W Mazdzie 626 2.0 DiTD brakuje mocy

Postprzez Wieldzi » 6 sie 2013, 21:45

Witam,
W mojej Mazdzie brakuje mocy. Do 100 km/h rozpędzam się około 1,5 minuty. <spie>
Zatkałem zawór EGR, przeczyściłem układ dolotowy i wtryski, wymieniłem filtr paliwa i przedmuchałem przewody. Podłączyłem pod komputer i pokazał 3 rzeczy. Mianowicie błąd świec żarowych (do zimy muszę to zrobić, ale to raczej nie ma nic wspólnego z brakiem mocy), oraz błąd dotyczący ciśnienia układu EGR, co jest przyczyną jego zasłonięcia, więc tym się nie przejąłem. Trzeci błąd związany też z EGR, to błąd czujnika położenia zaworu EGR, czy coś w tym stylu (to coś, co jest na samej górze EGR przykręcone na 3 śrubki i wchodzą do tego kable – tak mi wskazał mechanik, który podłączył komputer).
Czy to, że pomimo tego, iż EGR jest zatkany, to błąd tego czujnika może spowodować zamulenie auta?
Następną rzeczą jaka mi przychodzi na myśl, to pompa paliwa. Gadałem już z mechanikiem, to mówił, że dopasowałby za max 200zł za samą pompę. Co o tym myślicie? <co?>
Ostatnio edytowano 10 sie 2013, 14:47 przez Wieldzi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 7 sie 2013, 18:55

myślę że mechanik nie dobierze ci pompy za 200zł to nie VW.
To nie wina EGR skoro jest zaślepiony.

Daj więcej szczegółów, czy dymi, czy dźwięk się zmienił, od kiedy, czy dobrze wkręca się na obroty, czy cięgno przy turbo działa poprawnie, czy nie ma zaolejonych przewodów powietrza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 7 sie 2013, 19:01

Egr zaslepiony zrobione jakies 1000km i auto jest bardziej zwawsze od dolu wiec napewno nie jest to wina egr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Wieldzi » 7 sie 2013, 21:45

A więc obroty w ogóle się nie wkręcają, nie ma dymu w ogóle, dźwięk się raczej nie zmienił, cięgno przy turbo działa chyba sprawnie, bo kombinerkami lekko się naciąga, ale jak dodaję gazu, to się ono nie przesuwa. Oleju troszeczkę było w dolocie, ale w granicach normy. Silnik cały suchutki i nie ma żadnych wycieków.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez Gregory » 7 sie 2013, 22:27

Układ wydechowy ma przelot, wydostają się spaliny na zewnątrz z tłumika??
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez alk80 » 7 sie 2013, 22:32

może przeczyść EGR, byś może się zawiesił

Wieldzi napisał(a):przeczyściłem układ dolotowy i wtryski
znaczy rozebrałeś i wyczyściłeś od środka, kolektor dolotowy i kanały w głowicy też ??

Wieldzi napisał(a):przeczyściłem układ dolotowy i wtryski
tzn że wymontowałeś je i wyczyściłeś, np w myjce ultradźwiękowej ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Wieldzi » 7 sie 2013, 23:26

Z tłumika, jak przyłożyłem nogę, to leci powietrze. Muszę jeszcze zobaczyć, czy na wyższych obrotach będzie różnica w wydobyciu spalin. Fakt, bo może to być zapchany układ wydechowy. Nie pomyślałem o tym.
EGR też był czyszczony. Nie wiem jak to było wszystko robione, ale dałem do warsztatu i tam mi to przeczyścili jakimiś środkami. Czyszczone były: układ dolotowy, wtryskowy i EGR w warsztacie FeuVert (koszt około 230zł).
Potem zatkałem EGR blachą ocynk, którą dociąłem na kształt podkładki, która się tam znajdowała i nie było żadnej różnicy w jeździe.
Zaznaczę, że auto mam od kwietnia i cały czas brakuje jej mocy. Poprzednia właścicielka przez 3 lata nie jeździła autkiem praktycznie w długie trasy, tylko do pracy 5 km i z powrotem.

