Silnik uruchamia się po dłuższej chwili i głośna praca.

Postprzez MaVrick17 » 31 sie 2014, 15:51

Cześć ;)
Wczoraj użytkowałem auto prawie cały dzień i wszystko było w porządku. Wieczorem zostawiłem auto na mieście i poszedłem załatwić parę spraw. Wsiadłem do auta i zaczęły się problemy, mianowicie podczas odpalenia auta już wiedziałem, że coś jest nie tak, ponieważ zbyt długo to trwało. Zawsze jest przekręcenie kluczyka i auto od razu odpala, tutaj musiałem poczekać trochę dłużej, jak już odpaliłem silnik strasznie głośno pracuje (3x głośniej), strasznie wolno się zbiera. Przejechałem z 1-2 km i wyłączyłem silnik i holowanie. Do tej pory silnik działał bez zarzutów. Nie wiem czego to jest przyczyna, może spotkaliście się już z czymś takim, czy to jest jakiś czujnik?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 11:26
Posty: 20

Postprzez Maliniak » 31 sie 2014, 16:49

Kiedy zmieniałes rozrzad? Jezeli napinacz siadł to przy gaszeniu mógł przeskoczyc pasek.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez alk80 » 31 sie 2014, 20:10

Maliniak dobrze prawi, pewnie przeskoczył pasek, trzeba zdjąć osłonę i sprawdzić czy zgadzają się cechy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Minor-ek » 1 wrz 2014, 14:24

Zacznij od sprawdzenia podciśnień. Niegdyś spadł mi wężyk z tego czujnika przymocowanego do kolektora przy przepustnicy, objawy były zbliżone.

A jeśli mówisz że pracuje głośnie to tutaj jest pytanie co dokładnie? Trzeba by posłuchać.

EDIT: No tylko nie spojrzałem że to diesel, więc tutaj nie wiem dokładnie jak to wygląda ale warto właśnie poszukać rzeczy, które mogły spaść itp. Bo i tak jak na warsztat pojedziesz to od tego zaczną, a głupio się człowiek czuje jak płaci za nałożenie wężyka.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 21:30
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r sedan

Postprzez niedzwiadek833 » 1 wrz 2014, 15:54

Warto by było sprawdzić błędy ponieważ podobne objawy miałem jak nie działał czujnik położenia wału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez MaVrick17 » 1 wrz 2014, 23:32

Dzięki wielkie za powyższe odpowiedzi :)
Słuchajcie, przypomniało mi się, jadąc w trasie (ok 3 tyg temu) silnik mi strasznie przerywał i nie miałem pojęcia dlaczego (jadąc na np. 4 biegu ze stała prędkością silnik jakby się ,,dusił,, jakby filtr nie dostarczał paliwa). Wlałem płynu do czyszczenia wtryskiwaczy.. w drodze powrotnej tego już nie było. Może to ?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 11:26
Posty: 20

Postprzez alk80 » 2 wrz 2014, 10:59

to by mogło tłumaczyć utrudniony rozruch gdyby nie głośna praca silnika, jeśli dasz radę odpalić silnik to zdejmij pokrywę filtra powietrza, jak hałas zwiększy się to masz przestawiony rozrząd albo uszkodzony wałek, dźwigienkę lub mostek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 3 wrz 2014, 23:13

kontrolka świec żarowych miga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siegu » 4 wrz 2014, 10:24

Proszę o poprawne nazwanie tematu, zgodnie z regulaminem.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez adam79 » 4 wrz 2014, 20:17

sprawdz tez zawor TCV a konkretnie czy nie spadla z niego wtyczka!!!
mialem podobnie.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2010, 22:04
Posty: 21
Skąd: elblag

PostTen post został usunięty przez PeKa 5 wrz 2014, 09:50.

Postprzez kristo788 » 6 wrz 2014, 19:35

Witam Koledzy!!;)
Jestem "NOWY" ale zainteresowały mnie konkretne wypowiedzi i odpowiedzi na pytania dlatego chciałem Was prosić o pomoc.Mam Mazie 626 z silnikiem dizelka 2.0 DITD rok 1998.Dotychczas nic nie wymagało napraw odpalał i jeździła teraz mam problem z odpaleniem. padł mi akumulator... był wyczerpany dozera bo zostawiłem na miesiąc założone klemy a autko nie było używane i chyba centralka mi wyzerowała akumulator wiec kupiłem nowy i spodziewałem się lepszego efektu a tutaj raz ładnie zapali a kolejnym razem musi dość chwile pokręcić...nie chce żeby i kolejny akumulator padł;/
jak myślicie co może być przyczyną?
Przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego wątku..
z góry dziękuje;)
kristo788
 

Postprzez stachan » 6 wrz 2014, 20:33

kristo788 napisał(a):padł mi akumulator [...] wiec kupiłem nowy


Dlaczego nie zdecydowałeś się na ładowanie regeneracyjne? <oczy>

kristo788 napisał(a):kupiłem nowy


A jaki konkretnie kupiłeś nowy – jakie parametry?
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5602 (328/456)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2014, 21:14

jeśli ładnie kręci to a nie odpala to problem nie leży w akumulatorze i prawdopodobnie naładowanie starego było by tańsze niż kupno nowego. Czy ,,jakość" zapalania zależy od temp. silnika (zimny/ciepły)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kristo788 » 6 wrz 2014, 21:55

nowy akumulator ma 77ah 770A, konieczne był zakup nowego bo po dolaniu wody destylowanej do starego i załadowaniu prostownikiem nie wiele pomogło a raczej nie na długo pomogło. nie nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły;/
kristo788
 

Postprzez MaVrick17 » 12 wrz 2014, 18:45

Siema, przyczyna było przesunięcie się paska o 3 ząbki :/. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 11:26
Posty: 20

Postprzez alk80 » 12 wrz 2014, 18:57

MaVrick17 napisał(a):przesunięcie się
słowo "się" powinno dać ci do myślenia, nie powinno się tak stać, zacznij dociekać dlaczego bo może pada hydronapinacz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez MaVrick17 » 14 wrz 2014, 12:06

Auto zaprowadziłem do mechanika, wymienione części na nowe.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 11:26
Posty: 20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6