Drgania silnika 626 GF DITD

Postprzez Jaksa » 25 sie 2006, 20:43

Riki napisał(a):U mnie dudni od 2200 do 2400 rpm czy to normalne
U mnie tak było jak zamontowałem ( to był test ) filtr powietrza z JC – oczywiscie wywaliłem go do smietnika . Obecnie smigam na oryginalnym filtrze i słychac tylko swist turbinki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zgrzes » 25 sie 2006, 21:12

Jaksa napisał(a):U mnie tak było jak zamontowałem ( to był test ) filtr powietrza z JC – oczywiscie wywaliłem go do smietnika . Obecnie smigam na oryginalnym filtrze i słychac tylko swist turbinki.

A ile kosztuje oryginalny filtr powietrza? Ja kupiłem swój w sklepie z czesciami do japońców i zapłaciłem 77PLN. Pudełko było całe białe bez żadnych napisów a sam fitr ma czarną obudowę. Czy to jest JC??
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Riki » 25 sie 2006, 21:16

Jaksa to teraz rozumiem dlaczego tak sie dzieje.... gdy jade non stop taka sama predkościa przy w/w obrotach silnika mam taki objaw... przy przegladzie wymienie na ori.

zgrzes moj filtr tez ma czarna obudowe a w srodku to włókno jest białe... tzn było :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 25 sie 2006, 21:24

zgrzes napisał(a):Czy to jest JC
Na to wygląda – te filtry mają za grubą uszczelke ktora nie pozwala domknąć się gornej obudowie – dlatego słychac ten gulgot .....

Filtr oryginalny kosztuje ok 13 euro netto.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 25 sie 2006, 21:28

Jaksa napisał(a):Filtr oryginalny kosztuje ok 13 euro netto.

To chyba nie opłaca sie nawet kupowac zamiennika :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zgrzes » 25 sie 2006, 21:33

Riki napisał(a):o chyba nie opłaca sie nawet kupowac zamiennika ysz

Na to wygląda.

A co wy na to??
http://www.knfilters.com/search/product ... =33-2177-1
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Riki » 25 sie 2006, 21:40

zgrzes tez o tym myslałem ale jednak wole ori :P i ile to kosztuje? :| a jak sie nie bedzie domykała pokrywa? <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 25 sie 2006, 21:45

zgrzes napisał(a):A co wy na to
Wszystkie takie gadzety mają sens w samochodach rajdowych,gdzie od podstaw jest wszystko przemyslane – myslę ze w naszych autach nie podniesie dynamiki :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 25 sie 2006, 22:41

A oryginalny filtr do DiTD robi Knecht Numer LX936 cena 68 PLN czyli tyle co oryginalny Więc warto zapłacic jednak za ten filtr w pudełku mazdy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 26 sie 2006, 17:08

SzymekT – masz diesla oraz kombi (dłuugie), więc powstaje coś takiego jak fala stojąca. Gdybyś miał wyładowany bagażnik – owe "dudnienie" byłoby o wiele słabsze (albo i wcale). Poza tym – do 1500 obrotów silnik będzie tak dziwnie się zachowywał, bo taką ma naturę i to nie jest nic dziwnego.
Tył w GW bardzo mocno działa jak pudło rezonansowe – ja sobie wygłuszyłem tyle co mogłem domowymi metodami i jazda jest zupełnie inna. Zaś w sedanach (albo hachback'ach) te dźwięki są zupełnie inne (innego typu i innej głośności).
– Wszystko jest ok z dudniącym hałasem (chociaż sprawdź tę poduszkę, co Jaksa mówił)
– drążek działa normalnie jak drży.
Silnik nie jest do jeżdżenia <1500 chociaż ciągnie od tych obrotów (w pasku TDI nie ciągnie – sprawdzałem...), a zajmij się wygłuszeniem komory koła zapasowego i kilku blach obok.... już to przerobiłem :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez SzymekT » 27 sie 2006, 19:55

xANDy
Pocieszasz mnie tą wiadomością. Planowałem wczoraj sprawdzić poduszkę, ale z braku czasu nie dałem rady.
Możesz dokładniej opisać "domowe metody" wygłuszenia. U siebie od razu po zakupie wyłożyłem podłogę bagażnika dodatkowo wykładziną – przede wszystkim aby nie brudzić ori dywanika.
Jakich materiałów użyłeś – bo zastosowanie zwykłej gąbki będzie powodowało zbieranie sie wilgoci i korozję. Są do kupienia maty z jakby papy (jak w nowych autach) – do przyklejenia. Czy to będzie dobre? Czy ew. pianka? Proszę opisz też dokładniej o które miejsca chodzi (blachy). Może masz zdjęcia...
Dzięki za pomoc.
Mazda 626 DITD 110hp kombi rocznik 2000; 133kkm
Początkujący
 
Od: 12 cze 2006, 21:50
Posty: 11
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: 626 GF/GW DITD 2000r.

