Wymiana silnika dla DiTD GF RF2A 90KM

Postprzez greko » 12 sty 2014, 13:35

Witam. Na początku zaznaczę, że widziałem podobne wątki ale dotyczyły trochę innego aspektu.

Mam mazdę z silnikiem jak w temacie DiTD GF RF2A 90KM. Przeskoczył mi rozrząd o 3 ząbki i niestety po rozebraniu silnika okazało się, że jest kompletnie zniszczony (albo coś do niego wpadło i tańcowało tam już jakiś czas albo od dłuższego czasu pasek był nieodpowienio naciągnięty i żle chodziły tłoki. Silnik jest oczywiście do wymiany.

Moje pytanie jest następujące. Znalazłem na aukcji silnik, oznaczony jako RF-T 110KM. W kompedium silników o ile dobrze interpretuje, RF-T to tylko ogólna nazwa kilku poszczególnych modeli, w ramach której są RF2A i RF4A? Czy silnik ten będzie pasował do mojego modelu ? W jednym z wątków znalazłem informację:
Silniki RF2 i RF4 są mechanicznie identyczne (z wyjątkiem węża dolotu od strony IC oraz pierwszego katalizatora wstępnego). Wymiana nie jest problemem.
Z kolei w innym wątku znalazłem informację, że są różnice w osprzęcie np turbo mają inne. Jakie właściwie silniki będą pasowały do mojego modelu i czy jeżeli silniki o większej mocy (101 i 110 KM) pasują to czy ta moc będzie rzeczywiście używana czy należy też najpierw wymienić komputer ?

pozdrawiam
greko
 

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2014, 19:58

pamiętaj że wymieniasz sam słupek który nie różni się i czy to RF2A czy RF4F czy 90,101 czy 110. Żadnej różnicy nie odczujesz bo moc zależy od osprzętu (inne turbo, pompa, wtryski) oraz ustawienia komputera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6