Silnik kręci ale się nie uruchamia.

Postprzez xANDy » 24 kwi 2006, 09:04

magicadm napisał(a):Moje autko dostaje kopa od ok 2 tys obr/min

Moje też. Silniki 90KM mają rzeczywiście 8V a to jest spora różnica. Także w spalaniu! 8V po mieście są przyjemniejsze za to w trasie ekonomia jednoznacznie wskazuje już na nasze 16V.
A4 jest chyba poza tym lżejsze nieco...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Grendel » 24 kwi 2006, 10:15

magicadm napisał(a):Moje autko dostaje kopa od ok 2 tys obr/min.


Moje także.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez Artur68 » 20 cze 2006, 23:10

Mam podobny problem. Alternator kręci przez ok 5 sekund i dopiero odpala. Pali chyba z 8/100. W czwartek jadę do mechanika. Podzielę się wrażeniami
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2006, 20:18
Posty: 34
Skąd: Tulce
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97

Postprzez magicadm » 21 cze 2006, 08:48

Artur68 napisał(a): Alternator kręci przez ok 5 sekund i dopiero odpala.


Tzn: rozrusznik?

Może zapowietrza się???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Artur68 » 21 cze 2006, 09:37

Sory, zagalopowałem się. Oczywiście, że rozrusznik. Zobaczymy jak powymieniam paski, płyny, filtry. Samochodem nie przejechałem jeszcze nawet 1000km, więc go nie znam. Jak te wymiany nic nie pomogą – będziemy kombinować.
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2006, 20:18
Posty: 34
Skąd: Tulce
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97

Postprzez Artur68 » 2 lip 2006, 22:21

Tydzień temu wszystko jw powymieniałem. Autko dostało mocy. Jednak z odpalaniem nic się nie zmieniło. Po zgaśnięciu kontrolki grzania świec doliczam ok 6 sekund i odpala "z buta". Tak w ogóle to przekaźnik grzania świec działa ok 20 sekund. Może to za długo?. W Golfie działa ok. 10 sekund. Byłem w Miedzyzdrojach – wrażenia z jazdy Mazdą niezastąpione.
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2006, 20:18
Posty: 34
Skąd: Tulce
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97

Postprzez magicadm » 2 lip 2006, 22:36

Artur68 napisał(a):Tak w ogóle to przekaźnik grzania świec działa ok 20 sekund. Może to za długo?. .

Moim zdaniem zdecydowanie za długo – może jest jakiś problem ze stykami – np przekaźnika???
W te upały wydaje mi się, że praktycznie wcale nie grzeje
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Artur68 » 2 lip 2006, 23:12

No to wymienię jeszcze przekaźnik. Zobaczymy czy to coś pomoże.
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2006, 20:18
Posty: 34
Skąd: Tulce
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97

Postprzez Jaksa » 2 lip 2006, 23:33

magicadm napisał(a):W te upały wydaje mi się, że praktycznie wcale nie grzeje
Mam tak samo i pali z połowy obrotu ( ciepły czy zimny )
Artur68 napisał(a):Jednak z odpalaniem nic się nie zmieniło
Omiń ( na jedną noc ) filtr paliwa – o ile masz na cokole pompkę ( tam zawsze był problem z zapowietrzaniem. ( mowa tu o comprexie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 3 lip 2006, 08:51

Jaksa napisał(a): Omiń ( na jedną noc ) filtr paliwa – o ile masz na cokole pompkę ( tam zawsze był problem z zapowietrzaniem. ( mowa tu o comprexie )


Nie znam budowy Comprexa, ale jeżeli samo grzanie pomaga, a Comprex nie ma jakieś pompki eletrycznej to chyba nie jest kwestia zapowietrzenia...
Dla mnie za słabe grzanie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Artur68 » 4 lip 2006, 22:13

Czy ten filtr ma pompkę? Wg mnie raczej nie. Sorki za naiwne pytanie ale dopiero poznaję ten samochód.
Obrazek
PS. Odebrałem z ASO Peugeota 206- z pięciodniowym opóźniejem.
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2006, 20:18
Posty: 34
Skąd: Tulce
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97

Postprzez Jaksa » 4 lip 2006, 22:28

Nie ma , masz juz nową wersję
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Artur68 » 4 lip 2006, 22:35

Dzięki, czyli do wymiany przekaźnik. Pomierzę też przewody i może też je wymienię. Świece wyglądają na nówki więc na razie je zostawię w spokoju.
Łamanie przepisów Kodeksu Drogowego jest publicznym udowadnianiem własnego infantylizmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2006, 20:18
Posty: 34
Skąd: Tulce
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex '97

