Kod błędu 0403

Postprzez chenopodium » 27 maja 2011, 16:27

DTomek, kontrolka świec zaczęła dopiero mrugać jak "sztucznie" wywołałem błąd i wyjąłem wtyk od czujnika temp silnika, później zmostkowałem i zaczęło migać kod błędu – teraz już wiem o co w tym biega, dziękuję za pomoc – a teraz najważniejsze: później przedmuchałem wtyk sprężonym powietrzem i auto pali na ciepłym :]
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 08:45
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GF DiTD, 101KM

Postprzez DTomek » 3 cze 2011, 09:20

Mam do Was prośbę o sprawdzenie jednej rzeczy -niestety wymaga to 2 osób.
Czy po dodaniu gazu,( na postoju) EGR się zamyka ?
U mnie początkowo lekko sie porusza a potem stoi w pozycji otwartej.
Jak jest u Was, czy po dodaniu gazu odrazu się zamyka -jest jakaś zmiana w stosunku do biegu jałowego ??
Byłem przekonany ze musi się zamknąć ale czytając inne fora dowiedziałem sie że nie jest to takie jednoznaczne..

Próbuję zdiagnozowac czy mój układ egr działa poprawnie. Błędów mi nie pokazuje jednak na postoju nie udaje się doprowadzić do sytuacji w której EGR na stałe sie zamknie.
Wiem że elektozawory działają, EGR chodzi...
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 08:34
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 DiTD 1999rok, Mazda 323 BG 1,7D 1994

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2011, 19:57

na postoju nie ma obciążenia i możliwe że tylko lekko się domyka, ale podczas jazdy powyżej 2000 jest zamknięty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zoks » 3 sie 2011, 22:48

Miałem ten sam problem z owym błędem nie pomogło ani czyszczenie ani kombinacje przy czujniku na egr pojechałem wreszcie do gościa sprzedającego używane części i podmieniałem czujnik i solenoidy na inne (kilka sztuk żeby wykluczyć to że trafię na zepsuty) i nic. Pojechałem w końcu do warsztatu specjalizującego sie w Mazdzie, na Buraczanej we Wrocławiu okazało się że mechanicznie wszystko było ok bo egr chodził a problem tkwił w kompie, nie wypytywałem za bardzo o co dokładnie chodziło najważniejsze że już mi nie miga.
zoks
 

Postprzez frud » 25 sie 2011, 20:43

no wlasnie... wszyscy szukaja przyczyny bledu P0403 w samym zaworze EGR albo w solenoidach..
moze jakis chetny anglojezyczny przetlumaczyc to z sensem na nasz ojczysty jezyk...
http://www.obd-codes.com/p0403
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez karlo8 » 30 sie 2011, 11:00

to moze tu sie podepne bo wszedzie mnie ochrzaniaja i wyrzucaja
otoz
miga mi kontrolka swiec non stop a gasnie przy ok 3 tys obrotow i jak staje na swiatlach to znow odpala i miga
i dluzszym ogledzinach czyszczeniu egr nic nie dalo
odkrecilem wczoraj ten czujnik od gory co jest na egrze i w srodku jest taka igla jak ja wcislem bledy zginely i tak sobie mysle jak to dziala ze jak membrana jest u gorze to jest dobrze a jak na dole to bedzie blad bo igla sie wysunie?
rozzmiecie to ?przeciez ona pracuje caly czas sie wsuwa i wysuwa wiec czemu miga kontrolka jak igla jest wysunieta?

i tu ciekawostka wlasnie z tym mam problem ze u mnie otwiera sie on przy ok 3 tys obrotow
tak mi sie wydaje bo wtedy wieksze podcisnienie ciagnie mi membrane do gory czyli otwiera zawor bo wciska mi wtedy ten trzpien i gasnie mi kontrolka swiec zarowych a gdy obroty spadaja podcisnienie maleje i membrana schodzi nizej zamykajac zawor i wysuwa mi trzpien czujnika wzniosu po czym zapala sie kontrolka

co o tym myslicie
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez topik » 30 sie 2011, 12:13

