U mnie tak było jak zamontowałem ( to był test ) filtr powietrza z JC – oczywiscie wywaliłem go do smietnika . Obecnie smigam na oryginalnym filtrze i słychac tylko swist turbinki.Riki napisał(a):U mnie dudni od 2200 do 2400 rpm czy to normalne
Drgania silnika 626 GF DITD
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):U mnie tak było jak zamontowałem ( to był test ) filtr powietrza z JC – oczywiscie wywaliłem go do smietnika . Obecnie smigam na oryginalnym filtrze i słychac tylko swist turbinki.
A ile kosztuje oryginalny filtr powietrza? Ja kupiłem swój w sklepie z czesciami do japońców i zapłaciłem 77PLN. Pudełko było całe białe bez żadnych napisów a sam fitr ma czarną obudowę. Czy to jest JC??
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
Jaksa to teraz rozumiem dlaczego tak sie dzieje.... gdy jade non stop taka sama predkościa przy w/w obrotach silnika mam taki objaw... przy przegladzie wymienie na ori.
zgrzes moj filtr tez ma czarna obudowe a w srodku to włókno jest białe... tzn było
zgrzes moj filtr tez ma czarna obudowe a w srodku to włókno jest białe... tzn było
Na to wygląda – te filtry mają za grubą uszczelke ktora nie pozwala domknąć się gornej obudowie – dlatego słychac ten gulgot .....zgrzes napisał(a):Czy to jest JC
Filtr oryginalny kosztuje ok 13 euro netto.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Riki napisał(a):o chyba nie opłaca sie nawet kupowac zamiennika ysz
Na to wygląda.
A co wy na to??
http://www.knfilters.com/search/product ... =33-2177-1
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
Wszystkie takie gadzety mają sens w samochodach rajdowych,gdzie od podstaw jest wszystko przemyslane – myslę ze w naszych autach nie podniesie dynamikizgrzes napisał(a):A co wy na to
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
SzymekT – masz diesla oraz kombi (dłuugie), więc powstaje coś takiego jak fala stojąca. Gdybyś miał wyładowany bagażnik – owe "dudnienie" byłoby o wiele słabsze (albo i wcale). Poza tym – do 1500 obrotów silnik będzie tak dziwnie się zachowywał, bo taką ma naturę i to nie jest nic dziwnego.
Tył w GW bardzo mocno działa jak pudło rezonansowe – ja sobie wygłuszyłem tyle co mogłem domowymi metodami i jazda jest zupełnie inna. Zaś w sedanach (albo hachback'ach) te dźwięki są zupełnie inne (innego typu i innej głośności).
– Wszystko jest ok z dudniącym hałasem (chociaż sprawdź tę poduszkę, co Jaksa mówił)
– drążek działa normalnie jak drży.
Silnik nie jest do jeżdżenia <1500 chociaż ciągnie od tych obrotów (w pasku TDI nie ciągnie – sprawdzałem...), a zajmij się wygłuszeniem komory koła zapasowego i kilku blach obok.... już to przerobiłem![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Tył w GW bardzo mocno działa jak pudło rezonansowe – ja sobie wygłuszyłem tyle co mogłem domowymi metodami i jazda jest zupełnie inna. Zaś w sedanach (albo hachback'ach) te dźwięki są zupełnie inne (innego typu i innej głośności).
– Wszystko jest ok z dudniącym hałasem (chociaż sprawdź tę poduszkę, co Jaksa mówił)
– drążek działa normalnie jak drży.
Silnik nie jest do jeżdżenia <1500 chociaż ciągnie od tych obrotów (w pasku TDI nie ciągnie – sprawdzałem...), a zajmij się wygłuszeniem komory koła zapasowego i kilku blach obok.... już to przerobiłem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
xANDy
Pocieszasz mnie tą wiadomością. Planowałem wczoraj sprawdzić poduszkę, ale z braku czasu nie dałem rady.
Możesz dokładniej opisać "domowe metody" wygłuszenia. U siebie od razu po zakupie wyłożyłem podłogę bagażnika dodatkowo wykładziną – przede wszystkim aby nie brudzić ori dywanika.
Jakich materiałów użyłeś – bo zastosowanie zwykłej gąbki będzie powodowało zbieranie sie wilgoci i korozję. Są do kupienia maty z jakby papy (jak w nowych autach) – do przyklejenia. Czy to będzie dobre? Czy ew. pianka? Proszę opisz też dokładniej o które miejsca chodzi (blachy). Może masz zdjęcia...
Dzięki za pomoc.
Pocieszasz mnie tą wiadomością. Planowałem wczoraj sprawdzić poduszkę, ale z braku czasu nie dałem rady.
