Cześć, ostatnio wymieniłem pompę wtryskową i wszystko byłoby ok gdyby nie następujące problemy:
-Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu przez kilka minut kopci bardzo mocno na biało, po lekkim rozgrzaniu przestaje.
-Czasami też po odpaleniu przez 10-15 sekund trochę się dławi
-Na biegu jałowym trzyma za wysokie obroty, ok. 1200
-Normalnie odpala od strzała, jak postoi dzień to tak dopiero za drugim razem
-Kręci się tylko do 4 tys. obrotow i przy tych maksymalnych 4000 kopci mocno na biało
-Silnik głośno pracuje.
Poszperałem trochę i wyczytałem że takie objawy to może być źle ustawiony kąt wtrysku, pasowałoby to do mojego przypadku bo wymieniana była pompa.
Myślicie że szukam w dobrym kierunku? Może ktoś miał podobny problem? Ile może kosztować naprawa i czy potrzeba do tego jakiś specjalistów od pomp czy zwykły mechanik powinien sobie poradzić?
Źle ustawiony kąt wtrysku?
Strona 1 z 1
w tej pompie nie ma możliwości zmiany kąta wtrysku ani ręcznie ani przez komputer. Jedynym sposobem jest zmiana jej położenia na jej mocowaniu, jest tam regulacja na ,,fasolce". Przed operacją wymiany powinno się zaznaczyć jak pompa ma być zamontowana to ułatwia bo nie trzeba kombinować. Z tego co opisujesz to kąt wtrysku jest chyba zbyć opóźniony.
Z wymienionych objawów zostało tylko to że trzyma wysokie obroty (ok 1200) i głośno pracuje, reszta znikła. Ostatnio na postoju z ciekawości wcisnąłem gaz do dechy to przy końcowych obrotach zakopcił. Da się to jakoś wyregulować samemu?
- Od: 5 paź 2015, 10:26
- Posty: 6
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 1998r. 2.0TD 101KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6