Postprzez xANDy » 27 sie 2006, 20:12

Zdjęć nie mam ani grama, bo zapomniałem pomyśleć o tym i pożyczyć jakis aparacik (swojego nie mam).
Robiłem kilka wygłuszeń na kilka rat ale najbardziej wartościowe jest zaatakowanie bagażnika. To, co nazywasz "papą" to mata bitumiczna – ma praktycznie największy współczynnik tłumienia drgań. Ma jednak podstawową wadę – jest CIĘŻKA. Jakbyś chciał wygłuszyć profesjonalnie całe auto, to musiałbyś powiększyć silnik – tak robi BMW. Wszystko jest wyklejone matą bitumiczną, ale za to auto waży 200kg więcej (albo i 300), więc musi mieć większy silnik, coby to skutecznie uciągnąć.
Kolega wypraktykował nieco inną rzecz – zakupił pastę głuszącą dźwięki i wysmarował wszystkie gołe miejsca blachy warstwą 2-3mm. Na to przyłożył filcem albo włókniną (1-2cm). Efekt warty pracy.
Przesuwasz kanapę do przodu aby mieć dojście do śrub, odkręcasz całą klapę bagażnika, wyjmujesz ją z auta na bok, zajmujesz się komorą koła zapasowego (pasta, filc), przyklejasz wykrojony filc na spód klapy (leżącej obok) i przykręcasz z powrotem. Poza tym – jak masz więcej chęci to możesz jeszcze zabrać się za boki, ale to już sprawa na inny post, bo za dużo pisania...
Zdobyłem farbę wygłuszającą dźwięki noxudol 3100 http://www.noxudol.pl/index.php?a=produkty i wypryskałem całe boki od środka (tylne nadkola i boki), oraz odkręciłem i wykleiłem filcem wszystkie mniejsze "blaszki" i kształtki w bagażniku (realne przy rozbieraniu całości) i efekt jest absolutnie zadowalający.
Jeszcze mam zamiar wygłuszyć przód, silnik, ścianę grodziową, nadkola...

Ta "farba" jest rewelacyjna ale droga. Koszt 1L 56zł; 5L 233zł. Jeden litr starczył mi na oba boki (nadkola).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yesfan » 29 sie 2006, 10:47

Metaliczny dźwięk przy 2,5 tys. obr. to jednak pompa podciśnieniowa (vacuum pompa). Ten problem czasem się pojawia w silnikach DITD. W ASO powiedzieli mi, że jeśli nie przeszkadza to można jeździć. Ową pompę produkuje Mitsubishi :)

Czytając to forum pomyślałem, że przydałby się wątek typu: "Jestem zadowolony z Mazdy DITD, nic się nie dzieje." Czy są zadowoleni posiadacze DITD tutaj?
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez Riki » 29 sie 2006, 10:49

yesfan napisał(a):Czy są zadowoleni posiadacze DITD tutaj?


Jak na razie jestem zadowolony :) :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 29 sie 2006, 11:24

yesfan napisał(a):"Jestem zadowolony z Mazdy DITD,


Riki napisał(a):Jak na razie jestem zadowolony
Wszystko przed Tobą hahaha :P


yesfan napisał(a):Czy są zadowoleni posiadacze DITD

Ja jestem bardzo zadowolony ....... [tiiit] samochód.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 29 sie 2006, 15:10

Jaksa napisał(a):Ja jestem bardzo zadowolony

Pomimo pracy, który musiałem włożyć w moją mućkę i jej motorek – jestem bardzo zadowolony. Szczególnie elastyczność i ekonomia są godne pozazdroszczenia.

PS. może założymy własny klub "mazdaspeedDiTD" <lol>
Albo doróbmy dział DiTD.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 29 sie 2006, 15:40

xANDy napisał(a):Albo doróbmy dział DiTD.....


Tak jak pisałem wczesniej, wg. mnie dobry pomysl :P :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez yesfan » 29 sie 2006, 16:09

We wszystkich swoich samochodach (do tej pory Toyotach) stosowałem oryginalne części i zawsze byłem w 100% zadowolony.

Na przeglądzie robionym w przechwalonym serwisie na ul. Buraczanej we Wrocławiu, strasznie przekonywano mnie żeby zastosować japońskie zamienniki filtrów, które jakościowo są takie same. Jak się później okazało owe super zamienniki to śmieci z JC. Gorszego filtra powietrza na oczy nie widziałem, dzisiaj włożyłem oryginał i rzeczywiście potwierdza się to co mówił JAKSA. Samochód chodzi ciszej.

Kupiłem również oryginaly filtr oleju. Czy warto go zmieniać nie wymieniajać oleju? W tej chwli mam jakiś filtr Japan-line.

Na marginesie inne kwiatki z Buraczanej: liqui moly produkuje półsyntetyczny olej 5W-40! (DIESEL HIGH TECH 5W-40) Ale na Buraczanej powiedzieli mi że nie nadaje się on ze względu na polski klimat <lol> i wlali 10W-40. Kontrowersje również wzbudza sprawa osłony rozrządu, która była wadliwa i była jedną z przyczyn zrywających się pasków rozrządu. Zaproponowano mi wymianę (za 500zł) owej osłony na nową, poprawioną ze specjalnym zębem, który przytrzymuje pasek, gdy ten się zbytnio poluzuje, gdy np. puszczę gaz (tak mi tłumaczono !!!).


PS. Jak mi się zapaliła rezerwa to ile jeszcze mam paliwa w baku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez Jaksa » 29 sie 2006, 16:50

yesfan napisał(a):dzisiaj włożyłem oryginał i rzeczywiście potwierdza się to co mówił JAKSA. Samochód chodzi ciszej.
A widzisz..........całe zycie się uczymy....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 29 sie 2006, 17:41

yesfan napisał(a):Jak mi się zapaliła rezerwa to ile jeszcze mam paliwa w baku?

Jeśli masz tak jak ja to prawie 10 litrów...

Jaksa – z AZ-AUTO przysłano mi "oryginalne" filtry paliwa i powietrza (jakieś Max albo coś koło tego). Co mam z tym zrobić?? Bo na razie siedzą sobie w autku i jeżdżą wszędzie razem ze mną... Mam się tego bać, czy poczekać 10kkm do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6