Możesz dokładniej opisać "domowe metody" wygłuszenia. U siebie od razu po zakupie wyłożyłem podłogę bagażnika dodatkowo wykładziną – przede wszystkim aby nie brudzić ori dywanika.
Jakich materiałów użyłeś – bo zastosowanie zwykłej gąbki będzie powodowało zbieranie sie wilgoci i korozję. Są do kupienia maty z jakby papy (jak w nowych autach) – do przyklejenia. Czy to będzie dobre? Czy ew. pianka? Proszę opisz też dokładniej o które miejsca chodzi (blachy). Może masz zdjęcia...
Dzięki za pomoc.
Mazda 626 DITD 110hp kombi rocznik 2000; 133kkm
- Od: 12 cze 2006, 21:50
- Posty: 11
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: 626 GF/GW DITD 2000r.
Zdjęć nie mam ani grama, bo zapomniałem pomyśleć o tym i pożyczyć jakis aparacik (swojego nie mam).
Robiłem kilka wygłuszeń na kilka rat ale najbardziej wartościowe jest zaatakowanie bagażnika. To, co nazywasz "papą" to mata bitumiczna – ma praktycznie największy współczynnik tłumienia drgań. Ma jednak podstawową wadę – jest CIĘŻKA. Jakbyś chciał wygłuszyć profesjonalnie całe auto, to musiałbyś powiększyć silnik – tak robi BMW. Wszystko jest wyklejone matą bitumiczną, ale za to auto waży 200kg więcej (albo i 300), więc musi mieć większy silnik, coby to skutecznie uciągnąć.
Kolega wypraktykował nieco inną rzecz – zakupił pastę głuszącą dźwięki i wysmarował wszystkie gołe miejsca blachy warstwą 2-3mm. Na to przyłożył filcem albo włókniną (1-2cm). Efekt warty pracy.
Przesuwasz kanapę do przodu aby mieć dojście do śrub, odkręcasz całą klapę bagażnika, wyjmujesz ją z auta na bok, zajmujesz się komorą koła zapasowego (pasta, filc), przyklejasz wykrojony filc na spód klapy (leżącej obok) i przykręcasz z powrotem. Poza tym – jak masz więcej chęci to możesz jeszcze zabrać się za boki, ale to już sprawa na inny post, bo za dużo pisania...
Zdobyłem farbę wygłuszającą dźwięki noxudol 3100 http://www.noxudol.pl/index.php?a=produkty i wypryskałem całe boki od środka (tylne nadkola i boki), oraz odkręciłem i wykleiłem filcem wszystkie mniejsze "blaszki" i kształtki w bagażniku (realne przy rozbieraniu całości) i efekt jest absolutnie zadowalający.
Jeszcze mam zamiar wygłuszyć przód, silnik, ścianę grodziową, nadkola...
Ta "farba" jest rewelacyjna ale droga. Koszt 1L 56zł; 5L 233zł. Jeden litr starczył mi na oba boki (nadkola).
Robiłem kilka wygłuszeń na kilka rat ale najbardziej wartościowe jest zaatakowanie bagażnika. To, co nazywasz "papą" to mata bitumiczna – ma praktycznie największy współczynnik tłumienia drgań. Ma jednak podstawową wadę – jest CIĘŻKA. Jakbyś chciał wygłuszyć profesjonalnie całe auto, to musiałbyś powiększyć silnik – tak robi BMW. Wszystko jest wyklejone matą bitumiczną, ale za to auto waży 200kg więcej (albo i 300), więc musi mieć większy silnik, coby to skutecznie uciągnąć.
Kolega wypraktykował nieco inną rzecz – zakupił pastę głuszącą dźwięki i wysmarował wszystkie gołe miejsca blachy warstwą 2-3mm. Na to przyłożył filcem albo włókniną (1-2cm). Efekt warty pracy.
Przesuwasz kanapę do przodu aby mieć dojście do śrub, odkręcasz całą klapę bagażnika, wyjmujesz ją z auta na bok, zajmujesz się komorą koła zapasowego (pasta, filc), przyklejasz wykrojony filc na spód klapy (leżącej obok) i przykręcasz z powrotem. Poza tym – jak masz więcej chęci to możesz jeszcze zabrać się za boki, ale to już sprawa na inny post, bo za dużo pisania...
Zdobyłem farbę wygłuszającą dźwięki noxudol 3100 http://www.noxudol.pl/index.php?a=produkty i wypryskałem całe boki od środka (tylne nadkola i boki), oraz odkręciłem i wykleiłem filcem wszystkie mniejsze "blaszki" i kształtki w bagażniku (realne przy rozbieraniu całości) i efekt jest absolutnie zadowalający.
Jeszcze mam zamiar wygłuszyć przód, silnik, ścianę grodziową, nadkola...
