Błędy EGR i wysokie spalanie 626 GW

Postprzez Boross-1-6 » 25 wrz 2014, 16:23

Cześć Wszystkim
Potrzebuje pomocy, porady, wskazania ścieżki.
Od jakiegoś czasu zauważyłem problemy z EGR i wysokie spalanie.
Moje auto, to Mazda 626 V DiTD przed liftem silnik rf2a 101KM
Kontrolka świec żarowych pokazuje błąd EGR malfunction, kodu niestety nie pamiętam, ale jak tylko sprawdze, to dopisze.
Kody kasowałem i pojawia się on za każdym razem jak odpale silnik.
Spalanie wzrosło mi do około 8,5 litra, co jest niedopuszczalne dla diesla.
Dodam, że EGR jest zaślepiony. Był też czyszczony i sprawdzałem, czy działają elektrozaworki.

Teraz moje pytanie, czy jest możliwość oszukania kompa, obejścia EGR, żeby wyszedł z trybu serwisowego.

Niedługo czeka mjnie trasa ponad 1000 km i fajnie by było, jechać oszczędnie :)
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Postprzez alk80 » 25 wrz 2014, 20:00

sprawdź wężyki czy nie są uszkodzone, tylko dokładnie

potem to już pozostaje chyba tylko podmiana egr'a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Boross-1-6 » 29 wrz 2014, 17:19

Wężyki sprawdzone – całe, egr czysty pracuje ładnie. Czujnik na egr sprawdzony miernikiem między pinami 1-3 rezystancja od 170 ohm na zamkniętym czujniku, do 4k ohm na w pełni otwartym. Między pinami 2-3 odwrotnie. Po skasowaniu błędów, pojawiają się dwa
P1402 EGR Valve Position Sensor Circuit
P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Postprzez tadziol » 1 paź 2014, 21:10

masz zbyt mocno "wyrobione" gniazdo zaworu egr. z tego powodu trzpień czujnika położenia zaworu egr jest zbyt nisko,a tym samym sygnał wyjściowy jest za mały.
ma się zawierać 0,4-0,6 V przy załączonym zapłonie i zgaszonym silniku.
u Ciebie będzie ok.0,2 V dlatego masz te dwa kody.
rada:
odkręć czujnik (trzy śrubki) i wydłuż nieco jego trzpień (ok.2 mm),ja zaciskam na jego końcówce nakrętkę M3.
poskładaj wszystko,sprawdź sygnał,skasuj kody i powinno być OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Boross-1-6 » 3 paź 2014, 21:21

Dzięki tadziol.
Twoja rada była trafna. Po dodaniu dystansu i skasowaniu błędów, problem znikną. Teraz muszę sprawdzić czy pomogło to na spalanie.

Dopiszę, jak będą wyniki.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6