (sporo gimnastyki) ale da się. Jednak lepiej je zdjąć. Podkładki przelewów ory kosztuką ok 100zł komplet. Ponoć pasują od jakiegoś man'a za 2zł/szt ale nie wiem dokładnie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lucas626 » 30 wrz 2006, 21:11

I niestety!!!!!. Dalej to samo z odpalaniem.. ALe już dokladnie opiszę co się dzieje po zmianie paliwa i filtrów:
gdy silnik zimny odapla prawidło, gdy ciepły odpala prawidłowo.Gdy ostygnie ok 5-10min – temperatura silnika-połowa temperatury przy normalnej jeżdzie silnik prawie nie odpala, trzeba kręcic rozruszkikiem praiwie minute i pedałowac gazem. Wtedy z ledwościa odpala.Bez pedałowania gazem nie odapala. Może to nie kwestia pompy tylko jakiś czujników? to się dzieje przy połowie temperatury.Po za tym auto jeżdzi normalnie.
Co ma wciskanie gazu do tego ? moze to tylko loteria i gaz nie ma z tym nic wspólnego?
Może ktoś wie? A co do spalania to 6,9 to maxymalny rekord z duzymi oprami na dachu(kajaki na bagażniku) , tak 5,6 do 6 litrów cykl mieszany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez Krzytka » 1 paź 2006, 10:34

Tak sobie czytam ile palą silniki DITD, więc mam prośbę. Mam od ponad dwóch lat 626 kombi tdvi z 2000 roku. Auto jeździ super, silnik pracuje, odpala, przyspiesza idealnie, jest cichy, nie kopci ale pali mi zawsze w okolicach 7 litrów, raczej ponad niż poniżej. Nie mam ciężkiej nogi – za bardzo. Czy to OK czy może jakieś sugestie. Dzięki
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez magicadm » 1 paź 2006, 13:47

Krzytka napisał(a): Nie mam ciężkiej nogi – za bardzo. Czy to OK czy może jakieś sugestie. Dzięki

Niewłaściwy rozmiar opon, zapieczone hamulce itp....
...ale to raczej nie ten temat....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 1 paź 2006, 14:15

Krzytka napisał(a):Nie mam ciężkiej nogi – za bardzo. Czy to OK czy może jakieś sugestie.

Gdzie tankujesz paliwo? – od tego zależy też bardzo dużo, nawet może być i 2L...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Paweł1000 » 1 paź 2006, 19:41

do Krzytka mam 626 ditd 98 rok. i w mieście pali mi w zimie 8,4 litra/100 km, w lecie przeszło 7 prawie 8, z tym że latem zazwyczaj mam włączoną klimę.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 18:33
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1998r.kombi

Postprzez Krzytka » 1 paź 2006, 19:47

Dzięki, już mi spokojniej. Rzeczywiście dużo zależy od tego gdzie tankuję.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez xANDy » 1 paź 2006, 20:13

Paweł1000 napisał(a):do Krzytka mam 626 ditd 98 rok

Nic z tego nie rozumiem.
Krzytka napisał(a):dużo zależy od tego gdzie tankuję

No to gdzie tankujesz?
Jak słyszę teksty z serii – lać cokolwiek i jeździć – to omijam człowieka WIELKIM łukiem. A potem się dziwić, że ludzie mają problemy z dieslami.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krzytka » 1 paź 2006, 20:21

Przyznaję, aż wstyd przez pewien czas tankowałem w TESCO. Teraz tankuję na BP lub Sheel. Nie mam problemów z dieslem, tylko naczytałem się o ditd palących 5 l/100km i stąd mój niepokój.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5

Postprzez xANDy » 1 paź 2006, 20:28

Mój Ojciec tankował długo (PB) na Auchan – paliło autko ok 8,5 (min). Zaczął tankować na pierwszej lepszej normalnej stacji i spadło mu do ok 7/100.
Znajomy dieslem (hyundai H100) poił silnik "ruską" ropą i wychodziło mu 10/100. Zatankował raz na zwykłej stacji (choć drożej) i zszedł do 7,5. Znajomy ksiądz robił podobnie z Mitsu L300 (taka półfurgonetka – 8 osób) i wychodziło mu prawie identycznie.
Tylko raz zatankowałem na Auchan – różnica w spalaniu wyszła 30% więcej, więc po prostu już nigdy tam nie zawinąłem autem. Żadnym.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lucas626 » 9 paź 2006, 12:24

Byłem w serisie i po podłaczeniu komputera wychodzi błąd zaworu przy pompie wtryskowej. CZy to może być przyczyną złego odpalania na ciepłym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez magicadm » 9 paź 2006, 13:33

lucas626 napisał(a):Byłem w serisie i po podłaczeniu komputera wychodzi błąd zaworu przy pompie wtryskowej.

Zaworu SPV?
lucas626 napisał(a): CZy to może być przyczyną złego odpalania na ciepłym?

Ktoś miał przy uszkodzonym SPV inne objawy – zimny silnik szarpał – o ile dobrze pamietam.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lucas626 » 10 paź 2006, 14:30

Jeśli zawór spv to taki duzy, i wystający z pompy to powiedzieli że ten i że muszą zdemontować pompę i wysłac bo sami tego nie robią.Jaki może byc koszt takiej naprawy, zaworu, i czy to ma wpływ na problem odpalania na ciepłym silniku?
I to dziwne bo sa dni gy odpala normalnie a czasami z ledwościa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez magicadm » 10 paź 2006, 15:11

lucas626 napisał(a):Jeśli zawór spv to taki duzy, i wystający z pompy to powiedzieli że ten

To SPV.
Obrazek
Pamiętaj, że przy demontażu pompy zdejmujesz pasek rozrządu i robi się jazda hydronapinaczem.
Nie jestem przekonany, by do wmiany SPV trzeba wyciągać pompę...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lucas626 » 10 paź 2006, 20:51

Tak.to podobno ten.W serwisie mówia że trzeba przy wymianie tego zaworu zdjąć pompę, wysłąc do serwisu pomp, i jeszcze przeprogramować pompę a to robią tylko w serwisie denso.I Bądź tu mądry, ja narazie jeżdzę dopuki już całkiem nie odpalę.
I czy przy tak małym przebiegu już mogą być problemy?Fakt, pasek trzeba zdjąć bo mówili że demontaż pompy to zabawa n trzy godziny, i założenie to samo.Ile ksztuje ten zawór, może ktoś wie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6