Witam. Karlo8 może trzpień jest za krótki. Przedłuż go i może będzie dobrze. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez karlo8 » 30 sie 2011, 12:44

"Chyba jednak jesteś w błędzie. Przy wysokich obrotach EGR jest zamykany więc więc czujnik elektroniczny który wciskałeś jest niewciśnięty. W tych warunkach komputer widzi że wszystko jest ok i nie wywala błędu."

wlasnie jestem pewien tego ze otwarty jest przy 3 tys obrotow i podczas przyspieszania na wyzszych obrotach bo membrana jest u gory i gasnie blad
Ostatnio edytowano 30 sie 2011, 17:33 przez karlo8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez karlo8 » 30 sie 2011, 13:23

a jak bym przedluzyl to cos moge uszkodzic bo wraz ze wzrostem obrotow wzrasta podcisnienie i przy ok 3 tys obrotow membrana by poszla do gory i zlamala trzpien przedluzony lub uszkodzila czujnik wzniosu.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez topik » 30 sie 2011, 13:34

Spróbuj go przedłużyć o milimetr lub dwa.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez YgooR » 30 sie 2011, 13:38

karlo8 napisał(a):i tu ciekawostka wlasnie z tym mam problem ze u mnie otwiera sie on przy ok 3 tys obrotowtak mi sie wydaje

Chyba jednak jesteś w błędzie. Przy wysokich obrotach EGR jest zamykany więc więc czujnik elektroniczny który wciskałeś jest niewciśnięty. W tych warunkach komputer widzi że wszystko jest ok i nie wywala błędu.
karlo8 napisał(a):tak mi sie wydaje bo wtedy wieksze podcisnienie ciagnie mi membrane do gory czyli otwiera zawor

Większe ciśnienie nie ma większego znaczenia, dopływ podciśnienia jest regulowany przez solenoid (zaworek podciśnienia).
karlo8 napisał(a):nie sadze bo problememjest to ze w wezyku poidcisnienia przy egr nie ma cisnienia na biegu jalowym bez gazu

Nie zawsze jest podawane podciśnienie na EGR na postoju, tym steruje komputer. Jeżeli nie działa tak jak powinien to masz problem z EGR (zabrudzony), solenoidem (nie włącza się prawidłowo), pompą podciśnienia lub wężykami.
karlo8 napisał(a):a jak bym przedluzyl to cos moge uszkodzic bo wraz ze wzrostem obrotow wzrasta podcisnienie i przy ok 3 tys obrotow membrana by poszla do gory i zlamala trzpien przedluzony lub uszkodzila czujnik wzniosu.

Bez przesady, już na postoju masz tak duże podciśnienie że otwiera cały EGR, idąc Twoim tokiem myślenia już dawno podczas jazdy powinien się uszkodzić. On ma ograniczniki więc nic mu nie będzie.
Topik ma rację, jednym z problemów jest krzywy bolec który wciska czujnik na EGR, wtedy trzeba go podkleić.
Po lewej stronie koło niku masz masz 3 znaczki, ołówek służy do edytowania postów, żeby nie pisać posta pod postem.
karlo8 napisał(a):to moze tu sie podepne bo wszedzie mnie ochrzaniaja i wyrzucaja

Już nie przesadzaj, jak widzisz każdy stara się Tobie pomóc :)

