Silnik się przegrzewa (termostat wymieniony).

Postprzez marcin512256 » 11 cze 2013, 17:28

Witam. Problem jest taki że po przejechaniu do 5 km temp jest ok a po jakichś 7 km wskazówka temperatury wędruje prawie na samą górę( zaznaczyłem na zdjęciu). Wymieniłem termostat na wahlera, oraz płyn chłodzący. Na starym termostacie też się tak działo ale jak wrzuciłem go do wody to normalnie się otworzył całkowicie chwile przed zagotowaniem wody czyli ok. Dzisiaj zmierzyłem temp. płynu w chłodnicy i jak wskazówka na desce była powyżej połowy to temp płynu w chłodnicy wynosiła 60 stopni. Wąż u góry ten co idzie do chłodnicy był dość gorący a ten na dole chłodnicy lekko ciepły. Jak na desce wskazówka dochodzi prawie na max to wentylator się nie włącza a sam wentylator jest sprawny.
Co może być nie tak?

Zdjęcie:

Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 09:51
Posty: 26
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2013, 17:37

może chłodnicę masz zawaloną i nie przepływa przez nią odpowiednia ilość płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcin512256 » 11 cze 2013, 17:43

No nie wiem z wyglądu jest w dobrym stanie tylko nie wiadomo jak w środku, ale wątpię. Jak wymieniałem płyn to weszło tyle ile ma być. Myślałem raczej o czujniki temperatury ale nie jestem pewien do końca. Da rade go sprawdzić jakoś?
A może masz jeszcze jakiś inny pomysł co do tego problemu?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 09:51
Posty: 26
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2013, 17:49

moim zdaniem to nie czujnik. Pompa wody nie hałasuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcin512256 » 11 cze 2013, 17:50

Nic nie słychać silnik chodzi bez zarzutu i żadnych niepokojących dźwięków nie ma.

Może jeszcze dodam że silnik wg wskaźnika temp na zegarach dość szybko nagrzewa. W zimie jak i w lecie po przejechaniu nie całych dwóch kilometrów wskazówka jest na połowie skali czyli optymalnej temp pracy.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 09:51
Posty: 26
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp

Postprzez VPM » 11 cze 2013, 17:53

a sprawdzałeś temperaturę na małym obiegu jest taka sama jak na chłodnicy jeżeli jest wyższa to pompa nie wydaje jeżeli taka sama to coś z czujnikiem jest nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2013, 17:55

dobrze sprawdź chłodnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcin512256 » 11 cze 2013, 17:56

A jak sprawdzić temp. na małym obiegu? I jak sprawdzić tą chłodnice?

Dziwi mnie jeszcze że wentylator się nie załącza mimo tego że jest sprawny.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 09:51
Posty: 26
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp

Postprzez VPM » 12 cze 2013, 20:50

wentylator pewnie jest włączany innym czujnikiem
naj prościej temperaturę sprawdzić pirometrem jak sie go ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez kierownik » 1 lip 2013, 00:29

skoro się temperatura trzyma niby na tym poziomie, a wentylatory nie chodzą, to może jednak ktoś się pokusił o wymianę czujnika temperatury na jakiś nie bardzo kompatybilny? albo jakieś rezystory powkładał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez dzul » 3 lip 2013, 23:06

kupiłeś auto już z takim problemem? może tylko czujnik od deski roz. uszkodzony
Ostatnio edytowano 7 lip 2013, 23:24 przez dzul, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez marcin512256 » 4 lip 2013, 21:47

Właśnie kupowałem w zimie i na trasie właśnie już wskazówka szła wyżej niż powinna. A teraz jest tak że ledwo wyjade z domu i już wskazówka się podnosi lekko a po 1 km a czasami nawet nie jest już na połowie skali a silnik nie jest wcale gorący tylko lekko ciepły więc myśle że to wina czujnika.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2012, 09:51
Posty: 26
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Mazda 626 gf
2.0 DiTD 99r
101Hp

Postprzez dzul » 7 lip 2013, 23:27

Skoro przed odpaleniem poziom plynu znajduje się miedzy min a max, to raczej wina czujnika.. Podobno są dwa. Jeden jest od deski rozdzielczej i drugi, który ze wskazaniami na desce nie ma nic wspólnego.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2013, 00:17

dzul napisał(a):Podobno są dwa.


napisz gdzie one są bo ja znam tylko jeden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6