Dopisano 7 sie 2013, 23:28:

Jutro postaram się załączyć filmik, jak auto wchodzi na obroty na postoju i jak się rozpędza na drodze. Sami zobaczycie. To moja pierwsza Mazda i pierwszy diesel, ale od razu zakochałem się w tym autku i chcę ją zrobić jak należy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez grzech_z » 8 sie 2013, 09:42

Diesel + brak mocy = przepływomierz.
Od tego bym zaczął.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez alk80 » 8 sie 2013, 10:12

grzech masz może i rację, ale pod warunkiem że go ma

Wieldzi nie napisałeś jaki masz silnik; RF2 czy RF4 ??

Wieldzi napisał(a):dałem do warsztatu i tam mi to przeczyścili jakimiś środkami.
czyli psiknęli jakimś szprajem, uznali że wyczyszczone i skasowali kasę, no koments

Wieldzi, dogadaj się z kimś z twojego regionu na czaterii kto ma 626 DITD i porównajcie sobie autka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Wieldzi » 8 sie 2013, 11:35

Silnik mam 101 KM czyli RF2A. RF4F miały chyba te 110 KM. Chyba się nie mylę.
Ten przepływomierz z tego co czytałem, to bardzo delikatny. Jak go wtedy przeczyścić?

Dopisano 8 sie 2013, 14:29:

Spojrzałem pod maskę i nie mogę znaleźć tego przepływomierza. W osłonę filtra powietrza wchodzi coś, do czego jest podłączony brązowy i niebiesko czarny kabel. Po zdjęciu osłony to coś, to po prostu Plastikowy patyczek z kulką na końcu. Co to jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez grzech_z » 8 sie 2013, 15:55

Nie znam mazdowskiego dizla ale miałem almerę w dizlu z identycznymi objawami. Potem się nasiliło do tego stopnia, że na luzie auto nawet nie chciało się wkręcać na obroty.
Po wyjęciu przepływki wydawała się sprawna, znaczy widocznych śladów nie nosiła a jednak wymiana na sprawną – używaną ożywiła almerkę:) u Ciebie może być podobnie – i oby.
Bo kolejnym winowajcom bywa pompa:(
Otwórz manuala i będziesz wiedział czy to to. Możesz wyczyścić (spray do czyszczenia gaźników) ale to nie musi pomóc. Jak nie pomoże to podmień na chwilę z kimś "sprawnym"
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Wieldzi » 8 sie 2013, 16:08

tylko że ja nie mogę znaleźć tego przepływomierza. Na zdjęciach u "taty google" znalazłem same zdjęcia tego typu:
Obrazek

U mnie jest zupełnie inaczej. Filtr mam tam gdzie akumulator, a akumulator, tam gdzie filtr.

Dopisano 8 sie 2013, 16:45:

Udało mi się znaleźć Co to jest ten plastik z kulką. Jest to czujnik temperatury powietrza dolotowego. Głupi ja nie zczaiłem <lol> Dokładnie tak to wygląda:
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 8 sie 2013, 18:33

Masz inaczej bo zdjęcie jest z 323 a w 626 jest trochę inaczej.
RF2A nie ma przepływki, mało tego nawet nie ma sondy lambda. <lol>

brak mocy to temat rzeka, mam wymieniać? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wieldzi » 8 sie 2013, 20:26

Dosłownie. Temat rzeka. Masakra jakaś. Nie wiem już co mam robić... Nie chcę go sprzedawać, bo niedawno go kupiłem, a poza tym dużo już w niego włożyłem... Co proponujecie?

