Cieknący EGR? – Problem rozwiązany: nieszczelny dolot.

Postprzez Neonixos666 » 17 paź 2012, 23:32

daro0o napisał(a):Po wymianie tego węża miga kontrolka świec, odczytałem kod błędu P0105. Czujnik ciśnienia wydaje się być podpięty prawidłowo. Oczywiście silnik nie ma mocy. Macie jakieś sugestie co mogłem zrobić nie tak?


są trzy możliwości
-przerwa na przewodach
-padnięty czujnik
-nie dochodzi ciśnienie do czujnika ( dziurawy wężyk lub nie podłączony)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez daro0o » 18 paź 2012, 21:32

Dzięki za pomoc. Problem rozwiązany – okazało się, że przerwałem jeden z 3 przewodów dochodzących do czujnika. Wcześniej tego nie zauważyłem bo przecięcie było pod koszulką ochronną :) teraz Madzia bardzo ładnie wkręca się na obroty, chociaż jeszcze trochę dymi, ale myślę, że to kwestia przegonienia jej na wyższych obrotach (wypalenie pozostałości z katalizatora itp.). :D
daro0o
 

Postprzez smile » 20 paź 2012, 22:42

daro0o napisał(a):przerwałem jeden z 3 przewodów dochodzących do czujnika.

Mazdy same z siebie się nie psują <serduszka>
Jedynie się zużywają :P i to poooowoli :)

Dopisano 20 paź 2012, 22:42:

daro0o napisał(a):przerwałem jeden z 3 przewodów dochodzących do czujnika.

Mazdy same z siebie się nie psują <serduszka>
Jedynie się zużywają :P i to poooowoli :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez zgrzes » 7 gru 2012, 11:53

Ja zrobiłem ten sam manewr co piotrtc, wszystko ładnie się składa.
Średnica na kolektorze ma stopień (53 na 57?) tak, że kolanko wchodzi z lekkim wciskiem. Po założeniu opaski ładnie wszystko dolega. Od strony IC wystarczy kolanko posmarować olejem i tez bez problemu wchodzi. 15 minut i po kłopocie. Koszt 38zł z przesyłka.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez kurek04102012 » 3 lip 2013, 15:02

Witam koledzy mam ten sam problem co opisywał marmacv1otóż pod obejmą od kolanka od intercoolera, to pierwsze koło pokrywy zaworów jest dziurka i przy niej jeszcze małe pęknięcie i wycieka olej. Czy taka rura silikonowa jak ta będzie dobra: http://allegro.pl/show_item.php?item=3302620442 Pozdrawiam :)

Dopisano 3 lip 2013, 21:44:

Czy ktoś tu jeszcze zagląda czy można liczyć na jakąś pomoc?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 13:58
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, Hatchback, 2000r. GF po lifcie

Postprzez seba626 » 3 lip 2013, 22:15

mi dawno dawno temu padla rura laczaca interkooler z kolektorem ssacym, dokladnie pod opaska bylo pekniecie. obcialem uszkodzony element i wstawilem kawalek prostego silikonowego lacznika(jak na fotce wyzej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez kurek04102012 » 3 lip 2013, 22:27

dzięki za odp ale to był taki sam łącznik jak ten czy obciąłeś tylko kawałek żeby tylko zasłonić tą nieszczelność czy cały fragment rury jak na zdj co idzie niżej jeszcze jedna opaska. Czyli można śmiało kupywać?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 13:58
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, Hatchback, 2000r. GF po lifcie

Postprzez seba626 » 3 lip 2013, 22:52

u mnie rura urwala sie na opasce zaciskowej przy samym kolektorze ssacym, nie bylo potrzeby ucinac jej nizej wiec nie musialem stosowac kolanka tak jak zrobil to kolega(u mnie wystarczylo kilka cm prostego lacznika a nie kolanka. ten sposob dziala na 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez kurek04102012 » 3 lip 2013, 22:59

aha to wystarczyłoby tylko kawałek takiego łącznika to też kupywałeś na allegro?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 13:58
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, Hatchback, 2000r. GF po lifcie

Postprzez seba626 » 4 lip 2013, 10:46

tak na allegro kolor i material identyczny jak u kolegi, aby zmierz sobie srednice. nie pamietam ile to bylo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Paprotek » 4 lip 2013, 20:09

Ja założyłem kolanko takie jak na zdjęciu powyżej – było nieco za długie z jednej strony ale po odcięciu kilku cm pasuje.
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:55
Posty: 37
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez zdzislaw1968 » 8 sie 2013, 09:08

Witam

Czy mając pęknięte kolanko nie dymiło w rury wydechowej jak z parowozu?
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez Koniu25 » 8 sie 2013, 11:06

Witam
Czy mając pęknięte kolanko nie dymiło w rury wydechowej jak z parowozu?

U mnie nie dymiło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez zdzislaw1968 » 8 sie 2013, 11:28

To ciekawe. U mnie dymi z rury wydechowej, a na forum mówią że mogę mieć nieszczelny dolot.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez Koniu25 » 8 sie 2013, 14:13

O dymieniu jest sporo na forum.
Poszukaj dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez zdzislaw1968 » 9 sie 2013, 06:30

Witaj

Forum przeryłem wzdłuż i wszerz. Jak na razie eliminuję po kolei poszczególne przyczyny.Dzięki.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez Koniu25 » 9 sie 2013, 10:00

Witaj

Forum przeryłem wzdłuż i wszerz. Jak na razie eliminuję po kolei poszczególne przyczyny.Dzięki.

Pozdrawiam


Proponuje:
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... -ditd-citd
+ podkładki pod przelewy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez zdzislaw1968 » 9 sie 2013, 11:53

Witam ponownie :)

Jeśli chodzi o dymienie z korka wlewu oleju to jak na razie nie mam potrzeby cokolwiek tam grzebać. Wszystko jest ok, ale dzięki za chęci i doradztwo. U mnie występuje dymienie ale z wydechu, ale chyba i z tym sobie poradzę. Zastanawiam się i chyba to może być winą to złe paliwo. Parę dni temu zatankowałem na innej stacji do pełna, ale miałem jeszcze 15 l w zbiorniku. Mam wrażanie, że mniej dymi – jak na razie w lusterku nic nie widać. Pojeżdżę trochę i zobaczymy.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez Neonixos666 » 9 sie 2013, 19:28

wlej STP na 1/4 baku i ognia jej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6