Witam. Przejdę od razu do sedna.
Wczoraj przy gwałtownym przyśpieszaniu (obroty blisko czerwonego pola) nagle pod maską coś "wybuchło",huk był bardzo głośny,nagle madzia straciła zupełnie wigor,prawie zero reakcji na pedał gazu...a do tego zaczęła potwornie wyć.
Pierwszą moją myślą było to że zerwał się pasek,włączyłem awaryjne i dokulałem się wielkim fartem na luzie do parkingu.
Po chwili postanowiłem obadać komorę silnika,pasek ok,wszystko wyglądało na pierwszy rzut oka normalnie... zdecydowałem się odpalić bolid z ciekawości i ze zdumieniem okazało się że jeździć jeździ,pomijając TOTALNY brak mocy i hałas silnika-jakbym jechał żukiem.
Oczywistym wyjaśnieniem wydaje się rozwalona turbina,podejrzewam że wirnik rozpadł się na amen (wnioskując po huku),czytajac jednak tematy o podobnych usterkach wielu sugeruje pęknięcie któregoś z węży gumowych.
Do turbiny nie mogę się dostać aby obadać wirnik,śruby są zapieczone na amen,prawie wygiąłem klucze...wszystkie węże wyglądają na pierwszy rzut oka dobrze,jednakże nie mam możliwości aby dobrze je obadać. Nie chcę zbytnio wybierać się do mechanika przed zdiagnozowaniem awarii bo oczywistym jest że krzyknie turbina... w końcu jasne ze będzie chciał zarobić.
Miał ktoś podobny problem? może przyczyna leży gdzie indziej?
Silnik RF2A
"Wybuch" pod maską – turbina?
Strona 1 z 1
Wystarczy że zdejmiesz wąż między przepływomierzem a turbiną i bez problemu sprawdzisz w jakim jest stanie może za dużo nie zobaczysz ale palcem wymacasz czy turbinka jest cała czy jej nie ma.
pierwsze co trzeba zrobić to upewnić się że rozrząd jest poprawnie ustawiony na wszystkich znakach, potem czy sprężarka nie ma luzów na wirniku
Zastosowałem się do instrukcji niedzwiadek833 (wielkie dzięki
) Udało mi się zrobić kilka zdjęć wirnika i wpadłem w konsternację... jak na moje wygląda normalnie,ale jeszcze wy to ocencie.




Link do archiwum ze zdjęciami w pełnej rozdzielczości – http://speedy.sh/meXpn/Nowy-folder-5.rar




Link do archiwum ze zdjęciami w pełnej rozdzielczości – http://speedy.sh/meXpn/Nowy-folder-5.rar
- Od: 13 cze 2015, 16:12
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626GF Ditd
Usterka została zlokalizowana... winowajcą był zsunięty dolny wąż od intercoolera,z racji ciężkiego dostępu dopiero dzisiaj to zauważyłem,przy okazji odkryłem że mocowanie intercoolera puściło (śruba złamana) co zapewne było powodem zsunięcia się węża – intercooler luźno się rusza,będę musiał to jakoś zakleić na poxipol... przez ciężki dostęp i luz intercoolera walczyłem z tym pół dnia ale było warto
Dzięki wszystkim za sugestie i mam nadzieję że ten temat pomoże komuś w podobnej sytuacji.
Dzięki wszystkim za sugestie i mam nadzieję że ten temat pomoże komuś w podobnej sytuacji.
- Od: 13 cze 2015, 16:12
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626GF Ditd
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6