Przeskoczył pasek rozrządu, problem z odpalaniem

Postprzez FranekWL » 21 lis 2014, 23:06

Witam. Jestem nowy na forum. Jestem też szczęśliwym posiadaczem od kilku lat Mazdy 626 2.0 tdvi 101 km z '99, z którą nie miałem dotąd żadnych problemów. Oprócz zwykłych wymian eksploatacyjnych jedynie regeneracja wałka rozrządu (podobno się złuszcza na pierwszej krzywce) tak u mnie było, [b][b]to nic się nigdy nic nie działo!!!! [/b][/b] Codziennie odpalasz i jedziesz :D
Ale raz oszczędziłem na wymianie rozrządu i nie wymieniłem pompy wody, która się po roku zatarła co skutkowało przeskoczeniem paska o ok 2 zęby.
Ale głupi (i chytry) ma szczęście nie było kolizji tłoków z zaworami (tak się wszystkim wydaje). Po założeniu nowego kompletnego rozrządu silnik odpalił i chodzi elegancko bez żadnego problemu.
Jest tylko problem z odpalaniem!!! :( Do tej pory odpalała od strzała a teraz trzeba kręcić na zimnym z pięć (lekko) obrotów, na ciepłym trochę lepiej tylko ze dwa razy nim odpali. :(
Wszyscy mądrzy mówią zapłon źle ustawiony ( bo takie są objawy: gorzej zapala, trochę słabsza, i trochę więcej kopci) ale podobno w tych silnikach się zapłonu pompą nie ustawia?
Może ktoś coś podpowie, co może być przyczyną. Rozrząd spasowany dobrze ale jest problem odpalaniem (zapłonem?). Do tej pory Madzia odpalała od strzała a teraz co ja boli?? :(
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 22:17

FranekWL napisał(a):nie było kolizji tłoków z zaworami (tak się wszystkim wydaje).

jak to sprawdziłeś ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez FranekWL » 22 lis 2014, 22:30

No nie sprawdziłem bo jak bez zdejmowania głowicy? Po zdjęciu pokrywy zaworów wszystko było ok dzwigienki itp. Gdyby była kolizja to wydaje mi sie silnik by nie pracował tak równo. Zapala też równo ale po dłuższym kręceniu.
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 22:34

ok.
a jaki rozrząd założyłeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez FranekWL » 22 lis 2014, 22:58

Teoretycznie taki jak powinien być zamówiłem w sklepie, odebrałem i dostarczyłem mechanikowi. Powiedzieli że porządnej jakości. Rolki i pompa taki ja na pierwszy montaż a pasek GATES
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 23:02

Niech mechanik sprawdzi ustawienie rozrządu,ale dokładnie ! Wał,wałek rozrządu i pompa wtryskowa.
Szczególnie nich przyjrzy się cechom pompy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez FranekWL » 22 lis 2014, 23:05

Jest coś na co powinien zwrócić szczególnie uwagę? teoretycznie robił to facet który sie na tym zna ale nikt nie popełnia błędów
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 23:07

Czy przypadkiem cecha na pompie nie jest przestawiona o "pół zęba".
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez FranekWL » 22 lis 2014, 23:12

Dobra w poniedziałek odprowadzę auto do mechanika i niech sprawdzi jeszcze raz ustawienie rozrządu może tu tkwi problem. Dzięki za radę odezwę się jak coś ustalę
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez FranekWL » 27 lis 2014, 20:39

Rozrząd ustawiony dobrze. Mam umówioną wizytę u fachowca od pomp. Ale mam takie pytanie czy to ma znaczenie czy jest podłączony czy wyłączony czujnik położenia wału silnik odpala tak samo, nie ma to żadnego znaczenia. Pokazuje błąd (świeca żarowa mruga) jak jest odpięty. Tak powinno być?
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez tadziol » 27 lis 2014, 21:22