Ta "farba" jest rewelacyjna ale droga. Koszt 1L 56zł; 5L 233zł. Jeden litr starczył mi na oba boki (nadkola).
Metaliczny dźwięk przy 2,5 tys. obr. to jednak pompa podciśnieniowa (vacuum pompa). Ten problem czasem się pojawia w silnikach DITD. W ASO powiedzieli mi, że jeśli nie przeszkadza to można jeździć. Ową pompę produkuje Mitsubishi
Czytając to forum pomyślałem, że przydałby się wątek typu: "Jestem zadowolony z Mazdy DITD, nic się nie dzieje." Czy są zadowoleni posiadacze DITD tutaj?
Czytając to forum pomyślałem, że przydałby się wątek typu: "Jestem zadowolony z Mazdy DITD, nic się nie dzieje." Czy są zadowoleni posiadacze DITD tutaj?
DiTD
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
yesfan napisał(a):"Jestem zadowolony z Mazdy DITD,
Wszystko przed TobąRiki napisał(a):Jak na razie jestem zadowolony

yesfan napisał(a):Czy są zadowoleni posiadacze DITD
Ja jestem bardzo zadowolony ....... [tiiit] samochód.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Ja jestem bardzo zadowolony
Pomimo pracy, który musiałem włożyć w moją mućkę i jej motorek – jestem bardzo zadowolony. Szczególnie elastyczność i ekonomia są godne pozazdroszczenia.
PS. może założymy własny klub "mazdaspeedDiTD"

Albo doróbmy dział DiTD.....
We wszystkich swoich samochodach (do tej pory Toyotach) stosowałem oryginalne części i zawsze byłem w 100% zadowolony.
Na przeglądzie robionym w przechwalonym serwisie na ul. Buraczanej we Wrocławiu, strasznie przekonywano mnie żeby zastosować japońskie zamienniki filtrów, które jakościowo są takie same. Jak się później okazało owe super zamienniki to śmieci z JC. Gorszego filtra powietrza na oczy nie widziałem, dzisiaj włożyłem oryginał i rzeczywiście potwierdza się to co mówił JAKSA. Samochód chodzi ciszej.
Kupiłem również oryginaly filtr oleju. Czy warto go zmieniać nie wymieniajać oleju? W tej chwli mam jakiś filtr Japan-line.
Na marginesie inne kwiatki z Buraczanej: liqui moly produkuje półsyntetyczny olej 5W-40! (DIESEL HIGH TECH 5W-40) Ale na Buraczanej powiedzieli mi że nie nadaje się on ze względu na polski klimat
i wlali 10W-40. Kontrowersje również wzbudza sprawa osłony rozrządu, która była wadliwa i była jedną z przyczyn zrywających się pasków rozrządu. Zaproponowano mi wymianę (za 500zł) owej osłony na nową, poprawioną ze specjalnym zębem, który przytrzymuje pasek, gdy ten się zbytnio poluzuje, gdy np. puszczę gaz (tak mi tłumaczono
!).
PS. Jak mi się zapaliła rezerwa to ile jeszcze mam paliwa w baku?
Na przeglądzie robionym w przechwalonym serwisie na ul. Buraczanej we Wrocławiu, strasznie przekonywano mnie żeby zastosować japońskie zamienniki filtrów, które jakościowo są takie same. Jak się później okazało owe super zamienniki to śmieci z JC. Gorszego filtra powietrza na oczy nie widziałem, dzisiaj włożyłem oryginał i rzeczywiście potwierdza się to co mówił JAKSA. Samochód chodzi ciszej.
Kupiłem również oryginaly filtr oleju. Czy warto go zmieniać nie wymieniajać oleju? W tej chwli mam jakiś filtr Japan-line.
Na marginesie inne kwiatki z Buraczanej: liqui moly produkuje półsyntetyczny olej 5W-40! (DIESEL HIGH TECH 5W-40) Ale na Buraczanej powiedzieli mi że nie nadaje się on ze względu na polski klimat


PS. Jak mi się zapaliła rezerwa to ile jeszcze mam paliwa w baku?
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
A widzisz..........całe zycie się uczymy....yesfan napisał(a):dzisiaj włożyłem oryginał i rzeczywiście potwierdza się to co mówił JAKSA. Samochód chodzi ciszej.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
yesfan napisał(a):Jak mi się zapaliła rezerwa to ile jeszcze mam paliwa w baku?
Jeśli masz tak jak ja to prawie 10 litrów...
Jaksa – z AZ-AUTO przysłano mi "oryginalne" filtry paliwa i powietrza (jakieś Max albo coś koło tego). Co mam z tym zrobić?? Bo na razie siedzą sobie w autku i jeżdżą wszędzie razem ze mną... Mam się tego bać, czy poczekać 10kkm do wymiany?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6