Postprzez Netto » 17 gru 2006, 01:44

Mam problem ze swoim Comprex'em z '96r. Generalnie odpala bez zarzutów ale zdarzyło mu się kilka razy zawieść mnie. Mianowicie objawy są takie, że autko odpala na kilka sekund pracując bardzo nierówno a następnie gaśnie po czym zupełnie nie chce odpalić. Stało się tak dokładnie 3 razy. Przyczyny upatrywałem w źle naciągniętych paskach alternatora i turbiny (za pierwszym razem zostały dociągniete zamienniki, za drugim założone oryginały a za trzecim znów podciągnięte oryginały). Dwie ostatnie operacje były wykonywane w AutoJaksa (wielkie dzięiki za pomoc !!!!!!) Sprawdzone zostały napinacze, alternator, turbina (regenerowana u pana Grzegorza 5000km temu) i nic nie wykazuje najmniejszych błędów. Po ostatnim naciągnięciu pasków wszystko ok ale nie chcę znów się zawieść podczas odpalania. Ponadto zawór startowy był niby czyszczony przy przeglądzie u pompiarza a filtr powietrza ma ok 5000 km. Podczas kręcenia rozrusznikiem gdy silnik nie chce zaskoczyć po pewnym czasie przez filtr powietrza wydobywają się spaliny. Mazda jest zadbana, najlepsze paliwo (BP Ultimate + uszlachetniacze) Castrol 10w40 magnatec wszystko dopieszczone i zadbane więc i z tym chciałbym zrobić porządek.
Ostatnią deską ratunku zdaje się być czyszczenie intercoolera (jestem wstępnie umówiony na czyszczenie w AutoJaksa tuż po nowym roku) ale może ktoś jest w stanie wskazać jeszcze jakiś inny problem którego nie wziąłem pod uwagę, może ktoś się już z czymś takim spotkał i wie gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
Poza tym przy odpaleniu na zimnym silniku auto ma dość wolne obroty poniżej 600rpm które po kilku chwilach sie stabilizują na ok 720rpm ale tu przyczyna leży gdzieś indziej czy może to być problem ssania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez mirmal12345 » 22 lut 2011, 21:26

Witam

Mam pewien problem z mazdą 626 99r. DiTD.
Rozprogramował immobilizer z sterownikiem silnika. Elektryk samochodowy skonfigurował układ i mazda jeździła przez tydzień. Po tym okresie okazało się, że uszkodzony jest sterownik silnika, więc zakupiłem komplet (sterownik, immo, stacyjka z kluczykiem) i samochód dalej nie odpala i nie zaświeca się kontrolka świec żarowych. Co może być przyczyną? Osoba sprzedająca komplet wymontowała to z jednego samochodu który działał sprawnie.
mirmal12345
 

Postprzez Obrajan » 1 mar 2011, 23:25

Witam. Mam problem z moją mazdą 323f 2.0 ditd 90k 1999r. Mam ją prawie rok i nigdy mnie nie zawiodła aż do dzisiaj. Przyjechałem z pracy do domu było wszystko w porządku jak zawsze ale po dwóch godzinach kiedy chciałem wiechać do garażu i przekrencam klóczyk rozrusznik kręci jak szalony a mazda nie odpala <nie>. Jeśli ktoś może to niech mi pomoże. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 12 gru 2010, 15:46
Posty: 5

Postprzez Łukasz » 2 mar 2011, 20:03

Co masz na myśli pisząc "jak szalony" ?? Kręci przynajmniej dwa razy szybciej niż normalnie?? Jeśli tak to jest to objaw zerwanego paska rozrządu....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2011, 20:08

raczej koledze chodziło że rozrusznik dobrze kręci ale silnik nie odpala.

Spróbuj pod pompować pompką przy filtrze może zapowietrzyła się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boross-1-6 » 4 mar 2011, 19:09

Witam
Dziś okazało się, że mam taki sam problem. dwa dni temu wróciłem po pracy do domu (teraz tydzień kolegi na jazde) zostawiłem autko w garażu i dziś już nie odpaliło. Kreci rozrusznik, a silnik nie zaskakuje.
Sprawdziłem czy pompka na filtrze pompuje paliwo i jest oki. Nie mam paliwa na wtryskiwaczach i to mnie bardzo niepokoi.
Sprawdziłem wtyczki na pompie wtrysków i:
od lewej strony przy kręceniu jest 5v na środkowej nie ma żadnego zasilania, przy następnej (ta była zalana dziwnym zielonym płynem) jest chyba 12v (bo teraz nie pamiętam) podczas kręcenia i na pojedyńczym przewodzie (chyba od głównego zaworu) jest 12v po przekręceniu stacyjki.
Proszę Was o pomoc. Madzia już mnie trochę szarpneła po kieszeni i jestem przerażony następnymi kosztami.
Pozdrawiam
Artur
P.S.
w mrozy -20 do – 23 miałem problem z dojechaniem do domu po całonocnym postoju samochodu na parkingu w pracy. Mimo wlania uszlachetniacza prędkość podróży to 30km/h i 1000-1300 rpm. Za dnia jak było już koło -10 nie było problemu.
Dodam, że tankuje na shellu

Dziś sprawdziłem kody błędów i znalazłem
te:
0110; 0180; 0216 i ten którego nie znalazłem na liści i powtarzający się dwukrotnie pod rząd 1189
Pierwsze dwa są związane z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego, następny (i ten mnie chyba najbardziej interesuje) z sterowaniem pompą wtryskową, a ten ostatni nie mam pojęci.
Mimo wszystko co znalazłem, proszę o pomoc
Pozdrawiam
Artur
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Postprzez Obrajan » 6 mar 2011, 19:36

Witam. Właśnie o to mi chodziło że rozrusznik dobrze kręci. Zaskoczyło mnie to że po nocy odpaliła bez problemu, ale od tego czasu ma takie problemy że raz odpali a raz nie odpali. Ppmpowałem pompkom paliwa i nic. Dzięki.
Początkujący
 
Od: 12 gru 2010, 15:46
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6