FranekWL napisał(a):Mam umówioną wizytę u fachowca od pomp

Chyba szkoda kasy....
Przyspiesz kąt wtrysku,powinno pomóc.Jak to zrobić ? Poluzować pompę na mocowaniach (3 nakrętki) i przekręcić pokrywą w kierunku głowicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez FranekWL » 28 lis 2014, 18:37

Gdzieś na forum wyczytałem że pompy w tym silniku się nie ustawia tylko jest sterowana elektronicznie? Można ustawić zapłon tak jak w normalnych starych dieslach?
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez puding » 28 lis 2014, 20:51

Po pierwsze primo : zresetuj kompa po wymianie rozrządu. po drugie primo : kazdy użytkownik ditd wie jak powinna być prawidłowo ustawiona pompa, jest to bardzo dobrze widoczne. a po trzecie jak kolega na ''T'' nie zaszkodzi to i nie pomoże chyba że zaproponuje Ci na koniec na PW wymianę całego silnika. hahaha
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 28 lis 2014, 21:04

FranekWL napisał(a):Gdzieś na forum wyczytałem że pompy w tym silniku się nie ustawia tylko jest sterowana elektronicznie? Można ustawić zapłon tak jak w normalnych starych dieslach?

Kąt wyprzedzenia wtrysku kontroluje PCM,ale jest też regulacja manualna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 28 lis 2014, 21:15

tadziol napisał(a):Kąt wyprzedzenia wtrysku kontroluje PCM,ale jest też regulacja manualna.
jest też cos takiego jak kąt statyczny wtrysku i kąt dynamiczny a to już są dwie różne sprawy.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez FranekWL » 28 lis 2014, 21:33

No ale to już są rzeczy ktorym ja nie podołam :( musi się tym zająć jakiś fachowiec – bo grunt to żeby czegoś bardziej nie popsuć :D
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez bsztcz » 29 lis 2014, 18:02

Kolego,dokładnie przeczytaj posty tadziol-a a problem rozwiążesz w parę minut. :)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 14:38
Posty: 37
Skąd: Tczew.pomorskie
Auto: Mazda 626 DiTD 2.0 kombi 1999

Postprzez FranekWL » 2 sty 2015, 22:23

witam PONOWNIE
Nie pisałem przez jakis czas bo aż wstyd było :(
Problem sie rozwiązał wystarczyło tylko zmienic mechanika. Usterka taka jak od początku radziliście – źle ustawiony rozrząd. Nowy mechanik od razu stwierdził że jest na 99 % źle spiety rozrząd (tak jak Tadziol). Poprzedni goście twierdzili że jak auto chodzi po odpaleniu tak równo to rozrząd musi być ok, a jednak nie był.
Więc cały czas twierdzę że 626 GW 2.0 tdvi jest zarąbistym autem silnik chodzi jak zegarek , odpala od strzała :D
Teraz zajmę się odzyskiwaniem mocy w moim aucie bo mam jeden problem (może dwa) które mnie denerwują
1. Pęknięty wąż od intercoolera do kolektora ssącego dokładnie ostatnie kolano pęknięte przy samym kolektorze
2. Lekko zapchany kolektor ssący – jak zdjąłem rurę to widać nalot ok 5 mm grubości na ściance

NIe wiem jak z zaworem egr czy i jak chodzi – może wystarczy go zaślepić?
jakieś ciekawe propozycje?
Pozdr
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 22:18
Posty: 9
Auto: Mazda 626 tdvi '99, 101 km

Postprzez tadziol » 3 sty 2015, 18:42

FranekWL napisał(a):Nowy mechanik od razu stwierdził że jest na 99 % źle spiety rozrząd (tak jak Tadziol).

i chwała mu za to....
puding napisał(a):jak kolega na ''T'' nie zaszkodzi to i nie pomoże

tadziol napisał(a):Niech mechanik sprawdzi ustawienie rozrządu,ale dokładnie ! Wał,wałek rozrządu i pompa wtryskowa.

tym razem pomogłem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 3 sty 2015, 22:04

TADZIOL jest na wszystkie dolegliwości <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6