Edit:
Odpowiedź na pytanie z innego postu o solenoid, elementy 18-741A to są solenoid'y.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/ma/ma2.mycat?SelPrt&t=ZFVxQK1UcUBLVHFAJg8ZeVUUKGY3DCcMsIVxQCeK8XBkHBO/nuvOn_RXNZZkZXBWftHbQyyhPQfML_oR/nVwqXrX1ubD8avjDHY9QGZU8VL_dEQPdmRv5v39ogMiFnjQnhflceCEXOePVCOFBPSNB4mh8N1u31NQS11f5sYe_TbghZGtBkf5Ns2glPcCbPGcNGV_AiRCjikLWIOczo3ssinSfSNvQCL0Zy2w4mQsGmMBRdfRDVsNaxY/1CeInOSAsE0GU99XUII/tztOShCUZ7gYo1oFdKthIuJ4Xsim5LFxPxzQ/295goHpk2U0NiIG79dED3D7eBkWUmM0dGLjJBVBtHh4ERbdogsoSB8SGz3zs3ZrAgrjkl1T8fiDMkAVbGkY4wlhVzXZVkB_WcwVLqgIuFSFFzAZVwYx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez nowak » 30 sie 2011, 19:08

po dłuższym badaniu i szukaniu wyjaśnień znalazłem że pozostał mi tylko błąd 0403 i kontrolka zaczyna migać dopiero jak silnik się dobrze nagrzeje. czy jeśli zaślepię blaszką EGR-a na amen to może dalej kontrolka migać i pokazywać błąd ? dodam że żadnych innych objawów niż migająca kontrolka nie ma. auta ma kupe mocy i chodzi ładnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 17:13
Posty: 16
Skąd: Ciechanów
Auto: primera p11 2,0 TD,
323f BJ 2,0 DiTD szwagierki

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2011, 20:07

nowak napisał(a):po dłuższym badaniu i szukaniu wyjaśnień znalazłem że pozostał mi tylko błąd 0403 i kontrolka zaczyna migać dopiero jak silnik się dobrze nagrzeje. czy jeśli zaślepię blaszką EGR-a na amen to może dalej kontrolka migać i pokazywać błąd ? dodam że żadnych innych objawów niż migająca kontrolka nie ma. auta ma kupe mocy i chodzi ładnie.


Nawet jak zaślepisz to i tak będzie błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez karlo8 » 30 sie 2011, 20:16

Chyba jednak jesteś w błędzie. Przy wysokich obrotach EGR jest zamykany więc więc czujnik elektroniczny który wciskałeś jest niewciśnięty. W tych warunkach komputer widzi że wszystko jest ok i nie wywala błędu."

wlasnie jestem pewien tego ze otwarty jest przy 3 tys obrotow i podczas przyspieszania na wyzszych obrotach bo membrana jest u gory i gasnie blad
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez YgooR » 30 sie 2011, 20:49

karlo8 napisał(a):podczas przyspieszania

A jak to sprawdziłeś, zamknąłeś się w silniku czy jak ? :D
Podczas jazdy dochodzi obciążenie, ono też ma wpływ na pracę EGR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez karlo8 » 30 sie 2011, 20:52

pisalem juz wyzej tak ze gasnie mi kontrolka bledow tylko jak membrana docisnie trznien czujnika wzniosu do gory
testowalem recznie i zauwazylem ze ona tylko wtedy gasnie jak sie trzpien wcisnie do gory
i gasnie mi wlasnie wtedy czylui ok 120 km/h majac ok 3 tys obrotow
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kierownik » 30 sie 2011, 21:02

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=728 a tu ciekawe rzeczy piszą o zaślepianiu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2011, 21:14

w innym temacie jest to już cytowane, ale ciągle brak konkretów, a i wyjaśnienie bardzo ogólnikowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sie 2011, 21:26

w każdym razie z tego co słyszałem EGR właśnie puszcza więcej spalin przy większym obciążeniu – ochrona środowiska i lepsze spalinki, więc kolega karlo8 się chyba trochę myli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2011, 21:30

kierownik napisał(a):w każdym razie z tego co słyszałem EGR właśnie puszcza więcej spalin przy większym obciążeniu – ochrona środowiska i lepsze spalinki, więc kolega karlo8 się chyba trochę myli


EGR dział na niskich obrotach przy małym obciążeniu i na luzie. powinien być zamknięty powyżej chyba 2000 czy trochę więcej.

u kolegi jest coś wyraźnie nie tak ze sterowaniem podciśnieniem na zawór egr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6