Dopisano 8 sie 2013, 20:27:

Czy jest możliwość sprawdzenia, jakie ciśnienie podaje pompa paliwa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez Gregory » 8 sie 2013, 20:36

To jest dział z silnikami diesla:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=426
Prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedź, miłej lektury.
Choćby to:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=426&t=148404

Do modów
Ten wątek do połączenia lub kosz.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Neonixos666 » 8 sie 2013, 21:22

Przy braku sprawdzamy po kolei:

Cięgno przy turbo
wężyk od boost sensora
szczelność przewodów powietrza
filtr paliwa/powietrza
wężyk który jest wpięty w puszkę filtra powietrza
czystość układu dolotowego i wtryskowego
hamulce

dla zaawansowanych:
czyścimy sitko na zasilaniu pompy
rozkręcamy SPV i czyścimy go
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wieldzi » 8 sie 2013, 22:13

No właśnie. Jak to jest z tym cięgnem turbo. Zdjąłem osłonę turbiny, odpaliłem auto i pociągnąłem cięgno w kierunku turbiny. Wtedy usłyszałem jak turbina się załącza (nie wiem jak to nazwać, jakby syczenie). Potem żona wsiadła do auta i jak wciskała gaz, to cięgno w ogóle się nie ruszyło. Nawet przy prawie 5.000 obrotów. Czy to prawidłowo?

Dopisano 8 sie 2013, 22:14:

Zaznaczę, że to cięgno nie chodziło aż tak ciężko.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 8 sie 2013, 22:18

jeśli cięgno przesuniesz w stronę turbo to spaliny ją omijają. Jeśli pracuje luźno to dobrze, znaczy ze kłopoty są z powietrzem.

Zobacz czy nie ma żadnych zaolejonych przewodów powietrza, tam gdzie zaolejenie tam i nieszczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wieldzi » 8 sie 2013, 22:38

Chyba znalazłem w jednym miejscu coś takiego. Na łączeniu jakiegoś węża było zapocenie. Dzisiaj chyba z godzinę oglądałem ten silnik. Jutro zrobię tego zdjęcie i Wam pokażę. Może i nawet uda mi się skusić żonę na nagrywanie filmu podczas jazdy :D

Dopisano 9 sie 2013, 11:23:

Wyciągnąłem wtyczkę z sensor boost (myślę, że to było to, bo tak jest napisane <rotfl> ). Przykręcony był on do rury, która idzie od bloku silnika do filtra powietrza. Okazało się, że we wtyczce było full wody. Wysuszyłem to. Następnie w tej rurze jest wężyk doprowadzający do sensor boost i obok jeszcze jeden jakiś czujnik. Tam było wokoło mokre od oleju. Na to wychodzi, że tam ucieka powietrze i muszę ten wyciek jakoś zniwelować. Pytanie moje dotyczy jeszcze tego sensor boost. Jak odłączyłem wtyczkę i odpaliłem silnik, to silnik pracował tak samo, jak potem, gdy go podłączyłem. Czy tak to powinno wyglądać??

Dopisano 9 sie 2013, 11:32:

Obrazek

Dopisano 9 sie 2013, 11:32:

Wystarczy kliknąć pokaż obrazek i jest w dużym rozmiarze

Dopisano 9 sie 2013, 18:17:

No i znalazłem "dziurę" w całym. Ściągnąłem ten wąż, o którym pisałem wcześniej i okazało się, że pod ściągaczem znajdowała się taka o to malutka dziureczka.... Dzwoniłem na szrot. Gość ma dzisiaj już nieczynne, ale jutro mam tam podejść i prawdopodobnie dostanę ten wąż. Jak będzie, to wezmę i następny odcinek węża, który jest na zdjęciu w moim poprzednim poście. Jutro dam znać, czy pomogło. Mam nadzieję.
Przeczyściłem już styki w sensor boost i w tym czujniku, który nie wiem do czego nawet służy. Zapomniałbym jeszcze dodać, że węże były w środku prawie czyste. Nagar nie miał nawet 1 milimetra.

Oto zdjęcia tej drobnej dziurki :|
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 cze 2013, 12:07
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 Kombi
2.0 DiTD 101KM
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 9 sie 2013, 20:38

ten czujnik w rurze to czujnik temperatury. To co umieściłeś to standard w 626 kolanko przy kolektorze męczy się z wiekiem i pęka a powietrze uchodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6