Uszkodzony zawór TCV
		
				1, 2
			
	
	Witam.
Mam problem ze swoja mazda gdyż nie ma w ogole mocy i obroty powyzej 2 tys nie chcą wskakiwać. Pojechałem do mechanika i stwierdził że trzeba wymienić zawór TCV ponieważ cieknie z niego. Czy ktos mial podobny przypadek? Czy mechanik ma racje? Czy moze usterka dotyczyczegos zupełnie innego ?
			
			
				Mam problem ze swoja mazda gdyż nie ma w ogole mocy i obroty powyzej 2 tys nie chcą wskakiwać. Pojechałem do mechanika i stwierdził że trzeba wymienić zawór TCV ponieważ cieknie z niego. Czy ktos mial podobny przypadek? Czy mechanik ma racje? Czy moze usterka dotyczyczegos zupełnie innego ?
Ostatnio edytowano 13 wrz 2014, 11:30 przez emes, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		
 
- Od: 12 wrz 2014, 17:56
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r
obstawiał bym nieszczelność dolotu
czy na zimnym czy ciepłym silniku objawy są takie same
spróbuj stuknąć delikatnie młotkiem w TCV może się zawiesił
uzupełnij profil skąd jesteś, może to nam ułatwić wysłać cię do sprawdzonego fachowca
ps1 popraw temat na zgodny z regulaminem
ps2 przeszukaj forum, może problem był już omawiany
			
			
		czy na zimnym czy ciepłym silniku objawy są takie same
spróbuj stuknąć delikatnie młotkiem w TCV może się zawiesił
uzupełnij profil skąd jesteś, może to nam ułatwić wysłać cię do sprawdzonego fachowca
ps1 popraw temat na zgodny z regulaminem
ps2 przeszukaj forum, może problem był już omawiany
 
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2623 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
 * Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
 * było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
 * było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
 * było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Jeśli jest problem ze sterowaniem kąta wtrysku powinien wywalić błąd 0216 (miganie kontrolki świec). Poza tym po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu (bez uruchamiania silnika) powinniśmy słyszeć miarowe cykanie średnio co sekundę z zaworu TCV. 
Cieknięcie z tego zaworu to częsta przypadłość w DiTD jak również w silnik 1.7 Isuzu w Oplach.
			
			
		Cieknięcie z tego zaworu to częsta przypadłość w DiTD jak również w silnik 1.7 Isuzu w Oplach.
alk80 na ciepłym i na zimnym silniku jest jednakowo.
Neonixos666 żadne kontrolki mi sie nie świeca
mechanik mi wykręcił ten zawór i mam kupić taki sam. Cena na allegro średnio 700zł no i boje sie że moze to nie byc przyczyną ...
			
			
		Neonixos666 żadne kontrolki mi sie nie świeca
mechanik mi wykręcił ten zawór i mam kupić taki sam. Cena na allegro średnio 700zł no i boje sie że moze to nie byc przyczyną ...
 
- Od: 12 wrz 2014, 17:56
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r
Skoro mechanik zdiagnozował taką a nie inną przyczynę, niecha sam postara się o wadliwą część i wymieni. Jak będzie OK to mu zapłacisz.
			
			
		trzeba sprawdzić czy cięgno od turbo (takie które wchodzi ,,gruszkę") w momencie odpalenia silnika zostaje wciągnięte do gruszki. Zawór TCV możesz kupić od opla (jest tańszy) na alledrogo powinieneś znaleźć. Używka może ciec tak samo jak Twój.
			
			
		emes napisał(a):trzeba wymienić zawór TCV ponieważ cieknie z niego.
to,że cieknie nie jest powodem,że :
emes napisał(a):mazda nie ma w ogole mocy i obroty powyzej 2 tys nie chcą wskakiwać.
jak chcesz przyspieszyć to dymi na biało-niebiesko w okolicach tych 2 tys rpm ?
tadziol napisał(a):układ paliwowy do sprawdzenia,filtr paliwa do wymiany.
i nie chcę słyszeć,że filtr to ma dopiero parę tys. km.
a jak zapala na zimnym ?
Filtr paliwa został wymieniony jak tak zaczęło sie dziać, ale to nic nie pomogło.
auto zawsze odpala od strzału czy to na zimnym czy to na ciepłym silniku
 
- Od: 12 wrz 2014, 17:56
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r
może to co było u Boczka? zapchane wtryski
			
			
		
 
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2623 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
 * Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
 * było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
 * było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
 * było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
tak podejrzewałem brak sterowania sprężarki.  
			
			
		zadziałała prawidłowo turbina.wcześniej nie miała podciśnienia przez VBC.
ale :
to wprowadziło zły trop...
ważne,że śmiga...
			
			ale :
tadziol napisał(a):jak chcesz przyspieszyć to dymi na biało-niebiesko w okolicach tych 2 tys rpm ?
emes napisał(a):tak, dymi
to wprowadziło zły trop...
ważne,że śmiga...
może przy obciążeniu lało się paliwo a powietrza było mało i część się spaliła a cześć w wydech szła i dlatego taki dym.
			
			
		no tak, korekta po doładowaniu musiała być.
			
			
		no to prawie zgadłemalk80 napisał(a):obstawiał bym nieszczelność dolotu
 
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2623 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
 * Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
 * było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
 * było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
 * było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Neonixos666 napisał(a): Zawór TCV możesz kupić od opla (jest tańszy) na alledrogo powinieneś znaleźć. .
Jestes pewny, że można wstawić TCV od Opla?
OK, spotkałem sie z takimi opiniami ale także spotkałem się z opiniami, że to bzdura. Pasować pasuje ale można nabawić się problemów z elektroniką.
 
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
 626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
 Wcześniej:
 Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
 626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
		
				1, 2
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6







