Uszkodzony zawór TCV

Postprzez emes » 12 wrz 2014, 17:59

Witam.

Mam problem ze swoja mazda gdyż nie ma w ogole mocy i obroty powyzej 2 tys nie chcą wskakiwać. Pojechałem do mechanika i stwierdził że trzeba wymienić zawór TCV ponieważ cieknie z niego. Czy ktos mial podobny przypadek? Czy mechanik ma racje? Czy moze usterka dotyczyczegos zupełnie innego ?
Ostatnio edytowano 13 wrz 2014, 11:30 przez emes, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 17:56
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r

Postprzez alk80 » 12 wrz 2014, 19:14

obstawiał bym nieszczelność dolotu

czy na zimnym czy ciepłym silniku objawy są takie same
spróbuj stuknąć delikatnie młotkiem w TCV może się zawiesił

uzupełnij profil skąd jesteś, może to nam ułatwić wysłać cię do sprawdzonego fachowca

ps1 popraw temat na zgodny z regulaminem
ps2 przeszukaj forum, może problem był już omawiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 13 wrz 2014, 09:41

Jeśli jest problem ze sterowaniem kąta wtrysku powinien wywalić błąd 0216 (miganie kontrolki świec). Poza tym po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu (bez uruchamiania silnika) powinniśmy słyszeć miarowe cykanie średnio co sekundę z zaworu TCV.

Cieknięcie z tego zaworu to częsta przypadłość w DiTD jak również w silnik 1.7 Isuzu w Oplach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez emes » 13 wrz 2014, 11:32

alk80 na ciepłym i na zimnym silniku jest jednakowo.

Neonixos666 żadne kontrolki mi sie nie świeca :(

mechanik mi wykręcił ten zawór i mam kupić taki sam. Cena na allegro średnio 700zł no i boje sie że moze to nie byc przyczyną ...
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 17:56
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r

Postprzez motylek322 » 13 wrz 2014, 14:42

Skoro mechanik zdiagnozował taką a nie inną przyczynę, niecha sam postara się o wadliwą część i wymieni. Jak będzie OK to mu zapłacisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Neonixos666 » 13 wrz 2014, 20:55

trzeba sprawdzić czy cięgno od turbo (takie które wchodzi ,,gruszkę") w momencie odpalenia silnika zostaje wciągnięte do gruszki. Zawór TCV możesz kupić od opla (jest tańszy) na alledrogo powinieneś znaleźć. Używka może ciec tak samo jak Twój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 13 wrz 2014, 21:01

emes napisał(a):trzeba wymienić zawór TCV ponieważ cieknie z niego.


to,że cieknie nie jest powodem,że :
emes napisał(a):mazda nie ma w ogole mocy i obroty powyzej 2 tys nie chcą wskakiwać.


jak chcesz przyspieszyć to dymi na biało-niebiesko w okolicach tych 2 tys rpm ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez emes » 14 wrz 2014, 10:24

tak, dymi
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 17:56
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r

Postprzez tadziol » 14 wrz 2014, 21:25

układ paliwowy do sprawdzenia,filtr paliwa do wymiany.
i nie chcę słyszeć,że filtr to ma dopiero parę tys. km.

a jak zapala na zimnym ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez emes » 15 wrz 2014, 10:13

tadziol napisał(a):układ paliwowy do sprawdzenia,filtr paliwa do wymiany.
i nie chcę słyszeć,że filtr to ma dopiero parę tys. km.

a jak zapala na zimnym ?


Filtr paliwa został wymieniony jak tak zaczęło sie dziać, ale to nic nie pomogło.

auto zawsze odpala od strzału czy to na zimnym czy to na ciepłym silniku
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 17:56
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r

Postprzez alk80 » 15 wrz 2014, 11:48

może to co było u Boczka? zapchane wtryski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez emes » 17 wrz 2014, 19:36

usterka została naprawiona.

okazało się że jeden z wężyjów od filtra powietrza był dziurawy. Po założeniu nowego auto dostało 3x tyle mocy
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 17:56
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 TDI 110 km 2001r

Postprzez Neonixos666 » 17 wrz 2014, 20:13

tak podejrzewałem brak sterowania sprężarki. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 wrz 2014, 20:16

zadziałała prawidłowo turbina.wcześniej nie miała podciśnienia przez VBC.
ale :
tadziol napisał(a):jak chcesz przyspieszyć to dymi na biało-niebiesko w okolicach tych 2 tys rpm ?
emes napisał(a):tak, dymi


to wprowadziło zły trop...
ważne,że śmiga...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 wrz 2014, 20:20

może przy obciążeniu lało się paliwo a powietrza było mało i część się spaliła a cześć w wydech szła i dlatego taki dym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 wrz 2014, 20:23

jeśli powietrza mało/ciśnienia to dawka też niewzbogacona...jak dla wolnossącego...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 17 wrz 2014, 20:57

no tak, korekta po doładowaniu musiała być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 18 wrz 2014, 16:16

alk80 napisał(a):obstawiał bym nieszczelność dolotu
no to prawie zgadłem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Veetec » 12 mar 2015, 16:23

Neonixos666 napisał(a): Zawór TCV możesz kupić od opla (jest tańszy) na alledrogo powinieneś znaleźć. .


Jestes pewny, że można wstawić TCV od Opla?
OK, spotkałem sie z takimi opiniami ale także spotkałem się z opiniami, że to bzdura. Pasować pasuje ale można nabawić się problemów z elektroniką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez kabe » 12 mar 2015, 20:09

ja mam od opla już dwa lata, znajomy też mniej więcej tyle samo i wszystko ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6